در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدلسازی اقتصادی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: حمله سایبری,طبقهبندی JEL: C51,E41,E42 واژگان کلیدی: باجافزار,ارز رمزپایه,مدلسازی اقتصادی,ساز و کار اقتصادی
- چکیده: هدف این مقاله تبیین اقتصادی حملات باجافزاری و ارزیابی تاثیر متغیرهای اقتصادی بر خسارات ناشی از آنهاست. نتایج رویکرد میدانی نشان داد رابطه میان سود گروه مهاجم و خسارات ناشی از حمله، غیرخطی و دارای بیشینه و کمینههایی محلی بوده و هرگونه اقدام متقابل در پاسخ به این حملات باید با دقت کافی در عواقب آن از منظر اقتصادی صورت گیرد؛ به بیان روشنتر، اگرچه تابع خسارت ناشی از باجافزار، نسبت به مبلغ باج کاملا صعودی است؛ اما، تابع سود مهاجم، رفتاری غیریکنوا داشته و به این ترتیب، به ازای هر میزان سود، ممکن است، مهاجم با مطالبه مبالغ متفاوتی از باج به هدف خود برسد. بدین ترتیب، نشان داده شده است که عدم اتخاذ سیاستهای کلان که ممکن است مهاجم را به سمت مطالبه مبالغ باج خسارتبارتر سوق دهد، از حساسیت تصمیمگیری بیشتر و پیامدهای مهمتری برخوردار خواهد بود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this article is to investigate the effect of policies restricting access to the cryptocurrency market on the process of countering ransomware attacks. To this purpose, by reflecting on the details of a ransomware attack, we model the economy of these attacks and examine the impact of economic variables on the damage caused by them, and through the data obtained from a field study, it has been shown that the relationship between attackers' profits and the damage caused by the attack is non-linear and has local maximums and minimums, and any countermeasures in response to these attacks must be carefully considered in the consequences from an economic point of view.The results show that in a ransomware attack, an attacker may achieve almost the same profit by setting several different amounts of ransom and inflicting several different amounts of total damage. Thus, it is demonstrated that it is important not to adopt policies that may lead the attacker to demand the amounts of ransom that cause further damage.
- انتشار مقاله: 25-05-1399
- نویسندگان: مهران گرمهء,سارا رحیمی دوین
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Veterinary Research
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تخمدان,هیستومورفومتری,کپور نقره ای (Hypophthalmichthys molitrix)
- چکیده: زمینه مطالعه: بلوغ جنسی ماهی کپور نقرهای در یک میانگین سنی وسیعی بین 8-2 سالگی قرار دارد که این دامنه وسیع بلوغ جنسی به شرایط محیطی به خصوص فوتوپریود و درجه حرارت محیط وآب بستگی دارد. هدف: تعیین وضعیت بلوغ و شناسایی ساختار بافتی تخمدان ماهی کپور نقره ای در دو گروه سنی 2 و 4 سال در شرایط آب و هوایی استان خوزستان میباشد. روشکار: تخمدان 20 ماهی کپور نقرهای ماده در دو گروه سنی شامل گروه سنی 2 ساله با تعداد 10 عدد ماهی میانگین طولی Cm 33/1± 46 و میانگین وزنی g09/0±1050، و گروه سنی 4 ساله با تعداد 10 عدد ماهی میانگین طولیCm 64/3± 86 و میانگین وزنی g800±5460 مورد مطالعه قرار گرفت. جهت مطالعه هیستومورفومتریک، پس از ثبوت به روش معمول تهیه مقاطع بافتی، برشهایی به ضخامت µ 5 تا 6 تهیه و مورد رنگ آمیزی هماتوکسیلین- ائوزین و PAS قرار گرفتند. نتایج: تخمدان ماهیان گروه سنی 2 ساله،، تیغههایی از کپسول به نام تیغههای تخمکزا به داخل تخمدان کشیده شده و حاوی سلولهای جنسی اولیه، اووگونی و فولیکولهای کروماتین نوکلئولوس، پری نوکلئولوس و کورتیکال آلوئولوس میباشند که سلولهای اووگونی بیشترین درصد سلولی موجود در این تیغهها را تشکیل میدهند. تخمدان گروه سنی 2 ساله، فاقد فولیکول در مراحل زردهای و بالغ بود. در تخمدان ماهیان گروه سنی 4 ساله، رشد و تکامل فولیکولی تا تشکیل فولیکولهای زردهای و بالغ ادامه یافته و بیشترین نوع فولیکولهای تخمدانی را تشکیل میدهند. در قطر فولیکول، اووسیت، هسته اووسیت و تعداد هستکها در بین گروههای سنی 2 و 4 ساله، اختلاف معنیداری وجود دارد. ضخامت زونا پلوسیدا در انتهای مرحله کورتیکال آلوئوس (µ 11/1±53/1) و در فولیکول بالغ به بیشترین ضخامت خود (µ 21/0 ±88/6) رسید. نتیجهگیرینهایی: در شرایط آب و هوایی استان خوزستان تخمدان ماهیان گروه سنی 2 ساله، نابالغ ولی تخمدان ماهیان گروه سنی 4 ساله، بالغ میباشند.
- چکیده انگلیسی: BACKGROUND: Maturity of silver carp (Hypophthalmichthys molitrix) ovary takes place at 2-8 years old and it is depends on photoperiod and environmental water temperature. Objectives: The aim of this study was to identify macroscopical and microscopical structure of silver carp ovary in two categories of body weight, total body length and at 2 and 4 years old in Khuzestan province climatic conditions. Methods: 20 silver carp ovaries were studied in two groups: Group 1(G1): 10 fish with total body length 46 ±1.33 Cm and weight 1050±0.09 grand approximately 2 years old. Group 2(G1): 10 fish with total body length 86±3.64 Cm and weight 5460±800 gr and approximately 4 years old. For the histometrical studies, 5-6 µ sections were made by routine paraffin embedding method and stained by H&E and PAS. Results: Microscopic results showed that ovaries of G1 covered by a thin loose connective capsule which numerous of egg-bearingtrabecula extended from capsule into ovaries. These trabecula contained primary germ cells, oogonium, chromatin nocleolus, perinocleolus and cortical alveolus follicles. Ovaries of G1 do not have yolk and mature follicles. But in ovaries of G2, growth and mature follicles were observed and mature follicles were most follicles. Histometrical results showed that there are not a significant differences in diameter of follicles, oocytes and oocytes nucleolus in G1 and 2. The maximum and minimum diameter of follicles were seen in mature and chromatin nucleolus follicles respectively. The Zona plucida thickness was increased from corticalalveolus (1.53±1.11 mm) to mature follicles (6.88±0.21 mm) significantly (p<0.05). ConclusionS: The most interesting finding of this study is that in Khuzestan Province climate, the ovary of silver carp fish in G1, with average weight 1050 ±0.09 gr and total length 46±1.33 Cm and approximately of 2 years old is immature but ovary of G2 with average weight of 5460± 800 gr and total length 86±3.64 Cm and approximately 4 years old is mature.
- انتشار مقاله: 18-11-1393
- نویسندگان: نعیم عرفانی مجد,مهرزاد مصباح,سارا رحیمی زرنه
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: کاوش نامه ادبیات تطبیقی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عبدالوهاب البیاتی,الأدب المقارن,التصوف,ابوالعلاء المعرّی,الحلاج
- چکیده: دخل عبد الوهاب البیاتی مرحلة جدیدة من تجاربه الشعریّة عقب إصداره الدیوان الشعری الذی أسماه ﺑ«سفر الفقر والثورة» سنة 1965 م. لقد تبلورت فی قصائده التی جادت بها قریحته الفیّاضة فی الفترة ذاتها تجارب صوفیة بشکل ملفت للانتباه. حلّل البیاتی فی دیوانه الشعری شخصیّتی الحلّاج وأبی العلاء المعرّی، ممّا یعتبره النقاد مؤشّراً واضحاً علی تحوّل الشاعر من رؤیته الواقعیّة نحو الأشیاء إلی رؤیته الصوفیة. والغایة التی نتوخّاها فی هذا المقال هی المقارنة بین الاتّجاهات الصوفیة لدی الحلّاج والمعری وفقاً لما بیّنه البیاتی فی قصائده. زد علی ذلک أنّنا نتعرّف علی المعانی الصوفیة الخفیّة فی نفس البیاتی جرّاء هذا البحث أیضاً. ومن أبرز النتائج التی حقّقها هذا البحث اعتماداً علی المنهج التحلیلی الوصفی أنّه تبیّن أنّ البیاتی یمیل إلی الطریقة الصوفیة التی تبنّاها الحلاج کلّ المیل. وهی التی تتمیّز بالجنوح إلی مشاعر الرفض والإباء أمام الظلم والرکون إلی الثورة والمبادرة والإقدام. کما تبیّن إیضاً أنّ شاعرنا ما راقه النمط الصوفی الذی انتهجه المعری المبنیّ علی الانعزال عن ساحة الحیاة والانغلاق علی النفس.
- چکیده انگلیسی: بیاتی در دیوانی که به سال 1965م منتشر نمود، مرحله تازهای از تجربه شعری خود به نمایش گذاشته است. در این دیوان که آن را «دفتر فقر و انقلاب» نامیده، اندیشههای صوفیانه او دیده میشود. بیاتی در این دیوان، شخصیّت حلّاج و معری را مورد بررسی قرار داده است و به نظر ناقدان آن گونه که از سرودههای وی در این دیوان بر میآید، از واقعگرایی به تصوّف روی آورده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسهای میان رویکرد صوفیانه حلاج و معری است که با شیوه تحلیلی توصیفی و با تأکید بر قصاید بیاتی صورت پذیرفته است. از مهمترین دستاوردهای این تحقیق این است که رویکرد صوفیانه بیاتی بیشتر به حلاج نزدیک است تا معری که در رویکرد حلاج، گرایش به انقلاب و پویایی و رویارویی با ظلم و ستم جایگاه ویژهای دارد. در مقابل بیاتی، رویکرد صوفیانه معری را مورد انتقاد قرار داده است. لذا باید گفت تصوّف بیاتی یک تصوّف انقلابی است.
- انتشار مقاله: 23-01-1396
- نویسندگان: شهریار همتی,جهانگیر امیری,سارا رحیمی پور
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: تحقیقات اقتصاد کشاورزی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اصفهان,محصولات زراعی,مزیت نسبی,سیاستهای حمایتی,ماتریس تحلیل سیاستی
- چکیده: در این پژوهش مزیت نسبی و شاخص های حمایتی محصولات اساسی زراعی در سطح استان اصفهان برای سال زراعی 1389-1388 با استفاده از ماتریس تحلیل سیاستی(Pam)محاسبه شد. محصولات مورد مطالعه عبارت از گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، عدس آبی و دیم، نخود آبی و دیم،ذرت دانه ای، آفتابگردان، پنبه، چغندر قند و هندوانه آبی میباشند. نتایج مطالعهی حاضردر خصوص شاخص مزیت نسبی(DRC) محصولات زراعی نشان داد که استان اصفهان در تولید محصولات گندم آبی و دیم، جو آبی، ذرت دانهای آبی، نخود دیم، عدس آبی، آفتابگردان آبی، چغندر قند و هندوانه آبی دارای مزیت نسبی است و سایر محصولات فاقد مزیت نسبی هستند. بررسی شاخص حمایت اسمی محصول(NPC) که گویای نسبت درآمد در قیمت بازاری بر قیمت سایهای میباشد، برای محصولات گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، ذرت دانه ای، نخود دیم، آفتابگردان آبی کوچکتر از یک و برای بقیه بزرگتر از یک میباشد. اگر NPC کوچکتر از یک باشد، نشاندهندهی این موضوع است که قیمت بازاری محصول کمتر از قیمت سایهای آن است. به عبارت دیگر سیاستهای دولت باعث شده قیمت این محصولات در داخل کشور کمتر از قیمت مرزی در نرخ سایه ای ارز باشد که نشان از اعمال مالیات ضمنی بر تولیدکنندگان این محصولات دارد. شاخص حمایت اسمی از نهاده که نشاندهندهی نسبت هزینهی نهادههای قابل تجارت در قیمت بازاری به هزینهی نهادههای قابل تجارت در قیمت سایهای میباشد. در مورد محصولات گندم آبی، جو آبی و دیم، ذرت دانهای، نخود آبی، پنبه و چغندر قند کمتر از یک محاسبه شده که حاکی از آن است که زارعین در خصوص نهادههای قابل تجارت مورد حمایت قرار گرفتهاند. بهطورکلی نرخ حمایت مؤثر که نشاندهندهی ارزش افزوده در قیمت بازاری به ارزش افزوده به قیمت سایهای میباشد، نیز برای گندم دیم، جو آبی، جو دیم، نخود دیم، آفتابگردان کوچکتر از یک محاسبه شده که نشاندهندهی عدم حمایت مؤثر دولت از تولیدکنندگان این محصولات و اخذ مالیات میباشد. طبقهبندیJEL:C22، D51، D81، Q14
- چکیده انگلیسی: This paper aims to determine comparative advantage and competitiveness of crops in Isfahan province in agricultural year of 2009-2010 by using policy analysis matrix method. Selected products are wheat, barley, lentil, peas, beans, corn, sunflower, cotton, sugar beet, and watermelon. The results based on DRC showed that Isfahan province had comparative advantage in irrigated wheat, irrigated barley, beans, corn, peas, lentil, sunflower, sugar beet, and watermelon. Results of Nominal Price Coefficient (NPC) showed that coefficients for irrigated and rain -fed wheat, barley, beans, corn, peas, and sunflower were less than 1 and for other crops were more than 1. This indicates that most of crops have not received needed support from government. In addition, the results showed that while farmers received support for tradable inputs from government, the effective price support coefficients for most of crops were less than one.
- انتشار مقاله: 09-07-1393
- نویسندگان: ابوالفضل محمودی,محسن شوکت فدایی,سارا علی رحیمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشنامه معارف قرآنی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: قرآن,تعلیم,تربیت,رستگاری,تزکیه
- چکیده: تزکیه و تعلیم بر اساس آموزههای قرآن کریم، دو رکن اساسی پرورش انسان هستند و در این میان، تزکیه از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا علم به منزله بذری است که رویش حقیقی و شایسته آن در گرو وجود بستری مناسب است و تزکیه همان زمینه رویش کامل این بذر است که علم بدون آن ناقص و نارسا خواهد بود و چه بسا موجب غرور و گمراهی گردد. این مقاله با روش تحلیلی- توصیفی و با ذکر آیات مربوط به تزکیه و تعلیم در قرآن کریم، جایگاه، اهمیت و رابطه این دو مفهوم تربیتی قرآنی را بررسی نموده است.
- چکیده انگلیسی: According to the teachings of the Holy Quran, purification (tazkīyah) and education (ta’līm) are the two basic principles for the discipline of human beings, out of which purification is of a higher significance. Knowledge resembles some seeds the growth of which requires a suitable ground and purification serves as the ground for a perfect growth of such seeds without which knowledge will be partial and insufficient or even misleading. This study uses an analytic-descriptive methodology to review the Quranic verses concerning purification and education and the significance and the relation between these two Quranic concepts.
- انتشار مقاله: 12-03-1391
- نویسندگان: علی سلیمی,سارا رحیمی پور
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشنامه معارف قرآنی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: قرآن,تعلیم,تربیت,رستگاری,تزکیه
- چکیده: تزکیه و تعلیم بر اساس آموزههای قرآن کریم، دو رکن اساسی پرورش انسان هستند و در این میان، تزکیه از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا علم به منزله بذری است که رویش حقیقی و شایسته آن در گرو وجود بستری مناسب است و تزکیه همان زمینه رویش کامل این بذر است که علم بدون آن ناقص و نارسا خواهد بود و چه بسا موجب غرور و گمراهی گردد. این مقاله با روش تحلیلی- توصیفی و با ذکر آیات مربوط به تزکیه و تعلیم در قرآن کریم، جایگاه، اهمیت و رابطه این دو مفهوم تربیتی قرآنی را بررسی نموده است.
- چکیده انگلیسی: According to the teachings of the Holy Quran, purification (tazkīyah) and education (ta’līm) are the two basic principles for the discipline of human beings, out of which purification is of a higher significance. Knowledge resembles some seeds the growth of which requires a suitable ground and purification serves as the ground for a perfect growth of such seeds without which knowledge will be partial and insufficient or even misleading. This study uses an analytic-descriptive methodology to review the Quranic verses concerning purification and education and the significance and the relation between these two Quranic concepts.
- انتشار مقاله: 12-03-1391
- نویسندگان: علی سلیمی,سارا رحیمی پور
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آموزش,درس پژوهی,فعالیت فرهنگی
- چکیده: دیدگاه رایج در نظام آموزشی ایران آن است که یک آموزش خوب، به ویژگیهای فردی معلم وابسته است.بنابراین دانش آموزان،خانواده ها و حتی نظام آموزشی در پی کشف معلم خوب و شناسایی معلم بد است.غافل از آن که شیوهی آموزش یک معلم علاوه بر دانش و مهارتهای حرفهای، تحت تاثیر فرهنگ آن ملت است ، چنان که به تاسی از نگرش ها و دیدگاه های یک ملت است که تفسیرهای رایج از معلم "خوب" و "بد" شکل می گیرد.ممکن است در ایران معلمی خوب-اثربخش- باشد که بتواند به خوبی ریاضی را تدریس کند و یا بتواند ضریب قبولی دانش آموزان را در مدارس نمونه بالا ببرد! . در حالی که در کشوری مانند فنلاند چنین تعبیری فرسنگ ها با تعریف از یک معلم خوب فاصله دارد. چیزی که اهمیت دارد آن است که نمی توان بدون شناخت از فرهنگ آموزش یک ملت به تغییر نظام آموزشی آن فکر کرد.در واقع تدریس نیز یک فعالیت فرهنگی است که مانند هر فعالیت فرهنگی دیگر نشانه هایی از فرهنگ آن ملت را در خود دارد.در همین رابطه،"درس پژوهی" به عنوان مدلی اثربخش در بهسازی آموزش و توانمند سازی معلم،معرفی شده است که برخاسته از فرهنگ کشور ژاپن است.این مدل چند سالی است که در نظام آموزشی ایران نیز به اجرا درآمده است اما به نتایج مشابه در ژاپن و یا حتی کشورهای دیگر دست نیافته است. در این مقاله با رویکردی "پدیدارشناسانه" مبتنی بر تجربهی زیستهی خود به عنوان "رابط درس پژوهی" ، با پرداختن به ویژگی های اصلی "درس پژوهی" همانند مشارکتی بودن،نظم،مطالعه،نقد ، ارزیابی و ... و جستجوی تفاوتها و شباهتهای آن در دو فرهنگ ایران و ژاپن؛ دلایل موفقیت یا عدم موفقیت این طرح ، با توجه به میزان آمادگی بستر فرهنگی در هر دو نظام آموزشی مورد تحلیل قرار گرفته است.
- چکیده انگلیسی: The prevailing view in the Iranian education system is that good education depends on the individual characteristics of the teacher. Therefore, students, families and even the educational system seek to discover the good teacher and identify the bad teacher. Professional knowledge and skills are influenced by the culture of that nation, as is the case with the attitudes and perspectives of a nation that form common interpretations of the "good" and "bad" teacher. A good-effective teacher in Iran may - be able to teach mathematics well or raise student acceptance rates in sample schools! . Whereas in a country like Finland such definitions are far from being a good teacher. What is important is that one cannot think of changing one's educational system without knowing the culture of education of one nation. Indeed, teaching is also a cultural activity that, like any other cultural activity, has signs of that nation's culture. Similarly, "lesson research" has been introduced as an effective model of teacher education and empowerment that derives from Japanese culture. This model has been implemented in the Iranian education system for many years, but with similar results in Japan or even other countries have not reached. In this article, with a "phenomenological" approach based on one's own lived experience as a "research interface", the main features of the "lesson research" such as participation, discipline, study, criticism, evaluation and ... Its similarities in the two cultures of Iran and Japan; the reasons for the success or failure of this project have been analyzed with regard to the degree of cultural readiness of both educational systems.
- انتشار مقاله: 01-12-1398
- نویسندگان: سارا رحیمی,سارا رحیمی,سارا رحیمی
- مشاهده