در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فرایندهای نوین در مهندسی مواد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ایمیدازول,بازدارندهی خوردگی,مطالعات نظری,فلز مس,تابع چگال,اختلال مولر- پلست
- چکیده: در این تحقیق، شاخصهای بازدارندگی خوردگی برای ترکیبات 4-متیل 1-فنیل ایمیدازول (PMI)، 4-متیل 1-(اورتو- تولیل)-ایمیدازول (O-TMI) و -متیل 1-(پارا- تولیل)-ایمیدازول (P-TMI) روی فلز مس، در محیط خنثی و پروتونه توسط شیمی محاسباتی بررسی گردید. از روش نظریهی تابع چگال (DFT) و نظریه اختلال مولر-پلست (MP2) به همراه سریهای پایهی استاندارد6-31++G* استفاده گردید. ویژگیهایی مانند: گاف انرژی (DE)، ممان دو قطبی(m)، الکترونگاتیوی (c)، سختی (h) و کسری الکترونهای منتقل شده از مولکول بازدارنده به اتم فلزی (DN)، در دو حالت خنثی و پروتونه و در دو فاز محاسبه شده است. مولکول p-TMI مؤثرترین بازدارنده برای محافظت از خوردگی مس میباشد. در انتها همبستگی مناسبی بین مقادیر DN و نتایج بهدست آمده از روشِ تجربی بهدست آمد.
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 24-06-1394
- نویسندگان: محمدحسین قربانی,حمیده کلهر,آرش قورچیان
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: سیاست نامه علم و فناوری
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آزمایشگاههای دانشکده مدیریت,آزمایشگاه نوآوری,آزمایشگاه مالی,آزمایشگاه رفتاری,آزمایشگاه جامع
- چکیده: در سطح جهان، نظام آموزشی دانشگاه ها در پاسخگویی به نیازهای جامعه، دچار تغییر و تحول می شوند. در این راستا زیرساختهای تحقیق، نقش مهمی در تمامی زمینههای علمی به خصوص علوم انسانی برای پیشرفت دانش دارند. یکی از زیرساخت هایی که بسیاری از دانشگاه های علوم انسانی در تلاش برای راه اندازی آن هستند، آزمایشگاه مدیریت است. بررسی امکانات آموزشی و پژوهشی در بسیاری از دانشگاههای جهان اعم از دانشگاههای تراز اول در حوزه مدیریت مانند آکسفورد و امآیتی تا دانشگاههایی که در سطح متوسطی قرار میگیرند نظیر ناتینگهام و اوترخت، حاکی از این است که بسیاری از این دانشگاهها، اقدام به راهاندازی مکانی تحت عنوان آزمایشگاه در حوزه علوم مدیریت و اقتصاد نمودهاند. اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق از روش مطالعه کتابخانه ای گردآوری شده است. نتایج نشان می دهد آزمایشگاه های موجود در حوزه مدیریت را میتوان در چهار قالب آزمایشگاههای نوآوری، رفتاری، مالی و جامع طبقهبندی کرد. همچنین نتایج نشان میدهد راهاندازی و استفاده از یک آزمایشگاه مدیریت در درجه اول نیازمند یک راهبرد مشخص، برنامه کلان، همکاری مدیران ارشد دانشگاه و دانشکدههای زیرمجموعه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان شاغل به تحصیل میباشد.
- چکیده انگلیسی: Around the world, the educational system of universities is changing to meet the needs of society. Research infrastructures have played an important role in all fields of science for the advancement of scientific knowledge, especially in the humanities and social sciences, and their research infrastructures have evolved over the last decade. One of the infrastructures that many humanities universities are trying to set up is a management lab. It is currently relying on the Management Laboratory as a valuable component in the research and education of universities. The development of the lab can promote products and products and thus make the university profitable. Examination of teaching and research facilities at many universities around the world, from top management universities such as Oxford and MIT to mid-level universities such as Nottingham and Utrecht, suggest that many of these universities have they have set up a local lab called the Laboratory of Management and Economics. The approach of this research is qualitative and library study methods have been used to collect the required information. The results show that laboratories in the field of world management can be classified into four laboratories of innovation, behavioral, financial and comprehensive. The results also show that setting up and using a management lab primarily requires a clear strategy and macro plan, collaboration between senior university and subordinate colleges, as well as the involvement of faculty and students.
- انتشار مقاله: 26-06-1398
- نویسندگان: مهدی گودرزی,محمدحسین قربانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های کاربردی در شیمی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: گاز نجیب,رزونانس مغناطیسی هسته,اتم در مولکول,اختلال مولر - پلست,شیمی محاسباتی
- چکیده: گازهای نجیب در شیمی کلاسیک به عنوان "بی اثر" نام برده میشوند، ولی در همین اواخر گزارشهای زیادی (اعم از مطالعات تجربی و محاسباتی) نشان میدهد که این ترکیبات تمایل بسیار کمی به واکنش با سایر عناصر داشته و میتوانند به عنوان اکسندههای شیمیایی به کار گرفته شوند. در این پژوهش محاسبات بهینهسازی هندسی، محاسبات رزونانس مغناطیسی هسته (NMR) و آنالیز بر اساس نظریه اتم در مولکول (AIM) برای بررسی ترکیبات جدید از گازهای نجیب با فرمول عمومی HNgY…N2 و HNgY…HX انجام شده است. تمام ساختارهای HNgY…N2 در سطح **MP2/6-311++G و ساختارهای HNgY…HX در سطح (MP2/ aug-cc-pVTZ (H) ،DGDZVP (Ng and Y بهینه شدند. انرژی کل و پایداری نسبی این گروه از ترکیبات نوین با بهینهسازی ساختار هندسی بهدست آمد و مشخص شد که وجود هستههای سنگین موجب پایداری میشود. مطالعات NMR در مورد تمام ترکیبات خانوادهی HNgY…N2 و همچنین ساختارهای 1 و 2 خانوادهی HNgY…HX، پوشیده شدن هستههای هیدروژن را نمادی از تشکیل برهمکنش میداند. نتیجههای بهدست آمده از نظریه AIM و NMR در مورد کمپلکسهای HNgY…N2 به طور کامل در تطابق هستند.
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 01-10-1393
- نویسندگان: محمدحسین قربانی,آرش قورچیان
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: توسعه,مشتری,چالش,شنا
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل چالشهای رشته شنا و راهکارهای توسعه آن در ایران بود. روش تحقیق حاضر از نوع تلفیقی با استفاده از رویکردهای کیفی و کمی بود. جامعه تحقیق، در روش کیفی 16 نفر شرکتکننده شامل متخصصان رشته مدیریت ورزشی که خود مربی و ناجی شنا بودند، مدیران باسابقه استخرها، ورزشکاران باسابقه و عضو تیمهای ملی و باشگاهی، و مدیران و مسئولین فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران بودند. روش نمونهگیری هدفمند بود. در بخش پیمایش، کاربران مجموعه های شنای شهر تهران بهعنوان پایتخت ایران (100000≤N ) مورد توجه قرار گرفتند که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر تعیین شد و برای دستیابی به افراد نمونه تحقیق از روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای استفاده شد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه نیمه ساختار یافته برای بخش کیفی و پرسشنامه محقق ساخته برای بخش کمی بود که پس از اطمینان از روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تحلیل دادهها، در بخش کیفی، از روش تحلیل تماتیک ولکات و در روش کمی آزمونهای مقایسه تک گروهی، بین گروهی، تحلیل واریانس و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که از نظر جامعه تحقیق وضعیت موجود رشته شنا در کشور نامطلوب است و دلایل آن، به وجود مشکلات اقتصادی، محدودیتهای فرهنگی و قانونی، کمبود زیرساخت و منابع، مدیریت ناکارآمد در این رشته مربوط است. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که راهکارهای همگانیسازی و توسعه رشته شنا در کشور عبارتنداز: برنامهریزی اقتصادی، بهبود مدیریت منابع، مدیریت بازاریابی و ارتباطات، برنامهریزی فراگیر عدالت محور. در بین عوامل توسعه و همگانی سازی رشته شنا در بین خبرگان، مهمترین راهکار، توجه به عوامل مدیریتی معرفی شد؛ در حالیکه از نظر کاربران مهمترین راهکار توسعه و همگانیسازی ورزش شنا در کشور عامل اقتصاد است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to identify and analyze the challenges for developing greater public access to swimming and its development strategies in Iran. The research method was a combination of qualitative and quantitative approaches. The population consisted of 16 participants, including experts in the field of sport management,, coaches and experienced safe guards, former athletes and members of national and club teams, managers of the Swimming Federation. Swimming pools in Tehran were considered as the research population (N≤100000). The sample size was 384 and cluster sampling method was used for choosing samples. In order to analyze the data, in the qualitative part, the thematic analysis method was used and for the quantitative part, the ANOVA, intergroup analysis, variance analysis and Friedman ranking test were used. The research results showed that the current status of the public accessing to swimming pools is not suitable and it’s related to the economic problems, cultural and legal constraints, lack of infrastructure and resources, inefficient management in this field. The results also showed that the public accessing and development strategies of swimming in Iran include economic planning, improvement of management resources, marketing and communication management, justice-based inclusive planning. According to the experts, the most important strategy for the development of swimming in Iran was paying more attention to managerial factors, while for the users, the most important strategy for developing and public access to swimming in the country was the economic factor.
- انتشار مقاله: 12-12-1398
- نویسندگان: سارا کشکر,محمدحسین قربانی,عارفه قنبری فیروزآبادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانشجو,برنامه راهبردی,پایش,تندرستی,فعالیتبدنی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی پایش تندرستی و فعالیت بدنی دانشجویان کشور بوده است. این پژوهش، از نوع تحقیقات آمیخته (کیفی-کمی) است و به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش را از یک سو تمامی دانشگاه های دولتی سراسر کشور و از سویی دیگر، تمامی خبرگان حوزه ورزش دانشجویی و پایش سلامت و تندرستی دانشجویان تشکیل داده است. جهت گردآوری داده ها در بخش کیفی از مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 20 نفر از نخبگان بهره گرفته شد و در بخش کمی، نمونه شامل 39 نفر از نخبگان و ناظران مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه ها بوده است. بر طبق یافته ها، ماموریت نظام پایش تندرستی و فعالیت بدنی دانشجویان کشور شامل «سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای پایش سلامت دانشجویان، ارائه مشاوره ورزشی و برنامه های تمرینی و اصلاحی در جهت توسعه تندرستی، سلامت جسمانی و ارتقای کیفیت زندگی دانشجویان کشور و توسعه دانش و حساسیت آنها نسبت به حفظ و ارتقای تندرستی» و چشم انداز را «دانشجوی ایرانی: تندرست و شاداب» در نظر گرفته شد و ارزش های محوری شامل «تندرستی، نشاط و شادابی، فعالیت بدنی، تناسب اندام، اشتغال و خودکفایی در نظر گرفته شد. علاوه بر این، تعداد 20 نقطه ضعف، 11 قوت، 12 تهدید و 15 فرصت شناسایی گردید. برنامه مستخرج از این پژوهش، میتواند به عنوان یک طرح کلی و چارچوب راهنما در راستای پایش و توسعه تندرستی و آمادگی جسمانی دانشجویان کشور مورد اجرا قرار گیرد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to develop a strategic plan for monitoring the well-being and physical activity of Iranian students. This research is a mixed (qualitative-quantitative) research and has been conducted in the field. The statistical population of the study consisted of all governmental universities throughout the country and all other experts in the field of student sport and student well-being monitoring. In the quantitative section, the sample consisted of 39 elites and supervisors of university well-being and sport counseling centers. According to the findings, the mission of the student well-being and Physical Activity system is "policy making, planning and implementation of student health monitoring, providing sports counseling and training and improvement programs for well-being development." 'Physical health and quality of life of the country's students and the development of their knowledge and sensitivity to maintaining and promoting well-being' and the vision considered as 'Iranian student: healthy and vitality' and core values including well-being, vitality' Physical activity, fitness, employment and self-sufficiency were considered. In addition, 20 weaknesses, 11 strengths, 12 threats and 15 opportunities were identified. Six major objectives were formulated and five strategies and 21 operational plans were designed to achieve these goals. The program derived from this research can be implemented as an outline and guide framework for the development of the well-being and fitness of Iranian students.
- انتشار مقاله: 05-11-1398
- نویسندگان: رضا قراخانلو,محمدحسین قربانی,مهدی بیاتی,امیر شمس
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: فرهنگ,ورزش,گراندد تئوری,ارزش های اخلاقی
- چکیده: ﺍﺷﺎﻋﻪ ارزشهای اخلاقی ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺍﻣﺮﻭﺯ، امری ضروری است. ﻭﺭﺯﺵ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ، ﻫﻤﮕﺎﻧﻲ، ﭘﺮﻭﺭﺷﻲ ﻭ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱ ﺑﻪ رویکرد ﺟﺪﻳﺪی ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ، ﺗﺎ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺯﻣﻴﻨﻪ توسعه اخلاقی و ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻭﺭﺯﺷﻲ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻳﺪ. از اینرو تحقیق حاضر به طراحی الگوی ارزش های اخلاقی متناسب با ورزش ایران پرداخته است. با عنایت به ماهیت کیفی و اکتشافی موضوع، از روش تحقیق کیفی از نوع گراندد تئوری و به شیوه گلیزر (1992) استفاده شد. نمونه پژوهش را 25 نفر از نخبگان که در زمینه ارزشهای اخلاقی در ورزش دارای تخصص بودند تشکیل داد و نمونه گیری تا دستیابی به اشباع نظری ادامه پیدا کرده است. جهت تدوین الگوی پژوهش، نخست از طریق مطالعات اولیه کتابخانه ای، فهرست مقدماتی عوامل شناسایی گردید. سپس از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته داده های کیفی لازم گردآوری شد. نتایج کدگذاری باز حاکی از آن بود که 58 ارزش می تواند در طراحی الگوی ارزشهای اخلاقی موثر باشد. در مرحله کدگذاری محوری، ارزش ها در 7 مفهوم طبقه بندی شد. در نهایت این مفاهیم، در سه مقوله رفتاری فردی، میان فردی (تعاملی و بین فردی) و ساختاری (سازمانی و ملی) ترکیب و الگوی نهایی ترسیم گردید. یافته های این تحقیق می تواند به عنوان مبنایی جهت توسعه ارزشهای اخلاقی در ورزش مورد استفاده نهادهای سیاست گذار امور فرهنگی و همچنین سازمانهای اجرایی ورزش کشور قرار گیرد.
- چکیده انگلیسی: The dissemination of ethical values in today's world is essential. Sport in terms of championship, sport for all, educational and professionalism requires a new approach, requires a new approach, in order to provide ethical development and sporting behaviors. Therefore, the present research has been designed to develop a model of ethical values appropriate to sport in Iran. Considering the qualitative and exploratory nature of the subject, the qualitative research method of grounded theory based on Glaser (1992) method was used. The research sample was comprised of 25 elite experts in the field of ethical values in sport, and sampling continued to achieve theoretical saturation. To formulate the research model, a primary list of factors was identified through a review of the literature. Then qualitative data were collected through semi-structured interviews. The open coding results indicated that 58 values could be effective in designing the model of ethical values. In the pivotal coding step, values are classified in seven concepts. Finally, these concepts were combined in the three categories of behavior individual, interpersonal (interactive and interpersonal), and structural (organizational and national) components and so the final model was developed. The findings of this research can be used by policy makers of cultural affairs as well as the executive agencies of sports as a basis for the development of ethical values in sport.
- انتشار مقاله: 25-09-1396
- نویسندگان: محمدحسین قربانی,مرجان امیری مقدم,حسین زارعیان
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اقتصاد مقاومتی,اصلاح الگوی مصرف,برنامهریزی کلاسی,حمایت از تولید داخلی,نوآوری و شکوفایی
- چکیده: یکی از راههای عملیاتیشدن اقتصاد مقاومتی در ورزش، نهادینهکردن این مفهوم از سنین پایه است؛ ازاینرو، توجه به ورزش مدارس و شناسایی مؤلفههای اقتصاد مقاومتی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به ماهیت کیفی و اکتشافی موضوع، از روش پژوهش کیفی از نوع گراندد تئوری و به شیوة گلیزر (1992) استفاده شد. نخست، ازطریق مطالعات اولیه، فهرست مقدماتی عوامل مؤثر شناسایی شد. سپس، مصاحبههای نیمهساختاریافته (تعداد = 26نفر) با نخبگان آگاه از موضوع پژوهش انجام شد. نتایج کدگذاری باز حاکی از آن بود که 54 نشان میتوانند در عملیاتیشدن اقتصاد مقاومتی در ورزش مدارس مؤثر باشند. سپس، در مرحلة کدگذاری محوری، نشانها در 17 مفهوم طبقهبندی شدند. درنهایت، هفت مقولة شناساییشدة حاصل از کدگذاری انتخابی شامل مقولة اصلاح الگوی مصرف، تدوین برنامة آموزشی، نوآوری و شکوفایی، حمایت از تولید داخلی، حفظ محیطزیست و منابع طبیعی، توجه به اقتصاد مدرسه و شیوة آموزشی طبقهبندی شدند. سیاستگذاران تربیتبدنی آموزشوپرورش کشور میتوانند از نشانها، مفاهیم و مقولههای شناساییشده در برنامهریزیهای آتی خود برای عملیاتیشدن اقتصاد مقاومتی در ساعات ورزش استفاده کنند.
- چکیده انگلیسی: One way of operating resistive economy is institutionalizing it from basis ages. Thus, considering School sport and identifying the components of resistive economy in this area is important. Due to the qualitative and exploratory nature of the subject, qualitative research, Glaser (1992) approach of grounded theory methods was used. Initially, preliminary list of effective indices was identified from prior studies. Then semi-structured interviews (n= 26) conducted in elites who were aware of the subject. The results showed that 54 indexes can be effective in operating resistive economy in the in-School sports. Then in axial coding process 17 concepts were classified. Finally, 7 categories through selective coding was identified including reforming consumption patterns, class planning, innovation and development, protection of domestic production, protect the environment and natural resources, considering the school economy and teaching method. Physical education policy makers can use identified signs, concepts and categories in future planning to operate resistive economy in sport timetable.
- انتشار مقاله: 20-01-1396
- نویسندگان: حسین زارعیان,محمدحسین قربانی,فهیمه میرزائی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانش آشکار,دانش ضمنی,سرمایه های فکری,دانش فردی و سازمانی
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعة مدیریت دانش در وزارت ورزش و جوانان انجام شد. روش پژوهش حاضر، کیفی و مبتنی بر نظریة دادهبنیاد با رویکرد سیستماتیک است. جامعة آماری این پژوهش شامل تمام مدیران، مشاوران و کارشناسان خبرة وزارت ورزش و جوانان و اعضای هیئتعلمی مطلع از حوزة مدیریتِ دانش در این وزارتخانه بود. در این تحقیق از روش نمونهگیری هدفمند مبتنی بر رویکرد نظری استفاده شد، جمعآوری اطلاعات تا اشباع نظری دادهها ادامه یافت و تعداد 19 مصاحبة فردی نیمهساختاریافته انجام گرفت. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش کدگذاری سهمرحلهای باز، محوری و انتخابیِ استراس و کوربین با استفاده از نرمافزار مکس کیودا (MAXQDA 10) استفاده شد. با کمک نرمافزار در مرحلة کدگذاری باز تعداد 172 کد مستقل باز اولیه (مفاهیم)، 32 کد باز ثانویه (مقولههای فرعی) و در نهایت بر اساس کدهای باز ثانویه، 12 مقولة اصلی ایجاد شد. نتایج این پژوهش نشان داد بهمنظور توسعة مدیریت دانش در وزارت ورزش و جوانان، باید 12 عامل یادشده بهعنوان مؤلفههای کلیدی مد نظر قرار گیرند که ارتباط بین آنها در قالب الگوی نهایی پژوهش ارائه شده است. در این الگو، توسعة مدیریت دانش با مقولات فرعیِ سطح مشارکت کارکنان در برنامههای دانشی و فرهنگ سازمانیِ دانشمدار، بهعنوان مقولة اصلی یا پدیدة محوری انتخاب شد که بهعنوان یک متغیر وابسته تحت تأثیر شرایط گوناگونی مانند ارادة سازمانی، تدوین برنامة استراتژیک مدیریت دانش، تشویق و انگیزش کارکنان، عوامل فردی، عوامل سازمانی، بسترهای اجرایی و بسترهای نرمافزاری قرار دارد.
- چکیده انگلیسی: The present study was done with purpose of codification the development model of knowledge management in ministry of youth and sports. The Research Method of this study was qualitative study based on grounded theory with approach systematic. The statistical population included all managers, advisers and experts of the Ministry of Youth and Sports and faculty informed of the field of knowledge management in this ministry. Purposive sampling used based on Theoretical approach, data collection continued until theoretical saturation and 19 semi-structured interviews were conducted. In order to analyze the data, were used three-step coding, open, axial and selective Strauss and Corbin with using Maxqda software. With the help of software 172 independent primary open-code (concepts) in open coding phase, 32 secondary open-code (sub categories) and finally, based on secondary open codes were created 12 primary categories. The results of this study showed that in order to develop knowledge management in the Ministry of Youth and Sports should be mentioned 12 factors considered as key components, which the relationship between them presented in the final model of the research. In this model, the development of knowledge management with sub categories of level of employee participation in knowledge programs and Knowledge-based organization culture was chosen as the main issue or central phenomenon, that as a dependent variable affected by various conditions such as the will of the organization, KM strategic plan, personnel incentive, individual factors, organizational factors, administrative and software infrastructure.
- انتشار مقاله: 19-10-1395
- نویسندگان: رحمت الله قلی پور,محمدرضا اسماعیلی,حبیب هنری,محمدحسین قربانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانشجو,مهارتهای ارتباطی کارآفرینانه,رضایت مشتریان,باشگاههای ورزشی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران باشگاههای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو بوده است. جامعة آماری پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان و متخصصان دانشگاهی و مدیران باشگاههای ورزشی، و در بخش کمّی شامل مشتریان دانشجوی باشگاههای ورزشی دانشگاهی و غیر دانشگاهیِ شهر کرج بوده است (173n=). برای اطمینان از پایایی پرسشنامه، از سه معیار ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. برای بررسی روایی نیز از روایی همگرا و روایی صوری استفاده شده است. همچنین، در بررسی رابطة بین متغیرها و تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که مهارتهای کلامی، مهارت گوشدادن،مهارت اجتماعی، مهارت همدلی، مهارت حمایتگری، مهارت بازخورد گرفتن و مهارت مثبتگراییِ مدیران، بر رضایت مشتریان دانشجو تأثیر مثبت و معنیدار دارد (96/1<t) و مهارتهای نفوذ آرمانی، تحریک خردمندانه، خودنظمی و خودگشودگی بر رضایت دانشجویان تأثیر معنی داری نداشته است (96/1>t). در این پژوهش، مهمترین مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران باشگاههای ورزشی در راستای توسعة رضایت مشتریان دانشجو، در قالب یک مدل، استاندارد شده است و در قالب سه دستة مهارت شخصی (مثبتگرایی و بازخورد)، تعاملی (مهارتهای اجتماعی، گوشدادن و کلامی) و رهبری (حمایتگری و همدلی) شناسایی و دستهبندی شده و مدیران باشگاههای ورزشی میتوانند از آن بهعنوان یک مدل مبنا بهرهبرداری کنند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigating the effect of entrepreneurial communication skills of clubs Managers on student satisfaction. Target population of this study in qualitative section consists of academic experts and directors of sport clubs in Karaj city and in quantitative Section is all student that used sport clubs in Karaj (n=173). In this study in order to assurance of the reliability of the measurement instruments, three criterions were used. There are factor loadings, Cronbach's alpha and Composite Reliability. And for validation were used from convergent validity. Also In order to evaluate the relationship between variables and their impact on each other the partial least squares method and smart-pls software were used for analyzing the data. The results show that manager's skills including: Verbal skills, listening skills, social skills, empathy skills, supporting skills, get feedback skills and positivism skills have a positive and meaningful effect on student customer satisfaction (T-value> 1.96). Skills of idealized influence, intellectual stimulation, self-discipline and openness was not significant affect to student satisfaction (T-value< 1.96). In this study, the most important entrepreneurial communication skills of sport club manager’s needed to improvement of student satisfaction had standard in the form of a model. This model consisted of three skills of personal (get feedback and positivism) communicational (Verbal skills, listening skills, social skills) and leadership (empathy and Supportive). This model can be utilized as a base model by the sports clubs’ managers.
- انتشار مقاله: 25-11-1394
- نویسندگان: رضا محمدکاظمی,محمدحسین قربانی,مجتبی رجبی کیا
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Iranian Journal of Physics Research
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خواص مغناطیسی,نانوذرات اکسیدهای منگنز,سل-ژل
- چکیده: نانوذرات اکسیدهای منگنز با استفاده از روش سل-ژل سنتز شد. بازپخت در دمای 250 درجه سیلسیوس منجر به تولید Mn3O4 شد، که با افزایش دمای بازپخت Mn2O3 نیز حاصل شد. برای تهیهی MnO2 در دمای اتاق از پتاسیم پرمنگنات و مالئیک اسید استفاده شد. ویژگی های ساختاری اکسیدهای منگنز با استفاده از طیف XRD بررسی شدند و متوسط اندازه کریستالیت ها در محدوده 38 تا 51 نانومتر مشخص شد. طیف VSM به منظور بررسی خواص مغناطیسی نمونهها و اثر دمای بازپخت بر منحنی پسماند، Xm (پذیرفتاری مغناطیسی) متفاوتی را برای Mn3O4 و Mn2O3 نشان داد.
- چکیده انگلیسی: Manganese oxide nanoparticles were synthesized by sol-gel technique. Annealing in 250°C leading to produce Mn3O4 .Mn2O3 was obtained by increasing annealing temperature.Potassium permanganate and maleic acid were used to produce MnO2 at room temperature.The structural properties of manganese oxides were investigated by XRD spectrum and the average crystallite size were identified in the range of 38-51nm.The magnetic properties of the samples were studied by VSM. The effect of annealing temperature on the hysteresis cycle showed different χm for Mn3O4 and Mn2O3.
- انتشار مقاله: 05-09-1398
- نویسندگان: محمدحسین قربانی,عبدالمحمود داورپناه
- مشاهده