در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نظریه داده بنیاد,هواداران,مالکیت,باشگاه فوتبال
- چکیده: هدف: مالکیت باشگاهها به وسیلهی هواداران یکی از شکلهای رایج ادارهی باشگاههای فوتبال است. بنابراین، هدف از این تحقیق شناسایی راهبردهای اتخاذ مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال بود.
روششناسی: این تحقیق به روش کیفی و استراتژی دادهبنیاد و رویکرد سیستماتیک استراوس و کوربین انجام گرفت. از طریق نمونهگیری نظری و هدفمند و براساس مصاحبههای عمیق با 8 تن از کارشناسان، دادههای تحقیق جمعآوری شد. نمونهگیری تا زمانی ادامه یافت که تحقیق به اشباع نظری رسید. براساس نظریه دادهبنیاد و با رویکرد سیستماتیک، دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شدند. برای اعتبارسنجی دادهها که معادل روایی و پایایی است از دو روش بازکدگذاری توسط محقق و روش بازبینی اعضا استفاده شد.
یافتهها: براساس نتایج حاصل از سه مرحله کدگذاری شامل کدگذاری باز، محوری و انتخابی، راهبردهای شناسایی شده در قالب زیرمقولههای قانونی، فرهنگی_اجتماعی، حاکمیتی، آموزشی، سازمانی و مدیریت ذینفعان، استخراج شدند.
نتیجهگیری: به نظر میرسد با همکاری نهادهای مختلف کشور و ایجاد بسترهای لازم در بلندمدت و انجام راهبردهای شناسایی شده بتوان این مدل از مالکیت را در باشگاه استقلال اجرایی کرد.
- چکیده انگلیسی: Objective: The clubs are owned by supporters is one of the common forms of football clubs’ governance. Hence, The purpose of this study was to identify the strategies for adopting the model of supporters ownership in the Esteghlal FC.
Methodology: This research was conducted qualitatively and using the Grounded Theory and the Systematic approach of Strauss and Corbin. The research data were collected through theoretical and purposeful sampling and based on deep interviews with 8 experts. sampling continued until the research reached a theoretical saturation. Based on the Grounded theory and the systematic approach, the data were analyzed in three stages: open, axial and selective coding. For validation of data that is equivalent to reliability and validity in quantitative research, two methods of Recoding by the researcher and a Member Checking method were used.
Results: Based on the results of three stages of coding including open, axial and selective coding, the identified strategies were extracted in the form of legal, social-cultural, governance, educational, organizational and stakeholder management subcategories.
Conclusion: It seems that with the cooperation of various institutions of the country and the creation of the necessary platforms in the long term and run the identification of strategies, this model could be implemented in the Esteghlal FC.
- انتشار مقاله: 02-11-1397
- نویسندگان: احمد اسدی نیا,نوشین بنار,مهرعلی همتی نژاد,محمد خبیری,شهرام شفیعی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کیفیت ارتباط,کیفیت رویداد,بازاریابی ارتباطی,وفاداری تماشاگران,لیگ برتر والیبال
- چکیده: هدف: تحقیق حاضر با هدف طراحی الگوی تأثیرگذاری کیفیت رویداد، بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط بر وفاداری تماشاگران لیگهای والیبال بانوان ایران انجام شد.
روششناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعهی آماری تحقیق کلیهی تماشاگران بالاتر از 14 سال در لیگ برتر و لیگ دسته یک والیبال بانوان ایران (سال 1393) بودند که 306 نفر به روش تصادفی به عنوان نمونهی تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامههای استاندارد بودند که پس از تأیید روایی و پایایی آنها، بین نمونهها توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش و ارائهی مدل معادله ساختاری از نرم افـزارهای SPSS 22 و AMOS 21 استفاده شد
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت رویداد به طور غیرمستقیم (از طریق بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط) بر وفاداری تماشاگران تأثیر داشته است (22/0). همچنین بازاریابی ارتباطی، 55/0 در افزایش کیفیت ارتباط مؤثر بود.
نتیجهگیری: درک و فهم نیازهای تماشاگران از عناصر اساسی برای موفقیت هر نوع سازمان ورزشی است. لذا، لیگها و باشگاههای والیبال بانوان کشور به تلاشهای گسترده برای حفظ و نگهداری تماشاگران با فراهم نمودن امکانات مناسب، بکارگیری فنون بازاریابی نوین و همچنین جلب اعتماد و رضایتمندی تماشاگران نیاز دارند.- چکیده انگلیسی: Objective: Present research aims at designing the pattern of effect of the event quality, relationship marketing and relationship quality on the spectator loyalty in Iran women's volleyball league.
Methodology: This is a descriptive survey. The statistical population was all the spectators of U-15 age group in the 13th period of super league and Iran women's volleyball first division in 2014. The 306 persons were selected randomly as the research sample. Research instrument was a standard questionnaire that the validity and reliability were verified. It was followed by the distribution of questionnaires among the sample. In order to analyze the research data to present the structural equation model, AMOS21 and SPSS22 software were used.
Results: The results indicated that event quality affected spectators' loyalty indirectly (0.22) mediated by relationship marketing and relationship quality. Moreover, the relationship marketing improved the relationship quality by 0.55.
Conclusion:Understanding the spectators' needs is one of the essential factors for the success of any sport organization. Therefore, women's volleyball leagues and clubs should try to satisfy the spectators by providing appropriate facilities using modern marketing techniques.- انتشار مقاله: 18-11-1393
- نویسندگان: نوشین بنار,مینا امامی,مینا ملائی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کیفیت خدمات,وفاداری,رضایتمندی,قصد خرید مجدد,نگرش مشتری
- چکیده: هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه نگرش و رفتار مشتریان نسبت به خدمات مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت است.
روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری آن شامل کلیۀ مشتریان مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت بود که 400نفر از آنها به روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پنج پرسشنامۀ ویژگیهای فردی، کیفیت خدمات ورزشی، رضایتمندی مشتری، وفاداری مشتری و قصد خرید مجدد بود که روایی آن مورد تأیید 8نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ معادل 96/0=α محاسبه شد.
یافتهها: نتایج نشان دادکه بین کیفیت خدمات با متغیر جنسیت، گروههای سنی و مدت عضویت مشتریان در باشگاه تفاوت معناداری وجود داشت(05/0≥P). همچنین بین وفاداری مشتریان با دفعات حضور مشتریان در باشگاهها و بین قصد خرید مجدد با گروههای سنی مشتریان تفاوت معنیداری مشاهده شد (05/0≥P).
نتیجهگیری: مدیران مراکز آمادگی جسمانی میتوانند با طبقهبندی مشتریان بر اساس ویژگیهای انسانی و شناسایی انتظارات و نیازهای متنوع آنان و ارائه محصولاتی مطابق با خواستههای مشتریان در جهت رضایتمندی، وفاداری دائم و تمایل به بازگشت دوباره آنان به باشگاه تلاش کنند.
- چکیده انگلیسی: Abstract
Objective: The purpose of this paper was the comparison of attitude and behavior of customers towards physical fitness services centers in Rasht..
Methodology: This paper was a descriptive survey held as field study. The population included all of the customers of physical fitness service centers in Rasht which four hundreds of them were selected by cluster sampling. The research tools were five questionnaires including demographic features, sport services quality, customer's satisfaction, customer's loyalty and repurchase intention which are validated by eight management experts and the reliability by Cronbach̓'s alpha test was α=0.96.
Results: The results showed that there was significant difference between service quality based on the variables of sex, age, and the length of customer's participation in club (p≤0.05). There was also significant difference between customers loyalty based on the times they were present in clubs. Moreover, there was significant difference between repurchase intention based on the age.
Conclusion: In order to achieve satisfaction, permanent loyalty and customers' coming back, the managers of physical fitness services centers can classify customers based on human traits as well as identify their expectations and requirements and offer products regard to their demands.
- انتشار مقاله: 30-01-1393
- نویسندگان: نوشین بنار,حمیدرضا گوهررستمی,حکیمه مهرعلی تبار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عملکرد مدیران,شایستگی مدیران,مهارتهای مدیران عامل
- چکیده: هدف: هدف این پژوهش، بررسی و تعیین اولویت مهارتهای مدیران عامل باشگاههای اصفهان از دیدگاه مدیران و مسئولان سطوح مختلف باشگاه ها بود.
روششناسی: این تحقیق از نوع توصیفی است که به شکل میدانی انجام گرفت. نمونه آماری تحقیق را کلیه مدیران سطوح و واحدهای مختلفباشگاههای سپاهان، ذوبآهن، فولاد ماهان و گیتیپسند استان اصفهان (83 نفر) تشکیل دادهاند. روایی پرسشنامه محقق ساخته، مورد تأیید 15 نفر از متخصصان و اساتید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 97/0α= به دست آمد. همچنین برای تأیید روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و نرمافزار Amos استفاده گردید. از آزمون فریدمن برای مقایسه وضعیت مطلوب و وضعیت موجود؛ و از آزمون ویلکاسون برای تعیین اولویت مهارتها و گویهها در سطح معنیداری 05/0p≤ استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که بین میانگین رتبه مهارتها در وضعیت مطلوب، تفاوت معنیداری وجود ندارد (075/0Sig=)، ولی تفاوت معنیداری بین مهارتها در وضعیت موجود مشاهده شد و اولویت مهارتها نیز به ترتیب شامل مهارت فنی، سیاسی، انسانی و ادراکی بود.
نتیجهگیری: مقایسه وضعیت موجود با وضعیت مطلوب مهارتها نشان داد که مدیران عامل از مهارتهای ادراکی، سیاسی و فنی لازم برخوردار نیستند؛ بنابراین، مدیران باید در جهت توسعه و بهبود این مهارتها تلاش کنند.- چکیده انگلیسی: Objective: The aim of this research was to study CEO’s skills and to determine the priority of them in the current and the desired situation.
Methodology: This research is a descriptive-analytical study and was performed in the field. Statistical population and sample were all the managers in different levels and branches of Sepahan, Zob Ahan, Foladmahan and Gitypasand clubs in Isfahan province (83 people). The validity of the researcher-made questionnaire was confirmed by experts and professors and the reliability coefficient was confirmed by using Cronbach's alpha (α = 0.972). Also, Amos software was used for confirmatory factor analysis and it confirmed the validity of the questionnaire. In this study, the Friedman test was used to determine the priority of skills in the current and desired situation. Also current situation was compared with the desired situation by Wilcoxon test (P≤0/05).
Results: The results showed that there was no significant difference between the mean rank of skills in desired situation (sig= 0.075). However, there was significant difference between the mean rank of skills in current situation. The priority of skills was respectively technical, political, human, and conceptual.
Conclusion: The results of comparing current and desired statues showed that top managers did not have the required skills such as technical, political and conceptual skills. Therefore, club managers should strive to improve their skills.
- انتشار مقاله: 10-04-1392
- نویسندگان: محبوبه سورانی,رحیم رمضانینژاد,نوشین بنار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد,مدیریت منابع انسانی,رضایتمندی,کمیته آمادگی جسمانی و ایروبیک,مدیریت برنامهریزی
- چکیده: هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رضایتمندی از عملکرد کمیتههای آمادگی جسمانی استان گیلان انجامشده است.
روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل رئیس اداره ورزش و جوانان، کلیۀ کارکنان کمیتهها، مربیان، داوران و ورزشکاران فعال (درمجموع175 نفر) از پانزده شهرستان استان گیلان بودند. پرسشنامه بین همه آنها توزیع شد و در نهایت 157 پرسشنامه کامل جمعآوری و تجزیه و تحلیل شد. ابزار اندازهگیری در این پژوهش، پرسشنامههای محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط سه نفر از صاحبنظران و مدرسان مدیریت ورزشی و سه نفر از مربیان با سابقه تأیید شد و پایایی آن از طریق «آزمون آلفای کرونباخ» 96/0=r برآورد شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و از آزمونهای کالموگروف- اسمیرنوف، t یک نمونهای، ANOVA، تعقیبی LSD، کروسکال والیس، اسپیرمن و آزمون یومان ویتنی در سطح معنیداری 05/0 p≤و نرمافزار SPSS نسخۀ 16استفاده شد.
یافتهها: در تجزیه و تحلیل ابعاد رضایتمندی از عملکرد کمیتههای آمادگی جسمانی، 9 عامل شناسایی شد و سه عامل مدیریتی- برنامهریزی، منابع انسانی و عامل علمی-پژوهشی از دیدگاه کلیۀ آزمودنیها به عنوان مهمترین عوامل به ترتیب اولویتبندی شد. در بررسی عامل منابعمالی، متغیر میزان جذب منابع تخصیصی از اداره تربیتبدنی شهرستان (نقدی و غیرنقدی)، درآمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی در اختیار کمیته، اولین و دومین اولویت بوده و بیشترین تأثیر را در رضایت پاسخدهندگان داشته است.
نتیجهگیری: پیشنهاد میشود، مسئولان و برنامهریزان کمیتههای استانی استراتژیهای لازم برای استفاده از عوامل مدیریتی - برنامهریزی، عامل منابع انسانی، عامل علمی- پژوهشی بهکارگیرند و با در نظر داشتن اهمیت منابع مالی دولتی در جذب و تربیت نیروهای انسانی متخصص، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات، زیرساختهای عمرانی، برنامهریزی سالانه، بالا بردن کیفیت خدمات، تحولات مثبت در کمیتهها ایجاد کنند.
واژههای کلیدی: کمیته آمادگی جسمانی و ایروبیک، ارزیابی عملکرد، رضایتمندی، مدیریت برنامهریزی، مدیریت منابع انسانی.- چکیده انگلیسی: Abstract
Objective: The purpose of the present study was to determine the rate of satisfaction from physical fitness committees performance in province of Guilan.
Methodology: The method of this study was descriptive-survey type. The statistical population included the head of the office of sports and youth, all committee employers, coaches, referees, and active athletes (175 individuals) from 15 cities of Guilan province. The questionnaires were distributed between all of them and 157 completed questionnaires were collected and analyzed. The measuring instrument in this study was a researcher made questionnaire. The face and content validity of the questionnaire were confirmed by 10 sport management instructors and specialists and 3 experienced coaches . Its reliability was also estimated USING cronbach Alpha test as r =0/96. In order to analyze the data ,descriptive statistics methods; Calmogroph and Smirnof test, one sample “t” test, ANOVA, follow -up LSD, kruskal wallis; Spearman, and U-man Whitney tests were used with in a significance level of p≤0.05 employing SPSS software version 16.
Results: Analyzing the satisfaction dimension of physical fitness performance 9 factors were indicated and three of them like ,management- planning factor, human resources factor and scientific– research factor were recognized as important factors from all the subjects’ point of views. By studying the financial source factor, it was indicated that the degree of attracting allocated resources form city’s physical education bureau (financial & non-financial) and the received income from renting sport facilities given to the committee had the first and second priority and the most amount of affect on the responders’ satisfaction.
Conclusion: It is recommended that the officials and planners of the province committees use the available variables on management-planning factors, human resource factors, and scientific-research factors, consider the importance of governmental financial resources, recruit and educate skilful human sources, provide equipments and facilities for building structures and annual planning and present better services to provide positive innovations in the committees.
Keywords: Physical Fitness and Aerobic Committees, Performance Assessment, Satisfaction, Management and Planning, Human Sources- انتشار مقاله: 22-09-1392
- نویسندگان: علی محمد صفانیا,نوشین بنار,میترا پورسهراب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بازاریابی ورزشی,مدیریت حمایت ورزشی,انتخاب حمایت ورزشی
- چکیده: چکیده هدف: هدف از این تحقیق طرّاحی مدل ملاکهای انتخاب حمایت ورزشی در لیگهای برتر کشور است. روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه حامیان 9 رشته ورزشی فعال در لیگ برتر بودند که 134 حامی به عنوان نمونه آماری در تحقیق شرکت کردند. از پرسشنامه محققساخته با 24 سوال برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. روایی صوری و محتوای آن را پانزده نفر از استادان مدیریت ورزشی و کارشناسان حمایت ورزشی تایید کردند و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از روش تحلیل عاملی با چرخش واریماکس استفاده شد. یافتهها: 24 متغیر در چهار گروه، ماهیت رشته ورزشی، ماهیت حامی، علایق مدیریتی و درجه سازگاری با ملاکهای انتخاب حامیان، شناسایی و طبقهبندی شدند. مدل اکتشافی با استفاده از روش تحلیل مسیر نشان داد که ماهیت حامی و ماهیت رشته ورزشی متغیرهای مستقل، درجه سازگاری متغیر واسطه و علایق مدیریتی متغیر پاسخ در این مدل بودند که متغیر ماهیت رشته ورزشی با 52/0 بیشترین اثر را بر علایق مدیریتی نشان داد. نتیجهگیری: با تقویت عاملهای مستقل و اثرگذار، دستیابی به حامیان ورزشی افزایش می یابد و موجب رضایتمندی و حفظ حامیان در عرصههای ورزشی می شود. واژههای کلیدی: مدیریت حمایت ورزشی، بازاریابی ورزشی، انتخاب حمایت ورزشی.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: The purpose of this study was designing a model of sport sponsorship selection in Iran’s premier league. Methodology: The research method was descriptive and correlative. The statistical population consisted of sponsors who sponsored 9 sport teams in active premier leagues and 134 sponsors were selected as samples. Researcher– developed questionnaire with 24 questions was used to collect data. Its content and face validity was confirmed by 15 experts in sport management and sponsorship. Coronbachs Alpha coefficient was used to test the reliability of the questionnaire . Factor Analysis with a varimax rotation was used to analyse the data. Results: Twenty-four variables were classified into four categories of sport nature, sponsor nature, management interests and compatibility degree. Finally, doing a Path analysis, the model of sport sponsorship selection of Iran was developed. Exploratory model indicated that sponsor nature and sport nature factors were independent ones and compatibility degree was as a intermediary factor, with the management interests acting as a response and dependent factor. Among all variables, sport nature has the highest effect on management interests (0.52). Conclution: It is suggested that for increasing sport sponsorship in order to enhance satisfaction of sponsors, the effective and independant factors should be reinforced. Keywords: Sport sponsorship management, Sport marketing, Sport sponsorship selection.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محمّد خبیری,نوشین بنار,رحیم رمضانینژاد,اسماعیل ملکاخلاق,انوشیروان کاظمنژاد
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت دانش مشتری,باشگاه ورزشی,استراتژی تمایز,عملکرد کسب وکار,بازاریابی صدای مشتری
- چکیده: هدف از این پژوهش کاربرد استراتژی تمایز در ارتقای عملکرد کسب وکار باشگاههای ورزشی با تاکید بر بازاریابی صدا و مدیریت دانش مشتری بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعۀ آماری را مدیران باشگاههای ورزشی شهر رشت تشکیل میدادند که بهدلیل محدودبودن جامعۀ آماری، نمونۀ آماری بهصورت تمام شمار در نظر گرفته شد (75=N). ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه مدیریت دانش مشتری، عملکرد کسب و کار، بازاریابی صدای مشتری و استراتژی تمایز بود. روایی ابزار با استفاده از نظر متخصصان (7 نفر - محتوایی) مورد تایید قرار گرفت. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها و روابط بین متغیرها، از نرمافزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که مدیریت دانش مشتری به ترتیب اثر معنی داری بر بازاریابی صدای مشتری، استراتژی تمایز و عملکرد کسب و کار دارد و بازاریابی صدای مشتری اثر معنی داری بر استراتژی تمایز و عملکرد کسب و کار دارد. هم چنین استراتژی تمایز اثر معنی داری بر عملکرد کسب و کار دارد. براساس یافته ها مشخص شد که مدیران باشگاه های ورزشی کشور با مفاهیمی مانند مدیریت دانش مشتری و راههای کسب عملکرد بهتر از طریق بازاریابی و جذب مشتری آشنایی چندانی ندارند، بنابراین لازم است از طرف ارگانهای ذیربط در جهت آموزش روشهای بازاریابی بخصوص بازاریابی صدای مشتری و مدیریت دانش مشتری و ایجاد استراتژیهایی برای تمایز بیشتر برای مدیران و متصدیان ورزشی اقداماتی صورت گیرد.
- چکیده انگلیسی: Using a differentiation strategy is one aspect of business success, but to be successful in today's volatile market; you need to consider two other important components: customer knowledge management and customer voice marketing. Therefore, the aim of this study was to apply the mediating role of differentiation strategy in promoting the business performance of sports clubs with an emphasis on sound marketing and customer knowledge management. The method of this research was descriptive-correlational. The statistical population consisted of managers of sports clubs in Rasht, which due to the limited number of statistical population, statistical sample was considered as a whole (N = 75). Research tools include four customer knowledge management questionnaires (3 dimensions, 13 questions), business performance (2 dimensions, 9 questions), Taherparvar et al. (2013), customer voice marketing (5 dimensions, 18 questions) (Naseri et al. (2014)). And the strategy of differentiation (4 dimensions, 11 questions) was Baqerpour et al. (2013).The validity of the instrument was approved by experts (7 persons - content). The software PLS 3 was used to analyze the data and the relationships between the variables. The findings showed that customer knowledge management had a significant effect on customer voice marketing, differentiation strategy and business performance respectively, and customer voice marketing had a significant effect on business differentiation strategy and performance. Also, differentiation strategy has a significant effect on business performance. The findings revealed that the managers of sports clubs in the country are not familiar with concepts such as customer knowledge management and ways to achieve better performance through marketing and customer engagement. Therefore, it is necessary to take action by relevant organs to train marketing methods, especially customer voice marketing and customer knowledge management, and to develop strategies for further differentiation for sports managers and business executives.
- انتشار مقاله: 28-12-1398
- نویسندگان: حسین براخاص,مهرعلی همتی نژاد,نوشین بنار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تربیت بدنی,هدف تعامل اجتماعی,هدف رشد فردی,هدف سازگاری محیطی
- چکیده: هدف این تحقیق بررسی اهداف دانش آموزان از فعالیت در کلاس های تربیت بدنی مدارس راهنمایی و متوسطه شهر رشت است بدین منظور 455 نفر 264 پسر و 191 دختر با دامنه سنی 11-19 سال به صورت تصادفی از بین 72673 دانش آموز انتخاب شدند برای اندازه گیری هدف دانش آموزان از پرسشنامه اصلی استاندارد pepas استفاده شد این پرسشنامه قبلا توسط سه محقق در خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته بود پس از ترجمه پرسشنامه ده نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان آن را ارزیابی تخصصی کردند و سپس در یک مطالعه راهنما با شرکت 50 دانش آموز و با روش آزمون – آزمون مجدد اعتبار پرسشنامه 95%=R بر آورد شد اطلاعات تحقیق با آزمون خی دو و در سطح 05/0=< P تجزیه و تحلیل شده است یافته های تحقیق نشان داد که دانش آموزان به ترتیب اولویت با هدف رشد فردی هدف تعامل اجتماعی و هدف سازگاری محیطی در کلاس های تربیت بدنی فعالیت می کنند از بین سه هدف اصلی نیز به ترتیب هدف تعادل روانی وهدف کارایی فیزیولوژیک از اهداف رشد فردی هدف مشارکت فرهنگی و ارتباط گروهی از هدف تعامل اجتماعی و هدف جهت یابی فضایی و دستکاری از اهداف سازگاری محیطی در اولویت قرار داشتند به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد که دانش آموزان با اهداف متفاوتی در کلاس های تربیت بدنی فعالیت می کنند .
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: دکتر رحیم رمضانی نژاد,دکتر مهر علی همتی نژاد,نوشین بنار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تربیت بدنی,هدف تعامل اجتماعی,هدف رشد فردی,هدف سازگاری محیطی
- چکیده: هدف این تحقیق بررسی اهداف دانش آموزان از فعالیت در کلاس های تربیت بدنی مدارس راهنمایی و متوسطه شهر رشت است بدین منظور 455 نفر 264 پسر و 191 دختر با دامنه سنی 11-19 سال به صورت تصادفی از بین 72673 دانش آموز انتخاب شدند برای اندازه گیری هدف دانش آموزان از پرسشنامه اصلی استاندارد pepas استفاده شد این پرسشنامه قبلا توسط سه محقق در خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته بود پس از ترجمه پرسشنامه ده نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان آن را ارزیابی تخصصی کردند و سپس در یک مطالعه راهنما با شرکت 50 دانش آموز و با روش آزمون – آزمون مجدد اعتبار پرسشنامه 95%=R بر آورد شد اطلاعات تحقیق با آزمون خی دو و در سطح 05/0=< P تجزیه و تحلیل شده است یافته های تحقیق نشان داد که دانش آموزان به ترتیب اولویت با هدف رشد فردی هدف تعامل اجتماعی و هدف سازگاری محیطی در کلاس های تربیت بدنی فعالیت می کنند از بین سه هدف اصلی نیز به ترتیب هدف تعادل روانی وهدف کارایی فیزیولوژیک از اهداف رشد فردی هدف مشارکت فرهنگی و ارتباط گروهی از هدف تعامل اجتماعی و هدف جهت یابی فضایی و دستکاری از اهداف سازگاری محیطی در اولویت قرار داشتند به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد که دانش آموزان با اهداف متفاوتی در کلاس های تربیت بدنی فعالیت می کنند .
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: دکتر رحیم رمضانی نژاد,دکتر مهر علی همتی نژاد,نوشین بنار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تربیت بدنی,هدف تعامل اجتماعی,هدف رشد فردی,هدف سازگاری محیطی
- چکیده: هدف این تحقیق بررسی اهداف دانش آموزان از فعالیت در کلاس های تربیت بدنی مدارس راهنمایی و متوسطه شهر رشت است بدین منظور 455 نفر 264 پسر و 191 دختر با دامنه سنی 11-19 سال به صورت تصادفی از بین 72673 دانش آموز انتخاب شدند برای اندازه گیری هدف دانش آموزان از پرسشنامه اصلی استاندارد pepas استفاده شد این پرسشنامه قبلا توسط سه محقق در خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته بود پس از ترجمه پرسشنامه ده نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان آن را ارزیابی تخصصی کردند و سپس در یک مطالعه راهنما با شرکت 50 دانش آموز و با روش آزمون – آزمون مجدد اعتبار پرسشنامه 95%=R بر آورد شد اطلاعات تحقیق با آزمون خی دو و در سطح 05/0=< P تجزیه و تحلیل شده است یافته های تحقیق نشان داد که دانش آموزان به ترتیب اولویت با هدف رشد فردی هدف تعامل اجتماعی و هدف سازگاری محیطی در کلاس های تربیت بدنی فعالیت می کنند از بین سه هدف اصلی نیز به ترتیب هدف تعادل روانی وهدف کارایی فیزیولوژیک از اهداف رشد فردی هدف مشارکت فرهنگی و ارتباط گروهی از هدف تعامل اجتماعی و هدف جهت یابی فضایی و دستکاری از اهداف سازگاری محیطی در اولویت قرار داشتند به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد که دانش آموزان با اهداف متفاوتی در کلاس های تربیت بدنی فعالیت می کنند .
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: دکتر رحیم رمضانی نژاد,دکتر مهر علی همتی نژاد,نوشین بنار
- مشاهده