در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: داده بنیاد,سازمان ورزشی,کلید واژهها: ساختار حرفهای
- چکیده: مقدمه: هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی توسعه ساختار حرفهای برای سازمانهای ورزشی مبنی بر نظریه داده بنیاد بود. روششناسی: روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل سیستماتیک میباشد. جامعه آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (مدیران سابق سازمان تربیت بدنی، مدیران و روسای حال حاضر و سابق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان) و جامعه اطلاعاتی بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت بر مبنای اشباع نظری به صورت غیراحتمالی هدفمند و تکنیک گلوله برفی انتخاب گردید (17 نفر و 29 سند). روایی ابزار با استفاده از روشهای رواییسنجی کیفی مطلوب ارزیابی شد (روایی محتوایی، ضریب کاپا (792/0)). برای تحلیل دادهها از رویکرد سیستماتیک در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. یافتهها: نهایتا 18 مقوله اصلی (محیط داخلی و خارجی، فرهنگ سازمانی، ساختار حرفهای، دستورالعملهای اجرایی، بوروکراسی اداری، مداخله مدیران، میزان کنترل، منابع انسانی و مالی، فناوری، آمادگی کارکنان، زیرساختها، استانداردسازی امور، ابراز نظر ازادانه، بهبود کیفیت ارتباطات، تفویض اختیار، بهرهوری، بهبود تصمیمگیری و بهبود عملکرد ورزشی) و 22 مفهوم استخراج شد. نتیجهگیری: مقوله ساختار حرفهای در طراحی سازمانهای ورزشی از اهمیت بهسزایی برخوردار است و دارای جنبههای مختلفی میباشد. همچنین با استفاده از این مدل، میتوان انتظار توسعه ساختار حرفهای سازمانهای ورزشی در ایران را داشت.
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was to design a model of professional structure development for sports organizations based on Grounded Theory. Methodology: The research method is qualitative with systematic analysis approach. The statistical population consisted of two sections of human society (former managers of physical education organization, current managers and heads and former National Olympic Committee and Ministry of Sport and Youth) and information society. The statistical sample was selected based on theoretical saturation in a non-probability purposive and snowball technique (17 subjects and 54 documents). Validity of the instrument was evaluated using descriptive qualitative methods (content validity, kappa coefficient). Systematic approach was used for data analysis during three stages of open, axial and selective coding. Results: Finally 18 main categories (Internal & External Environment, Organizational Culture, Professional Structure, Executive Guidelines, Administrative Bureaucracy, Managers Intervention, Level of Control, Human and Financial Resources, Technology, Employee Readiness, Infrastructure, Standardization, Freelance, Quality Improvement Communication, delegating authority, productivity, improving decision making and improving sports performance) and 22 concepts were extracted. Conclusion: The concept of professional structure is very important in designing sports organizations and has many aspects. Also, using this model, one can expect the development of professional structure of sports organizations in Iran.
- انتشار مقاله: 03-08-1398
- نویسندگان: حسین زکی زاده,نیما ماجدی,مهدی نادری نسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ایران,ورزش همگانی,تحلیل سوات,ارزیابی عوامل داخلی,ارزیابی عوامل خارجی
- چکیده: یکی از منطقیترین شیوهها برای رسیدن به بهرهوری و رشد و توسعه بهینه در سازمانهای ورزشی؛ دارا بودن برنامه مدوّن و تبیین راهبردهای رسیدن به اهداف سازمانی است. هدف از این تحقیق تعیین راهبردهای ورزش همگانی در ایران به روش SWOT بود. این تحقیق به لحاظ هدف و ماهیت از نوع کاربردی و ازنظر استراتژی اجرا از نوع توصیفی- تحلیلی است که به روش میدانی انجام شده است. ابتدا وضعیت موجود ورزش همگانی ایران بررسی و سپس پرسشنامهای با میزان پایایی 92/0 طراحی گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیهی مدیران فدراسیون ورزش همگانى، رؤساى کمیتهها و انجمنهای فدراسیون ورزش همگانى، رؤساى هیئتهای استانها و اعضاى شوراى راهبردى فدراسیون ورزش همگانى کشور تشکیل می دادند که 85 نفر از آنها به عنوان نمونه در دسترس انتخاب و پرسشنامه ها بین آنها توزیع و تکمیل گردید.. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی شامل شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی و در بخش آمار استنباطی از مجذورکا و آزمون فریدمن؛ و درنهایت از مدل تجزیهوتحلیل SWOT استفاده گردید. بر اساس ماتریس عوامل درونی و بیرونی، جایگاه ورزش همگانی ایران در موقعیت ضعف و تهدید (WT) تعیین شد. راهبردهای 13 گانه با استفاده از ماتریس TOWS تدوین و پس از رتبهبندی با ماتریس برنامهریزی استراتژیک کمّی (QSPM)، ارائه گردید. با توجه به قرارگیری ورزش همگانی ایران در موقعیت ضعف و تهدید (WT) به نظر میرسد عملیاتی نمودن استراتژیهای تبیین شده بتواند این رشته را از وضعیت بحرانی موجود به جایگاه بهتری برساند.
- چکیده انگلیسی: One of the most reasonable approaches to reach optimal productivitly and development in the sport organizations is to have a defined plan and to identify the strategies to catch the organizational targets. The aim of this study was to deternine the sport for all strategies in Iran by SWOT method. this study was application in term of aim and nature and descriptive-analytical in terms of strategy. Firstly the current status of Iran sport for all climbing was studied and then a questionnaire with reliability (α=0.92). It was distributed among 85 people related to Iran for all climbing. The data were analyzed by descriptive statistics inculuding Chi-squared and Friedman test. Finally SWOT analysis model was applied. The matrix of internal and external (IE) factors revealed that the strategic position of sport for all in Iran was in weakness and threats (WT) area.13 strategies were determined by the TOWS Matrix ranked by QSPM Matrix and proposed. according to the location of sport for all of Iran in WT position, it seems that operating the proposed strategies can support this sport to leave current the critical situation towards a better place.
- انتشار مقاله: 17-09-1399
- نویسندگان: علی محمدی خراجو,نیما ماجدی,مهدی نادری نسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علوم ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بازاریابی,ماتریس QSPM,برنامه ریزی استراتژیک
- چکیده: امروزه ورزش در بیشتر کشورها به عنوان ابزاری برای تجارت و تولید سرمایه به حساب میآید. کشتی به عنوان ورزش دارای پتانسیل بالای درآمدزایی است که بالفعل نشده است. هدف پژوهش، طراحی برنامه استراتژیک بازاریابی فدراسیون کشتی بر اساس تحلیل SWOT با استفاده از ماتریس QSPM است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف، کاربردی است. نمونه تحقیق حاضر، 73 نفر شامل رئیس، معاونین، مسئولین کمیته ها، داوران و مربیان فدراسیون کشتی ( 33 نفر) نمونه گیری به روش کل شمار، و از متخصصین حوزه استراتژیک و بازاریابی ورزشی( 40 نفر) نمونه گیری به روش تصادفی هدفمند بود. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته مربوط به عوامل درونی و بیرونی برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی فدراسیون کشتی و شامل 77 سوال بود. روایی پرسشنامه توسط 19 نفر از متخصصین این حوزه تایید و پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. برای تعیین وضعیت سازمان از تحلیل SWOT و برای رتبه بندی عوامل برنامه راهبرد بازاریابی فدراسیون کشتی از روش آزمون فریدمن و از ماتریس QSPM برای اولویت بندی استفاده شد. جایگاه بازاریابی فدراسیون کشتی در جایگاه WT، اما نزدیک به موقعیت های ST و WO قرار دارد. با تدوین بیانیه ماموریت، چشم انداز و اهداف بلند مدت، همچنین با استفاده از ماتریس QSPM، برنامه استراتژیک بازاریابی فدراسیون کشتی طراحی شد. با استفاده از این راهبردها، ضعفها و ناتوانیهای فدراسیون در حوزه بازاریابی جبران شود، با تدوین برنامه استراتژیک در موقعیت جدید، به مسیر رشد و توسعه خود ادامه دهد.
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 18-01-1398
- نویسندگان: علی خادمی,نیما ماجدی,مهدی نادری نسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل محتوا,ورزش,پایگاههای خبری مجازی,رسانه های ارتباط جمعی
- چکیده: هدف از تحقیق حاضر تحلیل محتوای ورزشی پنج سایت خبری مجازی بود. روش تحقیق از نوع کمی بود که بصورت تحلیل محتوا انجام شد. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘـﮋوﻫﺶ، سایت های مجازی بودند . نمونه ، آرﺷـﻴﻮ پنج سایت خبری مجازی آفتاب، ایسنا، تابناک، تسنیم وفارس بودند که اخبار صفحه اول آنها در تمام طول سال 1395 بصورت روزانه و از طریق برگههای کدگزاری شده جمعآ وری شدند .در کل 34768 خبرورزشی از پنج خبرگزاری اخذ شدند. روایی برگه ها به تایید متخصصین رسید. ابعاد محتوایی مورد استفاده در این پژوهش شامل مؤلفه، رشتههای ورزشی، تیم ورزشی، جنسیت، موضوع بحث، شخصیت، عکس ونوع ورزش بودند.
دادهها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و آزمون غیر پارامتریک کای اسکوئر و از طریق نرم افزار اس پی اس اس تجزیه وتحلیل شد. یافته ها نشان داد که اکثریت اخبار به رشته فوتبال(71/74درصد) و دو تیم استقلال و پرسپولیس اختصاص داشت، پوشش خبری ورزش زنان(3/8درصد) ، در مقایسه با مردان (96/9درصد)بسیار ناچیز بود، به ورزش حرفه ای درمقابل سایر موضوعات ورزشی، بیشتر توجه شده است، به ورزشهای انفرادی که مدالهای بیشتری دارند ، اخبار بسیار کمتری نسبت به ورزش های اجتماعی اختصاص یافته است ( 86/63 درصد ورزش اجتماعی درمقابل 13/36درصد ورزش انفرادی ). شخصیت پردازی و عکسهای زنان بسیار کمتر از مردان بود. همچنین نتایج آزمون خی دو که بین تمام متغیرهای پایگاههای خبری مجازی مورد تحقیق انجام شد، تفاوت معنی داری وجود داشت.- چکیده انگلیسی: The aim of this study was to analyze the sports content of five virtual news sites. The research method was quantitative type and content analysis was performed. The statistical population of article was virtual sites. Samples, the five virtual news site of Aftab, ISNA, and the press, were the main news of their first page, in all over the year 1395, and collected through the encrypted pages. A total of 34768 from five News of the tab validity was confirmed by experts. The content dimensions used in this study included components, sports disciplines, sports teams, gender, discussion, personality, photo, type of exercise. Data were analyzed using descriptive statistics and non-parametric test with Chi-square and SPSS software. The results showed that the majority of news were devoted to football(71/74%) and two teams of independence and Persepolis, women's sports news coverage(3/8%), compared with men, was very small, to professional sports against other sports subjects, more attention, individual sports who are medals are much less news than and Of social media 86/63%percent of social exercise13/36% percent of individual sports. The personification and pictures of women were much lower than men. There was a significant difference between the results of Chi-2 test which was performed between all variables of cyber space
- انتشار مقاله: 07-11-1398
- نویسندگان: هادی سلطانی,نیما ماجدی,زهرا نوبخت
- مشاهده