در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آوای سازمانی,تعهد سازمانی,عدالت سازمانی
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر عدالت بر تعهد سازمانی با نقش واسطهای آوای سازمانی در بین کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل صورت پذیرفت. روش انجام پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و به روش معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل (201 نفر) بود که براساس جدول مورگان و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده نمونهای به حجم 160 نفر انتخاب شدند. پرسشنامههای عدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1993)، تعهد سازمانی آلن و مایر (1999) و آوای سازمانی زهیر و اردوغان (2011) برای جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS، روشهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، آزمون KMO و بارتلت) و برای مدلسازی روابط بین متغیرها از نرمافزار Lisrel استفاده شد. نتایج نشان داد اثر مستقیم آوای سازمانی بر تعهد سازمانی معنادار است. همچنین عدالت سازمانی از طریق آوای سازمانی بر تعهد سازمانی اثر غیرمستقیم دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدالت سازمانی و آوای سازمانی از متغیرهای مهم و مرتبط با تعهد سازمانی میباشند.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study was to investigate the effect of justice on organizational commitment with the mediating role of organizational voice among staff of Sport and Youth administration of Ardabil province. The study method was descriptive and correlational (SEM). The participants of this research comprised all the employees of Sport and Youth administration of Ardabil province and 160 samples were selected using random sampling. Niehoff and Murman Organizational justice questionnaire (1993), Allen and Mayer organizational commitment questionnaire (1999) and Zuhir and Erdogan organizational voice questionnaire (2011) were used to collect the information. SPSS and descriptive method (mean, standard deviation (and inferntial methods (Pearson correlation coefficient, KMO and Bartlett test) and LISREL software was used to analyze the data. The results showed that the direct effect of organizational justic and organizational voice on organizational commitment is significant. In addition, the organizational justic indirectly affects organizational commitment through organizational voic. Therefore, it can be concluded that the organizational justic and organizational voice may be taken into account as one of the important factors leading organizational commitment.
- انتشار مقاله: 20-04-1397
- نویسندگان: نسرین عزیزیان کهن,نسرین عزیزیان کهن,نسرین عزیزیان کهن
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی,تربیت بدنی,اعضای هیأت علمی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر تحلیل سرمایه اجتماعی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی ایران بود. جامعه آماری پژوهش همه اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی و آزاد کشور در سال 1392 بود (520=N) که بر مبنای جدول مورگان 220 نفر به طور تصادفی – طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست یابی به اهداف تحقیق از پرسش نامه محقق ساخته 33 سئوالی استفاده شد. روایی پرسش نامه به تایید 15 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی از طریق آلفای کرونباخ 93/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف اسمیرنف، t تک گروهی، و معادلات ساختاری با کمک دو نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب شش عامل انسجام با بار عاملی 85/0، اعتماد، تعاون و همکاری با بارعاملی 77/0، همدلی و احترام متقابل با بارعاملی 74/0، مشارکت با بار عاملی 68/0 و شبکه های اجتماعی با بار عاملی 48/0 بر سرمایه اجتماعی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی ایران نقش دارند. همچنین میزان سرمایه اجتماعی در بین اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی در حد مطلوب قرار دارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to analyze of social capitals of academic members of physical education faculties in Iran. Statistical population of this study included all of the faculty members of Iran's physical education colleges in 2013 (N=520). On the basis of Morgan table, 220 persons were stratified randomly selected of research samples. To achieve the research goals, researcher made questionnaire with 33 questions was used. Validity of questionnaire was confirmed by 15 experts and its reliability was studied in a preliminary study with 30 subjects and calculated as 0.93 respectively. For data analysis the descriptive statistics and inferential statistics methods, including Kolmogorov- Smirnov, Single sample T-student test, and the method of structural equations model by application of AMOS Graphics V.18 software and SPSS.V.16 were used. Research findings showed that solidarity factor with coefficient of 0.85, trust and cooperation factors with coefficient of 0.77, mutual respect factor with coefficient of 0.74, participation factor with coefficient of 0.68, and social network factor with coefficient of 0.48 have the most effect at the social capital of faculty members of Iran's physical education colleges. Social capital is desirable among faculty members of Iran's physical education colleges.
- انتشار مقاله: 04-11-1392
- نویسندگان: ابوالفضل فراهانی,لقمان کشاورز,حمید قاسمی,نسرین عزیزیان کهن
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مطالعات بازاریابی ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بازاریابی,رضایت,مشتریان,رسانه اجتماعی
- چکیده: مطالعه حاضر کاربردی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت. برای جمع آوری داده های پژوهش حاضر از دو پرسشنامه محقق ساخته بازاریابی رسانه های اجتماعی با 15 سؤال که شامل 5 مؤلفه و رضایت مشتریان با 3 سؤال استفاده شد. به این منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 393 پرسشنامه برای گردآوری دادهها، بین مشتریان مجموعههای تفریحی ورزشی شهر همدان به صورت آنلاین و فیزیکی توزیع گردید. در این پژوهش از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در سطح آلفای 05/0 استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شد. یافته های مطالعه حاضر بیانگر این است که تمامی مؤلفه های بازاریابی رسانه های اجتماعی، پیشبین معناداری برای رضایت مشتریان بودند. از بین مؤلفه های بازاریابی رسانه های اجتماعی، مؤلفه سرگرمی بیشترین (26/0) و تعامل اجتماعی (16/0) کمترین پیشبین را برای رضایت مشتریان تبیین نمودند. با توجه به یافته های این مطالعه، ضروری است که هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان بستری برای بازاریابی بر مؤلفه هایی که باعث جلب توجه مشتریان می شود بیشتر تأکید شود. در این میان با بهره بردن از مدل بازاریابی رسانه های اجتماعی می توان توجه مشتریان را بیشتر جلب کرد تا از بازاریابی انجام گرفته، رضایت داشته باشد.
- چکیده انگلیسی: The present study was an applied and correlational study that was conducted in the field. To collect the data of the present study, two researcher-made social media marketing questionnaires with 15 questions including 5 components and customer satisfaction with 3 questions were used. For this purpose, using random sampling method, 393 questionnaires were collected online and physically among the customers of Hamedan sports and recreation complexes to collect data. In this study, descriptive statistics and inferential statistics including Pearson correlation and multiple regression at the alpha level of 0.05 were used. SPSS software was used to analyze the data. The findings of the present study indicate that all components of social media marketing were significant predictors of customer satisfaction. Among the components of social media marketing, the entertainment component explained the highest (0.26) and the social interaction (0.16) the lowest predictor for customer satisfaction. According to the findings of this study, it is necessary to place more emphasis on the components that attract customers when using social media as a marketing platform. Meanwhile, by using the social media marketing model, customers can be attracted more attention to be satisfied with the marketing done.
- انتشار مقاله: 18-04-1399
- نویسندگان: حسین کردلو,حسین علی محمدی,مهرداد محرم زاده,نسرین عزیزیان کهن
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مطالعات رفتار مصرفکننده
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: امواج مغزی,تبلیغات,بازاریابی عصبی,نام نما,تصمیم به خرید
- چکیده: امروزه پژوهش های بازاریابی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای شکل دهنده تصمیم گیری مدیران از اهمیت خاصی برخوردار هستند. نورومارکتینگ به عنوان روش نوین بازاریابی می تواند به بازاریابان کمک کند تا درک بهتری از مصرف کننده ها داشته باشند. هدف از پژوهش حاضر، پردازش امواج مغزی جهت ارزیابی کارایی تبلیغات نام نمای نایکی بر تصمیم به خرید ورزشکاران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و به روش نیمه آزمایشی از نوع کور یکطرفه است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان زن و مرد مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا با داشتن سابقه ورزشی و عضو بودن در تیمهای ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 97-96 تشکیل دادند (N=80). که 40 نفر از آنها از طریق نمونه گیری احتمالی محدود از نوع طبقه ای (همگی راست دست، در ردهی سنی 25-18 سال) بهعنوان نمونه آماری در نیمه دوم سال 1396 انتخاب شدند. امواج مغزی آزمونشوندگان با استفاده از نرمافزار Brain Mapping و بهوسیله تحلیل های ریاضی به عدد تبدیل شد. برای تجزیهوتحلیل داده های پرسشنامه از نرمافزار SPSS استفاده شد؛ از آزمون t زوجی، آزمون t مستقل، تحلیل واریانس با اندازههای مکرر و آزمون تعقیبی LSD برای آزمون فرضیهها استفاده شد. یافته های آماری تفاوت تأثیر تبلیغات بر تصمیم به خرید مردان و زنان ورزشکار را بهطور واضح نشان داد (007/0=P). یافته ها همچنین تفاوت فعالیت فرکانس امواج مغزی (آلفا، بتا، دلتا و تتا) در پیش، هنگام و پس از مشاهده ی تبلیغات در میان ورزشکاران هر چهار گروه را بهطور واضح نشان می دهد. بر اساس یافتههای این پژوهش میتوان گفت بازاریابان با درک کارکردهای مغز انسان در رفتار خرید مصرفکننده برای دسترسی به اهداف خود، میتوانند تبلیغات خود را مناسب با نظر مخاطبانشان بسازند.
- چکیده انگلیسی: Abstract
Today, marketing research is one of the most important tools of managers' decision making. Neuromarketing as a new way of marketing can help marketers gain a better understanding of consumers. The purpose of the present study was to analyze brain waves to evaluate the effectiveness of Nike brand advertising on athletes' decision to buy. The purpose of this study is to apply a quasi-experimental one-way blind method. The statistical population of the study consisted of male and female undergraduate, postgraduate and postgraduate students with sporting experience and membership in the sports teams of Mohaghegh Ardabili University in the academic year of 1997-96 (N = 80): Forty of them were selected as the statistical sample in the second half of the year 1396 through restricted probability sampling (all right-handed, in the age range of 18-25 years). The brain waves of the testers were converted to numbers using Brain Mapping software. SPSS software was used for data analysis. Paired t-test, independent t-test, repeated measures ANOVA and LSD test were used to test the hypotheses. Statistical findings showed a significant difference between the effect of advertising on the purchase decision of men and women athletes (P = 0.007). The findings also clearly show the difference in brain wave frequency activity (alpha, beta, delta, and theta) before, during, and after viewing advertising among athletes in all four groups. Based on the findings of this study, marketers can understand how the human brain functions in consumer buying behavior to reach their goals, and can tailor their ads to their audience.- انتشار مقاله: 16-04-1398
- نویسندگان: مسعود دارابی,نسرین عزیزیان کهن,مهرداد محرم زاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانشآموختگان تربیت بدنی.,کارآفرینی,نیازهای آموزشی سرفصل دروس
- چکیده: هدف از انجام این تحقیق، بررسی نظرهای دانشجویان تربیت بدنی و کارفرمایان ورزشی در زمینة سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی است. این مطالعه درصدد پاسخگویی به این پرسش است که آیا محتوای دروس نقش موثری در کارآفرینی دانشآموختگان دارد یا خیر؟ روش تحقیق توصیفی و از نوع میدانی است. به این منظور 260 نفر از دانشجویان و 49 نفر از کارفرمایان بخش ورزشی استان اردبیل بهعنوان نمونة آماری تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها به منظور پاسخدهی به پرسشهای اصلی تحقیق از پرسشنامة محقق ساخته که شامل 44 سؤال بستهپاسخ در مقیاس پنج درجهای لیکرت برای دانشجویان و پرسشنامهای حاوی سؤالات مشابه با سؤالات دانشجویان و دو سؤال پاسخباز برای کارفرمایان است، استفاده شد. اعتبار پرسشنامهها توسط متخصصان تربیت بدنی تأیید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 73 درصد ارزیابی شد. نتایج تحقیق نشان داد بین نظر دو گروه از کارفرمایان (مربیان و مدیران ستادی) درخصوص تناسب سرفصل دروس تربیت بدنی با نیازهای شغلی (56/0 = P و 92/2 = T) و راهکارهای آموزشی از طریق مراکز کارآفرینی (35/0 = P و 68/0 = T) و نقش دانشکدههای تربیت بدنی در تقویت روحیة کارآفرینی (26/0 = P و 91/1 = T) و نقش دولت در حمایت از فعالیتهای کارآفرینانة دانشآموختگان (16/0 = P و 20/0 = T) تفاوت آماری معنیداری وجود ندارد. لزوم آموزش کارآفرینی به دانشجویان تربیت بدنی، ایجاد فضای میانه و تعاملی بین محیطهای یادگیری و اجرا، تجدیدنظر و انطباق سرفصل و محتوای دروس با نیازهای جامعه و تدوین قوانینی که بتواند از نوآوریها و خلاقیتها در عرصة ورزش حمایت کند، از دیگر مؤلفههای مورد بحث در این مقاله است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to examine the opinions of physical education students and sport employers about the role of syllabus and content of lessons in the entrepreneurship of graduate physical education students. The research aimed to answer this question: Can the lesson contents have an effective role in creating an entrepreneurial ability among graduate physical education students. The research method was descriptive. 260 students and 49 sport employers who served as our statistical sample were selected from the sport sector of Ardabil province. For data collection, a researcher-made questionnaire including 44 closed-answer questions was used for students. The questionnaire was based on the 5-point Likert scale. The employers received the same questionnaire as well as two open-ended questions. The validity of these questionnaires were examined and approved by physical education professors and its reliability was obtained by Cronbach's alpha coefficient as 73%. The results showed no significant difference between two groups of employers (trainers and central managers) in their opinions about the conformity of physical education syllabus with job requirements (T=2.92, P=0.56), educational strategies through entrepreneurial centers (T=0.68, P=0.35) and the role of physical education faculties in improving entrepreneurial activities among graduate students (T=0.20, P=1.59). It is necessary to teach entrepreneurship to physical education students, to create an interactive situation among learning environments, to revise and modify syllabus and lesson contents according to social requirements, and to legislate laws that can support students' innovations in sport.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محمود گودرزی,نسرین عزیزیان کهن,علیاکبر احمدی
- مشاهده