در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: توانمندسازی سرمایه انسانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: انسانی,جانشین پروری,فنی,مهارت های مدیریتی,مهارت ادراکی
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف نقش مهارتهای مدیریتی در تمایل به جانشین پروری مدیران اداره امور مالیاتی استان همدان انجام شده است . این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاط روش تحقیق توصیفی –همبستگی و از نوع تحقیات میدانی است که به شیوه کمی انجام شده است، همچنین در این تحقیق برای گردآوری داده های آماری از روش میدانی استفاده شده است. جامعه آماری تمامی کارکنان شاغل در اداره امور مالیاتی استان همدان به تعداد 4745 نفرمیباشند که با استفاده ازجدول مورگان تعداد 354 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در نظر گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه از شاخصهای آماری نظیر فراوانی، جداول و نمودارها در بخش آمار توصیفی، و از آزمونهای کلوموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یک عاملی موجود در بسته نرم-افزاری SPSS در بخش آمار استنباطی استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد که در فرضیه اصلی مهارت های مدیریتی در تمایل به جانشین پروری تاثیر معناداری دارد و در فرضیه های فرعی از بین مولفه های مهارت های مدیریتی، تنها مهارت انسانی در جانشین پروری تاثیر دارد و مهارت ادراکی و فنی در تمایل به جانشین پروری تاثیر چشم گیری ندارند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the role of managerial skills in the tendency to replace the executives in the tax office of Hamadan province. This research is an applied and a descriptive survey and field research method that was conducted in a quantitative manner. Also, this study aims to gather background information and theoretical foundations from the library method and statistical data from the field method. Used. The statistical population of all managers employed in the tax office of Hamadan province is 90 persons as sample by census method. To analyze the questionnaire data from statistical indices such as frequency, tables and graphs in descriptive statistics, and from Kolmogorov-Smirnov tests, one-factor analysis of variance in SPSS software package in statistics section. Inferential is used. The findings show that the main hypothesis of managerial skills has a significant effect on the tendency for surrogacy. They have no significant effect on surrogacy.
- انتشار مقاله: 25-09-1397
- نویسندگان: آمنه مالمیر,حسین ترابی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت دانش,نوآوری,بسته بندی,عملکرد عملیاتی
- چکیده: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر فرایندهای مدیریت دانش بر عملکرد عملیاتی با میانجی گری نوآوری در فرایند تولید و بستهبندی محصول بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل: مدیران و کارشناسان شرکت های شهرک صنعتی فراهان استان مرکزی بوده که مجموعاً 300 نفر می باشند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. جهت تعیین پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن برای متغیر مدیریت دانش(880/0)، نوآوری در بسته بندی محصول(781/0)، نوآوری در فرایند تولید(815/0) و عملکرد عملیاتی (767/0) به دست آمد. در این پژوهش، تجزیه و تحلیل دادهها از طریق تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار لیزرل انجام شده است. نتایج حاکی از آن بوده است که فرایندهای مدیریت دانش، دارای تأثیر مثبت بر نوآوری در بسته بندی محصول نوآوری در فرایند تولید و عملکرد عملیاتی است و نوآوری در بسته بندی محصول و نوآوری در فرایند تولید دارای تأثیر مثبت بر عملکرد عملیاتی می باشند. بنابراین در محیط پویا و رقابتی امروز، مدیران می توانند با مدیریت مستقیم فرایندهای دانش برای پشتیبانی و سرعت بخشیدن به سطوح نوآوری جهت افزایش سطح عملکرد عملیاتی شرکت های خود کوشا باشند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of knowledge management processes on operational performance mediated by innovation in the production process and product packaging. The statistical population of the study included 300 people of managers and experts of companies in Farahan industrial town of Markazi province. In order to collect research data, the questionnaire was used. Cronbach's alpha method was used to determine the reliability of the questionnaire, the value of which was used for knowledge management (0.880), product packaging innovation (0.781), production process innovation (0.815) and operational performance (0.767) ) were obtained. In this study, data analysis was performed through path analysis and structural equations modeling using LISREL software. The results showed that knowledge management processes have a positive effect on product packaging innovation, production process innovation and operational performance, and product packaging innovation and production process innovation have a positive effect on operational performance. Therefore, in today's dynamic and competitive environment, managers can work diligently to support and accelerate innovation levels to increase the level of operational performance of their companies by directly managing knowledge processes.
- انتشار مقاله: 01-06-1399
- نویسندگان: حمیده عباسی,آمنه مالمیر,محمد یوسفی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عملکرد سازمان,هوش رقابتی,بسته بندی و برند
- چکیده: هدف از این پژوهش، تبیین اثر هوش رقابتی بر ارتقاء جایگاه نشان تجاری با نقش میانجی عملکرد سازمان میباشد. این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت مهندسی نوآور هوا در تهران است که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 152 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار اندازهگیری تحقیق، پرسشنامه است. برای اندازهگیری روایی پرسشنامهها از روش صوری و محتوایی استفاده شده است و برای تعیین پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شد، که مقدار آن برابر 891/0 برآورد گردید. برای بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد هوش رقابتی بر ارتقاء جایگاه نشان تجاری با نقش میانجی عملکرد سازمانی در شرکت نوآور هوا به طور معنیدار تأثیر دارد همچنین هوش رقابتی بر ارتقاء جایگاه نشان تجاری و عملکرد سازمان به طور معنیدار تأثیر دارد و عملکرد سازمان بر ارتقاء جایگاه نشان تجاری به طور معنیدار تأثیر دارد. بنابراین موفّقیّت فردا در عرصه کسب و کار از آن سازمانهایی است که بصیرت و آگاهی بیشتری نسبت به خود و محیط رقابت داشته باشند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to explain the effect of competitive intelligence on the promotion of packaging and brand position with the mediating role of organizational performance. This descriptive-survey research is of correlation type with applied nature and in terms of cross-sectional time. The statistical population of this study includes all employees of Noavar Hava Engineering Company in Tehran. Using Cochran's formula, 152 people were selected as a statistical sample by simple random sampling. The research measurement tool is a questionnaire. Formal and content methods were used to measure the validity of the questionnaires and Cronbach's alpha was used to determine its reliability, which was estimated to be 0.891. Kolmogorov-Smirnov test was used to check the normality of the data and structural equation method with Smart PLS software was used to analyze the data. The results showed that competitive intelligence has a significant effect on brand promotion with the mediating role of organizational performance in Noavar Hava Company. Also, competitive intelligence has a significant effect on brand promotion and organizational performance. Therefore, tomorrow's success in business is one of those organizations that have more insight and awareness about themselves and the competitive environment.
- انتشار مقاله: 01-03-1399
- نویسندگان: حمیده عباسی,آمنه مالمیر,فاطمه گرامی پور
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بازاریابی رابطهمند,اعتماد به نشان تجاری,پذیرش کیفیت,ارتباط با مشتریان
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند و اعتماد به نشان تجاری بر پذیرش کیفیت ارتباط بین مشتریان و سازمان از دیدگاه مشتریان انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نوع توصیفی - پیمایشی و از نظر نحوه جمعآوری دادهها از نوع میدانی است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان یک شرکت مواد غذایی در شهرستان دزفول استان خوزستان میباشند که تعداد نامحدود درنظر گرفته شده است. با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان، تعداد 384 نفر به روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استاندارد بازاریابی بری و پاراسومان (1991)، اعتماد به نشان تجاری بلستر و همکاران (2005) و کیفیت ارتباط با مشتریان سان (2004) استفاده شده است. دادههای جمعآوری شده از طریق آزمونهای آماری از جمله آزمون رگرسیون خطی ساده و چندگانه و با استفاده از نرمافزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بازاریابی رابطهمند(شامل: منافع مالی، عوامل اجتماعی و پیوندهای ساختاری) و نیز اعتماد به نشان تجاری(شامل: صداقت، اعتبار و خیرخواهی) بر پذیرش کیفیت ارتباط بین مشتریان و سازمان از دیدگاه مشتریان تأثیر دارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of relational marketing and brand trust in the quality of communication is between customers and the organization from the customers' point of view. This applied research is descriptive -survey and the method of collecting data is the field method. The statistical population of this study is the customers of fooda company in the city of Dezful, Khuzestan province, which are undocumented because of their number, is considered unlimited. Using Morgan sampling table, 384 people were selected by non-probability sampling method. Data were collected using standard questionnaire: Barry & Parasuman's (1991) for marketing, Blaster et al.'s (2005) for brand trust, and Sun's (2004) for quality of communication with customers. The collected data were analyzed by statistical tests including simple and multiple linear regression using SPSS software. The results of this study showed that the relational marketing (including, financial interests, social factors, structural links) and brand trust (including: honesty, credibility and benevolence) affect the quality of relationship between customers and organization from the customer's point of view.
- انتشار مقاله: 01-08-1398
- نویسندگان: آمنه مالمیر,حمیده عباسی,سمیره طیب طاهر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: قصد خرید,دغدغه های زیست محیطی,مصرف گرایی ناهنجار,سازگاری با محیط زیست
- چکیده: ایران، همانند بسیاری از کشورهای دنیا از سطح بالای آلودگی هوا، کیفیت پایین آب، حجم بالای آلودگی های صوتی ناشی از ترافیک، مشکلات مربوط به میزان زیاد زباله های دفع نشدنی و کاهش سریع منابع انرژی رنج می برد. مشکلات زیست محیطی عمدتاً به واسطه مصرف گرایی ناهنجار و فعالیتهای ناپایدار ایجاد می شود. هدف از این پژوهش، قصد خرید محصولات بسته بندی شده سازگار با محیط زیست در میان مصرف کنندگان (مردم شهرستان اراک) بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیق های دارای دلیل و علت قرار دارد. جامعة آماری مورد پژوهش شامل مردم شهرستان اراک می باشد که سابقه استفاده از محصولات با بسته بندی سبز را داشته اند. بدین منظور، پرسش نامه به صورت خوشه ای بین مردم شهرستان اراک توزیع شد که برای سنجش وضعیت موجود، از پرسشنامه استفاده شد که پس از تأیید روایی و پایایی جهت جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از معادلات ساختاری استفاده شده است. از نرمافزار لیزرل برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده شده است. با توجّه به تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج حاکی از آن بوده است که بینش، نگرانی های زیست محیطی، هنجارهای شخصی و تمایل مصرف کنندگان بر قصد آنها برای خرید محصولات بسته بندی سازگار با محیط زیست تأثیر دارد.
- چکیده انگلیسی: Iran, like many other countries, suffers from high levels of air pollution, low water quality, high volumes of traffic-induced noise pollution, problems with excessive waste disposal and a rapid decline in energy resources. Environmental concerns are mainly due to abnormal consumerism and unstable activities. The purpose of this study was to purchase environmentally friendly packaging products among consumers (Arak people). This present applied research is in the category of causal research. The statistical population of the study consisted of the people of Arak who had a history of using green packaging products. A cluster questionnaire was distributed among the people of Arak city, after confirmation of validity and reliability, data collection was used. In this research, structural equations are used to examine the relationships between the components of the model. Laser software has been used to analyze the hypotheses. According to the data analysis, the results indicate that attitudes, environmental concerns, personal norms and consumers' inclination have an impact on their intention to purchase environmentally friendly packaging products.
- انتشار مقاله: 01-02-1397
- نویسندگان: آمنه مالمیر,حاجیه رجبی فرجاد,مرتضی چگینی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: تحقیقات مدیریت آموزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی"," هوش موسیقیایی"," هوش های چندگانه
- چکیده: این پژوهش تلاش کوچکی در جهت تبیین رابطه ی هوش موسیقیایی دانش آموزان وپیشرفت تحصیلی آنان است. در پژوهش حاضر رابطه بین دو مولفه ی هوش موسیقیایی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان منطقه کهریزک تبیین شده است واز جامعه آماری که 350 نفربوده است تعداد 181 نفر به شیوه ی نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی-همبستگی است. اطلاعات مربوط به متغیر های این تحقیق از آزمون هوش چند گانه گاردنر و یک پرشسنامه ی محقق ساخته و جهت سنجش پیشرفت تحصیلی از میانگین نمرات درسی دانش آموزان که در پایان سال تحصیلی کسب کرده اند، استفاده شده است. بعد از به دست آوردن داده ها با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون نتایج نشان داد که مولفه ی هوش موسیقیایی رابطه مثبت و معناداری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. علاوه براین آزمون نشان داد که سطح تحصیلات والدین با هوش موسیقیایی فرزندان دارای ارتباط است. همچنین نتایج نشان داد که دانش آموزانی که مادران آنها خانه دار هستند از هوش موسیقیایی بالاتری برخوردارند.
- چکیده انگلیسی: Being one of the most critical principles in education, students’ individual differences indicate differences of their capacities, this requires a thorough understanding of students’ talents. This study is an attempt to determine the relationship of students’ musical intelligence with their educational progress. This study investigates this relationship at a primary school’s third grade in Karhrizak district, Tehran selecting 181 participants on a random sampling basis with a descriptive correlational approach. The relevant variables’ data was provided by Gardeners’ multiple intelligences test and research questionnaire. Student progress was measured by students’ average grade at the end of the school year. The regression analysis and Pearson correlation coefficient indicated that musical intelligence variable has a positive, significant relationship with students’ progress. The test also revealed parents’ educational level is associated with children’s musical intelligence; parents with higher educational attainment have kids with higher musical intelligence. Results also indicated that housewives’ kids tend to have higher musical intelligence. The results of regression analysis indicated an insignificant relationship between musical intelligence and parents’ jobs.
- انتشار مقاله: 08-09-1396
- نویسندگان: آمنه مالمیر,محمد عباسی,سید یوسف صالحی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علمی اندیشه آماد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: توابع زنجیره تامین,عملکرد زنجیره تامین,عملکرد تولید,عملکرد پایداری
- چکیده: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر توابع زنجیره تامین بر عملکرد زنجیره تامین با توجه به نقش میانجی عملکرد تولید و عملکرد پایداری بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیق های توصیفی قرار دارد. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان شرکت های زنجیره تامین پتروشیمی شازند بوده که تعداد اعضای این جامعه بالغ بر 300 نفر می باشد؛ که در این تحقیق با توجه به محدود بودن جامعه آماری از نمونه گیری استفاده نشده و پرسشنامه بین تمامی اعضا توزیع شد که نهایتاً تعداد 225 پرسشنامه کامل شده است. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از معادلات ساختاری و از نرم افزار لیزرل برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاکی از آن بوده است که عملکرد برنامه ریزی و عملکرد تحویل بر عملکرد تولید، عملکرد پایداری و عملکرد زنجیره تامین تاثیر مثبت دارد؛ و نیز عملکرد منبع یابی بر عملکرد تولید تاثیر مثبت دارد. همچنین عملکرد تولید و عملکرد پایداری بر عملکرد زنجیره تامین تاثیر مثبت دارد. ولی عملکرد منبع یابی بر عملکرد پایداری و عملکرد زنجیره تامین تاثیر مثبت ندارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of supply chain functions with respect to the mediating role of production performance and sustainability performance. This research is an applied research in terms of purpose and is in the category of descriptive research.Managers and experts of Shazand Petrochemical Supply Chain companies, which have a total of 300 members. In this study, due to the limited statistical population, sampling was not used. Questionnaires were distributed among members and finally 225 questionnaires were completed. In this research, structural equations have been used to investigate the relationships between the components of the model. According to the data analysis, the results have shown that planning performance and performance and delivery performance have a positive effect on production performance, sustainability performance and supply chain performance. Also, sourcing performance has a positive effect on production performance. Both production performance and sustainability have a positive effect on supply chain performance. But sourcing performance does not have a positive effect on sustainability performance and supply chain performance.
- انتشار مقاله: 06-05-1399
- نویسندگان: آمنه مالمیر,حاجیه رجبی فرجاد,مجید میرزایی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل محتوا,درگیری فعال,کتاب مطالعات اجتماعی و ریاضی
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف « ﻣﯿﺰﺍﻥ دﺭﮔﯿﺮی ﻓﻌﺎل دﺍﻧﺶ آﻣﻮزﺍﻥ ﭘﺎﯾﻪ ﺷﺸﻢ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺤﺘﻮﺍی ﮐﺘﺎب ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﺭﯾﺎﺿﯽ ﺍز دﯾﺪﮔﺎه ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺗﻔﺮﺵ»، صورت گرفت. روش این پژوهش تکنیک تحلیل محتوا بر اساس ضریب درگیری دانش آموزان در سه مؤلفه متن، پرسش و تصاویر بود. جامعه آماری این پژوهش کتاب های مطالعات اجتماعی و ریاضی پایه ششم ابتدایی بود که کلیه متون،پرسش ها و تصاویر در هر دو کتاب مورد تحلیل محتوا قرار گرفتند. نتایج نشان داد که میزان درگیری فعال در متن کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم 35/1، پرسش ها، 13/1 و تصاویر 69/0 بود. همچنین این نتایج در کتاب ریاضی پایه ششم، به ترتیب 73/0، 74/4 و 44/1 بود که می توان گفت کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم به شیوه فعال از همه جهات تدوین شده است. متن و تصویر کتاب ریاضی نیز فعال است ولی پرسش های کتاب ریاضی پایه ششم بیش از اندازه فعال است و نارضایتی و خستگی دانش آموزان را به همراه خواهد آورد.
- چکیده انگلیسی: The Level of Active Involvement of Sixth Grade Elementary Students with the Content of the Book Social and Mathematical Studies from the Perspective of Teachers in Tafresh City.
The present study was conducted with the aim of (the extent of active involvement of sixth grade elementary students with the content of the book Social and Mathematical Studies from the perspective of teachers in Tafresh city). The method of this research was Mojtawa analysis technique based on students' involvement coefficient in three components of text, questions and images. The statistical population of this study was the textbooks of social studies and mathematics in the sixth grade of elementary school in which all texts, questions and images in both books were analyzed. The results showed that the rate of active involvement in the text of the sixth grade social studies textbook was 1.35, the questions were 1.13 and the images were 0.69. Also, these results were 0.73, 4.74 and 1.44 in the sixth grade mathematics textbook, respectively, which can be said that the sixth grade social studies textbook has been actively compiled in all aspects. The text and image of the math textbook is also active, but the sixth grade math textbook questions are too active and will cause students dissatisfaction and boredom.- انتشار مقاله: 29-08-1399
- نویسندگان: مجید حقوردی,آمنه مالمیر,فرشاد قاسمخانی
- مشاهده