در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اعتماد,وفاداری,بیمه,رضایت,بیمهگذار,هزینه تغییر
- چکیده: افزایش کلاهبرداریهای برخی مؤسسات بیمه باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان در مورد انتخاب مؤسسه بیمه شده است و تا حد زیادی اعتماد و رضایت بیمهگذار را تحت تأثیر قرار داده است. در این پژوهش به دنبال شناسایی و طراحی مدل رضایت- اعتماد هستیم که دو شاخص مهم در جهت وفاداری مشتری محسوب میشود. با شناسایی این عوامل و آزمون سیزده فرضیه تحقیق، مؤسسات بیمه میتوانند استراتژیهایی طراحی کنند که ضامن موفقیت سازمان در بلندمدت شود .مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور و دیدگاه خبرگان پیشنهاد گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر نمایندگیهای سه شرکت بیمه ایران، البرز و آسیا در شهر تهران است. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه است. با جمعآوری دادههای پرسشنامه مدل را بر اساس تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای AMOS وSPSS 18 مورد تجزیهوتحلیل قرار دادیم. نتایج حاکی از آن است که 1) توانایی و صداقت بیمهگر بر اعتماد مشتری اثرگذار است 2) اعتماد بیمهگذار بهطور معناداری بر رضایت وی اثرگذار است 3) هزینههای تعویض تأثیرگذار بر وفاداری است و رضایت تنها کافی نیست و مشتریان با وجود داشتن رضایت، ممکن است وفادار نمانند.
- چکیده انگلیسی: The increase fraud of some insurance companies has caused the loss of customers' trust in the choice of insurance company and has greatly affected the trust and satisfaction of the insurer. In this research, we seek to identify and design a satisfaction-trust model, which are two important indicators for customer loyalty. By identifying these factors and testing thirteen research hypotheses, insurance companies can design strategies that guarantee the success of the organization in the long run. The research model was proposed based on previous studies at home and abroad and the views of experts. The statistical population of the present study is the agencies of three insurance companies in Iran, Alborz and Asia in Tehran.The main tool for data collection is questionnaire. Finally by collecting data questionnaire based on correlation analysis and structural equation model using AMOS and SPSS 18 software were analyzed. The results indicated that 1) the insurer's ability and honesty affect customer confidence 2) the insurer's trust significantly affected It is effective 3) The costs of switching affect loyalty. And satisfaction alone is not enough and customers may not be loyal despite their satisfaction.
- انتشار مقاله: 10-10-1398
- نویسندگان: ثنا حاجی صفارکرمانی,هرمز مهرانی,محمدرضا حمیدیزاده,عباسعلی حاجی کریمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اعتماد,وفاداری,بیمه,رضایت,بیمهگذار,هزینه تغییر
- چکیده: افزایش کلاهبرداریهای برخی مؤسسات بیمه باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان در مورد انتخاب مؤسسه بیمه شده است و تا حد زیادی اعتماد و رضایت بیمهگذار را تحت تأثیر قرار داده است. در این پژوهش به دنبال شناسایی و طراحی مدل رضایت- اعتماد هستیم که دو شاخص مهم در جهت وفاداری مشتری محسوب میشود. با شناسایی این عوامل و آزمون سیزده فرضیه تحقیق، مؤسسات بیمه میتوانند استراتژیهایی طراحی کنند که ضامن موفقیت سازمان در بلندمدت شود .مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور و دیدگاه خبرگان پیشنهاد گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر نمایندگیهای سه شرکت بیمه ایران، البرز و آسیا در شهر تهران است. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه است. با جمعآوری دادههای پرسشنامه مدل را بر اساس تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای AMOS وSPSS 18 مورد تجزیهوتحلیل قرار دادیم. نتایج حاکی از آن است که 1) توانایی و صداقت بیمهگر بر اعتماد مشتری اثرگذار است 2) اعتماد بیمهگذار بهطور معناداری بر رضایت وی اثرگذار است 3) هزینههای تعویض تأثیرگذار بر وفاداری است و رضایت تنها کافی نیست و مشتریان با وجود داشتن رضایت، ممکن است وفادار نمانند.
- چکیده انگلیسی: The increase fraud of some insurance companies has caused the loss of customers' trust in the choice of insurance company and has greatly affected the trust and satisfaction of the insurer. In this research, we seek to identify and design a satisfaction-trust model, which are two important indicators for customer loyalty. By identifying these factors and testing thirteen research hypotheses, insurance companies can design strategies that guarantee the success of the organization in the long run. The research model was proposed based on previous studies at home and abroad and the views of experts. The statistical population of the present study is the agencies of three insurance companies in Iran, Alborz and Asia in Tehran.The main tool for data collection is questionnaire. Finally by collecting data questionnaire based on correlation analysis and structural equation model using AMOS and SPSS 18 software were analyzed. The results indicated that 1) the insurer's ability and honesty affect customer confidence 2) the insurer's trust significantly affected It is effective 3) The costs of switching affect loyalty. And satisfaction alone is not enough and customers may not be loyal despite their satisfaction.
- انتشار مقاله: 10-10-1398
- نویسندگان: ثنا حاجی صفارکرمانی,هرمز مهرانی,محمدرضا حمیدیزاده,عباسعلی حاجی کریمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بسته بندی,طراحی زیست محیطی,ظاهر دیداری,ادّعای کلامی,نیت خرید
- چکیده: امروزه شرکتها به صورت فزاینده ای از بستهبندیهای پایدار استفاده میکنند. در این مقاله، در دو مطالعه جداگانه در زمینه بسته بندی مواد شوینده و آجیل مخلوط، عناصری همچون ظاهر دیداری و ادّعاهای کلامی را که با ویژگی دوستدار محیط زیست بودن ارتباط دارند مورد مطالعه قرار داده شد و سپس تأثیر آنها بر نگرش عاطفی و نیت خرید مصرفکنندگان مورد آزمون قرار گرفت. نتایج بررسی از دو نمونۀ غیردانشجویی نشان میدهد که میزان نگرانی مصرفکنندگان در رابطه با محیط زیست بر روی عکسالعمل آنها نسبت به ظاهر دیداری و ادعای کلامی بستهبندی تأثیر میگذارد. مشتریان با نگرانیهای زیست محیطی کم هیچ حساسیتی نسبت به ناسازگاری در ظاهر دیداری و ادّعای کلامی نداشتند و عکسالعمل منفی از خود نشان ندادند ولی در مشتریانی که سطح بالایی از نگرانی زیست محیطی داشتند برعکس بود. سپس، نشان داده شد که اخلاقی بودن مارک تجاری، رابطۀ بین تعامل ظاهر دیداری، ادّعاهای کلامی پایداری، نگرانیهای زیست محیطی و نیت خرید را میانجیگری میکند.
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 11-07-1395
- نویسندگان: منصوره صادقی,هرمز مهرانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: یادگیری ماشین,نظرکاوی,هوش مصنوعی,قابلیتهای بازاریابی,بازاریابی دیجیتال
- چکیده: مطالعه حاضر با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین و نظرکاوی کوشیده است تا بتواند مدل راهبردی خودکار به منظور طبقهبندی و کاوش نظرات ارائه شده در مورد کالا، برند یا خدماتی خاص ارائه نماید. بکارگیری چنین مدل راهبردی میتواند در شناسایی خصوصیات برندها و خوشهبندی عاملی بین آنها بسیار کارآمد بوده و اطلاعات بسیار ارزشمندی در این زمینه ارائه دهد. نتایج حاصل از این ارزیابی میتواند در تهیه استراتژیهای مدیریت بازاریابی و بهبود کمی یا کیفی عامل مذکور بکار برده شود. مدل مبتنی بر یادگیری ماشین و شبکه عصبی عمیق با شناسایی نظرات مرتبط، خصوصیات مختلف را در سطوح گوناگون ارزشیابی سنجیده و نظرات را بسته به کیفیت ارائه بصورت خودکار طبقهبندی مینماید. خروجی این مدل با بکارگیری قابلیتهای بازاریابی در بهبود فروش کالا/برند/خدمات تعریف شده بصورت کارآمد وارد شده است. مجموعه داده بکار گرفته شده در این مطالعه مربوط به مجموعه نظرات کاربران فارسی زبان سایت فروش انلاین دیجیکالا و هلوکیش میباشد که بصورت آموزشی- آزمایشی (70% داده آموزشی و 30% داده آزمایشی) طی سه مدل متناوب بارگذاری گردیده که به منظور شناسایی و طبقهبندی ویژگیهای مختلف کالاها و خدمات ارائه شده در مجموعه داده مورد استفاده بوده است. مدل پیشنهادی جهت ارزیابی توانمندی از توابع خطا برای محاسبه میزان خطای محاسباتی استفاده نموده تا بتواند میزان انحراف از مقادیر درستی را برای اطلاعات پیشبینی شده خود ارائه دهد. بدین منظور از ارزیابی خطای میانگین مربعات و خطای جذر میانگین مربعات بهره گرفته شده است. نتایج حاصله نشان دهنده دقت بالای مدل ارزیابیها و پیشبینی شرایط مختلف میباشد.
- چکیده انگلیسی: The present study has tried to provide an automated strategic model for classifying and exploring the opinions presented about a particular product, brand or service by using machine learning and survey techniques. Applying such a strategic model can be very effective in identifying the characteristics of brands and factor clustering between them and provide very valuable information in this regard. The results of this evaluation can be used in the development of marketing management strategies and quantitative or qualitative improvement of this factor. The model based on machine learning and deep neural network identifies related opinions, measures different characteristics at different levels of evaluation, and automatically categorizes opinions depending on the quality of the presentation. The output of this model is efficiently imported by using marketing capabilities to improve the sales of defined goods / brands / services.The data set used in this study is related to the collection of comments of Persian language users of the online sales site of Digitala and Holokish, which was uploaded as an educational-experimental (70% educational data and 30% experimental data) in three alternate models in order to identify And the classification of the various properties of the goods and services provided in the dataset has been used.The proposed model uses error functions to calculate the amount of computational error to evaluate the capability to be able to provide the degree of deviation from the correct values for its predicted information. For this purpose, the mean square error and the square root mean square error have been used. The results show the high accuracy of the model of evaluations and prediction of different conditions
- انتشار مقاله: 17-03-1399
- نویسندگان: علیرضا عاشوری رودپشتی,هرمز مهرانی,کریم حمدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش اجتماعی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی,ارزش ادراک شده,رضایت مصرف کننده,شرکت دلند الکتریک
- چکیده: هدف از مطالعه حاضر تأثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ادراک شده مصرفکنندگان شرکت دلند الکتریک با تاکید بر نقش میانجی رضایتمندی مصرف کننده در استان گلستان است.روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعهی آماری آن،کلیه مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک در استان گلستان می باشند و تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،384 نفر بوده است . ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که ضریب آلفای کرونباخ همه سوالات پرسشنامه بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بین مسائل زیست محیطی بر رضایت مصرف کنندگان، بینتوسعه جامعه بر رضایت مصرف کنندگان، بین شرایط فیزیکی محیط کار بررضایت مصرف کنندگان، بین قیمت مناسب محصولات بر رضایت مصرف کنندگان، بین کیفیت محصولات بر رضایت مصرف کنندگان ، بین برآورده شدن انتظارات بر رضایت مصرف کنندگان، بین فروش رابطه مند بر رضایت مصرف کنندگان و بین رضایت مصرف کنندگان بر روی ارزش درک شده مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد.
- چکیده انگلیسی: هدف از مطالعه حاضر تأثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ادراک شده مصرفکنندگان شرکت دلند الکتریک با تاکید بر نقش میانجی رضایتمندی مصرف کننده در استان گلستان است.روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعهی آماری آن،کلیه مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک در استان گلستان می باشند و تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،384 نفر بوده است . ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که ضریب آلفای کرونباخ همه سوالات پرسشنامه بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بین مسائل زیست محیطی بر رضایت مصرف کنندگان، بینتوسعه جامعه بر رضایت مصرف کنندگان، بین شرایط فیزیکی محیط کار بررضایت مصرف کنندگان، بین قیمت مناسب محصولات بر رضایت مصرف کنندگان، بین کیفیت محصولات بر رضایت مصرف کنندگان ، بین برآورده شدن انتظارات بر رضایت مصرف کنندگان، بین فروش رابطه مند بر رضایت مصرف کنندگان و بین رضایت مصرف کنندگان بر روی ارزش درک شده مصرف کنندگان شرکت دلند الکتریک تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد.
- انتشار مقاله: 23-12-1396
- نویسندگان: هرمز مهرانی,منصوره صادقی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش اجتماعی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تبلیغات شفاهی الکترونیکی,تصویر برند,قصد خرید,دانشگاه آزاد اسلامی
- چکیده: تبلیغات شفاهی به عنوان یکی از بانفوذترین منبع انتقال اطلاعات به رسمیت شناخته شده است. پیشرفت فناوری اطلاعات و ظهور سایتهای شبکههای اجتماعی آنلاین راه و روش انتقال اطلاعات را تغییر داده است. تبلیغات شفاهی الکترونیکی عرصه نوظهوری است که در آن، مصرف کنندگان تجارب وارزیابیهای خود از برندها و محصولات مختلف مانند گوشی تلفن همراه را از طریق کانالهای ارتباطی آنلاین به اشتراک میگذارند. لذا هدف از این مطالعه تأثیر تبلیغات شفاهی الکترونیکی بر برند و قصد خرید مصرف کننده ( مطالعه موردی: خریداران نهایی گوشی تلفن همراه شرکت سامسونگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول) است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است . جامعهی آماری آن،کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول است که حدود6400 نفر می باشند . تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری احتمالی طبقه بندی شده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر بوده است . ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که از سه پرسشنامه تبلیغات شفاهی الکترونیکی بمبر ساچز و منگولد، پرسشنامه تصویر برند دیویس و همکاران و پرسشنامه قصد خرید شوکلا استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه آنها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است.یافتههای پژوهش نشان داد، تبلیغات شفاهی الکترونیکی با اطمینان 95 درصد بر تصویر برند و قصد خرید مصرف کننده تاثیر مثبت دارد. از طرفی با مداخله متغیر تصویر برند به عنوان متغیر میانجی میزان تأثیر تبلیغات شفاهی الکترونیکی بر قصد خرید افزایش می یابد.
- چکیده انگلیسی: Word of mouth advertising is recognized as one of the most effective source of information transmission. The growth of information technology and advent of on-line social media sites have changed information transmission means.electronic word of mouth advertising is a new emerging phenomenon in which consumer share their experiences and evaluations of various brands and products such as mobile phones through on-line communication channels . The objective of this research is to investigate the impact of electronic word of mouth advertising on brand image and consumer purchase intentions (case study: final buyers of Samsung mobile phone in Islamic Azad university – Aliabad Katoul branch).Research methodology in this research is descriptive – survey and correlation. Research population consists of students of Aliabad Katoul branch of Islamic Azad university who are around 6400 persons. According to stratified sampling method and Kerjsey and Morgan table , Sample size was 384 persons. Data gathering technique in this research is Questionnaire which consists of electronic word of mouth Questionnaire of Bember shachez and Mengold , brand image Questionaire of Davis and et al , and purchase intention Questionnaire of Shokla . Chrobach Alpha of all variables were above 0/7. For analyzing data, structural Equation Modelling with Lisrel software were used. Research Findings showed that electronic word of mouth adverising has positive impact on brand image and consumer purchase intention with 95 percent certainty. On the other hand , with brand image as mediating Variable , the impact of electronic word of mouth advertising on purchase intention increases.
- انتشار مقاله: 03-10-1396
- نویسندگان: هرمز مهرانی,منصوره صادقی,مجید صفدری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علمی اندیشه آماد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تفکر سیستمی,هوش کسبوکار,هوش رقابتی
- چکیده: اهمیت تفکر سیستمی در سازمان و نقش آن در تجارت و رقابت باعث شده است که در بسیاری از پژوهشها مورد توجه قرار گیرد. تفکر سیستمی به مدیران کمک میکند تا سازمانها را بهعنوان الگوهای باثبات همراه با مرزهای مشخص ببینند و در خصوص اینکه چرا سازمانها در برابر تغییرات از خود مقاومت نشان میدهند اطلاعاتی کسب کنند. لذا هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین ابعاد تفکر سیستمی با هوش کسبوکار و هوش رقابتی مدیران شرکتهای صنعتی است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعهی آماری آن، کلیه مدیران شرکتهای صنعتی به تعداد 120 نفرمیباشد. تعداد نمونه بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،92 نفر بوده است. ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که از سه پرسشنامه تفکر سیستمی گلدمن، هوش کسبوکار پروویچ و هوش رقابتی فاهی استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه آنها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار اس پی اس اس استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که ابعاد تفکر سیستمی سه درصد از واریانس متغیر هوش کسبوکار و 41 درصد از واریانس متغیر هوش رقابتی را پیشبینی میکند. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن است که ابعاد تفکر سیستمی با هوش کسبوکار و بهویژه هوش رقابتی مدیران رابطه مثبت و مستقیم دارد.
- چکیده انگلیسی: The importance of system thinking in the organization and its role in business and competition has encouraged many researchers to consider it in their researches. System thinking helps managers to see organizations as stable models with specific boundaries and gain information about their resistance towards changes. The objective of this research is to survey on the relationship between system thinking dimensions with managers' business and competitive intelligence of industrial companies. The research methodology is descriptive – survey of correlation type and the research population consists of managers of industrial companies who are 120 people. According to Kerjcey and Morgan table and simple random sampling method, the sample size is 92 people. Data gathering instrument in this research is Questionnaire which uses 3 questionnaires of Goldman's system thinking, Prowiche's business intelligence, and Fahi's competitive intelligence. Cronbach's alpha of all variables was over 0.7. For analyzing data, SPSS software was used. Research findings showed that system thinking dimensions predict the variance of 3% of business intelligence variable and 41% of competitive intelligence variable. Research findings also showed that system thinking dimensions have a direct and positive relationship with business intelligence and specifically managers'competitive intelligence
- انتشار مقاله: 15-12-1396
- نویسندگان: هرمز مهرانی,منصوره صادقی,مجید صفدری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علمی اندیشه آماد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی,کیفیت ارتباط با مشتری,ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری
- چکیده: راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری سیستمی راهبردی برای جمعآوری اطلاعات در مورد نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان است تا به ایجاد روابطی قویتر با آنها منجر شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر کیفیت ارتباط است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعهی آماری، کلیه مشتریان شعب بانک مسکن در استان گلستان میباشند که به دلیل نامعین بودن جامعه آماری تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،384 نفر بوده است. با توجه بهاحتمال عدم بازگشت برخی پرسشنامهها از سوی پاسخدهندگان، حجم نمونه به تعداد 420 نفر افزایش یافت. ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که از پرسشنامه سیواراکس و همکاران استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه آنها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تأثیر مثبتی بر ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری (ارتباط، اطلاعات، راحتی استفاده) دارد. علاوه بر این، ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری تأثیر مثبتی بر کیفیت ارتباط با مشتری (کیفیت کلی رابطه، اعتماد، رضایت، تعهد، وفاداری، حفظ مشتری، قبول پیشنهادات) دارد. همچنین، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تأثیر مثبتی بر کیفیت ارتباط با مشتری با نقش میانجی ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری سازمان مورد مطالعه دارد
- چکیده انگلیسی: Customer Relations Management Strategies is a system for collecting information about customers' needs and their commercial behaviors, so that a stronger relationship could be built with them. The objective of this research is to investigate the impact of Electronic Customer Relations Management Strategies on the communication quality. The research method in this paper is a descriptive survey of correlation type. The statistical population consists of all the customers. Since the size of population is unclear, simple random sampling has been used to choose 384 people using Gerjsey and Morgan table. Since there is the possibility of non-returned questionnaires, the sample size has been increased to 420 people. Data collection is based on a questionnaire in which the questionnaire of Sirarox and et al has been used in which Cronbach's Alpha of all variables is over 0.7. To analyze the data, structural equation modeling and Lisrel software have been used. Results show that Electronic Customer Relations Management Strategies have positive impact on the quality of services (communication, information, and ease of use) based on customers. Moreover, features of customer based services have positive impact on the quality of customer relations (overall communication quality, trust, satisfaction, commitment, loyalty, retaining customer, accepting recommendations). Also, Electronic Customer Relations Management System has positive impact on the quality of customer relations with the role of customer based services
- انتشار مقاله: 23-01-1396
- نویسندگان: هرمز مهرانی,منصوره صادقی,مجید صفدری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش اجتماعی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تبلیغات شفاهی الکترونیکی,تصویر برند,قصد خرید,دانشگاه آزاد اسلامی
- چکیده: تبلیغات شفاهی به عنوان یکی از بانفوذترین منبع انتقال اطلاعات به رسمیت شناخته شده است. پیشرفت فناوری اطلاعات و ظهور سایتهای شبکههای اجتماعی آنلاین راه و روش انتقال اطلاعات را تغییر داده است. تبلیغات شفاهی الکترونیکی عرصه نوظهوری است که در آن، مصرف کنندگان تجارب وارزیابیهای خود از برندها و محصولات مختلف مانند گوشی تلفن همراه را از طریق کانالهای ارتباطی آنلاین به اشتراک میگذارند. لذا هدف از این مطالعه تأثیر تبلیغات شفاهی الکترونیکی بر برند و قصد خرید مصرف کننده ( مطالعه موردی: خریداران نهایی گوشی تلفن همراه شرکت سامسونگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول) است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است . جامعهی آماری آن،کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول است که حدود6400 نفر می باشند . تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری احتمالی طبقه بندی شده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر بوده است . ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که از سه پرسشنامه تبلیغات شفاهی الکترونیکی بمبر ساچز و منگولد، پرسشنامه تصویر برند دیویس و همکاران و پرسشنامه قصد خرید شوکلا استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه آنها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است.یافتههای پژوهش نشان داد، تبلیغات شفاهی الکترونیکی با اطمینان 95 درصد بر تصویر برند و قصد خرید مصرف کننده تاثیر مثبت دارد. از طرفی با مداخله متغیر تصویر برند به عنوان متغیر میانجی میزان تأثیر تبلیغات شفاهی الکترونیکی بر قصد خرید افزایش می یابد.
- چکیده انگلیسی: Word of mouth advertising is recognized as one of the most effective source of information transmission. The growth of information technology and advent of on-line social media sites have changed information transmission means.electronic word of mouth advertising is a new emerging phenomenon in which consumer share their experiences and evaluations of various brands and products such as mobile phones through on-line communication channels . The objective of this research is to investigate the impact of electronic word of mouth advertising on brand image and consumer purchase intentions (case study: final buyers of Samsung mobile phone in Islamic Azad university – Aliabad Katoul branch).Research methodology in this research is descriptive – survey and correlation. Research population consists of students of Aliabad Katoul branch of Islamic Azad university who are around 6400 persons. According to stratified sampling method and Kerjsey and Morgan table , Sample size was 384 persons. Data gathering technique in this research is Questionnaire which consists of electronic word of mouth Questionnaire of Bember shachez and Mengold , brand image Questionaire of Davis and et al , and purchase intention Questionnaire of Shokla . Chrobach Alpha of all variables were above 0/7. For analyzing data, structural Equation Modelling with Lisrel software were used. Research Findings showed that electronic word of mouth adverising has positive impact on brand image and consumer purchase intention with 95 percent certainty. On the other hand , with brand image as mediating Variable , the impact of electronic word of mouth advertising on purchase intention increases.
- انتشار مقاله: 03-10-1396
- نویسندگان: هرمز مهرانی,منصوره صادقی,مجید صفدری
- مشاهده