در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علمی پژوهشی زراعت و فناوری زعفران
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: زعفران,پردازش تصویر,طبقه بندی
- چکیده: طبقهبندی زعفران به عنوان گرانترین ادویه از اهمیت بالایی برای مشتریان و تجار برخوردار است. به طور کلی، در حال حاضر دو روش برای درجهبندی زعفران استفاده میشود. روش اول براساس تجربیات فرد خبره و با مشاهده نمونهها انجام میشود. روش دوم تخریبی بوده و با استفاده از متدهای آزمایشگاهی انجام میگیرد. طبق نظر متخصصان، استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین برای طبقهبندی زعفران به دلیل داشتن ماهیت غیر مخرب و خصوصیات بهنگام، یک هدف است. این روش همچنین میتواند باعث افزایش دقت فرآیند درجهبندی در مقیاس صنعتی شود. در این مقاله، یک روش مبتنی بر ماشین بینایی ارائه شده است. با توجه به عدم تحقیقات مستند در مورد این موضوع، جستجوی مشروح جامع در این کار ارائه میشود. تقریباً تمام ویژگیهای رنگ استخراج و در تعداد زیادی از طبقهبندی کنندهها استفاده شد. افراد خبره در ایران زعفران را بر اساس خصوصیات ظاهری به سه طبقه اصلی یعنی پوشال، نگین و سرگل طبقهبندی میکنند. در این مقاله، یک بانک اطلاعاتی متشکل از 440 تصویر از زعفران برای سه کلاس مختلف با استفاده از دوربین تلفن همراه جمعآوری شد. پس از اعمال تعدادی از مراحل پیش پردازش مانند حذف پس زمینه، بریدن و حذف مناطق ناخواسته تصاویر و غیره ، 21 ویژگی رنگی با استفاده از روش های مختلف تحلیل تصویر استخراج شد. برای طبقهبندی از 22 طبقهبندیگر استفاده شدند. مقایسه نتایج طبقهبندی کنندههای مختلف نشان داد که Linear Discriminant ، Linear SVM، Bagged Trees و RUSBoost Trees می توانند در هنگام استفاده از ویژگیهای رنگی، درجهبندی دقیقتری را نسبت به سایر طبقهبندی کنندهها ایجاد کنند. به طور خاص، دراین کار، میانگین دقت 23/82 درصد با استفاده از طبقهبندیکننده خطی SVM بدست آمد.
- چکیده انگلیسی: The classification of saffron as the most expensive spice is of great importance for customers and traders. In general, two methods are currently used to classify saffron. The first method is based on the experiences of an expert and by observing the samples. The second method is destructive and is performed using laboratory methods. According to experts, the use of machine learning techniques to classify saffron is a goal due to its non-destructive nature and timely characteristics. This method can also increase the accuracy of the industrial scale grading process. In this paper, a vision machine method is presented. Due to lack of documented research on this subject, a comprehensive literature search is presented in this work. Almost all color characteristics were extracted and used in a large number of classifiers. Experts in Iran classify saffron into three main categories based on their appearance: Pushal, Negin and Sargol. In this paper, a database consisting of 440 images from saffron for the three different classes was collected using a mobile phone camera. After applying some preprocessing steps, such as background removal, cropping etc., 21 color features were extracted using different image analysis methods. Twenty-two classifiers were employed for classification. Comparing results of different classifiers showed that the Linear Discriminant, Linear SVM, Bagged Trees and RUSBoost Trees can produce more accurate grading compared to other classifiers when using color features. In particular, mean classification accuracy of 82.23% was achieved in this work using Linear a SVM classifier.
- انتشار مقاله: 01-08-1398
- نویسندگان: مرتضی محمد زاده مقدم,مسعود تقی زاده,حسن صدرنیا,حمیدرضا پوررضا
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی,شادی,دانش آموزان
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، بر روی رابطه بین شادی با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان پسر دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگی می باشد.می کنند.جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرج تشکیل می دهند، که از این تعداد 340 نفر بر اساس جدول پیشنهادی مورگان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. نمونه های انتخاب شده به آزمون های خودارزشمندی مشروط کراکرد همکاران و پرسشنامه شادکامی آکسفورد پاسخ دادند. همچنین معدل نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته به نقش سازنده شادی در پیشرفت تحصیلی ارتباط معناداری را نشان داد و با افزایش سطح شادی و نشاط در بین دانش آموزان شاهد پیشرفت تحصیلی و تلاش بیشتر آنان خواهیم بود.
- چکیده انگلیسی: The aim of the present study was to investigate the relationship between happiness and academic achievement among male high school students in Karaj. The method of the present study is correlational. The statistical population of the study consists of all first grade high school students in Karaj, of which 340 people were selected by simple random sampling based on Morgan's proposed table. The selected samples answered the conditional self-efficacy tests of colleagues and the Oxford Happiness Questionnaire. Also, the grade point average of the first semester of the 99-98 academic year was considered as a measure of academic achievement. Data were analyzed using Pearson correlation test. Findings showed a significant relationship to the constructive role of happiness in academic achievement and with increasing the level of happiness and vitality among students, we will see their academic progress and more effort.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: شیما ذبیحی فر,مرتضی محمد زاده,ارسلان افسر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: صلاحیت های حرفه ای,معلم,سند چشم انداز 1404,آینده پژوهی
- چکیده: بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان به عنوان یکی از ارکان آموزش یک الزام در سیستم آموزشی کشور به شمار می رود. در این پژوهش بدلیل تکثر داده های مربوط به صلاحیت های حرفه معلمی در خط زمانی برنامه پنجم و ششم، مقالات معتبر این برهه زمانی( از سال 1390 تا 1398) جهت سمت سو دادن به نگرش محققان و دست اندرکاران برنامه ریزی نظام آموزشی، اقدام به آینده پژوهی و اکتشاف عناصر مهم این مسیر پرداخته شد. تحلیل محتوا پژوهش های به تلخیص داده ها در سه عنصر: روانی و عاطفی ، توسعه دهنده گی خود، اخلاق در آموزش و پژوهش از اهم موضوعات ِآینده صلاحیت های حرفه ای معلمان به تشریح در این مقاله پرداخته شد.
- چکیده انگلیسی: Examining the professional qualifications of teachers as one of the pillars of education is a requirement in the educational system of the country. In this study, due to the multiplicity of data related to the qualifications of the teaching profession in the timeline of the fifth and sixth programs, valid articles of this period (from 1390 to 1398) to address the attitudes of researchers and those involved in planning the educational system, Futurism and exploration of important elements of this path were discussed. Content Analysis Research summarizing data in three elements: psychological and emotional, self-development, ethics in education and research of the most important future topics of professional competencies of teachers were described in this article.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استاندارد فضای آموزش,کلاس درس,کرونا,آسیب شناسی,پیشگیری
- چکیده: هدف این پژوهش کاهش آسیب های فضای آموزشی بطور خاص کلاس درس در دوره ظهور و بروز بیماری های اپیدمی می باشد . روش پژوهش حاضر کیفی از نوع توصیف و تحلیل آسیب ها و ارایه راهکار های مناسب است. محتوا پژوهش از طریق اسناد پایگاه های اطلاعاتی معتبر بدست آمده است. یافته ها و نتایج به توصیف موقعیت و راه های کاهش و پیشگیری و ارایه پیشنهاداتی برای آموزش مداوم پرداخته شده است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to reduce the damage to the educational space, especially the classroom during the emergence and incidence of epidemic diseases. The present research method is qualitative in terms of describing and analyzing injuries and providing appropriate solutions. The content of the research is obtained through the documents of valid databases. Findings and results describe the situation and ways to reduce and prevent and provide suggestions for continuing education.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانش آموزان,مشاوره,فردی,گروهی,مقطع متوسطه
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر سنجش اثربخشی مشاوره های فردی و گروهی بین دانش آموزان از منظر مشاوران مقطع متوسطه اول شهر کرج صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرج تشکیل می دهند . جهت تعیین حداقل حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد. بر این اساس تعداد نمونه از دو جامعه مذکور 146 نفر میباشد. به منظور انتخاب اعضای نمونه از روش تصادفی خوشه بندی استفاده شد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی مشاوره فردی و گروهی در قالب 12 سوال بسته پاسخ استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط متخصصان و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، آزمون – t تک نمونه ای و تی مستقل استفاده شده است. یافته نشان داد که مشاوره بصورت فردی و گروهی موثر می باشد و همچنین بین مشاوره گروهی و فردی تفاوتی دیده نشد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of individual and group counseling between students from the perspective of first grade high school counselors in Karaj. The statistical population of this study consists of all first grade high school students in Karaj. Krejcie and Morgan table was used to determine the minimum sample size. Accordingly, the number of samples from the two mentioned communities is 146 people. Random clustering method was used to select the sample members. In order to collect information, a researcher-made questionnaire on the effectiveness of individual and group counseling in the form of 12 closed-ended questions was used. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha. Kolmogorov-Smirnov, one-sample t-test and independent t-test were used to analyze the data. The results showed that individual and group counseling is effective and also there was no difference between group and individual counseling.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: شیما ذبیحی فر,مرتضی محمد زاده,ارسلان افسر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی,شادی,دانش آموزان
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، بر روی رابطه بین شادی با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان پسر دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگی می باشد.می کنند.جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرج تشکیل می دهند، که از این تعداد 340 نفر بر اساس جدول پیشنهادی مورگان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. نمونه های انتخاب شده به آزمون های خودارزشمندی مشروط کراکرد همکاران و پرسشنامه شادکامی آکسفورد پاسخ دادند. همچنین معدل نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته به نقش سازنده شادی در پیشرفت تحصیلی ارتباط معناداری را نشان داد و با افزایش سطح شادی و نشاط در بین دانش آموزان شاهد پیشرفت تحصیلی و تلاش بیشتر آنان خواهیم بود.
- چکیده انگلیسی: The aim of the present study was to investigate the relationship between happiness and academic achievement among male high school students in Karaj. The method of the present study is correlational. The statistical population of the study consists of all first grade high school students in Karaj, of which 340 people were selected by simple random sampling based on Morgan's proposed table. The selected samples answered the conditional self-efficacy tests of colleagues and the Oxford Happiness Questionnaire. Also, the grade point average of the first semester of the 99-98 academic year was considered as a measure of academic achievement. Data were analyzed using Pearson correlation test. Findings showed a significant relationship to the constructive role of happiness in academic achievement and with increasing the level of happiness and vitality among students, we will see their academic progress and more effort.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: شیما ذبیحی فر,مرتضی محمد زاده,ارسلان افسر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: صلاحیت های حرفه ای,معلم,سند چشم انداز 1404,آینده پژوهی
- چکیده: بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان به عنوان یکی از ارکان آموزش یک الزام در سیستم آموزشی کشور به شمار می رود. در این پژوهش بدلیل تکثر داده های مربوط به صلاحیت های حرفه معلمی در خط زمانی برنامه پنجم و ششم، مقالات معتبر این برهه زمانی( از سال 1390 تا 1398) جهت سمت سو دادن به نگرش محققان و دست اندرکاران برنامه ریزی نظام آموزشی، اقدام به آینده پژوهی و اکتشاف عناصر مهم این مسیر پرداخته شد. تحلیل محتوا پژوهش های به تلخیص داده ها در سه عنصر: روانی و عاطفی ، توسعه دهنده گی خود، اخلاق در آموزش و پژوهش از اهم موضوعات ِآینده صلاحیت های حرفه ای معلمان به تشریح در این مقاله پرداخته شد.
- چکیده انگلیسی: Examining the professional qualifications of teachers as one of the pillars of education is a requirement in the educational system of the country. In this study, due to the multiplicity of data related to the qualifications of the teaching profession in the timeline of the fifth and sixth programs, valid articles of this period (from 1390 to 1398) to address the attitudes of researchers and those involved in planning the educational system, Futurism and exploration of important elements of this path were discussed. Content Analysis Research summarizing data in three elements: psychological and emotional, self-development, ethics in education and research of the most important future topics of professional competencies of teachers were described in this article.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استاندارد فضای آموزش,کلاس درس,کرونا,آسیب شناسی,پیشگیری
- چکیده: هدف این پژوهش کاهش آسیب های فضای آموزشی بطور خاص کلاس درس در دوره ظهور و بروز بیماری های اپیدمی می باشد . روش پژوهش حاضر کیفی از نوع توصیف و تحلیل آسیب ها و ارایه راهکار های مناسب است. محتوا پژوهش از طریق اسناد پایگاه های اطلاعاتی معتبر بدست آمده است. یافته ها و نتایج به توصیف موقعیت و راه های کاهش و پیشگیری و ارایه پیشنهاداتی برای آموزش مداوم پرداخته شده است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to reduce the damage to the educational space, especially the classroom during the emergence and incidence of epidemic diseases. The present research method is qualitative in terms of describing and analyzing injuries and providing appropriate solutions. The content of the research is obtained through the documents of valid databases. Findings and results describe the situation and ways to reduce and prevent and provide suggestions for continuing education.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانش آموزان,مشاوره,فردی,گروهی,مقطع متوسطه
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر سنجش اثربخشی مشاوره های فردی و گروهی بین دانش آموزان از منظر مشاوران مقطع متوسطه اول شهر کرج صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرج تشکیل می دهند . جهت تعیین حداقل حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد. بر این اساس تعداد نمونه از دو جامعه مذکور 146 نفر میباشد. به منظور انتخاب اعضای نمونه از روش تصادفی خوشه بندی استفاده شد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی مشاوره فردی و گروهی در قالب 12 سوال بسته پاسخ استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط متخصصان و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، آزمون – t تک نمونه ای و تی مستقل استفاده شده است. یافته نشان داد که مشاوره بصورت فردی و گروهی موثر می باشد و همچنین بین مشاوره گروهی و فردی تفاوتی دیده نشد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of individual and group counseling between students from the perspective of first grade high school counselors in Karaj. The statistical population of this study consists of all first grade high school students in Karaj. Krejcie and Morgan table was used to determine the minimum sample size. Accordingly, the number of samples from the two mentioned communities is 146 people. Random clustering method was used to select the sample members. In order to collect information, a researcher-made questionnaire on the effectiveness of individual and group counseling in the form of 12 closed-ended questions was used. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha. Kolmogorov-Smirnov, one-sample t-test and independent t-test were used to analyze the data. The results showed that individual and group counseling is effective and also there was no difference between group and individual counseling.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: شیما ذبیحی فر,مرتضی محمد زاده,ارسلان افسر
- مشاهده