در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سیستم مدیریت امنیت اطلاعات,اثربخشی سیستم,نقش کلی مدیریت,امنیت سیستم اطلاعات
- چکیده: اطلاعات یکی از مهمترین ﺳﺮﻣﺎﻳههای ﻳﻚ ﺳـﺎزﻣﺎن است و ﺣﻔﺎﻇـﺖ از آن ﻳﻜﻲ از ارﻛﺎن ﻣﻬﻢ ﺑﻘﺎی سازمان اﺳﺖ. ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﻣﻨﻴﺖ، ﺣﻔﺎﻇـﺖ از اﻃﻼﻋﺎت را در ﺳﻪ ﻣﻔﻬﻮم ﺧﺎص ﻣﺤﺮﻣﺎﻧﻪ ﺑﻮدن، ﺻﺤﺖ و در دﺳﺘﺮس ﺑﻮدن اﻃﻼﻋﺎت ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻲﻛﻨﺪ. هدف اصلی پژوهش شناسایی عوامل انسانی موثر بر اثربخشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در شرکت خدمات انفورماتیک است. ﭘﮋوﻫﺶ ﺑـﻪ روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ ـ همبستگی اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ و از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﻛﺎرﺑﺮدی اﺳﺖ. جامعه آماری این پژوهش کلیه بانکهای تحت پوشش شرکت خدمات انفورماتیک ایران میباشد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است که روایی و پایایی آن موردتأیید قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفاده از تحلیل رگرسیون انجام شده است. طبق ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﮋوﻫﺶ شاخصهای نقش مدیریت، آگاهی از امنیت سیستم اطلاعات و انطباق با آموزش، امینت سیستم اطلاعات کسب وکار و ارزیابی ریسک امنیت سیستم اطلاعات بر اثربخشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات تاثیرگذار میباشند.
- چکیده انگلیسی: Information is one of the most important organization capital and protecting it, is one of the kep perforeance indicators of the organization's survival. The information security management system defines the protection of information in three ways: confidentiality, accuracy and availability. The purpose of this research is to recognize the effective factors on information security management system in Iran's Informatics' Service Company. Based on the method, the research is descriptive-correlation and aim, is to identify effective factors in this regard. Statistical population is all of the Iranian banks covered by Informatics' Service Company. The data gathering tool is a researcher made questionnaire that its validity and reliability was confirmed by related tests. Data analyzed by regression analysis. According to the finding management role, awareness of security management system and adaptation to training, security management system of business and evaluation of risk security management system, effect on effectiveness of security management system.
- انتشار مقاله: 27-06-1397
- نویسندگان: علی رضایی,محمد جواد مصدق,مونا رضایی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علوم ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ابعاد تفکر استراتژیک"," پرستیژ سازمانی"," رفتارهای سیاسی سازمانی"," وزارت ورزش و جوانان"
- چکیده: هدف کلی پژوهش حاضر نگاشت تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (950 N=). حجم نمونه تعداد 330 نفر با استفاده از فرمول کوکران برآورد گردید. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده . برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامه رفتارهای سیاسی سازمانی کاسمار و کارلسن (1997)، پرسشنامه پرستیژ سازمانی سرمد و همکاران(1390) و پرسشنامه تفکر استراتژیک بشیربنائم(1390) استفاده شد. روایی پرسشنامهها به تایید10 نفر از متخصصین قرار گرفت. همچنین پایایی پرسشنامهها از طریق آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامههای رفتارهای سیاسی سازمانی (87/0a=)، پرستیژ سازمانی (77/0a=) و تفکر استراتژیک (86/0a=) گزارش شد. به منظور انجام محاسبات از نسخه 25 نرمافزار SPSS و نسخه 23 نرمافزار Amos استفاده گردید. نتایج نشان داد که متغیر رفتارهای سیاسی سازمانی در رابطه بین ابعاد تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان نقش واسطهای ندارد و میتوان گفت که تفکر استراتژیک به صورت کاملا مستقیم بر پرستیژ سازمانی تاثیرگذار است و رفتار سیاسی نمیتواند نقش میانجی را ایفا کند. میتوان از نتایج به دست آمده این گونه نتیجه گرفت که که اگر در سازمانی رفتارهای سیاسی وجود نداشته باشد سازمان میتواند از نیروها و سرمایه-های که دارد استفاده کند و منجر به اثر بخشی و بهرهوری در سازمان شود و پرستیژ سازمانی خود را ارتقا دهد و موجب خوشنامی در بین سایر سازمان-ها شود.
- چکیده انگلیسی: The overall purpose of the present study was to mapping the effect of strategic thinking on organizational prestige through the mediating role of organizational political behavior of employees in Ministry of Sports and Youth. The research methodology is descriptive and correlational. The statistical population of this study was employees of the Ministry of Sports and Youth (N = 950). According to Cochran formula the sample size was estimated to be 330. Samples were randomly selected from statistical population. Three questionnaires of organizational political behaviors Kasmar and Carlsen (1997), organizational prestige questionnaire Sarmad et al (2011) and strategic thinking questionnaire Bashirbanaem (2011) were used to collect research data. Validity of the questionnaires was confirmed by 10 experts. The reliability of the questionnaires was also reported through Cronbach's alpha test which are organizational political behaviors (a=0/87), organizational prestige (a=0/77), and strategic thinking (a =0/86). To calculate data, SPSS software version 25 and Amos software version 23 were used. The results showed that the organizational political behaviors in relationship with the effect of the dimension of strategic thinkingon the organizational prestige of the employees of the Ministry of Sports and Youth do not have a mediating role. It can be said that strategic thinking has a direct impact on organizational prestige. and, political behavior cannot act as mediator. It can be concluded from the results that if there are no political behaviors in an organization, the organization can use its forces and capitals for promoting the efficiency and effectiveness in the organization. Enhancing organizational prestige can bring good reputation among other organizations.
- انتشار مقاله: 09-12-1399
- نویسندگان: عرفانه صادقی نسب,سید صلاح الدین نقشبندی,مونا رضایی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: توانمندسازی کودکان استثنایی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بازیدرمانی,کودکان زودرس,مهارتهای حرکتی و یکپارچگی دیداری – حرکتی
- چکیده: این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی بازیدرمانی بر روی مهارتهای حرکتی و یکپارچگی دیداری- حرکتی کودکان 2 - 4 سال دارای تولد زودرس انجام شد. - این مطالعه، آزمایشی و از نوع پیشآزمون- پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعة آماری پژوهش، کودکان 2 - 4 سال دارای تولد زودرس شهرستان آمل بودند. نمونۀ پژوهش که دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند شامل 20 کودک بود که به روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جای گرفتند. گروه آزمایشی (10 کودک) در 24 جلسه (8 هفته، هفتهای 3 جلسه، هر جلسه یک ساعت) مداخلۀ بازیدرمانی شرکت کردند، در حالی که گروه کنترل (10 کودک) در مداخله شرکت نکردند. ابزارهای این مطالعه نسخة دوم مقیاس رشد حرکتی پیبادی (فولیو و فیوئل، 2000) و ویرایش ششم آزمون رشدی یکپارچگی دیداری- حرکتی بیری (بیری، بوکتنیکا و بیری، 2010) بود. دادههای حاصل با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که نمرات آزمون بهرة حرکتی کل (05/0>P) و یکپارچگی دیداری- حرکتی (05/0>P) در گروه آزمایشی به طوری معناداری بیشتر از نمرات گروه کنترل بود. نتایج این پژوهش نشان داد که پس از اِعمال مداخلۀ بازیدرمانی، رشد حرکتی و یکپارچگی دیداری- حرکتی گروه آزمایشی بیشتر از گروه کنترل شد. بنابراین، در این دو حوزه به برنامة توانبخشی ویژهای نیاز است تا باعث جبران تأخیر رشد حرکتی و بهبود یکپارچگی دیداری- حرکتی کودکان دارای تولد زودرس شود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of play therapy on motor skills and visual-motor integration of children aged 2 to 4 years of age with preterm birth. This study was an experimental research with pre-test, post-test control group design. The statistical population consisted of children aged 2 to 4 years old with a preterm birth in Amol, Iran. The sample of this study, who were qualified according to inclusion criteria, included 20 children who were selected by available sampling method and then randomly assigned to experimental and control groups. The experimental group (n=10) participated in 24 sessions (8 weeks, 3 sessions per week for one hour) of play therapy, while the control group (n=10) did not participate in the intervention. Study tools included Peabody Development Motor Scales (Folio & Fewell, 2000) and Test of Visual-Motor Integration (Beery, Buktenica & Beery, 2010). Data were analyzed using analysis of covariance; ANCOVA. Results of two separate tests of covariance analysis showed that the experimental group had better scores in total motor quotient (p < 0.0) and visual-motor integration (p < 0.05) in comparison to control group. The results of this study showed that the scores of motor development and visual-motor integration tests of the experimental group were higher than the control group. Therefore, a special rehabilitation program is needed to compensate for the delayed motor development and improving the visual-motor integration of preterm children.
- انتشار مقاله: 19-06-1397
- نویسندگان: مونا رضایی,عبداله قاسمی,علی کاشی,سید محمد کاظم واعظ موسوی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: هویت سازمانی,وفاداری مشتری,انگیزه مشتری,تکرار خرید مشتری
- چکیده: بحث هویت سازمانی یکی از چالش برانگیزترین مباحث سازمانی است که آثار عمیقی را بر زندگی افراد و جوامع مىگذارد و رابطه مستقیم با اعمال و رفتار سازمانها دارد. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر نقش هویت سازمانی در موفقیت بازاریابی ورزشی انگیزه محور در سطح مدیران و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی بود و دادههای آن بهصورت میدانی و پرسشنامه جمعآوری شد. جامعه آماری این تحقیق شامل 285 نفر از مسؤلین ادارات تربیت بدنی دانشگاههای آزاد ایران بود. نمونه آماری این تحقیق، تعداد 162 نفر بود که با جدول مورگان حجم آن تعیین گردید. روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بود. متغیر مستقل (هویت سازمانی) و متغیرهای وابسته وفاداری و تمایل به تکرار خرید مشتری و انگیزه مشتری متغیر میانجی بود. متغیرها با پرسشنامه استاندارد سنجیده شد. برای تجزیه تحلیل دادهها از برای بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها آزمون کولموگروف-اسمیرنوف بهکار رفته و به منظور بررسی فرضیههای تحقیق از آزمون همبستگی استفاده میشد. و در نهایت برای آزمون مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری (SEM) استفاده و با استفاده از نرمافزارهای SPSS و LISRL انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که مؤلفه هویت سازمانی بر انگیزش مشتریان و در نتیجه بر وفاداری و تکرار خرید مشتریان (دانشجویان) تأثیر معناداری دارند. همچنین یافتهها نشان داد که انگیزش بر میزان وفاداری و تکرار خرید مشتری به ترتیب تأثیر معناداری دارد (سطح معنیداری50/0≥α). نتایج تحقیق بیانگر آن است که هویت سازمانی مدیران و رؤسای ادارات تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی ایران بهعنوان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده موفقیت دانشگاه آزاد در محیط رقابتی امروز در جذب دانشجو باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
- چکیده انگلیسی: Organizational identity is one of the most challenging issues in organizations which heavily influences their development. Universities are no exception to this in their attempt to enroll more students in the present competitive situation. The present study aimed at analyzing the effect of organizational identity on the loyalty of students and their willingness to stay longer with the university and participate in the sport activities, taking into account the motivation as an intervening variable. The study was applied in nature and the field data were collected through questionnaires. A sample of 162 participants were selected from the population of 285 people based on Morgan’s Table. Kolmogorov-Smirnov Test was used to analyze the obtained data and control the normality of distributions. In order to evaluate the research hypothesis, correlation test was employed and eventually, structural equation modeling (SEM) was used to test the conceptual model of the study using SPSS and LISREL software. Findings suggested that the components of organizational identity had a significant effect on the students’ motivation and as a result, on their loyalty and repeating purchase. It was also found that customers’ motivation had a significant effect on their loyalty and continuous participation in sport activities. The organizational identity is recommended as one of the most important factors affecting the success in enrollment of more students in universities and higher education centers.
- انتشار مقاله: 08-04-1399
- نویسندگان: حمیدرضا ثمری خلج,مونا رضایی,رضا نیک بخش
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اعتبار,روانسنجی,بازاریابی تجربی,برند ورزشی,مشتریان ورزشی
- چکیده: امروزه با توجه به شیوههای جدید تکنولوژی، در اختیارگذاشتن اطلاعات گوناگون برای مشتری و تنوع در انتخاب آنان، بازاریابی نیز دچار تغییرات بسیاری شده است. یکی از شیوههای نوین بازاریابی جهت پاسخگویی به این نیازها، بازاریابی تجربی است. بازاریابی تجربی فرایند شناسایی و رسیدگی به نیازهای مشتری، به روشی سودآور است و برای مشتری هدف از طریق ارتباطات دوسویه ارزش افزوده ایجاد میکند. هدف از این پژوهش بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه بازاریابی تجربی در جامعه مشتریان برندهای ورزشی بود. پرسشنامه برروی یک نمونه 340 نفری از مشتریان برندهای ورزشی اجرا شد. شاخصهای روانسنجی با روش آماری متناسب با آن تعیین گردید. نتایج بهدست آمده از روش تحلیل عاملی و چرخش واریمکس پنج عامل بازاریابی تجربی را نشان داد. 8 شاخص با عامل اول همبستگی بالاتر از 333/0، 5 شاخص روی عامل دوم دارای بار عاملی بیش از 447/0، 5 شاخص روی عامل سوم دارای بار عاملی بالاتر از 510/0، 5 شاخص روی عامل چهارم دارای بار عاملی بالاتر از 3/0 و 4 شاخص نیز روی عامل پنجم دارای بار عاملی بالاتر از 345/0 بودند همچنین ساختار پرسشنامه برازش قابلقبولی با دادهها دارد و کلیة شاخصهای نیکویی برازش، مدل را تأیید میکنند. ضریب پایایی (885/0) در حد رضایببخش بود. با توجه به شاخصهای روانسنجی محاسبهشده، این پرسشنامه میتواند برای ارزیابی بازاریابی تجربی برندهای ورزشی مناسب باشد.
- چکیده انگلیسی: Nowadays, marketing has been changed because of changes in technology, a lot of information and variety in choose, which is available for costumer. Experiential marketing is one of the new methods to achieve these needs. Experiential marketing is the process of recognition and resolve the customer’s needs to make profit and added value by two-way communication. The purpose of this study was to investigat the psychometric properties of the experiential marketing questionnaire among the consumers of sport products. The questionnaires were administrated to 340 customer. The psychometric properties were determined based on the appropriate statistical methods. The results obtained from the factor analysis via varimax rotaition indicated the five factors of the experiential marketing scale. The relationship between 8 scales on first scale were 0.333, on second scale were more than 0.447, 5 on third scale were more than 0.51, 5 on forth scale were more than 0.3 and 4 scales on fifth were more than 0.345. The reliability coefficients of the internal consistency including Cronbach’s alpha was satisfactory for elements and factors (0/885). According to the estimated psychometric properties, this instrument can be used by the researchers in order to assess the four achievement goal orientations among the sport product’s customer.
- انتشار مقاله: 12-11-1393
- نویسندگان: مونا رضایی,مهرزاد حمیدی,نصراله سجادی,حبیب هنری
- مشاهده