در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: International Journal of Foreign Language Teaching & Research
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Interaction,collaborative output,output modality,solitary output,vocabulary learning and retention
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: This study investigated the impact of interaction and output modality on vocabulary learning and retention of EFL learners. To investigate the impact of Interaction, solitary (n =69) and collaborative (n =62) groups served as experimental and No Interaction No Output (n =26) as control group. To address the effect of modality, spoken (n =39) and written (n =31) modalities served as experimental and No output modality (n =26) as control group. The study was done in 8 weeks. The groups read passages with target words highlighted. Solitary and collaborative groups reconstructed the passages individually or in dyads. The spoken and written modality groups reconstructed them in the respective modality. Then, pretest, immediate, and delayed posttests were administered. The ANOVA results showed that the collaborative group outperformed the other groups and spoken modality outperformed the written modality group focusing on interaction and modality separately. The 2×2×2 ANOVA results showed significant main effects for time, interaction, and output modality. An ‘interaction’ effect was found between time and interaction, time and modality, and modality and Interaction. The ‘interaction’ between time, Interaction, and modality was insignificant. The findings have implications for language teachers, syllabus designers, and language testing experts.
- انتشار مقاله: 12-05-1397
- نویسندگان: Bahman Motaei,Saeideh Ahangari,Nasrin Hadidi Tamjid
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Modern Research in English Language Studies
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Corrective Feedback,Emotional Intelligence,modified output,complexity theory
- چکیده: نقش بازخورد اصلاحی (CF) در یادگیری زبان اخیرا به موضوع مهمی تبدیل شده است؛ با این حال، نادیده گرفتن رابطه بین فاکتورهای شناختی / عاطفی با تفاوت های فردی، ممکن است منجر به نتایج کارآمدی نشود. تحقیق ترکیبی حاضر، هوش هیجانی بالا و پایین (EI) را در مورد ترجیح انتخاب بازخورد اصلاحی بررسی کرده است. این مطالعه بر اساس نظریه پیچیدگی (Larsen-Freeman (1997) پایه ریزی شده است. با توجه به تئوری پیچیدگی، تولید زبانی اصلاح شده ی یادگیرندگان برای پیدا کردن مولفه های مربوط به هوش هیجانی در شرایط همسان / غیر همسان معلم-یادگیرنده مورد بررسی قرار گرفته شده است. ابتدا با استفاده از پرسشنامه هوش هیجانی بار، 12 معلم و 223 فراگیر با هوش هیجانی بالا / پایین گروه بندی شدند. سپس، ترجیحات بازخورد اصلاحی دانشجویان با استفاده از پرسشنامه که شامل سوالات با جواب کوتاه و بلند بود، مورد بررسی قرار گرفت. به علاوه، با استفاده از چک لیست مشاهدات، شیوه های آموزش معلمان و نتایج اصلاح یادگیرندگان در فعالیت های خلاصه گویی شفاهی مورد بررسی قرار گرفت تا ارتباط میان مولفه های مربوط به هوش هیجانی و تولید زبانی اصلاح شده ی یادگیرندگان را در شرایط همسان / غیر همسان معلم-یادگیرنده مورد بررسی قرار داده شود. تجزیه و تحلیل کمی با استفاده از از آزمون های خی دو (Chi-square) و تجزیه و تحلیل داده های کیفی به صورت مکمل نشان داد که زبان آموزان با هوش هیجانی بالا / پایین انواع مختلف بازخورد اصلاحی را ترجیح دادند. شایعترین مؤلفه موفق در ارتباط با برخی مولفه های مربوط به هوش هیجانی در شرایط عدم انطباق هوش هیجانی و بازخورد اصلاحی بود. نتایج نشانگر موارد مهمی برای معلمان در خصوص بازخورد و موفقیت تولید زبانی اصلاح شده ی یادگیرندگان وجود دارد. علاوه بر این، یافته ها به ضرورت مطالعات آینده در این زمینه اشاره دارند که در مقاله مورد بحث قرار می گیرند.
- چکیده انگلیسی: The role of corrective feedback (CF) in language learning has recently gained prominence; however, ignoring the interwoven relationship between cognitive/affective factors, along with individual differences, may not lead to efficient results. This mixed methods research examined high/low emotional intelligence (EI) Iranian EFL learners’ CF preferences. This study was grounded in the Chaos Complexity Theory of Larsen-Freeman (1997). Considering complexity theory, learners’ modified outputs were examined to find the related EI components in teacher-learner matched/mismatched conditions. First, using Bar-on Emotional Quotient Inventory,12 teachers and 223 learners were grouped as having high/low EI. Second, learners’ CF preferences were determined through Students’ Preferences Elicitation Questionnaire, including both closed and open-ended questions. Third, utilizing an observation checklist, teachers’ CF practices and learners’ modified outputs in summery telling activity were examined to find the associations among EI components and modified output in teacher-learner matched/mismatched conditions. The quantitative analysis using a number of Chi-square tests and the complementary qualitative data analyses revealed that the high/low EI learners preferred the different CF types. The most frequent successful modified output was associated with certain EI components in the mismatched conditions of EI and CF.The findings provide pertinent implications for practitioners regarding feedback implementation and successful modified output. Furthermore, the findings refer to the necessity of future studies in this area which are discussed in the article.
- انتشار مقاله: 23-01-1398
- نویسندگان: Ehsan Narimani Vahedi,Mahnaz Saeidi,Nasrin Hadidi Tamjid
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Writing,Fluency,Accuracy,Organization,MI-oriented writing tasks,Task-supported Instruction
- چکیده: پس از تایید رابطه بین هوشهای قالب زبان آموزان و یادگیری آنها در پژوهشهای همبستگی، تحقیقات حاضر بیشتر به بررسی کاربردهای مستقیم نظریه هوشهای چندگانه در امر آموزش می پردازد. تحقیق شبه تجربی حاضر نیز به بررسی میزان تاثیر کاربرد کارهای نوشتاری منطبق با هوشهای قالب دانشجویان زبان انگلیسی در بهبود صحت دستوری، ساختارمندی، و روانی کلام نوشتاری آنان می پردازد. آزمودنی های این تحقیق شامل 64 زبان آموز مونث و مذکر سال دوم در سه کلاس نگارش در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بودند که در طیف سنی 19 تا 30 قرار داشتند. پس از تعیین همگنی اولیه گروههای تحقیق در زبان انگلیسی، آنها را به صورت تصادفی به سه گروه بدون کار آموزشی، کار آموزشی، و کار آموزشی منطبق بر هوشهای چندگانه تعیین کردیم. دوره آموزشی 15 جلسه ایی با مرحله پیش نوشتار شروع شد. در گروه اول از فعالیتهای سیال سازی ذهنی و در گروه دوم از مجموعه ایی از کارهای نوشتاری استفاده گردید. در گروه سوم ابتدا هوش قالب افراد شناسایی و گروههای همگن هوشی شکل داده شد. سپس کارهای نوشتاری منطبق با هوش هر گروه برای مرحله پیش نوشتار آنها تعیین و اجرا گردید. تحلیل واریانس یکطرفه نمرات صحت دستوری ، ساختارمندی، و روانی کلام به دست آمده از نوشتار پس آزمون نشانگر پیشرفت معنادار گروه سوم در هر سه حوزه و تاثیر استفاده از کارهای منطبق با هوش بر رشد مهارت نوشتار ی بود. نتایج این تحقیق ضرورت توجه به هوشهای قالب زبان آموزان را در مرحله انتخاب کارهای آموزشی نوشتاری مورد تاکید قرار می دهد. کاربردهای آموزشی این تحقیق مورد بحث قرار خواهد گرفت.
- چکیده انگلیسی: Correlational studies supporting the link between learners’ multiple intelligences and their learning are superseded by interventionist attempts to explore direct applications of Multiple Intelligence (MI) Theory in language teaching and learning. This quasi-experimental study examined the extent to which engaging ELT major university students in writing tasks, compatible to their dominant intelligences, might enhance the accuracy, organization, and fluency of their writing. The participants were 64 male and female English major sophomores. They were in three intact classes, randomly assigned to a control no task (NT) group, a task-supported (TS) group, and an MI-oriented task (MIT) group after their initial homogeneity was assessed. The fifteen-session treatment comprised pre-writing brainstorming activities in the NT group and a set of pre-writing tasks performed by the TS group. In the MIT group, however, individuals with the same dominant intelligences were grouped together to perform tasks that were compatible with their dominant intelligences. The one-way ANOVA analysis of the research data obtained from the post-test writing scores revealed that the MIT group surpassed the other groups in accuracy, fluency and organization. The findings underscore the necessity of taking learners’ intelligences into consideration as a criterion for task selection and offer important pedagogical implications for teaching writing.
- انتشار مقاله: 05-05-1399
- نویسندگان: Mitra Zeraatpishe,Zohreh Seifoori,Nasrin Hadidi Tamjid
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: hardiness,Motivation,Identity,perfectionism
- چکیده: این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین انگیزه یادگیری زبان آموزان مونث و مذکر ایرانی و شخصیت آنها از دو جنبه
سرسختی و کمال گرایی انجام گرفت. ساختار این تحقیق طرح توصیفی رابطه ای بود. شرکت کننده گان این تحقیق
100 نفر دانشجوی مونث و مذکر ایرانی از میان رشته های زبان انگلیسی بودند که به صورت تصادفی از بین زبان
آموزان گروه انگلیسی انتخاب شدند. سه پرسشنامه اعم از پرسشنامه انگیزه، سرسختی، و کمال گرایی بین زبان
آموزان زن و مرد توزیع شد. تحلیل آماری با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی نمونه های
مستقل برای پاسخگویی به سوالهای تحقیق که آیا رابطه یا تفاوت معنی داری بین انگیزه زنان و مردان و شخصیت
آنها وجود دارد یا نه صورت گرفت. نتیجه بدست آمده نشان داد که رابطه معنی داری بین انگیزه یادگیری زبان
آموزان و سرسختی آنها در گروه مردان و زنان وجود ندارد. همچنین ، طبق نتایج بدست آمده، رابطه معنی داری بین
انگیزه یادگیری زبان آموزان مرد و زن و کمال گرایی آنها وجود نداشت. بعلاوه، طبق تحقیقات به عمل آمده تفاوت
معنی داری بین انگیزه زبان آموزان زن و مرد از لحاظ سرسختی و کمال گرایی مشاهده نشد.- چکیده انگلیسی: The learners’ identity is one of the most important key elements of learning to motivate learners to learn English. The aim of this study was to investigate the relationship between the male and female EFL learners’ motivation and their identity with a focus on gender. The study had a descriptive correlational design. The participants of this study were 50 Iranian male and 50 female postgraduate English majors, aged between 23 and 41, who were selected through convenient sampling. Three questionnaires of motivation, hardiness, and perfectionism were distributed among the participants. The results of Pearson correlation analyses demonstrated that there was not a significant relationship between EFL learners’ motivation and their hardiness in both genders. Also, the results showed no significant relationship between EFL learners’ motivation and their perfectionism in the two groups. Moreover, the results of independent-sample t-tests failed to find any significant difference between male and female students’ motivation and their hardiness and perfectionism.
- انتشار مقاله: 09-05-1396
- نویسندگان: Nazila Tokhmehforoushan Khiabani,Nasrin Hadidi Tamjid
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: learner autonomy,experienced teachers,novice teachers,Teachers’ Beliefs
- چکیده: استقلال یادگیرنده به عنوان هدف نهایی در تبیین برنامه های آموزشی در بسیاری اززبانها از دهه سوم قرن بیستم معرفی شده است؛ و مدرسان به تاثیربرجسته نقش ارتقا استقلال یادگیرنده در فرایند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی تاکید دارند. با این وجود، تعداد بسیار محدودی از مطالعات انجام گرفته در این حوزه به بررسی معنا و مفهوم استقلال یادگیرنده از دیدگاه مدرسان پرداخته اند. مطالعه حاضر به بررسی این مفهوم و عقاید مدرسان تازه کار و با تجربه درمورد استقلال یادگیرنده پرداخته است. تعداد 40 نفر از مدرسان زبان انگلیسی در دو گروه تازه کار و باتجربه و براساس سابقه تدریسشان در این مطالعه شرکت داشتند. یک پرسشنامه که از شورای آموزشی بریتانیا اقتباس شده، استفاده شد تا میزان اعتقاد مدرسان به استقلال یادگیرنده مورد سنجش قرار بگیرد. نتایج حاصل از بررسی داده ها نشان داد که تفاوت معنی داری بین عقاید مدرسان تازه کار و باتجربه در مورد استقلال یادگیرنده وجود دارد. یاقته های مطالعه حاضر می تواند برای مدرسان در به کارگیری و ارتقا استقلال یادگیرنده در کلاسهایشان بطور کلی و در درگیر نمودن زبان آموزان در فرایند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به صورت ویژه مورد استفاده قرارگیرد.
- چکیده انگلیسی: Learner autonomy has been described as the ultimate objective in many language teaching programs since the third quarter of the twentieth century and educators have highlighted the significant role of promoting learner autonomy in the process of language learning and teaching. However, only limited number of studies has been awarded to what leaner autonomy mean to teachers. This study addressed the gap and investigated novice and experienced teachers’ beliefs regarding learner autonomy. Forty teachers participated in two groups who were grouped based on their teaching experiences as novice and experienced teachers. A questionnaire which was adapted from British Council was administered to elicit the teachers’ beliefs regarding learner autonomy. The independent samples t-test analysis of the data revealed a significant difference between novice and experienced teachers beliefs. The findings of the present study may have some implications for teachers in promoting learner autonomy in their classes, in general, and involving learners in the process of teaching and learning, in particular.
- انتشار مقاله: 29-10-1394
- نویسندگان: Samira Bashiri,Nasrin Hadidi Tamjid,Zohre Seifoori
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Writing Performance,gender,multiple intelligences
- چکیده: بعد ازتئوری هوش های چند گانه ی گاردنر معلمین زیادی این تئوری را پذیرفته و سعی کرده اند با نحوه تدریسشان به دانش اموزان در شکوفایی هوش (های) غالب کمک کنند. در شرایط یادگیری زبان خارجی،تمرکز معلمین معمولا" بر روی بهبود دادن مهارتهای ارتباطی است. این روزها، یکی از اصلی ترین راه هایی که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند، نوشتن است. بنابراین هدف این تحقیق بررسی رابطه ی احتمالی بین هوش های چند گانه و نوشتار زبان آموزان ایرانی در بین جنسیت های مختلف است. برای انجام این تحقیق ۱۵ زبان آموز دختر و ۱۵ زبان آموز پسر از یک آموزشگاه معتبر زبان انگلیسی در تبریز شرکت کرده اند. این زبان آموزان برای ورود به کلاسهای آموزشگاه از یک آزمون تعیین سطح و مصاحبه عبور کرده اند، با این حال محققین برای اطمینان از همگن بودن سطح مهارتی زبان آموزان آزمون تافل برگزار کردند. پس از یک جلسه معرفی هدف تحقیق، پرسشنامه میداس برای به دست آوردن پروفایل هوش های چندگانه زبان آموزان به عمل آمد. بعد متنی به زبان آموزان معرفی شد و از آن ها خواسته شد که متن را خوانده و خلاصه آن را بنویسند. نوشته های جمع آوری شده برای بدست آوردن صحت دستوری، پیچیدگی کلام و کیفیت نوشتاری آنالیز شدند. نتایج به دست آمده از تحلیل همبستگی حاکی از آن است که نمرات کلی هوش های چند گانه فقط با کیفیت نوشتار زبان آموزان دختر همبستگی مثبت دارد. نتایج تحقیق به معلمین زبان انگلیسی پیشنهاد می کند که نقش هوش های چند گانه در یاد گیری زبان، فرایند تدریس و فراهم آوردن فعالیت های کلاسی موثر که در پیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان با هوش های متفاوت کمک می کنند توجه کنند. دلالت آموزشی این تحقیق بر تدریس زبان انگلیسی و نوشتار نیز بحث شده است.
- چکیده انگلیسی: After Gardner’s Multiple Intelligences Theory (MIT), some language teaching practitioners set out to teach students in a way to help their dominant intelligence(s) blossom. In an EFL context, usually teachers’ main focus is to develop communication skills. Nowadays, writing is one of the main ways by which people communicate. Thus, this study aimed at investigating possible relationship between Multiple Intelligences and writing performance of Iranian EFL learners across different genders. To conduct this study, 15 male and 15 female advanced EFL learners from a reputable institute in Tabriz participated. They passed through a placement test to enter the course, yet the researchers administered a Test of English as a Foreign Language (TOEFL) to ensure homogeneity in the group. After a session of introducing the project’s purpose, Multiple Intelligence Developmental Assessment (MIDAS) questionnaire was administered for obtaining participants’ Multiple Intelligence profile. Later, the participants were given a text and asked to read and summarize it. The collected writings were analyzed for grammatical accuracy, complexity and quality of the writing based on Jacob et al.’s (1981) scale. The results of the correlational analysis revealed that overall Multiple Intelligences correlated positively with the quality of the female learners’ writing. The findings suggest that English teachers consider the role of multiple intelligences in learning and teaching process and provide more effective activities to help learners of different intelligences improve their foreign language writing skill.
- انتشار مقاله: 30-06-1394
- نویسندگان: Helen Alizadeh,Mahnaz Saeidi,Nasrin Hadidi Tamjid
- مشاهده