در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: برنامهریزی راهبردی,موقعیت راهبردی,تجزیه و تحلیل سوات,فدراسیون شطرنج
- چکیده: هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید، تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبردهای فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران است.
روششناسی: تحقیق حاضر توصیفی و در حیطه مطالعات راهبردی است. در این تحقیق ترکیبی از روشهای کیفی و کمی مورد استفاده قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات علاوه بر برگزاری جلسات و مصاحبه با اعضای شورای راهبردی تحقیق، از فرم شناسایی سوات محتوی سؤالات باز، فرم تعیین موقعیت راهبردی و فرم تعیین راهبردهای فدراسیون شطرنج (توز) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل اعضای هیأترئیسه فدراسیون شطرنج، رؤسای کمیتههای فدراسیون، رؤسای هیأتهای استانها و نخبگان ورزشی و مدیریتی به تعداد 59 نفر بود. تعداد 32 نفر از جامعه آماری بهعنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. اعضای نمونه با توجه به هدف تحقیق، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. علاوه بر آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بر حسب موضوع از ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی، ماتریس تعیین موقعیت راهبردی و ماتریس توز استفاده شد.
یافتهها: یافتهها نشان داد فدراسیون شطرنج دارای 10 قوت، 12 ضعف، 10 فرصت و 8 تهدید میباشد. مدیریت کارآمد فدراسیون و حضور تماموقت کارکنان در فدراسیون مهمترین قوت بود، روابط عمومی ضعیف فدراسیون مهمترین ضعف، وجود استعدادهای فراوان در ردههای سنی نونهالان و نوجوانان مهمترین فرصت و فقدان توجه رسانهها بهخصوص صدا و سیما به رشته شطرنج مهمترین تهدید فدراسیون شطرنج بودند. با توجه به نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (25/2) و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (36/2) مشخص شد که موقعیت راهبردی فدراسیون شطرنج در ناحیه WT قرار دارد.
نتیجهگیری: با توجه به یافتههای تحقیق، تدوین برنامه بازاریابی، استفاده از فرصتهای موجود جهت جذب حامیان مالی و تدوین نظام حقوقی - اجرایی بهعنوان مهمترین راهبردهای فدراسیون شطرنج مشخص شدند.
- چکیده انگلیسی: Objective: The aim of this study was to analyze strengths, weaknesses, opportunities, and threatens, determining the strategic position and formulating the strategies of Islamic republic of Iran Chess Federation.
Methodology: The research method is descriptive in the field of the strategic studies. In this study, a combination of qualitative and quantitative methods was used. For gathering data, in addition to research meetings and interviews with members of the strategic committee, SWOT questionnaire with open questions, the strategic positioning questionnaire, and TOWS questionnaire were used. Statistical population of this study includes chess federation executive board, heads of federation committees, heads of provincial board, the elite of sport and management (N=59). 32 members were selected for Statistical sample. Sample members were selected using theoretical sampling. For the analysis of data, descriptive statistics, internal and external factors evaluation matrix, SWOT matrix, and TOWS matrix were used.
Results: Findings of the research showed that chess federation had 10 strengths, 12 weaknesses, 10 opportunities, and 8 threaten. Efficient management of the federation and full-time employees in federation were the main strengths. Poor public relations of federation were the main weaknesses. Plenty of talent in the children and teenagers was the main opportunity. Lack of media attention, especially TV and radio, was the main threaten. Based upon the internal factors evaluation matrix (2.25) and external factors evaluation matrix (2.36), it was shown that the strategic position of chess federation was in WT area.
Conclusion: Finally, based upon the research results, developing the marketing plan, the use of available opportunities to attract sponsors, and developing legal - executive system were identified as the most important strategies of chess federation.- انتشار مقاله: 22-02-1393
- نویسندگان: سیدنصراله سجادی,محمد خبیری,احسان قائممقامی,علی بنسبردی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: راهبرد,ورزش همگانی,سازمان و توسعة ورزش
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش, طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی استان سیستان و بلوچستان بود. نمونة آماری پژوهش را, 30 نفر (70 درصد مرد و 30 درصد زن) از استادان تربیت بدنی مؤسسات آموزش عالی استان, مدیران هیأت علمی تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان, مدیران و کارشناسان تربیت بدنی استان و نیز مدیران نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینة فعالیت های ورزش همگانی نقش داشتند, تشکیل می دهند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامة محقق ساخته بود که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحب نظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (92 درصد) تایید شده بود. پرسشنامه مشتمل بر 43 سؤال رتبه بندی شده در زمینة بررسی قوت ها, ضعف ها, فرصت و تهدیدهای ورزش همگانی استان سیستان و بلوچستان بود. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی, آزمون مقایسة میانگین ها و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد, استان سیستان و بلوچستان با 5/2 میلیون نفر جمعیت, کمتر از 007/0 درصد مردم استان در ورزش همگانی مشارکت دارند, که با توجه به موقعیت خاص جغرافیای استان, نرخ بیکاری, قاچاق سوخت و مواد مخدر, ... و نیز شیوع انواع بیماری های ناشی از کم تحرکی, می توان با تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی و راهکارهای اجرایی بر پایة تحلیل اطلاعات به دست آمده به مسئولان ادارة کل تربیت بدنی استان, ارائه کرد تا برنامه ریزی و سازماندهی شود. علاوه بر این زمینة مناسب تقویت فرهنگ ورزش همگانی و تفریحی در استان, افزایش مشارکت و همکاری فعال دیگر سازمان ها و نهادها, تحقق اهداف ورزش همگانی و به کارگیری تمامی ظرفیت های بومی و ملی در راستای رشد و توسعة ورزش های همگانی و بومی استان ارائه شود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to design and codify a developmental strategy for public sport in Sistan and Baluchestan. The statistical sample was 30 (70% men and 30% women) physical education professors of higher education institutes of the province, Physical Education academic board managers of Sciences, Research and Technology Ministry of the province, Physical Education managers and experts of the province as well as the managers of governmental and private departments of the province playing a role in public sport activities. To collect the data, a questionnaire was designed, its validity was confirmed by several professional professors and its reliability was verified according to Cronbach’s alpha method (92%). The questionnaire included 43 ranked questions about surveying the strengths, weaknesses, opportunities and threats of Sistan and Baluchestan public sport. Descriptive statistics, average comparison test and Friedman test were used to analyze the data. Research findings showed that out of 2.5 million population in Sistan and Baluchestan, below 0.007% participated in public sport. If the specific geographical location of the province, unemployment rate, smuggling of fuel and narcotics as well as an outbreak of different sorts of diseases due to inactivity are taken into consideration, we can submit practical solutions (through the codification of a developmental strategy for public sport and based on the data analysis) to directors of Physical Education Organization of the province so that they can program and organize a suitable ground to improve the culture of public sports and amateur sports in the province, increase the participation and active cooperation of other organizations and departments, realize the goals of public sport and employ national and native capacities along with the growth and development of public sports and native sports of the province.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محسن غفرانی,محمود گودرزی,نصراله سجادی,مجید جلالی فراهانی,مهدی مقرنسی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عملکرد شغلی,رضایت شغلی,سازمان تربیت بدنی,انگیزش شغلی,کارشناس ستادی
- چکیده: هدف این پژوهش, بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی است. جامعة آماری تحقیق را 360 نفر از کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی تشکیل می دهند که 120 نفر از آنان به عنوان نمونة آماری از طریق روش نمونه گیری سیستماتیک انتخاب شدند. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. ابزار تحقیق شامل دو نوع پرسشنامه است؛ پرسشنامة ارزیابی عملکرد شغلی کارشناسان ستادی توسط سرپرستان و پرسشنامة دوم که برای سنجش متغیرهای مستقل تحقیق بود, توسط کارشناسان تکمیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که کارشناسان ستادی از عملکرد شغلی و انگیزش شغلی بهتری برخوردارند. نتایج حاصل از ضریب همبستگی گویای رابطة معنی دار بین عملکرد شغلی کارشناسان ستادی و رضایت شغلی, انگیزش شغلی, سابقة خدمت و عوامل آموزشی است. در بررسی ارتباط متغیرهای تحقیق با عملکرد شغلی نشان داده شد که متغیر مطابقت دوره های گذرانده شده, مهمترین عامل پیش بینی کنندة عملکرد شغلی کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی است که با توجه به این مسئله سازمان تربیت بدنی باید به برنامه ریزی و توسعة دوره های آموزشی و مطابقت آنها با نیازهای آموزشی کارشناسان مبادرت ورزد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to survey the factors influencing job performance of staff experts of P.E. organization.120 staff experts were selected as the statistical sample. The study instrument consisted of two questionnaires. Staff experts' job performance questionnaire was filled in by the supervisors and the second questionnaire to measure independent variables was filled in by experts. The results showed that staff experts enjoyed high levels of job performance and job motivation. The result of the correlation coefficient indicated that there was a significant relationship between experts' job performance and job satisfaction, job motivation, career and educational variables. The relationship between variables and job performance revealed that the variable of compatibility of educational courses was the most important predictor of P.E. experts' job performance. According to these findings, P.E. organization should plan and develop educational courses based on staff experts' needs.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: نصراله سجادی,علیرضا امیدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تلویزیون,ارتباطات,رادیو,مطبوعات,بازی های المپیک
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: The Olympic movement was more than forty years old before. The Olympic Games were broad cast or televised. The first games, in 1896, were announced and reparted by news papers. Records show that a dozer or so journalists were accredited for the games in Athens. Indeed, some competitors were there only because they had read about the for thcoming event in the press and were present on their own initiative. In Berlin in 1936, twenty-five halls were equipped with wIsed cin:uit television and it was possible towatch. The games on screens else where in Germany. About 162.000 people watched the daily transmissions from four main Olympic sites. The first televised games were those heldin melbourne in 1956. In 1964 in Tokyo, The first satellite transmission occurred. By the time another forty years had passed, over of 300 million people were watching the olympic Games transmitted around the world by satellite. TechnoloGHY now makes it possible for every one to see the games and hear the commentaries. Most of the world has access to radio which is still the most immediate medium of communication.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: سید نصراله سجادی,سید نصراله سجادی,
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تبلیغات,رفتار مصرف کننده,تصاویر ورزشی
- چکیده: تحقیق حاضر به بررسی رابطه استفاده از تصاویر ورزشی در تبلیغات و رفتار مصرف کننده به انجام رسید. جامعه تحقیق مورد نظر، تماشاگران مسابقات ورزشی شهر تهران بودند. نمونه آماری از طریق نمونهگیری چند مرحلهای به دست آمد. به این منظور تعداد 300 نفر در این تحقیق شرکت داشتند. روش تحقیق حاضر از نوع مطالعات توصیفی – همبستگی و روش جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه صورت گرفت. به این منظور، از پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه علمدارلو (1377) با تجدید نظر متخصصان در این تحقیق استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از تصاویر ورزشی نسبت به تصاویر غیرورزشی به طور معنیداری با رفتار مصرف کننده ارتباط دارد. در حقیقت عامل مهمی در فرایند خرید مصرف کننده محسوب میشود. نتیجه ارتباط بین عوامل فردی رفتار مصرف کننده و استفاده از تصاویر ورزشی نشان داد که استفاده از تصاویر ورزشی با رفتار مصرفی افراد با تحصیلات بالا و پردرآمد ارتباط معنیداری دارد. باتوجه به نتایج این تحقیق و مطابقت آن با فواید عینی به دست آمده از استفاده از تصاویر ورزشی در شرکتهای بزرگ و به طبع آن کسب درآمدهای بالا از این طریق میتوان راهکارهای مناسبی به بازاریابان فعال شرکتهای داخلی جهت تبلیغ از طریق ورزش و افتخارات ورزشی برای اثربخشی بیشتر با صرفه هزینههای کمتر ارائه داد.
- چکیده انگلیسی: The present study was conducted to analyze the relationship between the use of sports images in advertisement and the consumer's behavior. The research community was the sports spectators in Tehran. Statistical sample was gained through cluster sampling. For this reason, 300 people took part in the research. For gathering research data, Almdarlou questionnaire was used with some changes some experts recommended. The results show that the use of sport images is significantly related to consumer behavior rather than non – sport images and in fact this is an important factor in process of consumer's purchase. The result between individual factors of consumer behavior and the use of sport images shows that it highly influences the consuming behavior of well educated and wealthy people. Thus considering the result of this study and adjusting with subjective benefits from sport images for large companies and the following high profit through this way could present an appropriate process for actice marketers of local compaines to advertise through sport and sport fames for more effectiveness and less expenses.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: نصراله سجادی,علیرضا امیدی,قاسم زارع
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: راهبرد,ورزش همگانی,سازمان و توسعة ورزش
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش, طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی استان سیستان و بلوچستان بود. نمونة آماری پژوهش را, 30 نفر (70 درصد مرد و 30 درصد زن) از استادان تربیت بدنی مؤسسات آموزش عالی استان, مدیران هیأت علمی تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان, مدیران و کارشناسان تربیت بدنی استان و نیز مدیران نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینة فعالیت های ورزش همگانی نقش داشتند, تشکیل می دهند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامة محقق ساخته بود که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحب نظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (92 درصد) تایید شده بود. پرسشنامه مشتمل بر 43 سؤال رتبه بندی شده در زمینة بررسی قوت ها, ضعف ها, فرصت و تهدیدهای ورزش همگانی استان سیستان و بلوچستان بود. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی, آزمون مقایسة میانگین ها و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد, استان سیستان و بلوچستان با 5/2 میلیون نفر جمعیت, کمتر از 007/0 درصد مردم استان در ورزش همگانی مشارکت دارند, که با توجه به موقعیت خاص جغرافیای استان, نرخ بیکاری, قاچاق سوخت و مواد مخدر, ... و نیز شیوع انواع بیماری های ناشی از کم تحرکی, می توان با تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی و راهکارهای اجرایی بر پایة تحلیل اطلاعات به دست آمده به مسئولان ادارة کل تربیت بدنی استان, ارائه کرد تا برنامه ریزی و سازماندهی شود. علاوه بر این زمینة مناسب تقویت فرهنگ ورزش همگانی و تفریحی در استان, افزایش مشارکت و همکاری فعال دیگر سازمان ها و نهادها, تحقق اهداف ورزش همگانی و به کارگیری تمامی ظرفیت های بومی و ملی در راستای رشد و توسعة ورزش های همگانی و بومی استان ارائه شود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to design and codify a developmental strategy for public sport in Sistan and Baluchestan. The statistical sample was 30 (70% men and 30% women) physical education professors of higher education institutes of the province, Physical Education academic board managers of Sciences, Research and Technology Ministry of the province, Physical Education managers and experts of the province as well as the managers of governmental and private departments of the province playing a role in public sport activities. To collect the data, a questionnaire was designed, its validity was confirmed by several professional professors and its reliability was verified according to Cronbach’s alpha method (92%). The questionnaire included 43 ranked questions about surveying the strengths, weaknesses, opportunities and threats of Sistan and Baluchestan public sport. Descriptive statistics, average comparison test and Friedman test were used to analyze the data. Research findings showed that out of 2.5 million population in Sistan and Baluchestan, below 0.007% participated in public sport. If the specific geographical location of the province, unemployment rate, smuggling of fuel and narcotics as well as an outbreak of different sorts of diseases due to inactivity are taken into consideration, we can submit practical solutions (through the codification of a developmental strategy for public sport and based on the data analysis) to directors of Physical Education Organization of the province so that they can program and organize a suitable ground to improve the culture of public sports and amateur sports in the province, increase the participation and active cooperation of other organizations and departments, realize the goals of public sport and employ national and native capacities along with the growth and development of public sports and native sports of the province.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محسن غفرانی,محمود گودرزی,نصراله سجادی,مجید جلالی فراهانی,مهدی مقرنسی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عملکرد شغلی,رضایت شغلی,سازمان تربیت بدنی,انگیزش شغلی,کارشناس ستادی
- چکیده: هدف این پژوهش, بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی است. جامعة آماری تحقیق را 360 نفر از کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی تشکیل می دهند که 120 نفر از آنان به عنوان نمونة آماری از طریق روش نمونه گیری سیستماتیک انتخاب شدند. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. ابزار تحقیق شامل دو نوع پرسشنامه است؛ پرسشنامة ارزیابی عملکرد شغلی کارشناسان ستادی توسط سرپرستان و پرسشنامة دوم که برای سنجش متغیرهای مستقل تحقیق بود, توسط کارشناسان تکمیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که کارشناسان ستادی از عملکرد شغلی و انگیزش شغلی بهتری برخوردارند. نتایج حاصل از ضریب همبستگی گویای رابطة معنی دار بین عملکرد شغلی کارشناسان ستادی و رضایت شغلی, انگیزش شغلی, سابقة خدمت و عوامل آموزشی است. در بررسی ارتباط متغیرهای تحقیق با عملکرد شغلی نشان داده شد که متغیر مطابقت دوره های گذرانده شده, مهمترین عامل پیش بینی کنندة عملکرد شغلی کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی است که با توجه به این مسئله سازمان تربیت بدنی باید به برنامه ریزی و توسعة دوره های آموزشی و مطابقت آنها با نیازهای آموزشی کارشناسان مبادرت ورزد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to survey the factors influencing job performance of staff experts of P.E. organization.120 staff experts were selected as the statistical sample. The study instrument consisted of two questionnaires. Staff experts' job performance questionnaire was filled in by the supervisors and the second questionnaire to measure independent variables was filled in by experts. The results showed that staff experts enjoyed high levels of job performance and job motivation. The result of the correlation coefficient indicated that there was a significant relationship between experts' job performance and job satisfaction, job motivation, career and educational variables. The relationship between variables and job performance revealed that the variable of compatibility of educational courses was the most important predictor of P.E. experts' job performance. According to these findings, P.E. organization should plan and develop educational courses based on staff experts' needs.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: نصراله سجادی,علیرضا امیدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تلویزیون,ارتباطات,رادیو,مطبوعات,بازی های المپیک
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: The Olympic movement was more than forty years old before. The Olympic Games were broad cast or televised. The first games, in 1896, were announced and reparted by news papers. Records show that a dozer or so journalists were accredited for the games in Athens. Indeed, some competitors were there only because they had read about the for thcoming event in the press and were present on their own initiative. In Berlin in 1936, twenty-five halls were equipped with wIsed cin:uit television and it was possible towatch. The games on screens else where in Germany. About 162.000 people watched the daily transmissions from four main Olympic sites. The first televised games were those heldin melbourne in 1956. In 1964 in Tokyo, The first satellite transmission occurred. By the time another forty years had passed, over of 300 million people were watching the olympic Games transmitted around the world by satellite. TechnoloGHY now makes it possible for every one to see the games and hear the commentaries. Most of the world has access to radio which is still the most immediate medium of communication.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: سید نصراله سجادی,سید نصراله سجادی,
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تبلیغات,رفتار مصرف کننده,تصاویر ورزشی
- چکیده: تحقیق حاضر به بررسی رابطه استفاده از تصاویر ورزشی در تبلیغات و رفتار مصرف کننده به انجام رسید. جامعه تحقیق مورد نظر، تماشاگران مسابقات ورزشی شهر تهران بودند. نمونه آماری از طریق نمونهگیری چند مرحلهای به دست آمد. به این منظور تعداد 300 نفر در این تحقیق شرکت داشتند. روش تحقیق حاضر از نوع مطالعات توصیفی – همبستگی و روش جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه صورت گرفت. به این منظور، از پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه علمدارلو (1377) با تجدید نظر متخصصان در این تحقیق استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از تصاویر ورزشی نسبت به تصاویر غیرورزشی به طور معنیداری با رفتار مصرف کننده ارتباط دارد. در حقیقت عامل مهمی در فرایند خرید مصرف کننده محسوب میشود. نتیجه ارتباط بین عوامل فردی رفتار مصرف کننده و استفاده از تصاویر ورزشی نشان داد که استفاده از تصاویر ورزشی با رفتار مصرفی افراد با تحصیلات بالا و پردرآمد ارتباط معنیداری دارد. باتوجه به نتایج این تحقیق و مطابقت آن با فواید عینی به دست آمده از استفاده از تصاویر ورزشی در شرکتهای بزرگ و به طبع آن کسب درآمدهای بالا از این طریق میتوان راهکارهای مناسبی به بازاریابان فعال شرکتهای داخلی جهت تبلیغ از طریق ورزش و افتخارات ورزشی برای اثربخشی بیشتر با صرفه هزینههای کمتر ارائه داد.
- چکیده انگلیسی: The present study was conducted to analyze the relationship between the use of sports images in advertisement and the consumer's behavior. The research community was the sports spectators in Tehran. Statistical sample was gained through cluster sampling. For this reason, 300 people took part in the research. For gathering research data, Almdarlou questionnaire was used with some changes some experts recommended. The results show that the use of sport images is significantly related to consumer behavior rather than non – sport images and in fact this is an important factor in process of consumer's purchase. The result between individual factors of consumer behavior and the use of sport images shows that it highly influences the consuming behavior of well educated and wealthy people. Thus considering the result of this study and adjusting with subjective benefits from sport images for large companies and the following high profit through this way could present an appropriate process for actice marketers of local compaines to advertise through sport and sport fames for more effectiveness and less expenses.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: نصراله سجادی,علیرضا امیدی,قاسم زارع
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: راهبرد,ورزش همگانی,سازمان و توسعة ورزش
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش, طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی استان سیستان و بلوچستان بود. نمونة آماری پژوهش را, 30 نفر (70 درصد مرد و 30 درصد زن) از استادان تربیت بدنی مؤسسات آموزش عالی استان, مدیران هیأت علمی تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان, مدیران و کارشناسان تربیت بدنی استان و نیز مدیران نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینة فعالیت های ورزش همگانی نقش داشتند, تشکیل می دهند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامة محقق ساخته بود که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحب نظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (92 درصد) تایید شده بود. پرسشنامه مشتمل بر 43 سؤال رتبه بندی شده در زمینة بررسی قوت ها, ضعف ها, فرصت و تهدیدهای ورزش همگانی استان سیستان و بلوچستان بود. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی, آزمون مقایسة میانگین ها و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد, استان سیستان و بلوچستان با 5/2 میلیون نفر جمعیت, کمتر از 007/0 درصد مردم استان در ورزش همگانی مشارکت دارند, که با توجه به موقعیت خاص جغرافیای استان, نرخ بیکاری, قاچاق سوخت و مواد مخدر, ... و نیز شیوع انواع بیماری های ناشی از کم تحرکی, می توان با تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی و راهکارهای اجرایی بر پایة تحلیل اطلاعات به دست آمده به مسئولان ادارة کل تربیت بدنی استان, ارائه کرد تا برنامه ریزی و سازماندهی شود. علاوه بر این زمینة مناسب تقویت فرهنگ ورزش همگانی و تفریحی در استان, افزایش مشارکت و همکاری فعال دیگر سازمان ها و نهادها, تحقق اهداف ورزش همگانی و به کارگیری تمامی ظرفیت های بومی و ملی در راستای رشد و توسعة ورزش های همگانی و بومی استان ارائه شود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to design and codify a developmental strategy for public sport in Sistan and Baluchestan. The statistical sample was 30 (70% men and 30% women) physical education professors of higher education institutes of the province, Physical Education academic board managers of Sciences, Research and Technology Ministry of the province, Physical Education managers and experts of the province as well as the managers of governmental and private departments of the province playing a role in public sport activities. To collect the data, a questionnaire was designed, its validity was confirmed by several professional professors and its reliability was verified according to Cronbach’s alpha method (92%). The questionnaire included 43 ranked questions about surveying the strengths, weaknesses, opportunities and threats of Sistan and Baluchestan public sport. Descriptive statistics, average comparison test and Friedman test were used to analyze the data. Research findings showed that out of 2.5 million population in Sistan and Baluchestan, below 0.007% participated in public sport. If the specific geographical location of the province, unemployment rate, smuggling of fuel and narcotics as well as an outbreak of different sorts of diseases due to inactivity are taken into consideration, we can submit practical solutions (through the codification of a developmental strategy for public sport and based on the data analysis) to directors of Physical Education Organization of the province so that they can program and organize a suitable ground to improve the culture of public sports and amateur sports in the province, increase the participation and active cooperation of other organizations and departments, realize the goals of public sport and employ national and native capacities along with the growth and development of public sports and native sports of the province.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محسن غفرانی,محمود گودرزی,نصراله سجادی,مجید جلالی فراهانی,مهدی مقرنسی
- مشاهده