در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Teaching English Language
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: English Teachers,institutional identity,high school teachers,teacher efficacy
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: Teacher identity has recently been under extensive investigations to understand its impacts on and relationships with classroom variables. Considering the effect identity has on individuals, an immediate relationship is that between teacher identity and an index of an effective teaching, i.e. teacher efficacy. The present study tries to understand the possibility of a direct relationship between the two concepts. 37 English teachers were given an efficacy scale to gauge and rank their efficacy indices. The top 5 participants in teacher efficacy list were then regularly observed during an academic semester and interviewed to study their institutional identity. Meanwhile, similar procedure was conducted for 5 teachers with the least teacher efficacy scores, too. Detailed qualitative analysis of interview transcriptions and observation notes revealed the two groups were distinct regarding their institutional identity. In other words, it was shown that institutional identity and teacher efficacy were positively associated with each other.
- انتشار مقاله: 18-03-1390
- نویسندگان: Reza Ghafar Samar,Gholam Reza Kiany,Ramin Akbari,Hadi Azimi
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Teaching English Language
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Fluency,Accuracy,Complexity,Lexical Density,planning condition,task structure
- چکیده: بررسی اثر
- چکیده انگلیسی: This study focuses on the effect of different variables on the nature of language performance in the context of task-based instruction. The effects of three different tasks with various inherent structures (the personal, the narrative, and the decision-making tasks), two planning conditions (pre-planning and noplanning), and gender on the variables of fluency, accuracy, complexity, and lexical density were investigated. The findings of the study revealed strong effects of planning on all aspects of learners' performances. Also, significant differences were found among the three tasks with the personal and the narrative tasks resulting in better performance than the decision task. No significant differences were found between males and females groups. In addition, interactions were found between task type and planning condition. The findings justifies the integration of planning time and the use of different tasks in writing courses as they clearly promote some aspects of performance.
- انتشار مقاله: 03-01-1389
- نویسندگان: Gholam Reza Kiany,Reza Ghafar Samar,Sakineh Jafari
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Iranian Journal of English for Academic Purposes
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Collocations,formulaic language,holistic processing,linear mixed-effects modelling (LMM),psycholinguistics
- چکیده: با توجه به افزایش روز افزون علاقهمندی حیطه یادگیری زبان دوم به دانش باهمآیی کلمات، یافتههای تحقیقات بر روی پردازشهای همادین کلیشههای زبانی میتواند از این ایده که این واحدهای زبانی پرداز زبان را بهبود می بخشند حمایت می کند. این مطالعه تفاوت بین پردازش همایندها در زبان اول و زبان دوم را بررسی کرد. یک آزمایش بلندخوانی به گروهی از تکزبانهها و گروهی از دوزبانهها با مهارت بالا داده شد تا زمان واکنش آنها را نسبت به همایندهای همساز در مقایسه با ناهمایندها بررسی کنیم. با در نظر داشتن رویکرد بسامد محور نسبت به همایندها، لیستی از همایندها با بسامد بالا و لیستی از ناهمایندها تهیه شد. فرض بر آن بود که هنگامی که دوزبانهها دارای مهارت زبانی بالا هستند، نرخ پردازش آنها نباید با تکزبانهها تفاوت قابل توجهی داشته باشد. این مطالعه همچنین فرضیات مدل سیستم دوگانه را بررسی کرد. دادهها توسط مدل اثرات آمیخته خطی تحلیل شدند. نتایج آزمایش بلندخوانی نشانگر آن بود که تاثیر باهمآیی قابل ملاحظه نیست، در حالی که پردازش همایندها زمان واکنش پایین تری را در تکزبانهها در مقایسه با دو زبانهها نشان داد، که مغایر فرضیات ما و همراستا با فرضیات مدل سیستم دوگانه است.
- چکیده انگلیسی: With the renewed interest in the field of second language learning for the knowledge of collocating words, research findings in favour of holistic processing of formulaic language could support the idea that these language units facilitate efficient language processing. This study investigated the difference between processing of a first language (L1) and a second language (L2) of congruent collocations. A read-aloud task was administered to monolinguals (Persian) and advanced bilinguals (Persian-English) to assess their reaction time (RT) to collocations in comparison to non-collocations. With respect to the frequency-based approaches to the study of collocations, a list of high frequency items and a second list of non-collocations were compiled. It was hypothesised that when bilinguals are at advanced levels of proficiency their processing rate should not differ significantly from monolinguals. The study also examined the assumptions of dual-route system model (Wray, 2002). The data was analysed using linear mixed-effects modelling. The results suggested no advantage for processing of collocations over non-collocations, whereas collocational processing displayed higher response rate for monolinguals in comparison to bilinguals which contradicted our hypotheses and is in line with dual-route model assumptions.
- انتشار مقاله: 29-01-1396
- نویسندگان: Parastoo Harati Mokhtari,Reza Ghafar Samar,Gholam Reza Kiany
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: Textbook evaluation,Prospect 1,English school teachers,Iran’s Public Schools English Textbook,Teachers’ Perspectives
- چکیده: تغییر کتاب درسی زبان انگلیسی سال اول دوره متوسطه اول در مدارس دولتی ایران بعد از 27 سال انگیزه محققان را برای ارزشیابی کتاب درسی جدید به منظور آگاهی از نقاط ضعف و قوت آن برانگیخت. در راستای این روند، این مطالعه با هدف ارزشیابی کتاب درسی جدید (پراسپکت 1) از دیدگاه معلمان انجام شد. برای دستیابی به این هدف، ،با 30 نفر از معلمان زبان انگلیسی سال اول دوره متوسطه اول مصاحبه به عمل آمد و داده ها توسط روش تحلیل محتوای کیفی تحلیل شد. نتایج نشان داد که از نظر معلمان، برخی از مشکلات کتاب درسی جدید استفاده از روش نامناسب آموزش الفبا، بومی سازی بیش ازحد محتوا، توجه بیش از حد به مهارتهای ارتباطی، نادیده گرفتن توسعه توانش بین فرهنگی در دانش آموزان، و عدم واقعی بودن در ارائه محتوا بودند. در نهایت به عنوان چهره های محوری در فرآیند تغییر آموزش، معلمان برای اصلاح کتاب جدید به امید این که صدایشان توسط مسولان مربوط شنیده شود پیشنهادهایی ارائه دادند.
- چکیده انگلیسی: Changing the English textbook of the first grade junior high school at Iran’s public schools after 27 years has sparked researchers’ interests in conducting evaluations of the new English textbook to get insights into its strengths and weaknesses. In line with this trend, this study aimed at evaluating the new textbook (Prospect 1) from teachers’ perspectives. To attain this objective, 30 junior high school teachers were interviewed and the data were then analyzed by qualitative content analysis. The results revealed that from teachers’ perspectives, there were some pitfalls with the new textbook such as applying an unsuitable method of literacy instruction; over-attention to the communication skills at the expense of literacy skills; over-localization of the content; overlooking the development of intercultural competence in students; and lack of authenticity in the presentation of the content. Finally, as the central figures in the process of educational change, the participant teachers offered some suggestions to amend the new textbook with the hope that their voices be heard by the pertinent authorities.
- انتشار مقاله: 11-07-1394
- نویسندگان: Marzieh Asadi,Gholam Reza Kiany2
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of English Language Pedagogy and Practice
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: gender,Score variation,Stem type,Grammar tests
- چکیده: این مطالعه به بررسی تاثیر جنسیت و نوع پرسش بر عملکرد آزمون دهندگان میپردازد. بدین منظور نمرات بخش گرامر آزمون دهندگان (تعداد = 2931) که در آزمون زبان عمومی دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرده بودندبررسی شد. بخش دستور زبان این آزمون شامل سه نوع سوال 1) پر کردن جای خالی در جملات 2) تشخیص اشتباه و 3) پرکردن جای خالی در متن کلوز میشد. نتایج نشان داد که آزمون دهندگان عملکرد بهتری در سوالات کلوز نسبت به دو نوع دیگر سوال داشتند. همچنین آزمون دهندگان زن در نمره کل گرامر و همچنین در سوالات کلوز و سوالات پرکردن جای خالی جملات عملکرد بهتری نسبت به مردان از خود نشان دادند. علل یافته های این پژوهش و کاربردهای این یافته ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با توجه به محیط خاص این آزمون و میزان تاثیر آماری که بدست آمد نیاز است تا بافته های این پژوهش با احتیاط مورد تعمیم قرار گیرد.
- چکیده انگلیسی: This paper examines the effect of gender and type of stem on Iranian test takers’ performance on the grammar section of a nation-wide language proficiency test. In so doing, the scores of 2931 examinees (1107 female and 1824 male) who sat Tarbiat Modares English proficiency test were obtained. The examinees’ scores on three types of MC grammar items with different kinds of stems (i.e., blank filling, error recognition, and cloze) were compared to see if the type of stem has any effect on performance. Grammar scores of males and females were also compared to see if there is an effect for gender on the examinees’ performance on the grammar test in general and on its three item types in particular. The results indicated that test takers performed better on cloze items than the other two types. It was also found that females outperformed males on both the whole test, and also on items with blank filling and cloze types of stems. Due to the particularity of the context and the small effect sizes found, the study calls for more research to be conducted on this topic.
- انتشار مقاله: 01-12-1394
- نویسندگان: Mohsen Shirazizadeh,Gholam Reza Kiany
- مشاهده