در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Language and Translation
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Reading Comprehension,Problem-based learning,Hard scaffolds
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: To cultivate effective reading, all teaching practices must develop higher-order processing, which involves enhancing reading comprehension and its components of vocabulary, grammar, and text structure. This quasi-experimental research aimed at implementing problem-based learning (PBL) with hard scaffolds in a general English course in the Iranian EFL context to investigate its impact on the participants’ reading comprehension. Two intact groups of elementary students, one as the experimental group (N = 40) and one as the control group (N =40) whose homogeneity in language proficiency was checked through the Key English Test (KET) were selected. The experimental group underwent the PBL method with hard scaffolds and the control group received a mainstream reading instruction method. The two groups completed pre-and posttests of reading comprehension. The results of the study, based on multivariate analysis of covariance, indicated that the PBL group with hard scaffolds outperformed the control group in reading comprehension, including its components of vocabulary, grammar, and text structure. The results of the study suggest that practitioners could pay special attention to the PBL method in EFL educational contexts to enhance students’ higher order processing, vocabulary and grammar learning, and text structure knowledge.
- انتشار مقاله: 04-04-1399
- نویسندگان: Sepideh Berenji,Mahnaz Saeidi,Nasser Ghafoori
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Motivation,Academic Achievement,cognitive scaffolding,technology mediated instruction
- چکیده: آموزش با تکنولوژی همه افراد با علایق یکسان را دور هم جمع می کند. این متد باعث می شود که دانشجویان به راحتی و بدون رودربایستی به آموزش زبان بپردازند. این تحقیق تاثیر آموزش با تکنولوژی را روی پشتوانه ادراکی-شناختی،عملکردتحصیلی وانگیزه درکلاسهای زبان خارجی مورد بررسی قرار داده است. با استفاده از روش تحقیق شبه تجربی، 80 دانشجو از دو کلاس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو به عنوان گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند. تلگرام به عنوان ابزار اموزش در گروه آزمایش و روش تدریس سنتی در گروه کنترل مورداستفاده قرارگرفت. برای تعیین میزان پشتوانه ادراکی-شناختی، روش تحقیق قوم نگاری انتقادی به کار گرفته شد و برای تعیین میزان انگیزه در هر دو گروه پرسشنامه CIS در آخر ترم به دانشجویان داده شد و نمره میانگین برای هر دو گروه محاسبه شد. علاوه بر این برای مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان، نمره میانگین در امتحان آخر ترم مورد بررسی قرار گرفت. تی تست نمونه مستقل برای مقایسه میانگین ها استفاده شد. نتایج نشان داد که دانشجویان در گروه آزمایش با توجه به پشتوانه ادراکی-شناختی،عملکرد تحصیلی وانگیزه خیلی موفق تر از دانشجویان درگروه کنترل بودند. پیشنهاد می شود برای موفقیت هر چه بیشتر دانشجویان دست اندرکاران آموزشی استفاده ازتکنولوژی در آموزش را در نظر داشته باشند.
- چکیده انگلیسی: Technology mediated learning brings together the users with shared interests. This method makes learners informally engaged in language learning. This study intended to investigate the effect of technology mediated instruction on cognitive scaffolding, academic performance and motivation. Employing a quasi-experimental research, 80 learners from two intact classes at Islamic Azad University, Osku Branch were selected as the experimental and control groups. Telegram as a tool was used in the experimental group, while the control group received traditional way of instruction. Critical ethnography approach was implemented to consider the amount of cognitive scaffolding. To measure the students’ motivational level in both groups, Course Interest Survey (CIS) was administered at the end of the semester. The total average score for each group was calculated. To compare students’ academic achievement, their average scores in the final academic test were considered. An Independent samples t-test in was used to compare the mean scores. The results indicated that technology mediated learning brought about cognitive scaffolding and the students in the experimental group outperformed the control group in terms of motivation and academic achievement. The results of the study suggest that to bring about academically successful students, practitioners should use technology mediated instruction.
- انتشار مقاله: 19-09-1396
- نویسندگان: Sepideh Berenji,Mahnaz Saeidi
- مشاهده