در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Corrective Feedback,EFL Learners,Writing Accuracy,Metalinguistic Feedback,computer-mediated feedback
- چکیده: یکی از مهم ترین عواملی که در دهه های اخیر مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است و می تواند زبان آموزان
را در یادگیری هر چه موثرتر یاری نماید، تأثیر بسزای دریافت بازخورد در کلاس های زبان است. برای دستیابی
به مهارت کافی در جنبه های مختلف زبان مقصد (از جمله مهارت نوشتاری)، تصحیح خطا و دریافت بازخورد
کمک چشمگیری در رسیدن به اهداف زبان آموزان دارد. این تحقیق اثرات دو روش کامپیوتری و فرا زبانی
بازخورد را بر روی دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نمرات حاصل از آزمون
69 زبان آموز بزرگسال در سطح پیشرفته، شامل 45 مذکر و 24 مونث، بین سنین 17 ،( نلسون (فولر و کو ، 1976
و 24 سال که در حال یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته در آموزشگاههای شهرستان سلماس بودند در این
تحقیق شرکت کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه آزمایشی بازخورد کامپیوتری و فرازبانی
دریافت نمودند و در گروه کنترل هیچ گونه بازخوردی فراهم نشد. بررسی نتایج بدست آمده از پیش آزمون و پس
آزمون نشان داد که هر دو نوع بازخورد تاثیر بسزایی در دقت نوشتاری زبان آموزان دارد. هرچند بازخورد
کامپیوتری دردقت نوشتاری زبان آموزان تاثیرداشت، شرکت کنندگان در گروه فرازبانی آزمون نهایی را با موفقیت
بیشتری پشت سر گذاشتند. در نتیجه تاثیربازخورد فرازبانی نسبت به کامپیوتری چشمگیرتر بود. در پایان این
تحقیق بحث ها و نتایج ارائه شده است.- چکیده انگلیسی: The present study investigated differential effect of two types of feedback namely, computer-mediated and metalinguistic, on Iranian EFL learners’ writing accuracy. To this end, based on Nelson Proficiency Test (300 A), 69 Iranian advanced EFL learners, including 45 males and 24 females, aged between 17 and 24, learning English in language institutes in Salmas, were selected randomly out of the total population of 121 EFL learners and then divided into three groups. The participants in the two experimental groups received metalinguistic and computer-mediated feedback separately while those in the control group received no feedback. The analyses of the results obtained through a pre-test and a post-test indicated that both feedback types significantly influenced learners’ writing accuracy. However, analysis of the participants’ performances on the post-test demonstrated that metalinguistic group outperformed computer-mediated one. Thus, the effect of metalinguistic feedback was more than that of computer-mediated feedback. In addition, both of them were more influential than no-feedback instruction. The findings of the present study can be fruitful for syllabus designers and EFL teachers.
- انتشار مقاله: 09-05-1396
- نویسندگان: Mir Ayyoob Tabatabaei,Kameh Khasseh Khan,Negin Gavidelnia,Samad Ramzi
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: academic writing,Bilingual,Boosters,Monolingual,Hedges
- چکیده: بیان شک و اطمینان در نوشته های رسمی نیازمند استفاده محتاطانه از اصطلاحات شک و اطمینان که در زبان انگلیسی اصطلاحا "هج" و "بوستر" میگویند می باشد. علی رغم اهمیت زیادی که برای نوشته های رسمی قایل شده اند، تحقیقات اندکی در زمینه استفاده زبان آموزان تک زبانه ها و دو زبانه ها از این اصطلاحات شک و تردید در نوشته های رسمی انجام پذیرفته است. برای روشن شدن این مساله تحقیق حاضر به بررسی استفاده زبان آموزان تک زبانه و دوزبانه مونث و مذکر در مقالات تحقیقی می پردازد. با توجه به جمع آوری داده ها از 12 مقاله رسمی و بررسی جزء به جزء چهار قسمت اصلی مقالات (شامل چکیده، مقدمه، روش شناسی و بحث و نتیجه گیری) نتایج نشان داد که توزیع کلی استفاده از اصطلاحات شک و تردید در مقالات تحقیقی دو زبانه ها نسبت به آن در مقالات تحقیقی تک زبانه ها بیشتر است. علاوه بر این، تفاوت قابل توجهی بین نویسندگان مونث و مذکر در استفاده از اصطلاحات شک و تردید وجود داشت. اگر چه تحقیق حاضر به روشن شدن این مسئله کمک می نماید با این حال نیاز به تحقیقات در این زمینه محسوس است.
- چکیده انگلیسی: Expressing doubt and certainty in academic writings requires a cautious use of hedges and boosters. Despite their importance in academic writing, little is known about how they are used in monolingual and bilingual male and female EFL learners’ academic writings. To shed some lights on the issue, the present study investigated the use of hedges and boosters in research articles written by monolingual and bilingual male and female EFL learners. Based on the collected corpus from twelve academic research articles, the overall rhetorical and categorical distribution of hedges and boosters were identified across four sections of these articles (Abstract, Introduction, Discussion, and Conclusion). The results evinced that the overall distribution of hedges and boosters in research articles written by bilinguals was higher than that of monolinguals. Moreover, there were significant differences between male and female EFL learners in the use of hedges and boosters in their academic research articles. These findings not only paved the way for further studies in the use of hedges and boosters but they also presented some beneficial implications for teaching of academic writing to EFL learners.
- انتشار مقاله: 12-08-1393
- نویسندگان: MirAyyoob Tabatabaei,Samad Ramzi
- مشاهده