در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: توانمندسازی سرمایه انسانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیران,روابط انسانی,مدیریت مبتنی بر وب,مدیریت زمان سازمانی
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط مدیریت مبتنی بر وب با مدیریت زمان سازمانی با نقش میانجی روابط انسانی انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل تمامی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در سه سطح عالی، میانی و عملیاتی است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 201 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسشنامه مدیریت مبتنی بر وب، روابط انسانی، مدیریت زمان سازمانی استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری Lisrel وSPSS تحلیل شدند. نتایج به دست آمده گویای آن است که مدیریت مبتنی بر وب با مدیریت زمان سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارد، مدیریت مبتنی بر وب با روابط انسانی رابطه مثبت و معنی داری دارد، روابط انسانی با مدیریت زمان سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارد، همچنین مشخص شد که مدیریت مبتنی بر وب با نقش واسطه روابط انسانی با مدیریت زمان سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارد. در نتیجه می توان بیان نمود با توجه به مدیریت مبتنی بر وب و توسعه روابط انسانی از سوی مدیران می توان شاهد توسعه مدیریت زمان سازمانی بود.
- چکیده انگلیسی:
T
he present study aims to relationship between web-based management with organizational time management with mediating role of human relations is done. Research method, descriptive and correlation research design is a structural equation modeling model. The statistical population includes all managers of Islamic Azad University of Hormozgan Province in three levels of excellent, middle and operational, using simple random sampling method 201 people were selected as the statistical sample. For data collection three web-based management questionnaires, human relationships, organizational time management were used research data after collection by using of Lisrel and SPSS statistical software were analyzed. The results indicate that web-based management with organizational time management is positive and significant relationship. Web-based management with human relationships is positive and significant relationship. Human relationships with organizational time management is positive and significant relationship. It was also found that web-based management with role of mediator of human relationships with organizational time management is significant and positive relationship. As a result, it can be concluded regarding web-based management and development of human relationships by managers can witness of development of organizational time management.
- انتشار مقاله: 27-07-1397
- نویسندگان: محمد جمالدینی,بابک حسین زاده,علی اصغر شجاعی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی,راهبردهای شرح و بسط پیچیده,اضطراب ریاضی,دانش آموزان دوره ابتدایی
- چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای شرح و بسط پیجیده بر اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان سیریک تحصیلی 99-1398 می باشد. روش تحقیق کاربردی و به روش شبه تجربی بود، جامعه آماری تحقیق شامل کلیهی دانشآموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان سیریک میباشد. روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای بود که 60 نفر در دو گروه آزمایش و شاهد (هر گروه 30) نفر قرار گرفتند. برای هر دو گروه پرسشنامه اضطراب ریاضی و نمرات درس ریاضی جمع آوری شد و بعد از آن فقط برای گروه آزمایش 8 جلسه کلاسهای راهبردهای شرح و بسط پیچیده اجرا شد و برای گروه کنترل هیچگونه آموزشی ارائه نشد،سپس مجدداً پرسشنامهها در پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از تحلیل کواریانس تحلیل در نرم افزار آماری SPSS19 تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت معنی داری بین گروه گواه و آزمایش در اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد.در نتیجه راهبردهای شرح و بسط پیچیده در اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است.
- چکیده انگلیسی: The main purpose of this study is to investigate the effect of complex elaboration strategies on mathematical anxiety and academic achievement of primary school male students in Sirik city in 2009-2010. The research method was applied and quasi-experimental. The statistical population of the study includes all male elementary school students in Sirik city. The method was multi-stage random cluster sampling in which 60 people were divided into experimental and control groups (30 people in each group). Mathematical anxiety questionnaire and math lesson scores were collected for both groups, and then only 8 sessions of complex strategy development classes were conducted for the experimental group, and no training was provided for the control group, then again the post-test questionnaires for both The group performed. Data were collected and analyzed using analysis of covariance in SPSS19 statistical software. Findings showed that there is a significant difference between the control and experimental groups in math anxiety and students 'academic achievement. As a result, complex description strategies are effective in math anxiety and students' academic achievement.
- انتشار مقاله: 30-04-1399
- نویسندگان: منوچهر ضیایی,محمد جمالدینی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی,راهبردهای شرح و بسط پیچیده,اضطراب ریاضی,دانش آموزان دوره ابتدایی
- چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای شرح و بسط پیجیده بر اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان سیریک تحصیلی 99-1398 می باشد. روش تحقیق کاربردی و به روش شبه تجربی بود، جامعه آماری تحقیق شامل کلیهی دانشآموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان سیریک میباشد. روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای بود که 60 نفر در دو گروه آزمایش و شاهد (هر گروه 30) نفر قرار گرفتند. برای هر دو گروه پرسشنامه اضطراب ریاضی و نمرات درس ریاضی جمع آوری شد و بعد از آن فقط برای گروه آزمایش 8 جلسه کلاسهای راهبردهای شرح و بسط پیچیده اجرا شد و برای گروه کنترل هیچگونه آموزشی ارائه نشد،سپس مجدداً پرسشنامهها در پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از تحلیل کواریانس تحلیل در نرم افزار آماری SPSS19 تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت معنی داری بین گروه گواه و آزمایش در اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد.در نتیجه راهبردهای شرح و بسط پیچیده در اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است.
- چکیده انگلیسی: The main purpose of this study is to investigate the effect of complex elaboration strategies on mathematical anxiety and academic achievement of primary school male students in Sirik city in 2009-2010. The research method was applied and quasi-experimental. The statistical population of the study includes all male elementary school students in Sirik city. The method was multi-stage random cluster sampling in which 60 people were divided into experimental and control groups (30 people in each group). Mathematical anxiety questionnaire and math lesson scores were collected for both groups, and then only 8 sessions of complex strategy development classes were conducted for the experimental group, and no training was provided for the control group, then again the post-test questionnaires for both The group performed. Data were collected and analyzed using analysis of covariance in SPSS19 statistical software. Findings showed that there is a significant difference between the control and experimental groups in math anxiety and students 'academic achievement. As a result, complex description strategies are effective in math anxiety and students' academic achievement.
- انتشار مقاله: 30-04-1399
- نویسندگان: منوچهر ضیایی,محمد جمالدینی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پیشرفت تحصیلی,راهبردهای شرح و بسط پیچیده,اضطراب ریاضی,دانش آموزان دوره ابتدایی
- چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای شرح و بسط پیجیده بر اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان سیریک تحصیلی 99-1398 می باشد. روش تحقیق کاربردی و به روش شبه تجربی بود، جامعه آماری تحقیق شامل کلیهی دانشآموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان سیریک میباشد. روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای بود که 60 نفر در دو گروه آزمایش و شاهد (هر گروه 30) نفر قرار گرفتند. برای هر دو گروه پرسشنامه اضطراب ریاضی و نمرات درس ریاضی جمع آوری شد و بعد از آن فقط برای گروه آزمایش 8 جلسه کلاسهای راهبردهای شرح و بسط پیچیده اجرا شد و برای گروه کنترل هیچگونه آموزشی ارائه نشد،سپس مجدداً پرسشنامهها در پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از تحلیل کواریانس تحلیل در نرم افزار آماری SPSS19 تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت معنی داری بین گروه گواه و آزمایش در اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد.در نتیجه راهبردهای شرح و بسط پیچیده در اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است.
- چکیده انگلیسی: The main purpose of this study is to investigate the effect of complex elaboration strategies on mathematical anxiety and academic achievement of primary school male students in Sirik city in 2009-2010. The research method was applied and quasi-experimental. The statistical population of the study includes all male elementary school students in Sirik city. The method was multi-stage random cluster sampling in which 60 people were divided into experimental and control groups (30 people in each group). Mathematical anxiety questionnaire and math lesson scores were collected for both groups, and then only 8 sessions of complex strategy development classes were conducted for the experimental group, and no training was provided for the control group, then again the post-test questionnaires for both The group performed. Data were collected and analyzed using analysis of covariance in SPSS19 statistical software. Findings showed that there is a significant difference between the control and experimental groups in math anxiety and students 'academic achievement. As a result, complex description strategies are effective in math anxiety and students' academic achievement.
- انتشار مقاله: 30-04-1399
- نویسندگان: منوچهر ضیایی,محمد جمالدینی
- مشاهده