در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: روش دلفی,دیپلماسی ورزشی,سیاست خارجی
- چکیده: هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعه دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود.
روششناسی: کل فرآیند پژوهش شامل دو مرحله بود، مرحله اول پژوهش شامل: تحقیق کیفی (با استفاده از ابزار مصاحبه با اساتید دانشگاه و نخبگان، مطالعه مقالات، کتب، اسناد و مدارک)، مرحله دوم پژوهش شامل: تحقیق کمی از نوع توصیفی- تحلیلی (با استفاده از روش دلفی و AHP). پس از پایان مرحله اول پژوهش، تعداد 15 متغیر، بعد از پایان دور دوم روش دلفی و غربالگری نهایی شناسایی شد.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که برخورداری از حمایت و پشتیبانی دستگاه دیپلماسی، ارتباط منسجم و متقابل با دیگر نهادها و سازمانهای ذینفع دولتی و غیردولتی، دستور کار قرار دادن نظام نامه هدفمند با جذب نیروی انسانی خلاق در حوزه دیپلماسی ورزشی، همکاری متقابل بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک با وزارت امور خارجه، ایجاد نهادی متمرکز برای پیگیری اقدامات انجام شده و جلوگیری از دوبارهکاریها و... میتواند از عوامل موثر بر توسعه دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشد.
نتیجهگیری: با توجه به یافتههای بهدست آمده میتوان گفت که وجود یک نهاد منسجم عهدهدار تدوین و اجرای دیپلماسی ورزشی ضروری بهنظر میرسد. همچنین پیشنهاد میشود که وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت امور خارجه به برنامهریزی، سیاستگذاری و تعیین هدف در این حوزه، تعاملات آکادمیک، افزایش فعالیتهای دانشگاهها و... به توسعه فعالیتهای دیپلماسی در حوزه ورزش بپردازد.
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was to Identify and Prioritize the Effective Factors of Sport Diplomacy Development in Islamic Republic of Iran’s Foreign Policy.
Methodology: The entire research process included two steps, The first step of research included: qualitative research (Using an interview with university professors and elites, reading articles, books and documents), The second step of the study included: quantitative research of descriptive-analytical type (using Delphi and AHP method). After the end of the first phase of the study, 15 variables were identified after the end of the second round and Delphi method and the final screening.
Results: results of the study showed that having diplomatic support, interaction communication with other governmental and nongovernmental organizations, The agenda of introducing a targeted constitution with creative human resources in the field of sports diplomacy, Mutual cooperation between the Ministry of Sports and the National Olympic Committee and Paralympics with Ministry of Foreign Affairs, Establishing a centralized agency to follow-up and prevent duplication and ... Could be effective factors in the development of sport diplomacy in the foreign policy of the Islamic Republic of Iran.
Conclusion: According to the findings, it can be said that existence of a coherent organization responsible for the development and implementation of sport diplomacy seems necessary. It is also suggested that the Ministry of Sports and Youth in cooperation with Ministry of Foreign Affairs, Policies and setting goals in this field, academic interactions, increasing activities of universities and ... payoff to development diplomacy activities in the field of sports.
- انتشار مقاله: 25-12-1397
- نویسندگان: امین رضا بخشی چناری,محمود گودرزی,سید نصرالله سجادی,مجید جلالی فراهانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: قصد خرید,بازاریابی ورزشی,تبلیغات اینترنتی,محصول ورزشی,مصرفکننده ورزشی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرفکنندگان ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی و همچنین به صورت توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری، کلیۀ دانشجویان دانشکدهها و گروههای تربیتبدنی دانشگاههای شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر بهدست آمد. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه وو و همکاران (2008) بود که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید 12 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید و همچنین از تحلیل عاملی تأییدی برای سنجش روایی سازه استفاده شد و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف آن بین 86/0 تا 91/0 محاسبه گردید. در بخش توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و در بخش استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه با تکنیک گام به گام مورد استفاده قرار گرفت که تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS 23 انجام شد. نتایج نشان میدهد که عوامل درگیری با محصول، نگرش به تبلیغات اینترنتی و محتوای تبلیغات اینترنتی میتوانند قصد خرید را پیش بینی کنند. هم چنین توجه به تبلیغات اینترنتی نتوانست در معادله رگرسیونی سهمی داشته باشد. درگیری با تبلیغات اینترنتی و نقش آن در خرید محصولات در درجه نخست بر اساس نیاز و کاربرد و اهمیت محصول برای افراد است و بعد از آن با ایجاد نگرش و تهیه محتوای خوب و چشمگیر میتوان فروش محصولات را افزایش داد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of the study was to investigate the effect of online advertising on sport consumer purchase decision. This research is of applied research in terms of goals and descriptive-survey as well. statistical Population were students of physical education at colleges and universities in the city of Tehran. Sample size determined through using Cochran formula and obtained 344 people. Data collection tool was Wu et al (2008) questionnaire that its validity approved by 12 professional sport management and marketing professors and confirmatory factor analysis was used to assess construct validity and the reliability through Cronbach's alpha coefficient was calculated for different parts , between 0/86 to 0/91. Data analyzed by descriptive and inferential tests such as means, standard division, kolmogorov-smirnov and stepwise multivariate linear regression and data analysis was performed using SPSS 23. The results show that the factors product involvement degree, attitudes to Internet advertising and Internet advertising content design can predict purchase decision. Internet advertising contact and attention could not also contribute regression equations. Internet advertising involvement and role of goods purchase foremost according to necessity, usage, importance to people and after that attitude creation and good content can increase goods selling.
- انتشار مقاله: 20-09-1395
- نویسندگان: علیرضا ذاکریان,مجید جلالی فراهانی,همیلا تکلی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل استنادی,بازاریابی ورزشی,مقالات بازاریابی ورزشی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی مقالات بازاریابی ورزشی با استفاده از تحلیل استنادی در نشریات علمی- پژوهشی تربیت بدنی و علوم ورزشی در محدوده سالهای 1392 -1379 است. روش پژوهش این تحقیق تحلیل استنادی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق حاضر، تمام مقالات حوزه بازاریابی ورزشی در 10 نشریه تربیت بدنی و علوم ورزشی در طی 13 سال و نمونه آماری برابر جامعه است. به این منظور، 1236 استناد از 68 مقاله استخراجی بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel 2010 استفاده گردید. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها، میانگین استناد برای هر مقاله 17/18 بوده است. در بین منابع اطلاعاتی، مقالات بیشترین استناد را به خود اختصاص دادهاند. همچنین یافته ها نشان داد قدیمی ترین و جدیدترین منبع انگلیسی مورد استفاده، به ترتیب مربوط به کتاب و کتاب و مجله می باشد. علاوه بر این ها، نتایج نشان داد بیشتر مقالات به صورت سه نفری نوشته شدند و اغلب نویسندگان دارای مرتبه علمی استادیاری بودهاند. در کنار این ها، پر استناد ترین نویسندگان داخلی و خارجی و مجلات هسته مشخص گردید. در پایان، با توجه به اینکه در این تحقیق مقالات زیادی در نشریات گوناگون با موضوعیت بازاریابی ورزشی دیده شده است، پیشنهاد می شود نشریه ای علمی پژوهش با محوریت بازاریابی ورزشی راه اندازی شود.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study was to evaluate sport marketing articles by using citation analysis of scientific publications in the area of physical education and sports science from 1379 to 1392. The methodology of this research is citation analysis. Statistical population of current study is all of 10 journal articles in the field of sports marketing in physical education and sports science over 13 years and the statistical sample was equal to statistical population. For this purpose, 1236 references from 68 extracted articles were investigated. The Excel 2010 software was applied for data analysis. According to the data analysis, the average citation per paper was 17/18. Among the sources of information, most cited was devoted to the articles. Elsewhere findings have shown that Among the English and Persian journals “Sport Marketing Quarterly” and “Sport Management” were core journals. In addition, the results showed that most articles published threesome and most authors have with assistant teacher in academic ranking. Finally, according to results of this current research, it has been suggested that scientific research magazine with focus on sport marketing launch.
- انتشار مقاله: 08-08-1393
- نویسندگان: سید اسفندیار موسوی,مجید جلالی فراهانی,کیوان مرادیان
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی,خوشنامی,لیگ برتر,هواداران,باشگاه فوتبال
- چکیده: هدف این تحقیق بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر خوشنامی تیمهای منتخب لیگ برتر فوتبال ایران است. جامعه پژوهش را هواداران سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور سازی تشکیل میدهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای جامعه نامحدود 384 نفر به دست آمد. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته مسئولیت اجتماعی باشگاه بر اساس پرسشنامه گالبریث و پرسشنامه خوشنامی باشگاه (تهیه شده بر اساس پرسشنامه رسلر ) بود. روایی صوری پرسشنامهها با نظرخواهی از 6 تن از اساتید و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. همچنین به منظور بررسی روایی سازه مقیاس مسئولیت اجتماعی، تحلیل عامل تأییدی انجام شد. جهت بررسی نرمال بودن توزیع دادهها از شاخصهای کجی و کشیدگی استفاده شد. در قسمت توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و در قسمت استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد تمام ابعاد مسئولیت اجتماعی بر خوشنامی باشگاه تأثیر دارد. در مجموع 78 درصد تغییرات خوشنامی باشگاه توسط مسئولیت اجتماعی پیش بینی میشود. بر اساس نتایج تحقیق توجه به فعالیتهای مسئولیت اجتماعی از قبیل انجام بازیهای دوستانه با هدف کمک به نیازمندان، رعایت قوانین و مقررات فدراسیون، حمایت از ورزش همگانی و فعالیتهایی از این قبیل باعث افزایش خوشنامی باشگاه می شود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of social responsibility on club reputation of selective teams in football premier league of Iran including: Esteghlal, perspolice and Travkorsazi. Population for this study was fans of three teams in football premier league. Since the population was unlimited, sample size determined by using formula and obtained 384 people in sum. Data collection tool was club social responsibility researcher – made questionnaire based on Galbrith questionnaire and club reputation questionnaire based on resler questionnaire. For data collection, the social responsibility questionnaire and club reputation questionnaire (prepared according to the Chan questionnaire 2005), and validity approved by 6 professional sport management professors and the reliability by choronbachs alpha coefficient. To verify the Construct Validity of social responsibility instrument, Exploratory and confirmatory factor analysis were performed. In order to verify the normality of data distribution, the skewness, and Kurtosis indexes were used. Data analyzed by Descriptive and inferential tests such as means, standard division and multiple regression. Result showed that all variable of social responsibility affects the reputation of the club. In sum 78 percent of reputation Variance is predicting by social responsibility. Based on result, attending to social responsibility such as participating in the games aimed at helping needy people, implementing the federations rules, protection of sport for all and such activities can increase club reputation.
- انتشار مقاله: 01-04-1393
- نویسندگان: حسین بخشنده,مجید جلالی فراهانی,سید نصرالله سجادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بازاریابی درونی,مشتری گرایی,اداره کل ورزش وجوانان استان اصفهان
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین بازاریابی درونی با مشتری گرایی در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بود. روش تحقیق از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعۀ آماری کلیه کارمندانی بودند که در آن اداره کل فعالیت اداری انجام می دهند. از آنجایی که حجم جامۀ آماری کم بود، (95 نفر) نمونۀ آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسش نامۀ بازاریابی درونی و مشتری گرایی بانسال، مندلسون و شارما (2000) در مقیاس لیکرت و پنج گزینه ای استفاده شد. برای اطمینان از روایی پرسش نامه، پرسشنامة نهایی با تأیید و جمع بندی نظرات 12 تن از استادان رشته مدیریت ورزشی تنظیم شد. پایایی پرسش نامه های تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسش نامه های بازاریابی درونی و مشتری گرایی به ترتیب (75/0 و 79/0) به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون و رگرسیون) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد، بین برخی از ابعاد بازاریابی درونی شامل آموزش، امنیت شغلی، توانمندسازی کارکنان، تسهیم اطلاعات کارکنان و استراتژی؛ با مشتری گرایی ارتباط مثبت ومعنی داری وجود داشت (05/0>P)، و بین برخی دیگر از ابعاد بازاریابی-درونی (پاداش و کاهش فاصله طبقاتی کارکنان) ارتباط معناداری وجود نداشت(05/0
- چکیده انگلیسی: The aim of this research is to determine the relationship between internal marketing and customer orientation General Directorate of Youth and Sport in Esfahan province . Correlation method was applied to the form of field and the goal was accomplished . Statistical population was all employees of the General Department of Sport and Youth of Esfahan. Since the population was small (N = 95) samples were considered statistically equal with statistical population. Two questionnaires to collect data on internal marketing and customer orientation Bansal , Mendelson and Sharma ( 2000) and the five -choice Likert scale was used. To ensure validity, the final questionnaire with approval and concluding comments of 12 professors in sports management were set. The research questionnaire using Cronbach's alpha coefficient for internal marketing and customer orientation questionnaire were ( 0.75 and 0.79) , respectively. For data analysis, descriptive and inferential statistical methods ( Pearson and Spearman correlation coefficients and regression ) were used. The results showed that , among some of the dimensions of internal marketing including education, job security , employee empowerment , and employee information sharing strategies with customer oriented positive and significant correlation was found (p<0/05), and among some of the dimensions of internal marketing ( compensation of employees and reducing the gap ) , there was no significant correlation (p>0/05). Also , in terms of marketing strategy within a factor Beta (0.402) than empowering employees by a factor of (0. 357) , job security a factor of (0. 350) , staff training by a factor of (0.298) , sharing of staff by a factor of (0. 291 ) was a better predictor of customer oriented staff of youth and Sport in Isfahan Province.
- انتشار مقاله: 07-11-1392
- نویسندگان: سلیم عباسی,مجید جلالی فراهانی,ابراهیم علی دوست قهفرخی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: قیمت,ارزش ویژه برند,تبلیغات,تصویر مرکز,ترویج فروش
- چکیده: هدف این پژوهش بررسی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی منتخب بر ارزش ویژه برند بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان مرکز موجهای آبی بودند که تعداد 262 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای قیمت، تصویر مرکز خدماتی، تبلیغات و ترویج فروش یو، دانتو و لی (2000) و ارزش ویژه برند هنسلر، ویلسون و وستبرگ (2011) استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 73/0، 84/0، 78/0 و 81/0 بدست آمد. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که از عناصر آمیخته بازاریابی منتخب، ترویج فروش و تصویر مرکز بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. همچنین، نتایج نشان داد که قیمت و تبلیغات بر ارزش ویژه برند تاثیر ندارند. بر اساس نتایج این پژوهش، مراکز خدمات ورزشی باید برای ایجاد ارزش ویژه برند، فعالیتهای بازاریابیشان را بیشتر بر روی ترویج و ایجاد تصویر مرکز متمرکز کنند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was the influence of selected marketing mix elements on brand equity in sport service. Method research was descriptive - correlational. The statistical population consisted of the Mojhaye Abi center consumers. For sampling, we selected 262 persons. For gathering data, three main questionnaires utilized: Price, Service center image, Advertising and Promotional sales questionnaire (Yoo, Donthu & Lee, 2000) and Brand equity questionnaire (Henseler, Wilson & Westberg, 2011). The validity of questionnaires determined by experts and the reliability were (α = 0.79) for price questionnaire, (α = 0.73) for service center image questionnaire, (α = 0.84) for advertising questionnaire, (α = 0.78) for promotional sales questionnaire and (α = 0.81) for brand equity questionnaire. The stepwise regression results indicated that promotional sales and service center image for selected marketing mix elements did influence on brand equity. Also, the results indicated that price and advertising did not influence on brand equity. According to our results, Sports service centers have to for brand equity creation, their marketing activities are focused more on promoting and image center creation
- انتشار مقاله: 01-03-1392
- نویسندگان: مجید جلالی فراهانی,مجید جلالی فراهانی,مجید جلالی فراهانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نگرش,معلمان تربیت بدنی,دانشآموزان مقطع متوسطه
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر مقایسة نگرش دانشآموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی مقطع متوسطة بندرعباس بود. جامعة آماری تحقیق همة معلمان دروس غیر از تربیت بدنی (62 نفر) و دانشآموزان پسر مقطع متوسطة شهر بندرعباس (20000 نفر) بودند. برای نمونة تحقیق، بر اساس جدول مورگان، 377 دانشآموز به طور تصادفی ساده و 62 معلم غیرتربیت بدنی به طور کلشمار انتخاب شدند. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق از دو پرسشنامة 34 سؤالی محققساختة «بررسی نگرش معلمان و دانشآموزان به معلمان تربیت بدنی» استفاده شد. روایی هر دو پرسشنامه به تأیید 15 متخصص رسید و پایایی آن در آزمونی مقدماتی با 30 آزمودنی و آلفای کرونباخ به ترتیب 81/0 و 83/0 محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی مانند کلموگروف- اسمیرنوف، تی استودنت تکگروهی و مستقل و رگرسیون خطی با کمک نرمافزار SPSS استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد نگرش معلمان سایر دروس و دانشآموزان به معلمان تربیت بدنی نامطلوب است. بین نگرش دانشآموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد. نگرش دانشآموزان قابلیت پیشبینی نگرش معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی را داراست. بین نوع نگرش دانشآموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی تفاوت معناداری وجود ندارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to study and comparison of the attitude of students and teachers of
other courses to the teachers of physical education at the high school in Bandarabbas, Iran. Statistical
population of the research was 62 teachers of non- physical education courses, and 20000 students of
Bandarabbas high schools. On the basis of Morgan table, 377 students were randomly selected, and all
of the teachers were selected as total number of research samples. In order to achieving the required
data, two researcher made questionnaires were used. Their validity was confirmed by the 15 experts and
their reliability was studied in an introductory survey with 30 subjects and was confirmed by
Cronbach’s Alpha of 0.81 and 0.83. In order to achieving the research purposes, the descriptive and
inferential statistics methods such as Kolmogorov-Smirnov, one sample T-test, liner regression, and
independent sample T-test by SPSS software were used. Research findings showed that students and
teachers of other courses have an undesirable attitude to the teachers of physical education. There is a
significant correlation between students and teachers of other courses attitudes to the teachers of
physical education. Student’s attitude is the predictor factors teachers’ attitude to the teachers of
physical education. And there is not meaningful difference between students and teachers of other
courses to the teachers of physical education.- انتشار مقاله: 20-03-1392
- نویسندگان: لقمان کشاورز,مجید جلالی فراهانی,سید محمد انصاری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تربیت بدنی,انگیزه,دوره کارشناسی ارشد,غیرتربیت بدنی
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش، بررسی انگیزه ها، دلایل و تاثیر حضور فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی بود. این پژوهش توصیفی (از نوع پیمایشی) بود که به روش میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. جامعه آماری پژوهش اساتید دانشکده ها و گروههای تربیت بدنی دانشگاه های تهران در سال تحصیلی 89-1388 بودند که تعداد آنها برابر با حدود 110 نفر برآورد شد. نمونه آماری پژوهش 70 نفر از اساتید دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، تربیت معلم، علامه طباطبایی و شهید بهشتی بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. در نهایت و پس از جمع آوری پرسشنامه ها، تجزیه و تحلیل آماری پژوهش بر روی 46 پرسشنامه انجام شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بود که با استفاده از روش های علمی روایی و اعتبار آنها تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل عاملی انجام شد و نشان داد اصلی ترین عامل در خصوص انتخاب گرایش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، علاقه مندی دانشجویان به آن گرایش تحصیلی است. پس از آن توصیه های اساتید و نیز علاقه مندی به یک استاد خاص دارای بیشترین اهمیت معرفی شدند. همچنین، سهولت قبولی در آزمون رشته تربیت بدنی و نیز سهولت ادامه تحصیل تا مقطع دکترا، از جمله مهمترین انگیزه های فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی از حضور در دوره کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی بود. با توجه به اینکه حضور فارغ التحصیلان رشته های دیگر در آزمون کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و قبولی آنان در این رشته، مشکلاتی را به دنبال دارد؛ به دست اندرکاران و برنامه ریزان امر توصیه می شود، با بررسی تمامی جوانب شرایط را به نحوی به پیش ببرند که مصالح رشته تربیت بدنی به بهترین نحو ممکن لحاظ شده و شایسته ترین افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد، انتخاب شوند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the motivations and reasons of non physical education graduate students that continued their education in postgraduate physical education course. Research method was descriptive. The statistical society of research was physical education scientific boards of the universities of Tehran that were teaching in 2009-2010 educational courses. The numbers of statistical society were 110. The sample of scientific board was 70 persons that selected randomly from 5 universities (Tehran, Tarbiyat Modares, Tarbiyat Moalem, Allame Tabatabayi and Shahid Beheshti). 46 persons of samples were participated in this research. The research tool was questionnaire that their reliabilities and validities were conformed through the scientific methods. The analysis of data was done with factor analysis test. The results of research were shown that interest was the most important factor to choose the educational disciplines. Teacher advises and interest to a particular teacher was the other important factors. The most important reasons of non physical education graduate students to select the postgraduate physical education course were the ease of postgraduate physical education test and facility of continued the educational course to PhD. We suggest analyzing all aspects of situation and redesigning the postgraduate test and course of physical education, so that selected the most qualified person to studying in postgraduate physical education course.
- انتشار مقاله: 07-09-1391
- نویسندگان: مجید جلالی فراهانی,ابراهیم علی دوست قهفرخی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اعتماد سازمانی,بهره وری,نیروی انسانی,اردبیل,ورزش و جوانان
- چکیده: هدف اصلی این تحقیق بررسی و شناخت رابطه اعتماد سازمانی و مولفه های آن با بهره وری نیروی انسانی به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر آن بود که در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفت. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا گردید. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق، تمامی کارمندان اداره و ادارات کل ورزش و جوانان استان اردبیل بودند که تعداد آنها 100 نفر بود و نمونه نیز برابر با تعداد جامعه به صورت تمام شمار در نظر گرفته شد. با توجه به اهداف پژوهش، از دو پرسشنامه اعتماد سازمانی و بهرهوری نیروی انسانی جهت گردآوری دادهها استفاده شد. پرسشنامهها از پژوهش لایقی (1390) و شفیعی (1390) تهیه شد. روایی این پرسشنامه ها با نظر اساتید رشته مدیریت ورزشی تایید شد و برای تعیین پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب پایایی اعتماد سازمانی 92/0 و بهره وری نیروی انسانی 86/0 بود. برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی (کلوموگروف- اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) استفاده شد. در نهایت بر اساس یافته های تحقیق، مشخص گردید که شاخص های شایستگی، قابلیت اتکا، صداقت و تعهد سازمانی از اعتماد سازمانی با بهره وری نیروی انسانی رابطه مثبت و معنیداری دارند.
- چکیده انگلیسی: The main purpose of this research was to survey and cognition of the relation between organizational trust and its components with productivity which is assessed in the departments of Sports and Youth in Ardebil Province .This research was descriptive correlation which was carried out by a field method. The population in this study, all employees of the department and departments of youth and sport of Ardebil province that they were 100 persons and all of the samples were considered as equal to number of population. According to the research objectives, two questionnaires, Organizational Trust, Human Resource Productivity were used to data collection. the questionnaires were prepared of the dissertation Layeghi (2011) and Shafiei (2011). The validity of the questionnaire was confirmed by the masters of sport management and reliability of the Cronbach's alpha coefficient was used to determine the reliability coefficient was (Organizational Trust 0.92, Human Resource Productivity 0.86). for the statistical analysis, the descriptive and inferential statistical methods (Kolmogorov Smirnov test, Pearson correlation, multiple regression) were used. Ultimately, according to the findings of the research, showing that four indicators, competency, reliability, truth and organizational commitment, have positive and meaningful relation with productivity.
- انتشار مقاله: 23-02-1394
- نویسندگان: آرمین فعال,ابراهیم علی دوست قهفرخی,مجید جلالی فراهانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عوامل فردی و سازمانی,موفقیت شغلی,شهرداری,سازمان ورزش,کارکنان زن
- چکیده: هدف از این تحقیق ارائه مدل عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق «توصیفی-تحلیلی» و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران زن شاغل در سازمان ورزش شهرداری استان تهران بودند. در این تحقیق با توجه بهمحدود بودن حجم جامعه، تمام جامعه آماری (130n=) به روش نمونهگیری کل شمار بهعنوان نمونه انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از روش میدانی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، برابر 892/0 بهدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی از جمله t تک نمونهای، تحلیل عاملی تأییدی، برآورد ضرایب رگرسیونی استاندارد و تحلیل مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد، عوامل فردی و سازمانی (بازدارنده) و (پیش برنده) بر موفقیّت شغلی کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران تأثیر معنیداری دارد (05/0>p). نتایج تحلیل مسیر نشان داد که بزرگترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر مهارتهای ارتباطی بر موفقیّت شغلی (264/=β) و کوچکترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر قابلیت و توانمندی فردی بر موفقیّت شغلی برابر با (100/0= β) میباشد که این ضریب از نظر آماری معنادار نیست. نتایج تحلیل مسیر در مدل نشان داد، بزرگترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر فرهنگ سازمانی بر موفقیّت شغلی (298/0=β) و کوچکترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر جامعهپذیری زنان بر موفقیّت شغلی برابر با (085/0=β) میباشد که این ضریب از نظر آماری معنادار نیست.
- چکیده انگلیسی:
The aim of this study was to design the model of individual and organizational factors promoting and inhibiting Career success of woman employees at Sport Organization of Tehran Municipality. The research method was "descriptive-analytical" and statistical population of this research included all female managers working in Sports Organization of Tehran Municipality. In this research, due to the limited population size, the whole population(n=130) was selected as the sample. Data were collected by field method and researcher-made questionnaire concerned with individual and organizational factors to promote and inhibite job success for female employees. Reliability of the questionnaire was 0.892 through using Cronbach's alpha coefficient. In order to analyze the data, descriptive and inferential statistics such as single sample T, confirmatory factor analysis, standard regression coefficient estimation and structural equation modeling were used. The results showed that individual and organizational factors promoting and inhibiting have a significant effect on the Career success of women employees in Sport Organization of Tehran Municipality(p
- انتشار مقاله: 30-05-1396
- نویسندگان: عصمت همتی,مجید جلالی فراهانی,ابراهیم علی دوست قهفرخی,محمد خبیری
- مشاهده