در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: GIS,اماکن ورزشی,اصلاح سرانه,امکانسنجی توسعه
- چکیده: هدف: هدف از پژوهش حاضر، برنامهریزی توسعهای فضاهای ورزشی استان گیلان مبتنی بر رویکرد اصلاح سرانه بود.
روششناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی است. نمونه آماری این تحقیق شامل کلیه مکانهای ورزشی استان گیلان میباشد. دادههای توصیفی با استفاده از مدارک و اسناد موجود در ادارات و دادههای مکانی با استفاده از دستگاه GPS جمعآوری گردید. در بخش آمار استنباطی، از تحلیل خوشهای و روش کی مینز در نرمافزار اس پی اس اس استفاده شد.
یافتهها: از نظر سرانه فضاهای ورزشی در استان گیلان، هفت شهرستان در وضعیت خوب (44%)، هشت شهرستان در وضعیت متوسط(50%) و یک شهرستان در وضعیت بد(6%) قرار دارند. به طور کلی، در بحث سرانه فضاهای ورزشی، استان گیلان مانند سایر استانهای کشور با کمبودهای بسیار بالایی مواجه بوده و اختلاف معنیداری با شاخص سرانه استاندارد کشور دارد.
نتیجهگیری: میزان سرانه فضاها ورزشی در استان گیلان با استانداردهای تعریف شده تطابق کامل ندارند. باوجود آنکه وضعیت نسبی سرانه بعضی از مناطق نسبت به سایرین بهتر بوده ولی سرانة ورزشی تمام مناطق، کمتر از سرانة ورزشی استاندارد است. در نتیجه به رویکردهای اصلاح سرانه جهت رفع این کمبودها نیازمند است.
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was development planing of sports Infrastructures in Guilan province based on the per capita reform approach.
Methodology: The research method was descriptive-analytic. The statistical sample of this research included all sports Infrastructures in Guilan province. Descriptive data was collected using records and documents in offices and location data was collected using a GPS device. In inferential statistics, cluster analysis and K-Mean method were used in SPSS software.
Results: In terms of per capita sport spaces in Guilan province, seven cities were in good condition (44%), eight cities were in moderate (50%) and one in bad (6%). In general, in per capita of sport Infrastructures, Gilan province, like other provinces of the country, faced very high deficits and had a significant difference with the standard per capita standard of the country.
Conclusion: Infrastructures and sports places in the province of Gilan did not conform to the defined standards. Although the relative per capita of some regions was better than others. But sport capitation of all areas in Guilan province was less than the standard sport capitation. As a result, with approach of reformation the per capita such as this study, an effective step to address these shortcomings, and in particular the development planing of the country, could be taken.
- انتشار مقاله: 12-07-1397
- نویسندگان: مینا ملائی,سمانه نظری,محمد صادق وقار,حکیمه افروزه
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کیفیت ارتباط,کیفیت رویداد,بازاریابی ارتباطی,وفاداری تماشاگران,لیگ برتر والیبال
- چکیده: هدف: تحقیق حاضر با هدف طراحی الگوی تأثیرگذاری کیفیت رویداد، بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط بر وفاداری تماشاگران لیگهای والیبال بانوان ایران انجام شد.
روششناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعهی آماری تحقیق کلیهی تماشاگران بالاتر از 14 سال در لیگ برتر و لیگ دسته یک والیبال بانوان ایران (سال 1393) بودند که 306 نفر به روش تصادفی به عنوان نمونهی تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامههای استاندارد بودند که پس از تأیید روایی و پایایی آنها، بین نمونهها توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش و ارائهی مدل معادله ساختاری از نرم افـزارهای SPSS 22 و AMOS 21 استفاده شد
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت رویداد به طور غیرمستقیم (از طریق بازاریابی ارتباطی و کیفیت ارتباط) بر وفاداری تماشاگران تأثیر داشته است (22/0). همچنین بازاریابی ارتباطی، 55/0 در افزایش کیفیت ارتباط مؤثر بود.
نتیجهگیری: درک و فهم نیازهای تماشاگران از عناصر اساسی برای موفقیت هر نوع سازمان ورزشی است. لذا، لیگها و باشگاههای والیبال بانوان کشور به تلاشهای گسترده برای حفظ و نگهداری تماشاگران با فراهم نمودن امکانات مناسب، بکارگیری فنون بازاریابی نوین و همچنین جلب اعتماد و رضایتمندی تماشاگران نیاز دارند.- چکیده انگلیسی: Objective: Present research aims at designing the pattern of effect of the event quality, relationship marketing and relationship quality on the spectator loyalty in Iran women's volleyball league.
Methodology: This is a descriptive survey. The statistical population was all the spectators of U-15 age group in the 13th period of super league and Iran women's volleyball first division in 2014. The 306 persons were selected randomly as the research sample. Research instrument was a standard questionnaire that the validity and reliability were verified. It was followed by the distribution of questionnaires among the sample. In order to analyze the research data to present the structural equation model, AMOS21 and SPSS22 software were used.
Results: The results indicated that event quality affected spectators' loyalty indirectly (0.22) mediated by relationship marketing and relationship quality. Moreover, the relationship marketing improved the relationship quality by 0.55.
Conclusion:Understanding the spectators' needs is one of the essential factors for the success of any sport organization. Therefore, women's volleyball leagues and clubs should try to satisfy the spectators by providing appropriate facilities using modern marketing techniques.- انتشار مقاله: 18-11-1393
- نویسندگان: نوشین بنار,مینا امامی,مینا ملائی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مسئولیت پذیری,مدل TPSR,رشد اجتماعی– عاطفی,تربیت بدنی مدارس
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر، مقایسه سطوح مسئولیت پذیری دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار براساس مدلTPSRبود. از میان کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم راهنمایی مدارس دولتی شهر رشت(6882 نفر)، بر اساس جدول مورگان، 357 نفر به عنوان نمونه به طور تصادفی خوشه ای در پژوهش شرکت کردند که مسئولیت پذیری آنان به وسیله 357 نفر از والدین، 44 معلم تربیت بدنی و 69 معلم سایر دروس در سه محیط خانه، کلاس تربیت بدنی و سایر کلاس های درسی بررسی شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد مسئولیت پذیری PSRQ رایت و همکاران(2008) بود. روایی صوری پرسشنامه با اعمال نظرات 20 نفر صاحب نظر مدیریت ورزشی، روانشناسی و آموزش و پرورش مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه های مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانه( 72/ 0=α)،کلاس تربیت بدنی (86/ 0=α) و سایر کلاس ها(90/ 0=α ) بر اساس روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون یومن ویتنی و از طریق نرم افزار SPSS در سطح معنی داری50/ 0≥ P نشان داد از دیدگاه والدین، معلمان تربیت بدنی و معلمان سایر دروس، دانش آموزان ورزشکار در تمام سطوح مسئولیت پذیری یعنی خویشتن داری، مشارکت، خودگردانی، کمک به دیگران و همچنین مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در خانه، کلاس تربیت بدنی و سایر کلاس ها نسبت به دانش آموزان غیرورزشکار نمرات بالاتری کسب کردند. در صورتی که از دیدگاه هر سه گروه میزان بی مسئولیتی دانش آموزان ورزشکار در خانه، کلاس تربیت بدنی و سایر کلاس ها کمتر از دانش آموزان غیر ورزشکار بود(50/ 0≥ P ).
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to compare responsibility levels of athlete and non-athlete students based on TPSR model. On the basis of Morgan table, As the sample of this study 357 students from all male and female students in 3rd grade of public middle schools in Rasht (n=6882), randomly participated in this research whose responsibility were studied based on opinions of 357 parents, 44 physical education teachers and 69 other lessons teachers’ viewpoints in home, physical education class and other classes. Research instrument was PSRQ (Standard Responsibility Questionnaire) by Right et al (2008). Content validity was confirmed by the 20 experts of sport management, psychology and education. The reliability of students’responsibility questionnaires were confirmed in home (α=0.72), physical education class (α=0.86) and other classes (α=0.90) by Cranach’s Alpha coefficient. Data analyzing by using U-Mann Whitney test and SPSS software in the significant level of P≤0.05 indicated that from parents, physical education teachers and other lessons teachers’ viewpoints, athlete students showed higher responsibility in all levels such as self- control, participation, self-direction, caring to others as well as personal and social responsibility in home, physical education class and other classes. Based on the opinions of all three groups, their responsibility level of athlete students was lower than non-athlete students in home, physical education class and other classes (P≤0.05).
- انتشار مقاله: 09-11-1392
- نویسندگان: رحیم رمضانی نژاد,سمانه نظری,مینا ملائی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانشگاه,خوشنامی,کیفیتخدمات,محیطکار
- چکیده: هدف از این پژوهش بررسی کیفیت خدمات دانشکدة تربیت بدنی و مقایسة آن با دیگر دانشکده های دانشگاه گیلان و تأثیر آن بر خوشنامی آنها بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ تحلیلی بود و جامعة آماری پژوهش را تمام دانشجویان دانشگاه گیلان در سال های تحصیلی 93-94 و 94-95 (3834 نفر) تشکیل دادند که با استفاده از نمونه گیریِ نسبتی ـ تصادفی ساده، تعداد 460 نفر بهعنوان نمونة آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، دو پرسشنامة سنجش خوشنامی (فومبران، 1996) و ادراکات و انتظارات مشتری از کیفیت خدمات ارائهشده بر اساس مدل سروکوال (1985) بودند. روایی پرسشنامه ها را 15 نفر از استادان دانشگاه تأیید کردند و اعتبار آن با استفاده از آلفای کرونباخ بهترتیب 0/86 و 0/85 محاسبه شد. از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه و معادلات ساختاری برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شد. یافته های این مطالعه نشان داد اختلاف معناداری بین دانشکده های دانشگاه گیلان در کیفیت خدمات وجود نداشت، اما دانشکدة تربیت بدنی در بُعد اعتبار، نسبت به دیگر دانشکده ها جایگاه بالاتر و در دو بُعد پاسخگویی و تضمین، جایگاهی پائین تر داشت. همچنین، نتایج پژوهش نشان داد که کیفیت خدمات، اثر مثبت و مؤثری بر خوشنامی دانشکده ها دارد. به نظر می رسد برای بهبود کیفیت خدمات ارائهشده و در نتیجه افزایش خوشنامی دانشکدههای دانشگاه گیلان، بهویژه دانشکدة تربیتبدنی، لازم است تا مسئولان به کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی در دانشکده، تسهیل و بهبود روابط کارکنان و استادان با دانشجویان، توجه به تجهیزات، امکانات و فضاهای دانشکده و ایجاد حس اعتماد و اطمینان در دانشجویان توجه ویژه ای داشته باشند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the service quality in physical education faculty and compare it with other faculties of University of Guilan and determining the effect of it on their reputation. The research method was descriptive- analytical. The study population was included all students of University of Guilan in 2014-2015 and 2015-2016 educational years (3834 students) and with using simple stratified random 460 students were selected as statistical sample. The instruments were reputation questionnaire (Fombrun, 1996) andthe questionnaire of expected and received service quality based on SERVQUAL model (1985). Face and content validity of the questionnaire approved by 15 professors and the reliability of the questionnaire calculated with Cronbach's alpha coefficient 0.86 and 0.85 respectively. One-way ANOVA test and Structural equation method was used for analyzing the data. The results showed that although there was no significant difference between the faculties of University of Guilan in service quality, but physical education faculty in reliability was in higher place than any other faculties and in both dimension of responsivenessandassurance was in the lower place. Also, service quality has positive and meaningful effect on reputation of the faculties. It seems to improve the quality of offered services and increase the reputation of the faculties of University of Guilan, especially, the Physical Education faculty, it is necessary that the officials have a especial attention to the quality of teaching and research services of faculty, facilitating and improving the relations of staff and faculty members with students, considering to equipment, facilities and invironments, and creating a sense of trust and confidence in students.
- انتشار مقاله: 21-09-1395
- نویسندگان: مینا ملائی,مینا ملائی,مینا ملائی
- مشاهده