در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نظریه داده بنیاد,هواداران,مالکیت,باشگاه فوتبال
- چکیده: هدف: مالکیت باشگاهها به وسیلهی هواداران یکی از شکلهای رایج ادارهی باشگاههای فوتبال است. بنابراین، هدف از این تحقیق شناسایی راهبردهای اتخاذ مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال بود.
روششناسی: این تحقیق به روش کیفی و استراتژی دادهبنیاد و رویکرد سیستماتیک استراوس و کوربین انجام گرفت. از طریق نمونهگیری نظری و هدفمند و براساس مصاحبههای عمیق با 8 تن از کارشناسان، دادههای تحقیق جمعآوری شد. نمونهگیری تا زمانی ادامه یافت که تحقیق به اشباع نظری رسید. براساس نظریه دادهبنیاد و با رویکرد سیستماتیک، دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شدند. برای اعتبارسنجی دادهها که معادل روایی و پایایی است از دو روش بازکدگذاری توسط محقق و روش بازبینی اعضا استفاده شد.
یافتهها: براساس نتایج حاصل از سه مرحله کدگذاری شامل کدگذاری باز، محوری و انتخابی، راهبردهای شناسایی شده در قالب زیرمقولههای قانونی، فرهنگی_اجتماعی، حاکمیتی، آموزشی، سازمانی و مدیریت ذینفعان، استخراج شدند.
نتیجهگیری: به نظر میرسد با همکاری نهادهای مختلف کشور و ایجاد بسترهای لازم در بلندمدت و انجام راهبردهای شناسایی شده بتوان این مدل از مالکیت را در باشگاه استقلال اجرایی کرد.
- چکیده انگلیسی: Objective: The clubs are owned by supporters is one of the common forms of football clubs’ governance. Hence, The purpose of this study was to identify the strategies for adopting the model of supporters ownership in the Esteghlal FC.
Methodology: This research was conducted qualitatively and using the Grounded Theory and the Systematic approach of Strauss and Corbin. The research data were collected through theoretical and purposeful sampling and based on deep interviews with 8 experts. sampling continued until the research reached a theoretical saturation. Based on the Grounded theory and the systematic approach, the data were analyzed in three stages: open, axial and selective coding. For validation of data that is equivalent to reliability and validity in quantitative research, two methods of Recoding by the researcher and a Member Checking method were used.
Results: Based on the results of three stages of coding including open, axial and selective coding, the identified strategies were extracted in the form of legal, social-cultural, governance, educational, organizational and stakeholder management subcategories.
Conclusion: It seems that with the cooperation of various institutions of the country and the creation of the necessary platforms in the long term and run the identification of strategies, this model could be implemented in the Esteghlal FC.
- انتشار مقاله: 02-11-1397
- نویسندگان: احمد اسدی نیا,نوشین بنار,مهرعلی همتی نژاد,محمد خبیری,شهرام شفیعی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رقابت بازار,اکوسیستم بازار,بازار ورزش,باشگاههای ورزشی
- چکیده: مقدمه: هدف از این پژوهش طراحی الگوی رقابتپذیری در صنعت خدمات ورزشی ایران بود.
روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارشناس سازمانهای خدمات ورزشی، مربیان و متخصصان، صاحبان کسب و کار فعال در خدمات ورزشی بودند که نمونه آماری به صورت هدفمند و دردسترس انتخاب شدند (274 نفر). روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط صاحبنظران (14 نفر)، تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (97/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. برای بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری از نرمافزار پی.ال.اس استفاده شده است.
یافتهها: نتایج نشان داد که اکوسیستم بازار دارای اثر مستقیم، مثبت و معنیداری بر مدیریت بازار (182/0)، ساخت بازار (725/0) و قابلیت بازار (216/0) میباشد. همچنین عامل ساخت بازار نیز اثر مستقیم، مثبت و معنیداری بر قابلیت بازار (660/0)، مدیریت بازار (664/0) و رقابتپذیری بازار (244/0) داشت. علاوه بر این عامل قابلیت بازار اثر مستقیم، مثبت و معنیداری بر رقابتپذیری بازار (366/0) دارد، اما اثر معنیداری بر مدیریت بازار (001/0) نداشت. در نهایت اثر متغیر مدیریت بازار نیز بر رقابتپذیری (173/0) مستقیم، مثبت و معنیداری بود.
نتیجهگیری: براساس چارچوب طراحی و تبیین شده در این پژوهش میتوان گفت که رقابتپذیری در بازار خدمات ورزشی نیازمند توسعه یافتگی اکوسیستم کسب و کار، چابکی ساختار بازار و قابلیتهای کارکردی بازار میباشد اما در نهایت توسط مولفههای مدیریت بازار صورت میگیرد.- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of present research was to Designing Competitiveness Pattern in Iran's Sports Services Industry.
Methodology: The present research is practical and descriptive-correlation. Research statistical population is all of managers and experts of sports services organizations, trainers and specialists, business owners active in sports services which statistical samples were selected Purposeful and available. For gathering data was used research-made questionnaire and content validity of questionnaire was confirmed by 14 experts. Also, its reliability was calculated by Cronbach’s alpha (0.964) and composite reliability. To evaluate the fit of the model, Structural Equation Modeling is used from the PAL software.
Results: The results showed that market ecosystem factor has a direct, positive and significant effect on market management (0.182), market making (0.725) and market capability (0.216). The market maker also had a direct, positive and significant effect on market capability (0.660), market management (0.664) and market competitiveness (0.244). In addition, market capability has a direct, positive and meaningful effect on market competitiveness (0.336), but did not have a significant effect on market management (0.001). Finally, the effect of variable market management on the competitiveness (0.173) was positive and significant.
Conclusion: Based on the design framework explained in this study, competitiveness in the market for sports services requires the development of the business ecosystem, the agility of market structure and market functional capabilities, but ultimately by the components of market management Takes place.- انتشار مقاله: 27-09-1397
- نویسندگان: ذبیح اله نقی لو,مهرعلی همتی نژاد,مهدی نادری نسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کسب و کار ورزشی,اکوسیستم بازار,بلوغ مدیریت فرایند,زنجیره فرایند
- چکیده: هدف: پزوهش حاضر در صدد ارائه چارچوب مفهومی بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکتهای ورزشی بود.
روششناسی: روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل سیستماتیک میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل جامعه انسانی (مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی، اساتید دانشگاه با تخصص مدیریت کسب و کار و بازاریابی ورزشی) و جامعه اطلاعاتی (منابع علمی، اسنادی و کتابخانهای با موضوع مدیریت کسب و کار و بلوغ مدیریت) بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت بر مبنای اشباع نظری به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند (21 نفر و 52 سند). ابزارهای پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. روایی ابزار با استفاده از روشهای رواییسنجی کیفی مطلوب ارزیابی شد (روایی محتوایی). از روش کدگذاری و چارچوببندی مفهومی برای تحلیل یافتهها استفاده گردید.
یافتهها: چارچوب تحلیلی ارائه شده دارای شش منظر کلی شامل؛ اکوسیستم بازار، سیستم شرکت، زنجیره فرآیند، عملکرد فرآیند، مدیریت فرآیند و بلوغ مدیریت فرآیند کسب و کار میباشد. مدل مفهومی برخاسته از چارچوب کُدها به صورت یک سیستم فرایندی از اکوسیستم بازار و سیستم شرکت تا بلوغ مدیریت فرایند شناسایی شد.
نتیجهگیری: به صورت کلی نتایج پژوهش نشان داد که برپایه این مدل، میتوان به ارزیابی عینی از سطح فعالیتهای مدیریت کسب وکار در هر شرکت ورزشی پرداخت و اطلاعات علمی در زمینه اقدامات مناسبی را که باید سازمان برای رسیدن به سطح بعدی بلوغ از نظر توسعه مدیریتی انجام دهد، فراهم ساخت.
- چکیده انگلیسی: Objective: The aim of present study was to Presentationa conceptual framework for maturity management of business processes in sports companies.
Methodology: the research methodology was performed in terms of quality, process strategy and the objective was applied. The statistical population was selected to consists of human community (Directors of sports production companies, Professors in Sport Marketing, and ect) and the information society (scientific resources, documents and libraries dealing with business management and management maturity). The statistical sample was sampled and questioned in a number of capability-based theoretical saturated content (21 and 52 documents). based on theoretical saturation and you will be considered. Research tools included systematic library study and the exploratory interview structure. the validity of tools using qualitative narrative methods was evaluated at a desirable level (Content validity). The method of conceptual coding and frameworks were used for analyze the findings.
Results: The proposed analytical framework includes six overall perspectives including market ecosystems, company systems, process chains, process performance, process management, and maturity of business process management. The conceptual model emerged from the code framework as a process system from the market ecosystem and company system to the maturity of the process management.
Conclusion: Overall, the results of the research showed that based on this model, an objective assessment of the level of business management activities in each sports company can be provided and scientific information on the appropriate steps that the organization needs to achieve the next level of maturity in terms of managerial development To do.
- انتشار مقاله: 14-02-1398
- نویسندگان: موسی جلیلی,مهرعلی همتی نژاد طولی,مهدی نادری نسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استان هرمزگان,ورزش همگانی,توسعه ورزش,مدلسازی توسعه,عوامل توسعه
- چکیده: هدف: هدف این پژوهش مدلسازی عوامل و رویههای توسعه ورزش همگانی در استان هرمزگان بود.
روششناسی: روش تحقیق از نوع تحلیلی - پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه افراد صاحبنظر در زمینه توسعه ورزش همگانی (مدرسان، مدیران، کارشناسان و مربیان) در استان هرمزگان میباشد. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت جهت مدلسازی (241 نفر) انتخاب و نظرخواهی شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محققساخته براساس مطالعه نظری (کتابخانهای) و تجربی (مصاحبه) شامل ایعاد اصلی محیطی، مدیریتی، منابع و رفتاری (66 گویه) بود. روایی صوری و محتوایی توسط متخصصان (15 نفر)، پایایی توسط آلفای کرونباخ (94/0) و روایی سازه توسط تحلیل عامل تأییدی (برازش مطلوب) تأیید شد. جهت تحلیل یافتهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری (Amos20) استفاده شد.
یافتهها: تحلیل عاملی الگوی پژوهش نشان داد که ساخت نظری تحقیق از برازش مطلوبی برخوردار است. تحلیل مسیر ابعاد توسعه ورزش همگانی استان نشان داد عامل محیطی بر عوامل مدیریت، منابع و رفتاری به ترتیب با ضرایب 90/0، 56/0 و 45/0 تأثیر گذار است. همچنین عامل مدیریت بر عاملهای رفتاری و منابع به ترتیب با ضرایب 97/0 و 91/0 و عامل منابع با ضریب 66/0 بر سطح رفتاری اثرگذارند.
نتیجه گیری: براساس یافتههای پژوهش میتوان گفت که همگانی شدن ورزش در استان هرمزگان براساس چارچوب حمایت عوامل محیطی، مداخله مثبت عوامل مدیریتی، بسترسازی منابع و نهایتا از طریق عوامل رفتاری صورت میپذیرد. بنابراین ضرورت دارد خطمشیهای توسعه ورزش همگانی در این استان مبتنی بر الگو شناسایی و تحلیل شده باشد.- چکیده انگلیسی: Objective: The aim of this research was to design a development model of the sport for all in Hormozgan province.
Methodology: It was an analytical survey. The research population included all the experts in sport for all (lecturers at universities, managers, experts and coaches) in Hormozgan province. The number of 241 participants was selected in order to be interviewed to make a final model. The instrument was a structured questionnaire designed according to the theoretical studies (library study method) and experimental way (interview). The main dimensions included the environmental dimension, management dimension, resource dimension and behavioral which the questionnaire had 66 items in general. Face and content validity was confirmed by experts (15 people), reliability was measured by Cronbach’s alpha (α=0.94) and construct validity was verified using confirmatory factor analysis. The data was analyzed by structural equation modeling using Amos 20 software.
Results: The factor analysis defined the theoretical construction fit. The path analysis of dimensions about sport for all development indicated that the environmental dimension influenced 0.90 of the management dimension, 0.56 of the resource dimension and 0.45 of the behavioral dimension. Moreover, the management dimension influenced 0.97 of the behavioral dimension, and 0.91 of the resource dimension. Finally, the resource dimension influenced 0.66 of the behavioral dimension.
Conclusion: According to the findings, the development of sport for all in Hormozgan province depends on the environmental factors, managerial factors, resource and finally behavioral factors. Therefore, the policies to develop sport for all should be in line with the defined and analyzed model.- انتشار مقاله: 13-08-1394
- نویسندگان: مهدی سوادی,مهرعلی همتی نژاد,محمدحسن قلی زاده,حمیدرضا گوهررستمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل عاملی,تماشاگران,نظم,اوقات فراغت,انضباط اخلاقی
- چکیده: هدف: : هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران لیگ برتر بسکتبال ایران است.
روششناسی: پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. پرسشنامه مورداستفاده در این تحقیق در نوبتهای مختلف توسط گرین (1995)، هانسن و گوتیر (1992)، اسکافیلد (1983)، کاسکی (1994) و ژانگ و همکاران (1995) بهمنظور بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در ورزشگاهها در ورزشهای توپی مورد استفاده قرار گرفته است. پس از تعیین حجم نمونه، پرسشنامه با روش نمونهگیری تصادفی در دسترس بین 370 نفر از تماشاگران در دو ورزشگاه و دو شهر تهران و اصفهان توزیع گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 به دست آمد. دادهها با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمونهای فریدمن و تعقیبی ویلکاکسون تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: : نتایج نشان میدهد که عامل نظم، امنیت و انضباط اخلاقی (برگزاری منظم و مناسب لیگ، برخورد مناسب پرسنل و مأموران کنترل نظم و مدیریت رفتار) مهمترین دلیل حضور تماشاگران بود. از بین عامل خدمات، تسهیلات و امکانات ورزشگاه (مناسب بودن جایگاه تماشاگران و سهولت در تهیه بلیت)، کسب هویت ورزشی و پرکردن اوقات فراغت (برخورداری ورزشگاهها از امکانات و تجهیزات مدرن، و حضور با دوستان در مسابقهها)، حساسیت رقابت و نتیجه آن، حضور بازیکنان مطرح (ستاره) در تیمهای ورزشی، فضا و زمان مناسب برگزاری مسابقه، مطلوب بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن و برگزاری مسابقه در تعطیلات آخر هفته، اطلاعرسانی و تبلیغات مناسب در مورد زمان و مکان مسابقه به ترتیب بیشترین تأثیر را بر حضور تماشاگران در ورزشگاه داشتهاند.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق انتظار میرود مسئولان مربوطه بهمنظور افزایش حضور تماشاگران در ورزشگاهها برنامهریزیهای مناسب برای حفظ و ارتقای هنجارهای حاکم بر سالنهای محل برگزاری مسابقهها اتخاد نمایند. افزون بر این، فراهم ساختن امکانات رفاهی برای ورزشگاهها و تبلیغات مناسب در مورد زمان و مکان برگزاری مسابقات میتواند سبب افزایش شمار تماشاگران در ورزشگاهها گردد.
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was to investigate the factors affecting the presence of spectators in Basketball Super League matches in Iran.
Methodology: The approach was a descriptive survey. The questionnaire of this study was previously used by Green (1995), Hansen and Gautheir (1992), Scofield (1983), Coasky (1994) and Xhaung et al. (1995) to investigate the influential factors on the attendance of spectators for ball sports in the stadiums. After determining the sample size by random sampling method, the questionnaires were distributed between 370 existing spectators in two stadiums of Tehran and Isfahan cities. Reliability of the questionnaire measured by Cronbach's alpha was 0.79. Data was analyzed using exploratory factor analysis, Friedman test, and Wilcoxon.
Results: The results showed that factors such as order, moral security and discipline (regular and appropriate management in league, and appropriate conduct to control the spectators by security personnel and officers) were most important reasons for attendance at stadium. The most effective factors impact on attendance of spectators at the stadium included services, facilities and amenities of Stadium (suitability and comfortable access for buying tickets), achieving sport identity, and spending leisure time (Stadiums have facilities and modern equipment, and accompany with friends for attendance in competitions), the sensitivity of competition and its result, the presence of big players (stars) in sports teams, appropriate space and time for competition, the desirability of heating / cooling condition of saloon, playing games on weekends, and updated and suitable awareness of information about time and place of competition.
Conclusion: According to the official results of this study, for increasing attendance of spectators at stadium, it is expected that authorities and the officials of games adopt appropriate planning for the promotion of order and moral discipline. Moreover, providing facilities for sports competitions and proper advertising about the time and place of competitions can increase the number of fans at stadiums.
- انتشار مقاله: 01-03-1393
- نویسندگان: مهرعلی همتی نژاد,محمدمهدی رحمتی,محمد صفرزاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت دانش مشتری,باشگاه ورزشی,استراتژی تمایز,عملکرد کسب وکار,بازاریابی صدای مشتری
- چکیده: هدف از این پژوهش کاربرد استراتژی تمایز در ارتقای عملکرد کسب وکار باشگاههای ورزشی با تاکید بر بازاریابی صدا و مدیریت دانش مشتری بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعۀ آماری را مدیران باشگاههای ورزشی شهر رشت تشکیل میدادند که بهدلیل محدودبودن جامعۀ آماری، نمونۀ آماری بهصورت تمام شمار در نظر گرفته شد (75=N). ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه مدیریت دانش مشتری، عملکرد کسب و کار، بازاریابی صدای مشتری و استراتژی تمایز بود. روایی ابزار با استفاده از نظر متخصصان (7 نفر - محتوایی) مورد تایید قرار گرفت. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها و روابط بین متغیرها، از نرمافزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که مدیریت دانش مشتری به ترتیب اثر معنی داری بر بازاریابی صدای مشتری، استراتژی تمایز و عملکرد کسب و کار دارد و بازاریابی صدای مشتری اثر معنی داری بر استراتژی تمایز و عملکرد کسب و کار دارد. هم چنین استراتژی تمایز اثر معنی داری بر عملکرد کسب و کار دارد. براساس یافته ها مشخص شد که مدیران باشگاه های ورزشی کشور با مفاهیمی مانند مدیریت دانش مشتری و راههای کسب عملکرد بهتر از طریق بازاریابی و جذب مشتری آشنایی چندانی ندارند، بنابراین لازم است از طرف ارگانهای ذیربط در جهت آموزش روشهای بازاریابی بخصوص بازاریابی صدای مشتری و مدیریت دانش مشتری و ایجاد استراتژیهایی برای تمایز بیشتر برای مدیران و متصدیان ورزشی اقداماتی صورت گیرد.
- چکیده انگلیسی: Using a differentiation strategy is one aspect of business success, but to be successful in today's volatile market; you need to consider two other important components: customer knowledge management and customer voice marketing. Therefore, the aim of this study was to apply the mediating role of differentiation strategy in promoting the business performance of sports clubs with an emphasis on sound marketing and customer knowledge management. The method of this research was descriptive-correlational. The statistical population consisted of managers of sports clubs in Rasht, which due to the limited number of statistical population, statistical sample was considered as a whole (N = 75). Research tools include four customer knowledge management questionnaires (3 dimensions, 13 questions), business performance (2 dimensions, 9 questions), Taherparvar et al. (2013), customer voice marketing (5 dimensions, 18 questions) (Naseri et al. (2014)). And the strategy of differentiation (4 dimensions, 11 questions) was Baqerpour et al. (2013).The validity of the instrument was approved by experts (7 persons - content). The software PLS 3 was used to analyze the data and the relationships between the variables. The findings showed that customer knowledge management had a significant effect on customer voice marketing, differentiation strategy and business performance respectively, and customer voice marketing had a significant effect on business differentiation strategy and performance. Also, differentiation strategy has a significant effect on business performance. The findings revealed that the managers of sports clubs in the country are not familiar with concepts such as customer knowledge management and ways to achieve better performance through marketing and customer engagement. Therefore, it is necessary to take action by relevant organs to train marketing methods, especially customer voice marketing and customer knowledge management, and to develop strategies for further differentiation for sports managers and business executives.
- انتشار مقاله: 28-12-1398
- نویسندگان: حسین براخاص,مهرعلی همتی نژاد,نوشین بنار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی منطقه ای
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: توسعه,ورزش همگانی,گردشگری تفریحی-ورزشی
- چکیده: شناسایی عوامل و راهبردهای مناسب و مشخص در گردشگری تفریحی-ورزشی میتواند به رشد و گسترش آن در جامعه و نهایتاً نهادینه شدنش در کشور کمک کند. هدف این پژوهش ارزیابی عوامل مؤثر در توسعه گردشگری تفریحی-ورزشی استان هرمزگان بود تا ازاین طریق سبب مشارکت بیشتر افراد جامعه در فعالیتهای تفریحی-ورزشی شود. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان؛ اساتید دانشگاه، و مربیان آگاه به توسعه ورزش همگانی بودند. نمونه آماری تحقیق به تعداد قابل کفایت (241 نفر) انتخاب و به روش هدفمند و در دسترس در این پژوهش شرکت کرده و به سؤالات پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار این پژوهش شامل، پرسشنامه محقق ساختهای بود که با تعداد 66 گویه که با روش لیکرت و با ارزش گذاری پنج گزینهای (بسیارکم، کم، تاحدی، زیاد، بسیار زیاد)، تهیه و مورد استفاده قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی توسط متخصصان (15 نفر)، پایایی توسط آلفای کرونباخ (94/0) بررسی و تأیید شد. نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنف نشان میدهد که بعد قوانین و مقررات از عامل مدیریتی و ابعاد عاملهای منابع شامل منابع انسانی، مالی، تکنولوژی و تجهیزات داری توزیع غیر طبیعی هستند و سایر بعدها دارای توزیع طبیعی هستند. در نهایت نتایج و اولویتبندی ابعاد مختلف هریک از عوامل پژوهش، نشان داد که بین اهمیت این ابعاد در هر چهار سطح عوامل زمینه رفتاری، منابع، مدیریتی و محیطی بر توسعه ورزش همگانی تأثیر بسزایی دارند.
- چکیده انگلیسی: Abstract
Identification of factors and strategies identified in tourism recreation and sports can grow and spread in the community and ultimately help its institutionalization in the country. The aim of this study was to evaluate the factors affecting the development of tourism recreation and sports in the province so that more people could participate in recreation activities. Research method was descriptive survey was done as a field. The population of this research managers and experts, academics, and educators aware of the Development of Sport, The sample in sufficient numbers (241) and targeted and available to participate in the research and answered the questions. The research tools included a researcher made Press presented with 66 statements with Likert method and the valuation of five choices for each (very small, small, pretty, high, very high), produced and used it placed. The validity by experts (n = 15), the reliability by Cronbach's alpha (94/0) was approved. Kolmogorov-Smirnov test results show that the rules and regulations of the factors of management and operating aspects of resources, including human resources, finance, technology and equipment are significant abnormal distribution and other natural distributed later. Finally, conclusions and Prioritization of various aspects of the study, showed that the importance of this dimension in all four behavioral factors, resources, environmental management and have a significant impact on the development of sport.- انتشار مقاله: 08-08-1395
- نویسندگان: مهدی سوادی,مهرعلی همتی نژاد,محمد حسن قلی زاده,حمیدرضا گوهررستمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علوم ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیش بینی,بازی های آسیایی,متغیرهای کلان و مدل درخت
- چکیده:
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 08-04-1391
- نویسندگان: مهرعلی همتی نژاد,محمد رحیم رمضانیان,محمد حسن قلیزاده,شهرام شفیعی,امین قاضی زاهدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: سیاست نامه علم و فناوری
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: فرهنگ سازمانی,اشتراک دانش,فرایند بهبود نرم افزار,حمایت مدیریت برتر,موفقیت بهبود نرم افزار
- چکیده: فرهنگ سازی و بهبود نرم افزارهای سازمان از عوامل مهم تأثیرگذار در بهبود فرایندهای سازمان است. سازمان ها به تجربه آموخته اند که بهبود فرایندهای سازمانی، به ویژه نرم افزارهای سازمانی، به مدیریت بهتر تغییرات سازمانی می انجامد و بر عملکرد سازمان تأثیری مثبت می گذارد. در پژوهش پیش رو، تأثیر اشتراک دانش در فرهنگ های گوناگون سازمانی، تأثیر اشتراک گذاری دانش در موفقیت فرایند ارتقای نرم افزار و چگونگی تأثیر حمایت مدیران در مسیر موفقیت بهبود نرم افزار بررسی می شود. این پژوهش از نظر هدف جزو تحقیقات توصیفی، پیمایشی و همبستگی است و به لحاظ تقسیم بندی بر مبنای نتیجه و کاربرد پژوهشی کاربردی به شمار می آید. برای بررسی تجربی الگوی این پژوهش از نرم افزار آماری SPSS 25 و حداقل مربعات جزئی پی ال اس استفاده شده است. جامعۀ آماری پژوهش دربردارندۀ 220 نفر از کارکنان ادارۀ گمرک بندرانزلی است که با فرمول مورگان 136 نمونه برای تجزیه و تحلیل انتخاب شده است. نتایج نشان می دهد که فرهنگ سازمانی گروهی با به اشتراک گذاشتن دانش تأثیری قوی تر و بهتر از فرهنگ سلسله مراتبی در موفقیت پیاده سازی نرم افزار می گذارد. همچنین، فرهنگ گروهی و فرهنگ سلسله مراتبی با موفقیت بهبود نرم افزار ارتباط دارند و حمایت مدیران سازمان موفقیت پیاده سازی نرم افزار را تضمین می کند. با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که به اشتراک گذاری دانش بهبود نرم افزار میانجی فرهنگ گروهی و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان در موفقیت بهبود نرم افزار است.
- چکیده انگلیسی: Building organizational culture and improving organizational software are among the essential factors that influence organizational processes' improvement. Organizations have learned from experience that improving organizational processes, especially organizational software, can lead to better management of organizational change and has a positive impact on organizational performance. The present study examined the impact of knowledge sharing in various organizational cultures, the success of the software upgrade process, and how managers support software improvement. It is a descriptive, survey, and correlation study in terms of purpose. In terms of classification based on the result and application, it is an applied research. For the experimental investigation of the research model, SPSS 25 statistical software, and PLS partial minimum squares were used. The study population includes 220 employees of Bandar Anzali Customs Office, and its statistical population is 136 people based on Morgan's formula. The results show that group organizational culture has a more robust and better effect than hierarchical culture in the success of software implementation. Besides, group culture and hierarchical culture have a connection with software improvement success and guarantee the support of the organization's managers and software implementation. It was found that sharing knowledge is the key to improving group culture mediation software and supporting senior managers in the success of software improvement.
- انتشار مقاله: 12-11-1398
- نویسندگان: محسن اکبری,مهرعلی همتی نژاد,ندا احمدپور,میثم مسعودی فر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: صنعت ورزش,رقابتپذیری,خدمات ورزشی,مدیریت بازار
- چکیده: چکیده
پزوهش حاضر در صدد ارائه چارچوب مفهومی رقابتپذیری در صنعت خدمات ورزشی ایران بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل سیستماتیک میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل جامعه انسانی (مدیران و کارشناسان باشگاههای خدماتی، اساتید دانشگاه با تخصص بازاریابی ورزشی) و جامعه اطلاعاتی (منابع علمی، اسنادی و کتابخانهای با موضوع رقابتپذیری) بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت بر مبنای اشباع نظری به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند (17 نفر و 56 سند). ابزارهای پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. روایی ابزار با استفاده از روشهای رواییسنجی کیفی مطلوب ارزیابی شد (روایی محتوایی). از روش کدگذاری و چارچوببندی مفهومی برای تحلیل یافتهها استفاده گردید. چارچوب تحلیلی ارائه شده شامل 5 حیطه کلی شامل مدیریت بازار، ساختار بازار، قابلیت بازار، اکوسیستم بازار و رقابتپذیری بازار میباشد. مدل مفهومی برخاسته از چارچوب کُدها به صورت یک سیستم فرایندی از اکوسیستم بازار و مدیریت بازار تا رقابتپذیری پایدار خدمات ورزشی شناسایی شد. بنابراین می-توان گفت که غفلت از هر یک از عناصر یا مولفهها میتوان به برهم خوردن نظم و تعادل نسبی در ساختار رقابتی بازار خدمات ورزشی ایران شود. از اینرو بازار خدمات ورزشی نیازمند توسعه یافتگی محیط کسب و کار و مدیریت بازار خدمات ورزشی در جهت رقابتپذیری پایدار میباشد.- چکیده انگلیسی: Abstract
The present study seeks to provide a conceptual framework for competitiveness in the Iranian sports services industry. The research method is qualitative with systematic analysis approach. The statistical population of the study consisted of human society (managers and experts of service clubs, university professors with sports marketing expertise) and information society (scientific resources, documents and libraries on competitiveness). The statistical sample was selected with sufficient number based on theoretical saturation (17 persons and 56 documents). Research tools included systematic library study and semi-structured interview. Validity of the instrument was evaluated using descriptive qualitative methods (content validity). Conceptual coding and conceptual framing were used to analyze the findings. The presented analytical framework consists of 5 general areas including market management, market structure, market capability, market ecosystem and market competitiveness. The conceptual model derived from the coding framework was identified as a process system from market ecosystem and market management to the sustainable competitiveness of sports services. Therefore, it can be said that neglect of any of the elements or components can disrupt the order and relative balance in the competitive structure of the Iranian sports services market. Therefore, the sports services market requires the development of the business environment and the management of the sports services market for sustainable competitiveness.
Keywords
Market Management, Competitiveness, Sport Services, Sports Industry- انتشار مقاله: 11-08-1398
- نویسندگان: ذبیح اله نقی لو,مهرعلی همتی نژاد,مهدی نادری نسب
- مشاهده