در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Teaching English Language
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: learning strategies,Language Awareness,Speaking Skill,Dynamic Assessment Models
- چکیده: نقش دو الگوی ارزیابی پویا ( الگوی تداخلی و الگوی تعاملی) در بهبود و تقویت همزمان مهارت، سبک و راهبردهای یادگیری ، بویژه زبان های خارجی، به ندرت به صورت مقایسه ای مورد بررسی قرارگرفته است. به عنوان گامی در تکمیل این خلا ، در پژوهش حاضر 60 دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی مقطع کارشناسی به روش ترکیبی انتخاب و در قالب دو گروه آزمایشی الگوی تداخلی و الگوی تعاملی بکارگیری ارزیابی پویا (سنجش و آموزش) و یک گروه گواه ساماندهی شدند و سپس از منظر مهارت گفتاری زبان انگلیسی مورد آموزش خاص قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل کمی داده ها نشان داد که هر دو گروه موفق به پیشرفت قابل توجهی در زمینه مهارت گفتاری شدند ، اما تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایشی مشاهده نشد. به علاوه، هیچ یک از الگوها منجر به بهبود قابل توجهی در میزان آگاهی زبانی و یا مهارت های فراشناختی در زبان آموزان نگردید. تحلیل کیفی داده ها موید تفاوت هایی بین سطح آگاهی زبانی و راهبردهای فراشناختی جامعه آماری می باشد. نتایج این پژوهش، علاوه بر کمک نظری به ادبیات زبانشناسی کاربردی و علوم تربیتی، ابعاد گوناگونی از بکارگیری ارزیابی پویا در امر تعلیم و تربیت و آموزش زبان را آشکار می سازد و موید تفاوت ماهیتی مهارت، سبک و راهبردهای یادگیری در معرض پدیده ای نظیر ارزیابی پویا می باشد. قدرمسلم این یافته ها پیامهای کاربردی برای دست اندرکاران حوزه های گوناگون تعلیم و تربیت ، روانشناسی تربیت و آموزش زبان دارد که در این مطالعه مورد امعان نظر بوده است
- چکیده انگلیسی: Since its introduction to education, Dynamic Assessment (DA) has gained attention from the researchers in different educational fields. However, the two models of DA (interventionist and interactionist) have rarely been incorporated comparatively into skill, style, and strategy developments in an EFL setting. This study synthesized the development of the speaking skill, level of language awareness (LA), and metacognitive strategy use (MSU) in the light of comparative incorporation of DA models to fill this gap. Sixty undergraduate Iranian EFL students majoring in English Translation Studies attended this mixed methods research. Quantitative analysis of the data showed that although the participants in both groups were able to gain significantly higher speaking scores as compared to their counterparts in the control group inter-experimental groups’ differences were not significant. Regarding LA and MSU, neither the interventionist nor the interactionist model led to significant levels in the process of developing the speaking skill. The qualitative analysis of interviews, however, showed specific changes in the experimental groups' LA and MSU in light of the DA-oriented mediation. In addition to theoretical contributions, the results shed light on some aspects of integrating DA in EFL education and bear some implications for multiple EFL stakeholders.
- انتشار مقاله: 10-01-1399
- نویسندگان: Samaneh Khodabakhsh,Gholam-Reza Abbasian,Mojgan Rashtchi,Bahram Mowlaie
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Teaching English Language
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: English language teachers,Knowledge base,Curricular knowledge base
- چکیده: دانش برنامه درسی
- چکیده انگلیسی: Curricular knowledge, as one of the key components of teacher knowledge base, has received scant attention in second language teacher education. To address this gap, this study was conducted to explore the curricular knowledge base of Iranian English language teachers. Data were collected using a questionnaire developed based on the components of curricular knowledge cited in Roberts' (1998) model. The results indicated that the teachers possessed an appropriate knowledge of a few components of curricular knowledge. For example, they were aware of materials suitability and the structures of the lessons, could judge the content of the materials and translate the instructions in teachers’ manuals into practical activities, and were able to teach English as a Foreign Language textbooks. However, they showed a less developed knowledge base on half of the components of the curricular knowledge which comprised, inter alia, their cognizance of the content of the exams, cultural aspects of the textbooks, and learner-cantered activities. These findings imply that measures should be taken to help teachers fill the existing gaps in their curricular knowledge through teacher education courses.
- انتشار مقاله: 23-04-1397
- نویسندگان: Rafat Bagherzadeh,Zia Tajeddin,Gholam-Reza Abbasian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Research in Applied Linguistics
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Reactive Incidental Focus on Form (FonF),Long-Term Effectiveness,Short-Term Effectiveness
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: This study investigated the effectiveness of reactive incidental focus on form (FonF) for each learner with regard to different linguistic categories in meaning-oriented EFL classes. To this end, 30 hr of meaningful interactions of upper-intermediate EFL learners were audio-recorded in 2 free discussion classes. Instances of reactive incidental focus-on-form episodes (FFEs), where teachers offer on-the-spot corrective feedback to their learners’ linguistic mistakes, were extracted from the data. Furthermore, individualized tailor-made posttests were designed out of self-reported novel FFEs per learner. Results of learner-customized immediate and delayed posttests indicated that this type of instruction led to a substantial improvement in learning the focused language points. Achievement rates were found to be high in both test administrations. This efficacy was, however, more noticeable with regard to grammatical and phonological FFEs. Results reveal that reactive incidental FonF could enhance explicit knowledge of L2 learners both in the immediate context based on uptake rate and in the long run, as the findings from the immediate and delayed posttests demonstrated.
- انتشار مقاله: 04-07-1397
- نویسندگان: Fartash Rasaee,Javad Gholami,Gholam-Reza Abbasian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Language and Translation
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Translation quality assessment,Advanced Pranic Healing,Equivalence selection of colors
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: This study focused on the role of appropriate equivalence selection of colors in the field of Advanced Pranic Healing (APH), based on Mona Baker’s equivalence, both at word level and above word level. The participants included 40 bachelor’s students studying in the field of English translation. Participants received the Colors’ Translation Test (CTT) included in the book “Advanced Pranic Healing” written by Choa Kuk Sui. The translated colors from English into Persian were then used in the treatment process of ten patients. Inaccurate translation of colors had negative consequences in patients. The findings also showed that equivalence above word level could be more problematic than the word level. The destructive consequences of inaccurate translation of colors in the field of APH, encourages translators to gain background knowledge of the field they are trying to translate. This study also supported therapy implications of color translation and teachers, translators and pranic healers may benefit from the findings of the study
- انتشار مقاله: 06-11-1398
- نویسندگان: Zahra Derafshi,Gholam-Reza Abbasian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Language and Translation
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Iranian State University EFL Entrance Examination,Test Usefulness,Test Evaluation
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: The motive behind this study was to evaluate the Iranian State University EFL Entrance Examination Test (UEEET) based on Bachman and Palmer’s (1996) ‘Usefulness Six-faceted Model ‘accommodating Relia- bility, Validity, Impact, Interactiveness, Authenticity, and Practicality. To do so, thirty professors and one-hundred EFL freshmen were selected randomly from five universities. A questionnaire consisting of thirty likert-scale items and six open-ended questions were developed based on Bachman and Palmer’s (1996) framework. They were administered to both groups of the participants along with the 2013 sample of the Iranian State UEEET. In addition to the questionnaire, a structured interview consisting of ten questions was also run for the purpose of triangulation of the data. Based on the findings, both groups evaluated the UEEET mainly less reliable, less practical and entailing negative impacts, while they held positive views towards its validity, authenticity, and interactiveness. Certain contradictions in the results leave the space open for further investigations, of course. Overall, the UEEET is evaluated as a test enjoy- ing an acceptable degree of the Usefulness criteria.
- انتشار مقاله: 18-05-1395
- نویسندگان: Gholam-Reza Abbasian,Hadieh Nasirian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Modern Research in English Language Studies
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: English language teachers,In-Service Education and Training courses (INSET),Teachers’ knowledge base,Mishra and Koehler’s model
- چکیده: دانش پایه معلمان به آنچه آنها باید بدانند وقادربه بکارگیری در کلاسهایشان باشند، اطلاق می شود. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیردوره های آموزش ضمن خدمت معلمان درتوسعه دانش آنها بود. بدین منظور، محققین پژوهش حاضر مدل میشرا و کهلر(2006) که بین اجزاء دانش پایه ای همپوشانی قائل است را به عنوان معیار تعیین و مورد استفاده قراردادند. برای انجام پژوهش، تحقیق ترکیبی متوالی اکتشافی در سه مرحله طراحی شد. در مرحله نخست پرسشنامه دانش پایه معلمان زبان انگلیسی توسط محققین تهیه شد و با 335 معلم زبان انگلیسی استان گیلان که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، مورد اعتبارسنجی قرار گرفت. نتایج به دست آمده از کرونباخ آلفا و تجزیه و تحلیل عامل نشان داد پرسشنامه از پایایی و روایی برخوردار است. در مرحله دوم که مرحله کمی تحقیق بود، پیشرفت دانش پایه 29 معلم زبان انگیسی پایه 11 بعد از شرکت در کلاسهای ضمن خدمت آنلاین مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج آزمون تک نمونه ای تی بین دانش پایه شرکت کنندگان قبل و بعد از شرکت در دوره تفاوت معناداری را نشان داد. در مرحله سوم، ده نفر از شرکت کنندگان در مرحله دوم در جلسات مصاحبه نیمه ساختاری شرکت کردند. نظر شرکت کنندگان در رابطه با محتوای دوره های ضمن خدمت با نتایج حاصل از مرحله دوم پژوهش در همه زمینه ها همخوانی نداشت. معلمان شرکت کننده در مصاحبه ضعفهای دوره ها را مطرح و پیشنهادهایی را جهت بهبود کیفیت این دوره ها ارائه کردند. یافته های حاصل از این تحقیق می تواند برای آموزش دهندگان معلمان، سیاست گذاران و برنامه ریزان دوره های آموزش ضمن خدمت و معلمان زبان انگلیسی مفید باشد. به علاوه، پرسشنامه پایه دانش معلمان زبان انگلیسی می تواند به عنوان یک ابزار معتبر سنجش دانش محتوایی، آموزشی و تکنولوژیکی معلمان زبان انگلیسی توسط سایر محققان مورد استفاده قرار گیرد که امری ضروری جهت شرح رابطه بین دانش محتوایی، آموزشی و تکنولوژیکی معلمان است.
- چکیده انگلیسی: Teachers’ knowledge base refers to what teachers should know and be able to implement in their classes. This study investigated to what extent in-service education and training (INSET) courses were influential in developing teachers’ knowledge base. From different models, the researchers selected Mishra and Koehler’s (2006) technological pedagogical and content knowledge (TPACK) model that assumes an interrelationship between the components of teachers’ knowledge base. Thus, an exploratory sequential mixed methods study was designed in three phases. In the first phase, the questionnaire of English Language Teacher’s Knowledge Base (ELTKB) was developed and validated with 335 randomly selected EFL teachers from Guilan province. In the second phase, the quantitative follow-up phase, twenty-nine 11th grade EFL teachers’ knowledge base improvement was examined after attending online INSET classes. The results of the paired sample t-tests revealed statistically significant differences between the participants’ knowledge base components before and after the courses. In the third phase, semi-structured interviews explored the participants’ viewpoints concerning the content of the INSET courses. The teachers’ perceptions declared in interview sessions were not in complete conformity with the results obtained from the second phase of the study. The teachers had some complaints about the content of the courses and provided some suggestions. The findings of this study can benefit teacher educators, policymakers, INSET programmers, and English teachers. Also, the ELTKB can be employed by researchers as a valid tool for measuring TPACK that is an essential concept for explaining the relationship between teachers’ content, pedagogy, and technology-related knowledge.
- انتشار مقاله: 16-05-1398
- نویسندگان: Maryam Mahmoudi,Mojgan Rashtchi,Gholam-Reza Abbasian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Modern Research in English Language Studies
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Motivation,experienced teachers,novice teachers,Demotivation
- چکیده: انگیزش عامل مهمی در یادگیری زبان محسوب می شود. مع هذا, برخی زبان آموزان در حین یادگیری زبان ممکن است انگیزه خود را از دست بدهند. هدف مطالعه حاضر بررسی درک معلمان کم تجربه و مجرب زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی از خاستگاه های عدم انگیزش در بین زبان آموزان است. علاوه بر این ، پژوهش حاضر به بررسی راهبردهایی که معلمان زبان انگلیسی برای مقابله با عدم انگیزش زبان آموزان به کار می برند پرداخته است. در ابتدا ، از بین معلمانی که بر اساس نمونه گیری مقدور با آنها تماس گرفته شد، 30 معلم زبان انگلیسی انتخاب شدند. سپس 15 معلم کم تجربه و 15 معلم مجرب به منظور بررسی دیدگاه آنها از خاستگاه های عدم انگیزش مصاحبه شدند. به دنبال آن ، شرکت کنندگان برای شناسایی راهبردهایی که آنها به منظور کاهش عدم انگیزش در میان زبان آموزان استفاده می کنند هم مصاحبه شدند. تمام اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختاری جمع شد و سپس مورد تحلیل محتوایی قرار گرفت. بر اساس تحلیل کیفی از پاسخ معلمان به سوالات مصاحبه ، سرچشمه های شناسایی شده برای عدم انگیزش شامل روش های دستورالعمل، هویت معلمان ، ویژگی های افراد هم کلاس ، تشویش و محیط فیزیکی می باشد. به علاوه ، نتایج تحلیل محتوایی نشان داد که راهبردهای کاهش عدم انگیزش به کار گرفته شده توسط معلمان شامل داشتن ارتباط دوستانه با دانش آموزان ، داشتن تغییرات در شیوه ارائه مطالب ، گفتن لطیفه و داستان های طنز در کلاس به انگلیسی، صحبت کردن در مورد تجربه روزمره زبان آموزان، استفاده از وظایف جالب و هیجان انگیز و بازی ها ، ایجاد جو مطلوب و دوستانه در کلاس ، ترغیب زبان آموزان به این که به خود با ایجاد تصویر مثبتی از تواناییهایشان انگیزه بدهند و کاهش اظطراب زبان آموزان توسط پرهیز از نظرات منفی و شرمسار کننده بود. با توجه به نتایج این مطالعه، معلمان می توانند با در نظر گرفتن سرچشمه عدم انگیزش و راهبردهایی که برای مقابله با عدم انگیزش در این مطالعه مشخص شده است فرصت های بهتری برای یادگیری درکلاس ایجاد کنند.
- چکیده انگلیسی: Motivation is a crucial factor in learning a foreign language. However, some learners may become demotivated during their experience of learning a language. Demotivation among learners has rarely been addressed from the teachers’ perspectives. The purpose of the current study was to investigate novice and experienced English as a foreign language (EFL) teachers’ perceptions of sources of demotivation among language learners. Initially, through convenience sampling, different institute teachers were contacted. Thirty novice (n = 15) and experienced (n = 15) English language teachers volunteered to participate in face-to-face semi-structured interviews to investigate their beliefs about sources of learners’ demotivation. Content analysis was run to extract relevant demotivation sources, and frequency analysis was used to summarize and report the data. The findings revealed that both novice and experienced teachers had largely similar perceptions of sources of demotivation. Both groups indicated that method of instruction, teacher personality, classmates’ behaviors, anxiety, and physical environment of the language institutes have the potential to negatively affect motivation in learners. However, they differed in the degree of importance they attached to the factors falling within each of these demotivation sources. The findings suggest that teachers need to develop an awareness of the sources of demotivation among learners and the strategies to cope with them.
- انتشار مقاله: 30-01-1398
- نویسندگان: Asghar Afshari,Zia Tajeddin,Gholam-Reza Abbasian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Modern Research in English Language Studies
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Language Awareness,writing skill,Interventionist Dynamic Assessment,Interactionist Dynamic Assessment,Metacognitive Strategy Use
- چکیده: در سال های اخیر ارزیابی پویا به یکی از روندهای رو به رشد در زمینه آموزش و پرورش و بالاخص آموزش زبان های خارجی تبدیل شده است. تحقیق حاضر با بهره گیری از روش ترکیبی (کمی و کیفی) به بررسی تأثیرات دو الگوی متفاوت از ارزیابی پویا (تداخلی و تعاملی) بر آگاهی زبانی و بکارگیری راهبردهای فراشناختی در زبان آموزان ایرانی طی فرآیند آموزش مهارت های نوشتاری پرداخته است. بدین منظور 60 دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند. در زمینه آگاهی زبانی، تحلیل کمی داده ها تفاوت معنی داری بین نتایج به دست آمده از گروه های کنترل و آزمایشی نشان داد، اگرچه هر دو الگوی تداخلی و تعاملی تأثیرات مشابهی داشتند. در زمینه بکارگیری راهبردهای فراشناختی، نتایج تحقیق حاکی از آن بود که هیچیک از الگوهای تداخلی و تعاملی از نظر کمی به ایجاد تفاوت معنی دار در زبان آموزان منجر نشد. با این وجود در جریان مصاحبه های پایان دوره ،دانشجویان شرکت کننده در هر دو گروه آزمایشی (تعاملی و تداخلی) اذعان داشتند که ارزیابی پویا تأثیرات مثبتی بر جنبه های مختلف آگاهی زبانی و بکارگیری راهبردهای فراشناختی آنان داشته است. نتایج این پژوهش می تواند گامی مؤثر در جهت ادغام فرآیند ارزیابی و آموزش برداشته و تأثیرات ارزیابی پویا بر جنبه های مختلف آموزش زبان های خارجی را بیش از پیش روشن سازد. نتایح این تحقیق می تواند موجب ارتقا بینش و تغییر نوع نگرش دست اندرکاران حوزه آموزش زبان از جمله مدرسین، محققین و تصمیم گیرندگان سیستم آموزشی شود.
- چکیده انگلیسی: Dynamic Assessment (DA) has become a growing trend in education in general and language education in particular. The present mixed-methods study aimed at implementing two different models of DA known as the interventionist and the interactionist models regarding developing EFL learners’ level of language awareness (LA) and metacognitive strategy use (MSU) in the process of writing instruction. The participants of the study included 60 Iranian undergraduate students majoring in English Translation Studies. Quantitative analysis of the data revealed that the participants in the experimental groups were able to gain higher levels of LA than their control group counterparts; however, both interventionist and interactionist models of DA entailed relatively similar effects. In the case of MSU, the results showed that neither the interventionist nor the interactionist models of DA of writing resulted in higher levels of MSU. Nevertheless, during the qualitative phase (i.e., interviews analysis) most of the participants in the experimental groups reported some changes in their LA and MSU as a result of DA. The results of the study can shed light on some aspects of integrating DA in English as a foreign language (EFL) education in terms of not only skill development but also cognitive and personality changes.The findings can bear lucrative insights for various practitioners ranged from classroom teachers and EFL researchers to those who are involved in strategic education.
- انتشار مقاله: 09-03-1398
- نویسندگان: Samaneh Khodabakhsh,Gholam-Reza Abbasian,Mojgan Rashtchi
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Modern Research in English Language Studies
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: perceptions,attitudes,English as a foreign language (EFL),the internet
- چکیده: هدف از انجام این تحقیق در وهله ی اول بررسی نگرش معلمین و زبان آموزان ایرانی نسبت به بکارگیری اینترنت در آموزش زبان انگلیسی و در مرتبه ی دوم بررسی همخوانی و یکسانی نگرش و دیدگاه های آنها نسبت به گنجاندن اینترنت در آموزش زبان انگلیسی بوده است. در این تحقیق، از روش تحقیق ترکیبی کمی-کیفی استفاده شده است و داده های مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه و انجام مصاحبه جمع آوری شده است. بر روی یافته های بدست آمده از روش تحقیقی کمی، تست Chi-square انجام شد و برای تحلیل یافته های بدست آمده از روش تحقیق کیفی، داده ها کد گذاری و تفسیر شدند. نتایج بدست آمده از دو روش تحقیقی کمی و کیفی نشان داد که معلمین و زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی نگرش مثبتی نسبت به گنجاندن اینترنت در آموزش زبان انگلیسی دارند. آنها کمبود تجهیزات سخت افزاری در محیط آموزشی را مهمترین عامل بازدارنده در بکارگیری این تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی دانسته اند. همچنین دسترسی به منابع موثق زبان انگلیسی، امکان برقراری ارتباط و تدریس خارج از محیط آموزشی و فراگیری مهارت های زبان آموزی بطور سریع تر و موثرتر را مهمترین عوامل تسهیل کننده در بکارگیری اینترنت در آموزش زبان انگلیسی دانسته اند.
- چکیده انگلیسی: This study investigated Iranian EFL teachers’ and learners’ perceptions and attitudes towards integrating Internet in EFL instruction; and the congruence of their attitudes and perceptions. As a mixed-method research, the data was collected both through questionnaires and interviews. Chi-square test was run for quantitative data and the qualitative data were transcribed, coded and thematized. The findings gathered from both qualitative and quantitative methods showed that both teachers and learners had positive perceptions and attitudes towards integrating Internet in EFL instruction and indicated that the factors like lack of facilities and hardware equipment limit Internet integration in Iranian setting. Moreover, the groups indicated that using Internet in EFL instruction and teaching process could be facilitative because of more accessibility to authentic sources, possibility of teacher-student interaction out of the educational environment and improvement of acquiring English learning skills in a faster and efficient way.
- انتشار مقاله: 17-01-1395
- نویسندگان: Rana Najjari,Gholam-Reza Abbasian
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Iranian EFL program,teachers’ knowledge of CLT,summative test validity,Prospects series
- چکیده: تغییر رویکرد در آموزش زبان سبب شده است که بسیاری از کشورها از جمله ایران دست به اصلاحات بنیادین در برنامه آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش عمومی بزنند. لیکن، چنین روند نوید بخش در ایران چالشهای جدی در پی داشته استت بطوریکه انجام چنین تحقیقاتی را ضرورت بخشیده است. این مطالعه با مشارکت 70 نفر معلم زبان و 70 نفر دانش آموز به هدف بررسی چالشهای اجرای آموزش بر اساس شیوه ارتباطی هم از منظر دانش آموزشی معلمین و هم از جنبه ارزیابی تحصیلی صورت گرفت. این دو متغیر و سه بعد هر کدام بر اساس مدل PLSM مورد بررسی قرار گرفتند که یافته ها موید همبستگی متفاوت سه بعد داتش ارتباطی و نیز دانش ارزیابی به ترتیب نسبت به سازه های اصلی یعنی دانش ارتباطی و دانش ارزیابی بوده است. لیکن آزمون فرید من موید عدم سازگاری و تناسب ابعاد مذکور با اجرای برنامه می باشد. مقایسه پس-وقوعی نیز موید نگرش حداقلی تر معلمین نسبت به دانش آموزشی شیوه ارتباطی در مقایسه با دانش ارزیابی و ابعاد آن بوده است کما اینکه دانش و معلومات آنان در زمینه ویزگیهای شیوه ارتباطی نیز پایینتر می باشد، هر چند که تفاوت معناداری بین متغیر دانش آموزشی شیوه ارتباطی و جنبه دانش تهیه آزمونهای ارتباطی دیده نشد. البته مجموعا دانش فنون اجرای شیوه ارتباطی نیز در مقایسه با سه جنبه مختلف ارزیابی شامل آزمون سازی، دانش آزمونهای ارتباطی و دانش خاص تهیه و تدوین آزمونهای ارتباطی پاینتر ارزیابی می شود. مجموعا نوعی عدم تطابق و سازگاری بین دانش آموزش و ارزیابی شیوه ارتباطی آموزش زبان به عنوان چالشهای اجرایی و ارزیابی برنامه درسی همچنان بقوت خود باقی هستند که مستلزم برنامه ریزیهای اساسی در حیطه تربیت معلم زبان می باشد.
- چکیده انگلیسی: Paradigm shift in language education has caused many countries including Iran to reshuffle their public EFL educational program. However, such a promising trend in Iran has entailed serious challenges, which necessitated this study aimed at collecting data from 70 teachers and 70 students to investigate the CLT challenges in terms of both teachers' pedagogical and assessment areas. A Partial Least Square Model (PLSM) addressed these two variables. The findings showed that the first three sub-traits of both CLT and testing knowledge have varying contributions to the main latent variables, respectively. Second, Friedman test indicated lack of compatibility between the respective dimensions as to the implementation of the program. Third, the post-hoc comparison tests revealed that teachers perceived CLT significantly lower than the three areas of CLT testing, knowledge of CLT tests and knowledge of developing CLT tests. Also, their knowledge of characteristics of CLT was significantly lower than their perceptions of CLT testing, and knowledge of CLT tests. However, their knowledge of the characteristics of CLT was not significantly different from that of developing CLT tests. Finally, their knowledge of techniques in CLT was significantly lower than their perceptions of CLT testing, knowledge of CLT tests, and knowledge of developing CLT tests. In sum, the Iranian public EFL program still suffers from both implementation and assessment challenges necessitating remedial teacher education program.
- انتشار مقاله: 07-02-1398
- نویسندگان: Gholam-Reza Abbasian,Fatemeh Khadempir
- مشاهده