در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سناریو,ورزش قهرمانی,آینده نگاری,توانمندسازی زنان,سندروم رویداد
- چکیده: هدف: هدف کلی این پژوهش، تدوین سناریوها، راهبردها و سیاست های نوین مبتنی بر آینده های ورزش قهرمانی کشور می باشد.
روششناسی: روش تحقیق این پژوهش آیندهنگاری با تاکید بر روش تحلیل تاثیر متقابل و سناریونویسی است. نمونه گیری بر اساس پنل تخصصی و هدفمند و تعداد نمونه برابر شانزده نفر بود. از نرم افزار میکمک برای تحلیل اثرات متقابل استفاده شد.
یافته ها: نیروهای پیشران تاثیرگذار با بررسی پیشینه تحقیق و مصاحبه با پنل خبرگان استخراج شد. میزان تاثیرگذاری و تاثیرپذیری هر یک از آنها در مصاحبه های پنل خبرگان به دست آمد. نهایتاً، سه پیشران کلیدی ثبات مدیریت و نظام شایستهسالاری، استراتژی ملی برای میزبانی رویدادهای بزرگ و نگاه ویژه حاکمیت به ورزش بانوان ارائه، سناریوها تدوین و آینده های ممکن ترسیم گردید.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق می تواند چشم اندازی متفاوت پیش روی مدیران ورزش در بخش قهرمانی قرار دهد. ثبات در دوره تصدی مدیریتی، فرصت لازم را برای اجرای برنامه ها فراهم میکند؛ شایسته سالاری در انتخاب منابع انسانی، اهرمهای اجرایی را برای مدیر فراهم می کند؛ میزبانی رویداد باعث توسعه زیرساختها و توجه مسئولین به ورزش میشود؛ نهایتا، با توجه به اهمیت جهانی رشد ورزش زنان، باید به پتانسیل زنان در ورزش توجه کرد.
- چکیده انگلیسی: Objective:The purpose of this research was to formulate the novel policies, strategies and scenarios based on the preferred foresight of national elite sport development.
Methodology: The methodology was foresight focused on analysis method of cross impact and scenario writing. We used expert panel sampling which was purposive selection and sample size included 16 experts. Also, MICMAC as a strategic foresight software program has been utilized to analyze the cross impacts.
Results: The influential driving forces were extracted from the research background and expert panel. The influence and dependence were identified. Finally, three key driving forces including the stability of tenure of managerial personnel and meritocracy, the national strategy to host mega-events and the government’s attention to women sport were introduced, the scenarios were formulated and the probable futures were described.
Conclusion: The founding can open a different vision before managers’ eyes in elite sport. The stability of the tenure of management creates the enough opportunities to conduct plans; the meritocracy in terms of human resources employment makes the executive levers for managers; to host the event leads to develop infrastructure and gain the authorities’ attention to sport; finally, the women’s sport potential must be considered due to the global prominence of women’s sport growth.
- انتشار مقاله: 16-04-1399
- نویسندگان: افشین ملایی سفیددشتی,مهرزاد حمیدی,حسین رجبی,محمد مهدی ذوالفقارزاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تماشاگران فوتبال,مصرف رسانه,اجتماع برند,حضور در ورزشگاه,ریسک ادراکشده
- چکیده: هدف: هدف از این پژوهش بررسی تأثیر احساس اجتماع برند بر حضور در ورزشگاه و مصرف رسانهای در تماشاگران لیگ برتر فوتبال از طریق نقش واسطهای ریسک ادراکشده بود.
روششناسی: جامعۀ آماری شامل تماشاگران بازیهای فوتبال لیگ برتر دورۀ شانزدهم بود که 365 نفر به روش تصادفی در دسترس به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. برای سنجش احساس اجتماع برند از پرسشنامۀ هدلند (2011)، با پایایی 96/0 α= و برای سنجش حضور، مصرف رسانهای و ریسک ادراکشده از پرسشنامههای محقق ساخته (به ترتیب؛ با پایایی70/0α=، 82/0 α= و 91/0α=) استفاده شد. همچنین، روایی صوری پرسشنامهها توسط اساتید مدیریت ورزشی تأیید شد. برای تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که احساس اجتماع برند بر حضور تماشاگران در ورزشگاه و مصرف رسانهای ورزش تأثیر مثبت و معنیدار دارد و بر ریسک ادراکشده تأثیر منفی و معنیدار دارد. همچنین، ریسک ادراکشده بر حضور تماشاگران در ورزشگاه تأثیر منفی و معنیدار دارد و بر مصرف رسانهای ورزش تأثیر مثبت و معنیدار دارد. به علاوه، نتایج غیرمستقیم نشان داد که ریسک ادراکشده بین احساس اجتماع برند و حضور تماشاگران در ورزشگاه دارای نقش واسطهای است.
نتیجهگیری: برای افزایش حضور تماشاگران در ورزشگاه، لازم است اجتماع هواداران تقویت شود و عواملی که باعث ادراک ریسک بیشتر میشوند، مورد توجه قرار گیرند.
- چکیده انگلیسی: Objective: The aim of this study was to investigate the effect of sense of brand community on attendance and media consumption among football Pro-League spectators through the mediator role of perceived risk.
Methodology: The target population included football spectators of the sixteenth season of IRAN Pro-League, such that 365 people were selected through random- available sampling as the samples of this study. Sense of brand community was measured by Hedland’s questionnaire (2011) , with the reliability (α=.96), and, consequently, attendance, media consumption and perceived risk were measured by the researcher-made questionnaires (α=.70, α=.82, and α=.91, respectively). furthermore, the questionnaire’s face validity was investigated according to some field-specialist sport management scholars. Structural Equation Modeling was used to analyze the data.
Results: The results showed that sense of brand community has a positive and significant effect on attendance in stadium and sport media consumption, and it has negative and significant effects on perceived risk. In addition, the perceived risk has a negative and significant effect on attendance in stadium, and has it positive and significant effect on sport media consumption. Furthermore, indirect results showed that perceived risk acted as a mediator between the sense of brand community and attendance in stadium.
Conclusion: To increase spectators’ attendance in stadium it is essential to reinforce the fan community and consider the factors that increase perceived risks.
- انتشار مقاله: 30-04-1396
- نویسندگان: محمد مازیاری,مهرزاد حمیدی,محمد خبیری,ابراهیم علی دوست قهفرخی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: BSC,اولویتبندی,مدل AHP,سازمان ورزش شهرداری تهران
- چکیده: هدف: هدف از مطالعه حاضر، اولویتبندی استراتژیهای سازمان ورزش شهرداری تهران با استفاده از مدل AHP بود.
روششناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران سازمان ورزش شهرداریها و اعضای شورای راهبردی سازمان ورزش شهرداری تهران بودند (145N=). تعداد 60 نفر از این افراد به عنوان نمونه انتخاب شد. جهت روشنتر شدن مسیر تحقیق، شاخصهای اولیه تحقیق، از رساله دکتری نژاد سجادی(1391) استخراج، و با جمعبندی نظرات نمونه آماری، شاخصهای نهایی تدوین گردید. پرسشنامه نهایی در اختیار نمونه قرار داده شد و برای تلفیق دیدگاهها، تعیین اولویت، وزندهی معیارها و زیر معیارها، از مدل AHP استفاده گردید.
یافتهها: نتایج نشان داد که در اولویتبندی کلی مناظر و استراتژیهای سازمان ورزش شهرداری، منظر مالی و منظر فرآیند داخلی به ترتیب بالاترین و پایینترین اولویت را به خود اختصاص دادند.
نتیجهگیری: به نظر میرسد که ورزش شهروندی بایستی در افق تعیینشده از نظر مالی روی پای خود بایستد،(به عنوان اولین اولویت) و از نظر منظر داخلی در شرایط قابل قبولی است و میتواند با داشتههای فعلی خود، برای تحقق اهدافش تا افق تعیینشده انجاموظیفه نماید.(آخرین اولویت).
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this research was to identify and prioritize the perspectives and strategies in Tehran municipality sport organization using AHP model.
Methodology: This study was descriptive-analytical. The statistical population included all managers of sports organization in Tehran municipality and the strategic council members of Tehran municipality Sport Organization (N=145). Sixty persons were chosen as the statistical sample. Early indicators of research were extracted from dissertation of Nejad Sajadi (2012). The final indicators were designed through the sample's ideas. Final questionnaire was given to the statistical sample. AHP model was used to integrate the views and priorities as well as weight criteria and sub-criteria.
Results: The results showed that in prioritization of the views and strategies of the sport in Tehran municipality, the financial perspective and the internal process perspective were the highest and lowest priority, respectively.
Conclusion: It seems that the citizenship exercise should rely on itself financially (as first priority). And in terms of internal perspective, it has acceptable conditions and can fulfill his duties using its current inputs to achieve its objectives (as last priority).- انتشار مقاله: 12-07-1394
- نویسندگان: سید احمد نژاد سجادی,مهرزاد حمیدی,محسن ارسلان
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نوآوری,صنعت فوتبال,نوآوری تکنولوژیک,داوری فوتبال
- چکیده: چکیده هدف: این تحقیق با هدف شناسایی و بررسی زمینههای نوآوری در صنعت فوتبال در حوزۀ داوری اجرا شد و نوآوریهای تکنولوژیک در حوزۀ داوری فوتبال برای اجرای بهینۀ مسابقات شناسایی شد. تحولات، تغییرات تکنولوژی و نوآوریهایی که در صنعت فوتبال صورت گرفته، بر ضرورت و اهمیت انجام این تحقیق افزوده است. روششناسی: این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش، تحقیق کیفی کمّی (آمیخته) است. جامعۀ آماری این پژوهش نود نفر از داوران و کمکداوران ملّی و بینالمللی و ناظران داوری فوتبال بودند. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و قضاوتی بود و نمونهها شامل نخبگان داوری فوتبال بودند (73 نفر). یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد نخبگان داوری فوتبال، استفاده از فناوریهای جدید را در امر قضاوت مهم قلمداد میکنند و مایل هستند با بهرهگیری از تکنولوژی جدید، استانداردهای داوری افزایش یابد و موجب بهبود و توسعۀ داوری شود. نتیجهگیری: بهکارگیری فناوریهای نو تاثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر عملکرد داوران خواهد گذاشت. واژههای کلیدی: نوآوری، صنعت فوتبال، نوآوری تکنولوژیک، داوری فوتبال.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: The purpose of the present study was to identify innovation potentials in football refereeing. Because of the technological changes and innovations that have been created in the football industry, it seemed important and essential to do this study. Methodology: This study was an applied one; quantitative in its purpose and qualitative in its method. The statistical population were national and international referees, assistant referees, and referee assessors. The method of sampling was purposive and judgmental. The statistical samples were elite football referees. Results: The results of this study indicated that elite referees, assistant referees and assessors agreed with the use of new technological innovations in the game. It demonstrated that using new technologies affected directly and indirectly on the referees’ performance, too. Conclusion: The use of these technologies will affect the referee performance directly and indirectly. Keywords: Innovation, Football industry, Technological innovation, Football refereeing.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: مهرزاد حمیدی,رضا محمدکاظمی,حیدر سلیمانی گتابی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل SWOT,راهبرد,کمیته ملی المپیک
- چکیده: چکیده هدف: هدف از این پژوهش تدوین راهبردهای کمیته ملی المپیک ایران است. روش شناسی: جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و کارکنان کمیته ملی المپیک، نخبگان ورزشی و مدیریتی و اعضای شورای راهبردی است (147 نفر) که بر اساس جدول مورگان، هشتاد نفر از مدیران و کارکنان، بیست نفر از نخبگان و تمامی اعضای شورای راهبردی (ده نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از نظرسنجی و جلسات راهبردی استفاده شد. در بخش نظرسنجی از فرمهای تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبردها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون فریدمن و تحلیل SWOT استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که موقعیت راهبردی کمیته ملی المپیک در منطقه SO قرار دارد. با وجود این، تمامی سیزده راهبرد تدوینشده برای تحقق رسالت و اهداف بلندمدت آن انتخاب شدند. نتیجه گیری: بنابراین کمیته ملی المپیک برای تحقق اهداف باید بتواند از قوتها و فرصتهای خود بهخوبی استفاده کند. واژههای کلیدی: تحلیل SWOT، راهبرد، کمیته ملی المپیک.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: The purpose of this study was to develop strategies for NOC of Islamic Republic of IRAN. Methodology: The statistical population of this study included managers and employees of NOC.IR.IRAN, sport and managing elites and strategic council members (147). In this study 80 managers and employees, 20 elites and all of strategic council members (10 people) were selected as the statistical sample. In order to gather data, surveys and strategic council meetings were used. In the survey, the strategic situation and strategies forms were used. In order to analyze data, Friedman test and SWOT analysis were used. Results: Findings revealed that, NOC.IR.IRAN strategic situation was in SO box. So, all of 13 strategies were determined and developed for NOC.IR.IRAN. Conclusion: Therefore, the NOC of Iran should use its strengths and opportunities more effectively to achieve its goals. Key Words: SWOT analysis, Strategies, NOC of Islamic Republic of IRAN.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: اسفندیار خسرویزاده,مهرزاد حمیدی,جهانگیر یدالهی,محمّد خبیری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مهارت های ارتباطی,مهارت های فنی,مهارت های رهبری
- چکیده: چکیده هدف: هدف از انجام این تحقیق تبیین مدل تاییدی و ارائه مقیاس انتخاب مربیان ملی کشور بوده است. روش شناسی: روش انجام پژوهش توصیفی پیمایشی است. این مقیاس که برای انتخاب مربیان ملی کشور طراحی شده، از طریق گردآوری فهرستی از متغیرهای اثرگذار بر انتخاب مربیان و انجام یک مطالعه تاییدی تهیه شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامهای با 25 سوال بستهپاسخ بود که استادان دانشگاه روایی آن را تایید کردند و ضریب پایایی آن به روش آلفای کرونباخ معادل 968/0تعیین شد (01/0p<). پرسشنامه در اختیار 450 نفر شامل ورزشکاران نخبه، مربیان و مدیران با تجربه در ورزش قهرمانی، کارشناسان و اساتید به عنوان نمونه پژوهش قرار گرفت و در نهایت 407 پرسشنامه تکمیل شد. یافتهها: نتایج نشان داد که مقیاس انتخاب مربیان ملی کشور متشکل از چهار عامل بوده است. در هر یک از عاملها، متغیرهای تبیینکننده هر عامل و بارهای عاملی هر متغیر، همچنین مهمترین عاملها و نیز مهمترین نقاط قابل دستکاری برای مدیران برای اثرگذاری در هر عامل، شناسایی و تعیین شدند. همچنین مدل تاییدی و مدل تحلیل مسیری این ابعاد به دست آمد. شاخصهای برازش بهدست آمده اعتبار مدل را تایید کردند. در نتیجه مدل به سطح مطلوبی از برازش دست یافت و براساس یک مطالعه تاییدی ساختار حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی تایید شد. براساس این مدل، معیارهای انتخاب مربیان ملی کشور عبارتاند از: مهارتهای رهبری شامل مهارتهای ارتباطی و مهارتهای ویژه و مهارتهای فنی شامل سوابق فنی و توان عملیاتی. همچنین براساس مدل تحلیل مسیری، دو عامل مهارتهای رهبری و مهارتهای فنیِ مربیان همبستگی دوسویهای به میزان 92/0 با یکدیگر دارند. نتیجه گیری: همبستگی بالای مهارت های رهبری و فنی نشان می دهد که اگر مربی در یکی از این مهارت ها ضعیف بود، می تواند روی مهارت دیگر سرمایه گذاری کند و آن را توسعه دهد. در ضمن، با توجه به تشابه مدل اکتشافی این پژوهش با مدل لین و جسک (1996) می توان از آن برای انتخاب مربیان ملی استفاده کرد. واژههای کلیدی: مهارت های فنی، مهارت های ارتباطی، مهارت های رهبری.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: The purpose of this study was to explain the confirmatory factor analyses of a scale provided for the selection of Iranian national coaches. Methods: The method of this study was descriptive and survey type. The scale designed for selecting coaches was prepared by compiling the list of effective variables on coach selection and conducting a confirmatory study. The study instrumrnt was a questionnaire consisting 25 components. Its content and face validity were confirmed by faculty members. Coronbachs’ Alpha coefficient was used to test the reliability of the questionnaire (p<0.01). Four hundred fifty people consisting of elite athletes and coaches, managers with high experience in sports, experts and professors were used as the statistical sample and finally, 407 questionnaires were completed. Results: The results indicated that the scale for Iranian national sport coach selection consisted of 4 factors. Each of factors, variables and factorial loading of each variable, the most important factors and the impact of each factor were determined. Based on confirmatory study the resulting structure of exploratory factor analysis was confirmed and finally the path analysis model was approved. According to this model, the Iranian national sport coach selection norms were leadership skills including communication skills, specific skills and technical skills (technical experience and operational capacity). According to the path analysis model, the leadership skills factor and technical skills factor have bilinear correlation together (0.92). Conclusion: The high correlation of leadership skills and technical skills indicated that if the coach were lacking in each of them, they can invest in and improve other factor. The present model is similar to Lean & jesk’s model (1993) and it can be used for selection of national coaches. Key words: Technical skills, Communicational skills, Leadership skills.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: مهرزاد حمیدی,ژاله معماری,محمّد اصغریجعفرآبادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: توسعه کارآفرینی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کارآفرینی,مانعهای ساختاری,مانعهای فردی,مانعهای کارآفرینی ورزش,مانعهای محیطی
- چکیده: با توجه به اهمیت بخش ورزش در اقتصاد بهویژه تولید و اشتغال و اهمیت این بخش برای تعالی جوانان، مساعد کردن محیط کسبوکار در این بخش در دستیابی به هدفهای یادشده اثرگذار است. در این رابطه شناخت موانع کارآفرینی در ورزش به سیاستگذاری درست برای توسعهی محیط کسبوکارهای ورزشی کمک میکند. هدف این مقاله شناسایی مانعهای کارآفرینی در ورزش کشور است و به سوال توسعهای مهمی پاسخ میدهد. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق ترکیبی و بر مبنای نظریهی سهشاخهگی مانعهای رفتاری، ساختاری و محیطی کارآفرینی در ورزش شناسایی میشود. از یک جامعهی 275 نفری، نمونه 100تایی از دو گروه کارآفرینان ورزشی- تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی و باشگاهداران- با روش مصاحبه و پرسشنامه، اطلاعات لازم گردآوری شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین دیدگاههای دو گروه یادشده تفاوت وجود ندارد و عاملهایی مانند میزان سرمایهگذاری زیربنایی دولت در ورزش، توجه به کیفیت محصولات و خدمات، میزان تشویقِ جو و فضای عمومی حاکم بر جامعه به خلق و اجرای ایدههای جدید، میزان رقابت در بازار ورزشی (تولید تجهیزات ورزشی و باشگاهداری)، زیرساختهای کسبوکار: ارتباطات، حمل و نقل، خدمات بیمه و خدمات بانکی مانع اصلی کارآفرینی در ورزش کشور هستند.
- چکیده انگلیسی: با توجه به اهمیت بخش ورزش در اقتصاد بهویژه تولید و اشتغال و اهمیت این بخش برای تعالی جوانان، مساعد کردن محیط کسبوکار در این بخش در دستیابی به هدفهای یادشده اثرگذار است. در این رابطه شناخت موانع کارآفرینی در ورزش به سیاستگذاری درست برای توسعهی محیط کسبوکارهای ورزشی کمک میکند. هدف این مقاله شناسایی مانعهای کارآفرینی در ورزش کشور است و به سوال توسعهای مهمی پاسخ میدهد. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق ترکیبی و بر مبنای نظریهی سهشاخهگی مانعهای رفتاری، ساختاری و محیطی کارآفرینی در ورزش شناسایی میشود. از یک جامعهی 275 نفری، نمونه 100تایی از دو گروه کارآفرینان ورزشی- تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی و باشگاهداران- با روش مصاحبه و پرسشنامه، اطلاعات لازم گردآوری شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین دیدگاههای دو گروه یادشده تفاوت وجود ندارد و عاملهایی مانند میزان سرمایهگذاری زیربنایی دولت در ورزش، توجه به کیفیت محصولات و خدمات، میزان تشویقِ جو و فضای عمومی حاکم بر جامعه به خلق و اجرای ایدههای جدید، میزان رقابت در بازار ورزشی (تولید تجهیزات ورزشی و باشگاهداری)، زیرساختهای کسبوکار: ارتباطات، حمل و نقل، خدمات بیمه و خدمات بانکی مانع اصلی کارآفرینی در ورزش کشور هستند.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: جهانگیر یدالهی فارسی,ناصر غلامی,مهرزاد حمیدی,علی کنعانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اشتغالپذیری,دانشآموختگان, تربیت بدنی,نطریهی داده بنیاد
- چکیده: هدف این پژوهش بررسی و شناسایی قابلیتهای اشتغالپذیری دانشآموختگان تربیت بدنی است. روش پژوهش برخاسته از نظریه داده بنیاد برای تبیین و تحلیل یافته های حاصل از مصاحبههای اکتشافی بود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش اعضای هیأت علمی، دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری و کارافرینان ورزشی که در این زمینه صاحبنظر بودند. روش نمونه گیری نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی بود. ابزار گردآوری یافته ها از طریق مصاحبه نیمه سازمان یافته بود. در تحلیل یافتهها از تحلیل محتوا و احصاء مضامین در مراحل کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده گردید. با استناد به ادبیات پژوهش و یافتههای اکتشافی قابلیتهای اشتغالپذیری دانش آموختگان تربیت بدنی به عنوان پدیده محوری بود. بر اساس بررسی به عمل آمده اشتغال پذیری سازهای چند بخشی است که متاثر از مجموعهای از عوامل زمینهای، شرایط مداخلهگر، خصوصیات و قابلیتها، شرایط علی، راهبرد و پیامدهایی است و در دنیای کنونی در صورتی که دانش آموختگان به این مهارت مجهز نشوند، موفّق به یافتن شغل نخواهند شد. بنابر این بهسازی منابع انسانی دانشگاه، بازبینی کتب درسی، تقویت کارآفرینی، آموزشهای مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، ارتقــای توانمندیهای مهارتهای شغلی و حرفــهای دانش آموختگان و ارتقــای کمی و کیفی رویدادهای مرتبط بــا اشتغال میتوانند در اشتغال پذیری دانش آموختگان تربیت بدنی و علوم ورزشی کمک کننده باشد.
- چکیده انگلیسی: This study aimed to investigate and identify the employability capabilities of the graduates of the Physical education. The research method was derived from grounded Theory for explaining and analyzing findings from exploratory interviews. The study population was the professors, students, masters and PhD graduates and sports entrepreneurs who were well-known in this field. The sampling method was a combination of purposeful sampling and snowball. The research tool included an open source interview. In the data analysis phase, the content analysis and counts of the themes were employed in open, axial and selective coding stages. Referring to the literature and exploration, employability of the graduates as a pivotal phenomenon. Results showed that employability is multi-faceted conception that has a set of context conditions, intervening conditions, features, and capabilities, causal conditions, strategies and consequences and in today's world, if graduates do not equip with the employability skills to find employment don’t success. Optimizing human resource, textbook reviews, strengthening entrepreneurship among students, skills training proportionate to the labor market needs, improving job and professional skills quantitative and qualitative improvement of employment-related events they can help the employment of physical education and sports science graduates.
- انتشار مقاله: 27-12-1399
- نویسندگان: فاطمه روشنی,سید احسان امیرحسینی,مهرزاد حمیدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی:
- چکیده: توجه عمیق به مشتری و مشتری مداری, امروز راز دنیای صنعت ورزشی است. هدف از انجام این پژوهش, بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی مشتریان استخرهای خصوصی سرپوشیده به منظور بهبود عملکرد استخرها, برای به دست آوردن رضایت بیشتر مشتریان و جذب بیشتر آنان است. نمونة تحقیق شامل مشتریان استخرهای خصوصی سرپوشیدة مناطق انتخابی شهر تهران (360=N) است. با توجه به منابع موجود و پرسشنامه های ویژة رضایت مشتری و ویژگی های خدمات استخرهای ورزشی, از پرسشنامة محقق ساخته استفاده شد. آزمون آماری مورد استفاده در این تحقیق, آزمون دو جمله ای است. با توجه به اینکه دو طبقه نمره وجود داشت, برای آزمون فرضیات از این توزیع استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین رعایت بهداشت و امور ایمنی استخر, امکانات و تجهیزات کالبدی با رضایت مشتریان ارتباط معنی داری وجود دارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to study the factors influential in indoor pool customers’ satisfaction. The data were obtained randomly from 360 Tehra indoor pool customers. 349 questionnaires were used for this study and the instrument was customers’ satisfaction questionnaire (coefficient alpha 0.81). The data were evaluated by the binomial test. The results showed that there were significant relationships between pool hygiene and safety, pool equipment and facility and customer satisfaction
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: طاهر بهلکه,مهرزاد حمیدی,محمود گودرزی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدل سازی,آمیختة بازاریابی,صنعت ورزش کشور,تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل مسیری .
- چکیده:
- چکیده انگلیسی: Sport marketing mix management is planning & deciding strategic mix of factors that are making clear sport marketing mix. It is very important because of its role in fixing sport trade; and due to its sensitive role in marketing management, managers have spent a lot of time to analyze it. This article proposes modelling the marketing mix in sport industry by path analysis . For this purpose, a questionnaire consisting of 45 components & 92 reliability was prepared (P<0.01). For collecting the data, 108 subjects as the sample of sport marketing clubs at super league matches of 9 sport fields were asked to complete the questionnaire. 98 questionnaires were completed. Lysrel software Ver.8.52 for modelling SPSS software Ver.14 and ?-Kronbakh were used. After collecting the data, concealment factors among 45 components, found in background study, were identified. Results showed that there were 8 factors as the most important factors at the sport marketing mix in industry of IRI. Then the model of the sport marketing mix was made. Due to this model, sponsorship, promotion management, pricing management and powers of market are the independent variables & public relation, process management, place management & brand management are the dependent ones.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: ژاله معماری,محمد خبیری,مهرزاد حمیدی,انوشیروان کاظم نژاد,جهانگیر یداللهی
- مشاهده