در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدل,همراه اول,اپراتور موبایل,برندسازی شرکتی,پیشران کلیدی
- چکیده: این مقاله یک تحقیق تجربی از عوامل تأثیرگذار بر ایجاد مدل برند سازی شرکتی در صنعت اپراتوری تلفن همراه است و بهصورت ترکیبی در دو مرحله کیفی و کمّی انجام شد. در مرحله کیفی، مدل مفهومی مدیریت برند شرکتی در شبکه ارزش صنعت اپراتوری موبایل از طریق پارادایم ساختگرایی تکوین یافت. ساخت مدل در این مرحله بعد از مطالعه اسنادی/ کتابخانهای مرتبط با موضوع، مبتنی بر تکنیک مدلسازی ساختاری- تفسیری بر مبنای نظر خبرگان بود. سپس جهت آزمون توان تبیین مدل مفهومی استخراجشده، مدل در سطح اپراتور همراه اول موردمطالعه و ارزیابی قرار گرفت تا موجبات زمینهسازی جهت اجرا پذیر بودن مدل فراهم گردد. در مرحله کمّی تحقیق، با استفاده از روش آماری مناسب به بررسی صحت روابط تبیین شده در مدل پرداخته میشود. مهمترین نرمافزار مورداستفاده جهت تجزیهوتحلیل یافته-های پژوهش SmartPLSبود. نتایج نشان داد که تصویر، ساختار ، استراتژی ، فرهنگ ، رفتار شرکتی، برند کارفرما، عوامل محیطی، پیشرانهای کلیدی صنعت، اصول حیاتی کسبوکار و ماهیت صنعت اپراتوری، تأثیر معنادار در ایجاد مدل دارند.
- چکیده انگلیسی: This paper presents an empirical study of the factors influencing the creation of a corporate branding model in mobile operator industry. The study was carried out in two qualitative and quantitative steps. In the qualitative phase, the conceptual model of corporate brand management was developed in mobile industry through the constructivism paradigm. At this stage after the study of the documents / libraries related to the subject, the construction of model was based on the interpretive-structural modeling technique based on the experts' opinion. Then, the extracted conceptual model was evaluated Within MCI to provide the ground for model applicability. In the quantitative phase, the validity of the explained relationships in the model is examined using the appropriate statistical method.The most important software used to analyze research findings was SmartPLS. The results showed that the corporate image, structure, strategy, culture, behavior, employer brand, environmental factors, key industry drivers, key business principles and the nature of the operating industry have a significant effect on the corporate brand of the mobile operator.
- انتشار مقاله: 27-07-1397
- نویسندگان: محمد تقی تقوی فرد,سمیرا مهدی نسب,وحید ناصحی فر,جهانیار بامداد صوفی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: شرکتهای دانشبنیان,اولویت بندی شاخص ها,ارزیابی سرمایه فکری
- چکیده: سازمانها به عصر اقتصاد مبتنی بر دانش واردشدهاند، اقتصادی که در آن دانش و داراییهای نامشهود به عنوان مهمترین مزیتهای رقابتی سازمانها شناخته شده است. یکی از اجزای داراییهای نامشهود، سرمایه فکری میباشد که تاثیر مهمی بر عملکرد و پیادهسازی اهداف استراتژیک سازمانها دارد. سرمایه فکری عامل اصلی ایجاد ارزش در شرکتها میباشد و شرکتها درحال حرکت به سمت خلق ارزش از طریق سرمایه فکری موجود در سازمان میباشند که شامل دانش افراد، خلاقیت، شهرت سازمان، ظرفیتهای سازمانی، روابط با مشتریان، عرضهکنندگان، فناوریاطلاعات وغیره میباشد. از اینرو، پیادهسازی سرمایه فکری در شرکتهای دانشبنیان از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا هدف اصلی این مطالعه، ارائه الگوی پیادهسازی سرمایه فکری در شرکتهای دانشبنیان میباشد. در این راستا، بعد از بررسی مبانی نظری و مصاحبههای گسترده با خبرگان، مولفههاوشاخص های پیادهسازی سرمایه فکری در شرکتهای دانشبنیان شناسایی گردید. سپس از طریق روش تحلیل ساختاری تفسیری، مدل کلی پژوهش ارائه شده و با رویکرد AHP فازی، سنجههای هرکدام از شاخص های پیادهسازی مدل ، وزندهی و اولویتبندی شدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که عوامل زیرساختی و داشتن اهداف و برنامههای بلندمدت نقطه آغازین پیادهسازی سرمایه فکری در شرکتهای دانشبنیان میباشد که با شکلدادن فرآیندهای صحیح از نوآوری و رویکردهای نوین در این شرکتها حمایتهای جدی شده و در گام آخر به ارتقای رابطه با ذینفعان مختلف پرداخته شود.
- چکیده انگلیسی: Organizations have entered the age of knowledge-based economics, an economy in which knowledge and intangible assets are recognized as the most important competitive advantages of organizations. One of the components of intangible assets is intellectual capital, which has an important impact on the performance and implementation of strategic goals of organizations. Intellectual capital is the main factor in creating value in companies and companies are moving towards value creation through intellectual capital in the organization, which includes knowledge of individuals, creativity, organizational reputation, organizational capacity, customer relations, suppliers, information technology and so on. Therefore, the implementation of intellectual capital in knowledge-based companies is very important. Therefore, the main purpose of this study is to provide a model for the implementation of intellectual capital in knowledge-based companies. In this regard, after reviewing the theoretical foundations and extensive interviews with experts, the components and characteristics of the implementation of intellectual capital in knowledge-based companies were identified. Then, through interpretive structural analysis, the general model of the research was presented and with the fuzzy AHP approach, the metrics of each of the model implementation indicators were weighted and prioritized. The results show that infrastructural factors and having long-term goals and plans are the starting point for the implementation of intellectual capital in knowledge-based companies.
- انتشار مقاله: 23-10-1399
- نویسندگان: محمد خسروی,میرعلی سیدنقوی,حامد دهقانان,وحید ناصحی فر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: الگوریتم ژنتیک,مدیریت تغییر,سیستم استنتاج فازی,الگوی یکپارچه تغییرات سازمانی
- چکیده: برخورداری از مدلی یکپارچه برای مدیریت تغییرات میتواند پیچیدگی ذاتی تغییر را با تشخیص رابطه میان عناصر حیاتی، ساده کند. به دلیل پویایی عوامل مؤثر بر تغییرات سازمانی و برهمکنشی آنها بر یکدیگر، تدوین مدلی ایستا چندان راهگشا نیست. در مطالعه پیشرو سعی شد در چهار مرحله و با ترکیب روشهای کیفی (تحلیل محتوا و فن دلفی) با روشهای هوش مصنوعی (الگوریتم ژنتیک و مفهوم منطق فازی)، روشی جدید برای ساخت الگوی پویا و یکپارچه تغییرات سازمانی ایجاد شود تا بتوان میزان موفقیت تغییر را تخمین زد. بهعلاوه با اعمال محدودیتهای حاکم بر شرایط مختلف، نقشه راهی در اختیار مدیران برای هدایت تغییر قرار دهد. پس از احصاء و غربال عوامل مؤثر بر تغییرات با روشهای کیفی، مدل اولیه به دلیل پیچیدگی و ابعاد بالای مسئله با نظریه فازی ساخته و برای دقیقتر کردن مدل از الگوریتم ژنتیک استفاده شد. برای اعمال محدودیتها و یافتن مقدار قابلقبول متغیرها جهت موفقیت برنامه تغییر از الگوریتم ژنتیک استفاده شد.
- چکیده انگلیسی: Having an integrated model of change management can simplify the inherent complexity of change by recognizing the relation between critical elements. Because of dynamic nature of variables and their interaction, developing a static model is not useful. This study tries to generate a new method for constructing a dynamic organizational change model in four steps with combining qualitative methods (content analysis and Delphi technique) and artificial neural networks (Fuzzy theory and genetic algorithm). In addition, by governing restrictions of various conditions, a road map is provided for managers to leading change. After recognizing and screening variables by qualitative methods, due to the complexity and scale of the problem the initial model is built with fuzzy theory and genetic algorithms are used for more accuracy. For governing restrictions and finding acceptable amount of variables to have a successful change program, genetic algorithm is used.
- انتشار مقاله: 15-12-1392
- نویسندگان: هانیه آزرمجو,حسین رحمان سرشت,وحید ناصحی فر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد,کارت امتیازی متوازن,مدیریت عملکرد,موسسه آموزش عالی صنعت آب و برق
- چکیده: سنجش و اندازه گیری برای هر سازمانی یک امر حیاتی است. نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از فرایندهای مدیریتی نقش برجستهای در کمک به تحقق اهداف و ماموریتهای سازمان دارد. هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر در مدیریت عملکرد چندسطحی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق براساس کارت امتیازی متوازن میباشد. تحقیق حاضر از حیث هدف، کاربردی است. نوع تحقیق، توسعهای-کاربردی و با روش آمیخته اکتشافی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات مطالعات کتابخانهای و اسنادی میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل خبرگان رشتههای مختلف موسسه هستند که حداقل 5 سال سابقه مدیریتی و دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا میباشند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و قضاوتی به مصاحبه با خبرگان جامعه آماری پرداخته شده که پس از انجام 15 مصاحبه با خبرگان نسبت به موضوع اشباع نظری حاصل گردید. نتایج حاصل از مصاحبه با روش کدگذاری سه مرحله ای مورد تحلیل قرار گرفت. در نهایت در پایان تحقیق در قالب 4 بعد کارت امتیازی متوازن، عوامل موثر بر مدیریت عملکرد در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی شناسایی و ارائه شده است.
- چکیده انگلیسی: Measurement and measurement is vital for any organization. The management and performance appraisal system as one of the management processes play a key role in realizing the goals and missions of the organization. The purpose of this research is to identify the effective factors of multilevel performance management of the Applied Higher Education Institution of Applied Water and Power industry which are based on a balanced scorecard. The present research is applicable to the purpose. Type of research is developmental-applied and it is done by exploratory blend method. The information gathering tool is library and documentary studies. The statistical population of the research includes experts in various fields of the institute who have at least 5 years of management experience and the have a senior master’s degree. By using a targeted and judgmental sampling method, an interview was conducted with experts from the statistical community, After 15 interviews with experts on the subject of research, theoretical saturation was obtained.The results of the interview were analyzed by the three-step coding method. Finally, at the end of this research the effective factors on performance management were identified and presented at three levels: individual, group, and organizational levels in the form of four dimensions of the balanced scorecard.
- انتشار مقاله: 15-08-1397
- نویسندگان: حامد دهقانان,وحید ناصحی فر,جهانیار بامدادصوفی,مرتضی خان محمدی اطاقسرا
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: الگوریتم ژنتیک,مدیریت تغییر,سیستم استنتاج فازی,الگوی یکپارچه تغییرات سازمانی
- چکیده: برخورداری از مدلی یکپارچه برای مدیریت تغییرات میتواند پیچیدگی ذاتی تغییر را با تشخیص رابطه میان عناصر حیاتی، ساده کند. به دلیل پویایی عوامل مؤثر بر تغییرات سازمانی و برهمکنشی آنها بر یکدیگر، تدوین مدلی ایستا چندان راهگشا نیست. در مطالعه پیشرو سعی شد در چهار مرحله و با ترکیب روشهای کیفی (تحلیل محتوا و فن دلفی) با روشهای هوش مصنوعی (الگوریتم ژنتیک و مفهوم منطق فازی)، روشی جدید برای ساخت الگوی پویا و یکپارچه تغییرات سازمانی ایجاد شود تا بتوان میزان موفقیت تغییر را تخمین زد. بهعلاوه با اعمال محدودیتهای حاکم بر شرایط مختلف، نقشه راهی در اختیار مدیران برای هدایت تغییر قرار دهد. پس از احصاء و غربال عوامل مؤثر بر تغییرات با روشهای کیفی، مدل اولیه به دلیل پیچیدگی و ابعاد بالای مسئله با نظریه فازی ساخته و برای دقیقتر کردن مدل از الگوریتم ژنتیک استفاده شد. برای اعمال محدودیتها و یافتن مقدار قابلقبول متغیرها جهت موفقیت برنامه تغییر از الگوریتم ژنتیک استفاده شد.
- چکیده انگلیسی: Having an integrated model of change management can simplify the inherent complexity of change by recognizing the relation between critical elements. Because of dynamic nature of variables and their interaction, developing a static model is not useful. This study tries to generate a new method for constructing a dynamic organizational change model in four steps with combining qualitative methods (content analysis and Delphi technique) and artificial neural networks (Fuzzy theory and genetic algorithm). In addition, by governing restrictions of various conditions, a road map is provided for managers to leading change. After recognizing and screening variables by qualitative methods, due to the complexity and scale of the problem the initial model is built with fuzzy theory and genetic algorithms are used for more accuracy. For governing restrictions and finding acceptable amount of variables to have a successful change program, genetic algorithm is used.
- انتشار مقاله: 15-12-1392
- نویسندگان: هانیه آزرمجو,حسین رحمان سرشت,وحید ناصحی فر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علوم مدیریت ایران
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نگرش,تمایل,جوامع مجازی,رفتار مشارکتی,خدمات وبسایت,نیات-ما
- چکیده: امروزه جوامع مجازی با سرعت شگفتآوری از طریق ابزارهای هوشمند در زندگی مردم نفوذ کردهاند. این محیطها زمینهای را برای فعالیت کسبوکارها بهمنظور بهبود تصویر برند و ایجاد انگیزش در مشتریان جهت خرید و یا استفاده از خدمات به وجود آوردهاند. در این محیط رقابتی جذب و حفظ مشتریان مستلزم دارا بودن درک بالاتری از رفتار آنها میباشد، چراکه جذب کاربر بیشتر، منجر به سودآوری بالاتر میگردد. هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل تأثیرگذار بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی است. این پژوهش بهصورت کیفی و کمی انجامشده است، بهاینترتیب که ابتدا از ادبیات تحقیق مدل اولیه استخراج و سپس با استفاده از تحقیق کیفی مدل تکمیل گردیده و در نهایت مدل طراحی شده مورد آزمون کمی قرار گرفت. در بخش کیفی مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 14 نفر از خبرگان که بهصورت قضاوتی انتخاب شده بودند انجام شد که نتایج آن با تحلیل مضمون (تم) مورد بررسی قرار گرفت. سپس مدل طراحی شده بهوسیله جامعه آماری 384 نفری که بهصورت خوشهای در دسترس انتخاب شده بودند مورد آزمون کمی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان میدهد عوامل اکتشافی شناسایی شده شامل؛ طراحی، امنیت، فیلترینگ، محتوای موجود، و هدایت بر نگرش، تمایل، نیات جمعی و نهایتاً رفتار مشارکتی مصرفکننده تأثیرگذار است.
- چکیده انگلیسی: Abstract: Virtual communities have penetrated todays people life with astonishing speed through smart devices. The communities’ facilities have provided opportunities for businesses to create better brand image and motivating consumers to repurchase their products and services. Therefore, there is a dense competition between virtual communities to raise more consumer. This, in turn, requires a better understanding of consumer behavior. The aim of this research is to identify the virtual communities’ service factors that affect consumers’ behavior. We reviewed literature and designed a primary model. Then, we interviewed 14 experts who were selected on a judgmental sampling basis to design final model. Lastly, the model was tested by 384 university students who were among virtual communities consumers. Results show the exploratory factors that affect consumer behavior most are; design, security, filtering, content and guidance.
- انتشار مقاله: 27-10-1395
- نویسندگان: زهره دهدشتی شاهرخ,وحید ناصحی فر,مهدی حقیقی,پدرام بهیار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نوآوری,تجاریسازی,فروش الکترونیک
- چکیده: هدف: در دنیای رقابتی امروز، تجاریسازی و بهرهگیری از ایدههای نو بسیار حیاتی است، در واقع میتوان گفت که یکی از دلایل اصلی پیشرفت تکنولوژی در کشورهای توسعهیافته، توجه به مسئله تجاریسازی ایدهها بوده است.
روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه هدف این پژوهش را افرادی با دانش کافی در خصوص فروش الکترونیک و رسانههای دیجیتال در کشور و شاغلان ردههای مدیریتی شرکتهای فعال در فروش الکترونیک تشکیل داده است. نمونهگیری در پژوهش حاضر بهصورت هدفمند انجام گرفت و 14 نفر از میان افراد ذکرشده انتخاب شد. در این پژوهش برای جمعآوری دیدگاههای افراد مرتبط با عرصه فروش الکترونیک و رسانههای دیجیتال از ابزار مصاحبه استفاده شده است.
یافتهها: بر اساس تحلیل مصاحبههای صورتگرفته، ۲۷۷ کد باز اولیه شناسایی شد که این کدها به 20 کد محوری و 5 کد منتخب کاهش داده شدند. در نهایت با استناد به رهیافت سیستماتیک در نظریه دادهبنیاد، کدهای شناساییشده در 6 طبقه هستهای شامل شرایط علّی، شرایط زمینهای، عوامل مداخلهگر، راهبردها و پیامدها قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مقولههای علّی (دانش و شناخت نیازهای بازار، حمایت مالکیت فکری و اتخاذ چشماندازهای بازاریابی)، مقولههای محوری (خلاقیت و ایدهپردازی، کاربردی بودن ایده، حمایت از ایدهپردازی و ریسکپذیری)، مقولههای راهبردی (آموزش، پژوهش و توسعه، سازوکارهای مدیریتی و شناسایی نیازهای مشتری)، مقولههای زمینهای (بررسیهای محیطی، منابع مالی و انسانی و بسترهای سازمانی)، مقولههای مداخلهگر (زیرساختهای قانونی، عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و توسعه فناوری) و مقولههای پیامدی (فروش و سود بیشتر، رضایت مشتری، نوآوری و توسعه خدمات) بر تجاریسازی ایده فروش الکترونیک تأثیرگذارند.
نتیجهگیری: نتایج بهدستآمده حاکی از تأثیر هر یک از مقولههای مختلف بر تجاریسازی ایده فروش الکترونیک است، از این رو برای موفقیت در فروش الکترونیک، باید به این مقولهها توجه ویژهای شود.- چکیده انگلیسی: Objective
In today’s competitive world, commercialization and the use of new ideas are vital. If a store fails to present its ideas to the market, it will fail. Therefore, it is important and necessary to have the ability to commercialize in e-shops that requires special attention in order to be successful. There is also a lot of competition among online stores these days and a store can be successful if it acts according to the requests of its customers. Customers ask for online and innovative purchase due to the many concerns and problems. Therefore, the present study aims to explain the commercialization model of the idea of electronic sales in online stores in the city of Tehran. Hence, the most important question in this study is that what model can be used to commercialize e-sales ideas?
Methodology
Qualitative research methods and in particular the grounded theory (systematic approach) were used to achieve a rich description of the experiences, attitudes and perceptions of the interviewees towards the commercialization of the idea of electronic sales. The statistical population includes the management ranks of companies in the field of e-sales and digital media in the country with sufficient knowledge of e-sales. The purposeful sampling was used and in this regard, the data were obtained through semi-constructed interviews with 12 people. Moreover, in order to ensure the reliability of the data, 2 more interviews were conducted. Thus, the final number of participants was 14. The data were then analyzed based on a systematic approach that included three stages of open, axial, and selective coding. It should be noted that due to the interpretive and in-depth nature of the research, the codification and analysis of the interviews were apllied using MaxQDA software version 11.
Findings
According to the analysis of the interviews, 277 initial open codes were identified, which were reduced to 20 main codes and 5 selected codes. Finally, based on a systematic approach in the grounded theory, the identified codes were classified into six classes of causal conditions, contextual conditions, intervening factors, strategies, and consequences. The results showed that the causal conditions (knowledge and understanding of market needs, intellectual property support and adoption of marketing perspectives); main categories (creativity and ideation, applicability, idea support and risk-taking); strategic categories (education, research and development, management mechanisms and identification of customers’ needs); contextual categories (environmental studies, financial and human resources and organizational contexts); intervening categories (legal infrastructure, social, economic and cultural factors, and technology development) and consequential categories (sales and higher profits, customer satisfaction, innovation, and service development) can influence the commercialization of e-sales ideas.
Conclusion
In short, it can be concluded that in order to be able to commercialize the idea of electronic sales, it is necessary to gain sufficient knowledge of the needs of the market. In the commercialization of the idea of electronic sales, proper management is necessary and it will lead to commercialization of the idea of electronic sales. The environment of any company is the main and influential factor on the activities in that company, because the changes and the developments that take place in the environment of companies, both positive and negative, have a direct impact on the company’s activities. This is necessary in commercialization of the idea of e-sales and there is a need for a positive perspective on the environment before commercialization. In order to commercialize the idea of e-sales, its legal infrastructure must be respected. In other words, if these infrastructures are not followed, one cannot expect to successed. In the case of commercialization of the idea of electronic sales, if there is no good sales and profit in the company, one cannot expect to successfully continue the idea of electronic sales because the company cannot offer its products and services to customers. Therefore, the income would not compensate for the expenses.- انتشار مقاله: 13-05-1398
- نویسندگان: منوچهر انصاری,طاهر روشندل اربطانی,وحید ناصحی فر,صدف پورحسینی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بانکداری,مدل کسبوکار,ابعاد مدل کسبوکار,بانکداری جامع
- چکیده: امروزه بسیاری از بانکها در حال مطالعه و استقرار راهبرد جامعی در سطح بنگاههای مالی هستند. سیستمی جهانی و جامع که بر عملکرد صاحبان سهام و ریسک احتمالی بازار مبتنی است. شناخت وضع موجود مدل کسبوکاری و همچنین شناخت مدل کسبوکاری ایدهآل از نظر هر گونه تغییر در سازمان اهمیت دارد؛ بنابراین، در این تحقیق با مصاحبه با چهارده نفر از خبرگان صنعت بانکداری در ایران و بانکداری جامع و تحلیل تماتیک مصاحبهها، ابعاد مدل کسبوکار بانکداری در ایران و بانکداری جامع مقایسه شده است. نتیجة تحلیل مصاحبهها با استفاده از روش تحلیل تم نشان میدهد مدل بانکداری در ایران و مدل بانکداری جامع در نه بعد مدل کسبوکاری از جمله مشتریمحوری در ارزش پیشنهادی، شخصیسازی کانال در بعد کانالهای ارائة خدمت و افزایش تنوع در درآمدهای بانک، با یکدیگر تفاوت دارند.
- چکیده انگلیسی: Considering the change in structure and regulations governing banks during last two decades, rivalry among banks have been rapidly increased, and quality of services has been recognized as an important indicator of organization, banks and financial institutions performance. Meanwhile several financial institutions have tried to design a system to improve quality of their performance in long run and most of the banks are formulating or implementing a comprehensive strategy in financial corporation level. A comprehensive and global system based on stockholder's performance and market risk. In interviews with 14 experts in Iran banking industry and universal banking field we have compared the dimensions of banking business model in Iran and universal banking. Thematic analysis shows that banking model in Iran and universal banking are different in nine dimensions of their respective business models.
- انتشار مقاله: 05-07-1394
- نویسندگان: صادق سپندارند,مهدی حقیقی کفاش,وحید ناصحی فر,وحید خاشعی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: تحقیقات بازاریابی نوین
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عوامل زمینهای,عوامل ساختاری,عوامل رفتاری,صنعت داروسازی,رندسازی
- چکیده: برندسازی ابزاری برای تمایز در صنعت بهشدت رقابتی داروسازی، از اهمیت ویژهای برخوردار است. در سالهای اخیر، یکی از مشکلات گریبانگیر صنعت داروسازی کشور که به آن بهای کمتری داده شده، مربوط به برندسازی است. عوامل و موانع متفاوتی وضعیت موجود را رقم زده است. هدف این پژوهش، آزمون مدل شناسایی عوامل آسیبساز برندسازی در صنعت داروسازی ایران است. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر گردآوری دادهها از نوع میدانی-پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش را کارشناسان بازاریابی شرکتهای داروسازی عضو اتحادیة صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تشکیل میدهد که تعداد آنها بهطوردقیق مشخص نیست. بنابراین با روش نمونهگیری خوشهای تکمرحلهای از میان 111 شرکت داروسازی، 67 شرکت بهصورت تصادفی انتخاب شد، سپس همة کارشناسان بازاریابی در این شرکتها انتخاب و تعداد 160 پاسخنامه جمعآوری شد. ابزار پژوهش، پرسشنامة محققساخته است که روایی محتوی آن را خبرگان تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شده است. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق معادلات ساختاری با حداقل مربعات جزئی و با کمک نرمافزار آمار پی.ال.اس انجام شده است. یافتههای این پژوهش حاکی از تأیید کلیة عوامل آسیبساز برندسازی در سه بعد زمینهای، ساختاری و رفتاری و همچنین تأیید کلیة مؤلفههای هریک از ابعاد مذکور است که بهترتیب عوامل زمینهای، سپس عوامل ساختاری و درنهایت عوامل رفتاری، اساسیترین عاملهای آسیبساز برندسازی در صنعت داروسازی کشور به شمار میروند. علاوه بر این، مدل کلی پژوهش نیز از برازش مطلوبی برخوردار است.
- چکیده انگلیسی: Branding is of particular importance as a means of differentiation in the highly competitive pharmaceutical industry. In recent years, one of the several problems of the country’s pharmaceutical industry which has been less considered is the issue of branding. Different factors and obstacles have shaped the current situation. The purpose of the present study was to test the model for identifying the damaging factors of branding in the Iranian pharmaceutical industry. The present study was applied in terms of purpose and field-survey in terms of data collection. The statistical population of this study consisted of marketing experts of pharmaceutical companies that are members of Iranian Pharmaceutical Industries Syndicate and the exact number of them is unknown. Therefore, using the one-stage cluster sampling method, 67 out of 111 of companies were randomly selected, then all marketing experts in these companies were randomly chosen and 160 responses were collected. The research tool was a researcher-made questionnaire that its content validity was confirmed by experts and its reliability was verified using Cronbach’s alpha. Structural equation modeling was used to analyze the data in association with PLS statistical software. The findings of the present study indicated the confirmation of all damaging factors as well as all components of each factor in which contextual, structural, and finally behavioral factors, respectively, were considered as the main damaging factors of brandingin the country’s pharmaceutical industry. In addition, the overall research model had a good fit.
- انتشار مقاله: 07-11-1398
- نویسندگان: طیبه باقلی,محمود محمدیان,وحید ناصحی فر,سعید صحت
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: تحقیقات بازاریابی نوین
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عوامل زمینهای,عوامل ساختاری,عوامل رفتاری,صنعت داروسازی,رندسازی
- چکیده: برندسازی ابزاری برای تمایز در صنعت بهشدت رقابتی داروسازی، از اهمیت ویژهای برخوردار است. در سالهای اخیر، یکی از مشکلات گریبانگیر صنعت داروسازی کشور که به آن بهای کمتری داده شده، مربوط به برندسازی است. عوامل و موانع متفاوتی وضعیت موجود را رقم زده است. هدف این پژوهش، آزمون مدل شناسایی عوامل آسیبساز برندسازی در صنعت داروسازی ایران است. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر گردآوری دادهها از نوع میدانی-پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش را کارشناسان بازاریابی شرکتهای داروسازی عضو اتحادیة صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تشکیل میدهد که تعداد آنها بهطوردقیق مشخص نیست. بنابراین با روش نمونهگیری خوشهای تکمرحلهای از میان 111 شرکت داروسازی، 67 شرکت بهصورت تصادفی انتخاب شد، سپس همة کارشناسان بازاریابی در این شرکتها انتخاب و تعداد 160 پاسخنامه جمعآوری شد. ابزار پژوهش، پرسشنامة محققساخته است که روایی محتوی آن را خبرگان تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شده است. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق معادلات ساختاری با حداقل مربعات جزئی و با کمک نرمافزار آمار پی.ال.اس انجام شده است. یافتههای این پژوهش حاکی از تأیید کلیة عوامل آسیبساز برندسازی در سه بعد زمینهای، ساختاری و رفتاری و همچنین تأیید کلیة مؤلفههای هریک از ابعاد مذکور است که بهترتیب عوامل زمینهای، سپس عوامل ساختاری و درنهایت عوامل رفتاری، اساسیترین عاملهای آسیبساز برندسازی در صنعت داروسازی کشور به شمار میروند. علاوه بر این، مدل کلی پژوهش نیز از برازش مطلوبی برخوردار است.
- چکیده انگلیسی: Branding is of particular importance as a means of differentiation in the highly competitive pharmaceutical industry. In recent years, one of the several problems of the country’s pharmaceutical industry which has been less considered is the issue of branding. Different factors and obstacles have shaped the current situation. The purpose of the present study was to test the model for identifying the damaging factors of branding in the Iranian pharmaceutical industry. The present study was applied in terms of purpose and field-survey in terms of data collection. The statistical population of this study consisted of marketing experts of pharmaceutical companies that are members of Iranian Pharmaceutical Industries Syndicate and the exact number of them is unknown. Therefore, using the one-stage cluster sampling method, 67 out of 111 of companies were randomly selected, then all marketing experts in these companies were randomly chosen and 160 responses were collected. The research tool was a researcher-made questionnaire that its content validity was confirmed by experts and its reliability was verified using Cronbach’s alpha. Structural equation modeling was used to analyze the data in association with PLS statistical software. The findings of the present study indicated the confirmation of all damaging factors as well as all components of each factor in which contextual, structural, and finally behavioral factors, respectively, were considered as the main damaging factors of brandingin the country’s pharmaceutical industry. In addition, the overall research model had a good fit.
- انتشار مقاله: 07-11-1398
- نویسندگان: طیبه باقلی,محمود محمدیان,وحید ناصحی فر,سعید صحت
- مشاهده