در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تفاوت های فردی,نظریه ی تئوری انتخاب,یادگیری
- چکیده: در دنیای امروز با رشد سریع علم و تولید روزافزون دانش و با تغییرات اجتماعی و معرفتی انسانها باید از ایدهها و روشهای تربیتی سابق فراتر برویم. دیگر نمی توان آموزش را از پرورش جدا کرد و انسانها را بر اساس تسلط بر موضوعات درسی ارزشگذاری کرد. امروز دیگر نمیتوانیم آموزش یکسان برای همه و تأکید بر محفوظات را بپذیریم. در نظام آموزشی جدید در مدارس سعی میگردد محیط یادگیری بر اساس تفاوتهای فردی دانشآموزان فراهم گردد. در مقالهی مذکور جامعهی آماری یک مجتمع آموزشی در منطقهی پنج تهران بوده؛ که با بهکارگیری روشهای نظریهی تئوری انتخاب مشکلات آموزشی و رفتاری تعدادی از دانشآموزان پایهی اول و دوم دبستان این مجتمع مورد مشاهده و بررسی قرار گرفته است. نتایج آماری بدست آمده از این بررسیها روند مثبتی را در جهت بهبود شرایط یادگیری دانشآموزان این دو دوره چه از نظر آموزشی و چه از نظر رفتاری را نشان داده است.
- چکیده انگلیسی: In today's world, with the rapid growth of science and the increasing production of knowledge, and with the social and epistemological changes of human beings, we must go beyond the ideas and methods of education. Education can no longer be separated from upbringing and human beings can be valued on the basis of mastery of subjects. Today we can no longer accept the same education for all and the emphasis on archives. The new educational system in schools tries to provide a learning environment based on individual differences of students. In the mentioned article, the statistical population was an educational complex in the fifth district of Tehran; Using the methods of theory of theory of selection of educational and behavioral problems of a number of first and second grade students of this complex has been observed and studied. The statistical results obtained from these studies have shown a positive trend in order to improve the learning conditions of students in these two courses, both in terms of education and behavior.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: نسا آلبوغبیش,محمود شیخیان,ریحانه خونین زاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تفاوت های فردی,نظریه ی تئوری انتخاب,یادگیری
- چکیده: در دنیای امروز با رشد سریع علم و تولید روزافزون دانش و با تغییرات اجتماعی و معرفتی انسانها باید از ایدهها و روشهای تربیتی سابق فراتر برویم. دیگر نمی توان آموزش را از پرورش جدا کرد و انسانها را بر اساس تسلط بر موضوعات درسی ارزشگذاری کرد. امروز دیگر نمیتوانیم آموزش یکسان برای همه و تأکید بر محفوظات را بپذیریم. در نظام آموزشی جدید در مدارس سعی میگردد محیط یادگیری بر اساس تفاوتهای فردی دانشآموزان فراهم گردد. در مقالهی مذکور جامعهی آماری یک مجتمع آموزشی در منطقهی پنج تهران بوده؛ که با بهکارگیری روشهای نظریهی تئوری انتخاب مشکلات آموزشی و رفتاری تعدادی از دانشآموزان پایهی اول و دوم دبستان این مجتمع مورد مشاهده و بررسی قرار گرفته است. نتایج آماری بدست آمده از این بررسیها روند مثبتی را در جهت بهبود شرایط یادگیری دانشآموزان این دو دوره چه از نظر آموزشی و چه از نظر رفتاری را نشان داده است.
- چکیده انگلیسی: In today's world, with the rapid growth of science and the increasing production of knowledge, and with the social and epistemological changes of human beings, we must go beyond the ideas and methods of education. Education can no longer be separated from upbringing and human beings can be valued on the basis of mastery of subjects. Today we can no longer accept the same education for all and the emphasis on archives. The new educational system in schools tries to provide a learning environment based on individual differences of students. In the mentioned article, the statistical population was an educational complex in the fifth district of Tehran; Using the methods of theory of theory of selection of educational and behavioral problems of a number of first and second grade students of this complex has been observed and studied. The statistical results obtained from these studies have shown a positive trend in order to improve the learning conditions of students in these two courses, both in terms of education and behavior.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: نسا آلبوغبیش,محمود شیخیان,ریحانه خونین زاده
- مشاهده