در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ایران,بخش خصوصی,لیگ برتر,موانع اقتصادی,باشگاه فوتبال
- چکیده: هدف: شناسایی و رتبهبندی موانع اقتصادی خصوصیسازی باشگاههای حرفهای فوتبال کشور در سال 91-1390 هدف اصلی این تحقیق بود.
روششناسی:جامعة آماری شامل مدیران عامل باشگاههای فوتبال لیگ برتر و دسته یک، رئیسان کارگروههای مختلف فدراسیون فوتبال و مسئولان هیأتهای فوتبال استانها، مدرسان مدیریت ورزشی و برخی مدرسان اقتصاد و مدیریت که با مسائل باشگاههای حرفهای فوتبال آشنایی داشتند و همچنین خبرنگاران فوتبال نویسی که با مسائل خصوصیسازی آشنایی دارند (173N=). گردآوری اطلاعات به شیوه پیمایشی، با استفاده از پرسشنامه انجام شد که روایی آن به تأیید متخصصان رسید و پایایی آن، به روش آلفای کرونباخ، 80/0 به دست آمد. برای رتبهبندی موانع از آزمون فریدمن استفاده شد و از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی نیز استفاده گردید.
یافتهها: نتایج رتبهبندی نشان داد تخصیص نامناسب حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین به باشگاههای حرفهای فوتبال کشور اولین مانعی بود که بر سر راه خصوصیسازی در باشگاههای حرفهای فوتبال کشور وجود داشت.
نتیجه گیری: افزایش کارایی و اثربخشی، بهبود مدیریت، به دست آوردن نتایج مطلوب و افزایش اعتبار باشگاه از موارد مهمی است که همواره مورد توجه علاقهمندان فوتبال بوده و مشکلات اقتصادی در راه خصوصیسازی باشگاهها مانع دستیابی به اهداف مذکور شده است؛ بنابراین رفع موانع اقتصادی موجود، نخستین گام ضروری در این زمینه است.
- چکیده انگلیسی: Objective: This survey identified and ranked the economic obstacles of club privatization in Iranian professional football league.
Methodology: The statistical population of this study included the directors of the premier football league and the first division football league, the chief committees of football federation and provincial football boards, professors of sport management and economics, and management who were familiar with the professional football Issues, as well as football news reporters and experts (N=173). The data collection tool was the structured questionnaire. Its validity was confirmed. To measure reliability of questionnaire, Cronbach’s alpha was used (α=0.80). Friedman test was used to rank the obstacles as well as Factor Analysis was used to identify factors.
Results: The results showed that the first obstacle of professional football club privatization was inappropriate allocation of television broadcast rights and pitch-side advertising among teams.
Conclusion: Increasing the effectiveness and efficiency, improvement of the system management, good results achievement, and budget increase of club are the most important aims of each sport club. The Economic problems towards the clubs privatization were the notable obstacles to reach these aims. So, overcoming these obstacles is the first step to succeed.- انتشار مقاله: 27-01-1393
- نویسندگان: ابراهیم دلدار,غلامعلی کارگر,فرزاد غفوری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پلیس,رویدادهای ورزشی,مسابقات فوتبال,مدیریت انتظامی,امنیت ورزشی
- چکیده: زمینه و هدف: تمهیدات و فرایندهای امنیتی در اماکن اجتماعی، ورزشی بهخصوص ورزشگاهها، جایگاه ویژهای در برنامهریزی برگزاری رویدادها و رقابتهای بزرگ و بینالمللی دارد؛ بر این اساس هدف اصلی این پژوهش مدیریت انتظامی امنیت رویدادهای ورزشی ایران و طراحی الگوی مناسب با تأکید بر مسابقات است. روششناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر روش پژوهش، آمیخته (کیفی وکمی) است. نمونه آماری را در مرحله کیفی (20نفر از نخبگان حوزه مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی ایران) و در مرحله کمی، اساتید دانشگاه، متخصصان، مربیان، بازیکنان، داوران و مدیر عاملان باشگاههای فوتبال کشور به تعداد 338 تشکیل دادند. یافتهها و نتیجهگیری: براساس نتایج پژوهش، شرایط علی (عوامل اثرگذار) مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی ایران شامل شرایط فرهنگی، فیزیکی، اجتماعی، آموزشی و فناوری، پدیدههای علی شامل امنیتی- انتظامی، تعامل و ارتباطات سازمانی و مدیریت و برنامهریزی و بسترها شامل زیستمحیطی و روانشناختی و عوامل مداخلهگر شامل قوانین و مقررات و سیاستگذاری ورزشی است. همچنین براساس نتایج پژوهش، عوامل اثرگذار بر مدیریت انتظامی امنیت رویدادهای ورزشی در ایران بهترتیب اولویت عبارتند از عوامل فیزیکی و زیرساختها، عوامل اجتماعی، آموزش، عوامل فرهنگی و فناوریها.
- چکیده انگلیسی: Background and Objectives: Security measures and procedures in social places, sports, especially stadiums, have a special place in planning events and big and international competitions; on this basis, the main objective of this research is the management of the security of Iran's sporting events and the design of a suitable model with an emphasis on competitions. Method: This research is an applied mixed methods research. The statistical sample was composed in the qualitative stage of 20 elites in the field of security management of Iran's sports events. At the quantitative stage, 338 university professors, specialists, coaches, players, referees and directors of the country's football clubs comprised the sample. Findings and Conclusion: According to the results of this research, the causative conditions (effective factors) of security management of sporting events in Iran include cultural, physical, social, educational and technology conditions, causative phenomena including security-law enforcement, organizational interaction and communication, management and planning, and environmental, including environmental and psychological and interventional factors include sports rules and regulations. Also, based on the research results, factors affecting the security management of sporting events in Iran, are priorities of physical factors and infrastructure, social factors, education, cultural factors and technologies.
- انتشار مقاله: 27-04-1397
- نویسندگان: غلامعلی کارگر,فرزاد غفوری,یوسف محمدیمقدم,غلامرضا مرادی سیاسر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علوم مدیریت ایران
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ورزش,عدم قطعیت,تحلیل محیطی,آینده نگاری راهبردی,STEEPELD
- چکیده: هدف این تحقیق تبیین الگوی محیطی موثر بر آینده نگاری راهبردی ورزش ایران براساس مدلSTEEPELD و ترسیم عدم قطعیتهای کلیدی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف اکتشافی، از نظر ماهیت آمیخته و از نظر مسیراجرا در تحقیقات آینده، پیمایشی و تحلیل تاثیرات متقابل است. جامعه آماری 25 تن اعضای هیأت علمی مدیریت ورزشی دارای مرتبه دانشیاری و بالاتر بودند که با نمونه گیری ترکیبی در سه بخش از آنها استفاده شد. برای تنظیم عوامل محیطی پرسشنامه ای 61 سوالی با روایی همگرا ( 622/0) و ضریب پایایی مرکب (868/0) طراحی شد که برای تحلیل آن از آزمون فریدمن، مدلسازی معادلات ساختاری ((SEM به کمک نرم افزارPLS و پنل خبرگان استفاده گردید. نتایج نشان داد برازش کلی مدل با هشت شاخص محیطی و 745/0 GOF= مورد تأیید است و مؤلفههای سرمایه اجتماعی، رسانه های جمعی وشبکههای اجتماعی، سرانه استاندارد ورزشی و سیاست های زیست محیطی بهعنوان عدم قطعیتهای کلیدی شناخته شدند. ازاینرو، الگوی پژوهش میتواند بهعنوان یک راهنما در کاهش عدم اطمینان محیطی و اتخاذ تصمیمات راهبردی اثربخش باشد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this paper was to design an effective Environmental Scanning model for Iran’s sports strategic foresight based on the STEEPELD model. This exploratory and mixed research was aimed at setting the critical uncertainties through a sample survey method. The statistical population were25 faculties of sports management who at least holding an associate professor degree. They were selected based on simple random sampling method. In order to adjust the environmental factors, a 61-item questionnaire with convergent validity of (0.622) and composite reliability coefficient of (0.868) was designed. We used, Friedman test, structural equation modeling (PLS) and panel of experts for analysis of questionnaires. The results confirmed the overall fit of the model with eight environmental indicators and GOF = 0.745. The components of increasing social capital, expanding mass media and social networks, and developing a legal system were identified as key uncertainties. Therefore, the research model can be effective as a guide in predicting the future of sports organizations.
- انتشار مقاله: 18-10-1399
- نویسندگان: رضا فرخ شاهی نیا,جواد شهلایی,حبیب هنری,غلامعلی کارگر,مسلم شیروانی ناغانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سلامت اجتماعی,رفاه اجتماعی,عدالت اجتماعی,وحدت و انسجام اجتماعی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسی نگرش متخصصان و مدیران ورزش در ارتباط با نقش ورزش قهرمانی بر شاخصهای توسعه اجتماعی است. روش انجام پژوهش، توصیفی و به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید تربیت بدنی، دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی استان تهران و افراد شاغل در فدراسیونهای ورزشی (حدود 700 نفر) بودند. بر اساس جدول مورگان حجم نمونه آماری 248 نفر مشخص گردید که تعداد 203 پرسشنامه ( 39 استاد، 113 دانشجوی دکتری و 51 شاغل در فدراسیون) برگشت داده شد. نمونهگیری به صورت طبقهای تصادفی صورت پذیرفت. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 38 سؤالی محقق ساخته "بررسی نگرش متخصصان و مدیران ورزش در ارتباط با نقش ورزش قهرمانی بر شاخصهای توسعه اجتماعی" استفاده شد. که روایی محتوایی آن توسط 15 نفر از استادان دانشگاهها و متخصصان تأیید شد و پایایی آن در آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با استفاده از آلفای کرونباخ 92/0 محاسبه شد. در خصوص روایی سازه، بر اساس بار عاملی و T-Value تمام شاخصها رابطه معنیداری با عامل اصلی داشتند و توانستند پیشگویی خوبی برای توسعه اجتماعی باشند. برای تحلیل دادههای پژوهش از روشهای آماری توصیفی و استنباطی مانند کلموگروف- اسمیرنوف، تی استودنت تک گروهی و مستقل، تحلیل واریانس و دانکن با کمک نرم افزار spss نسخه 20 و تحلیل عاملی تأییدی با نرم افزار لیزرل نسخه 8/8 استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که میانگین نگرش متخصصان و مدیران ورزش در شاخصهای رفاه اجتماعی، سلامت فردی، سلامت اجتماعی، وحدت و انسجام اجتماعی زیاد و در شاخص عدالت اجتماعی کم میباشد. بنابر این با توجه به نگرش مثبت متخصصان در ارتباط با نقش ورزش قهرمانی بر توسعه برای استفاده از آن در این راستا بایستی برنامهریزی مناسب انجام گیرد.
- چکیده انگلیسی: The current study aims to investigate viewpoint of professionals and sport executives about the role of athletics on social development indicators. The methodology was analytic-descriptive and conducted in survey research. The statistical population in the research involves physical education professors and ph.D. candidates in sport managment of Tehran province and people working in the sport federations (about 700 persons). For example, the 203 sample people (39 professors, 113 Ph.D., 51 people employed in the Federation) were randomly from each Stratified selected. In order to achieve the objectives of the study, the 38-question questionnaire developed by the researcher was used “investigate viewpoint of professionals and sport executives about the role of athletics on social development indicators". Its content validity was confirmed by 15 academic professors and experts. and its reliability was studied in a pilot study with 30 subjects and its Construct factor with confirmatory factor analysis was confirmed. Reliability was 0.92 using Cronbach's alpha. The statistical descriptive-inferential methods, for data analysis, such as the Kolmogorov-Smirnov test, and independent t-test of single group, analysis of variance and Duncan test using the software SPSS, Version 20 were used. The results showed that the average attitude of professionals and sport managers, , about role of athletics sport on social development indicators, in social welfare, personal health, social health, social unity, indicators was high, but on social justice index was low. Thus, according to positive attitude of experts about the role of athletics on social development, an appropriate plan to use it for this purpose should be done.
- انتشار مقاله: 22-05-1393
- نویسندگان: علی قائدی,فرزاد غفوری,غلامعلی کارگر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خرید,کالاهای ورزشی,خارجی,تولیدکنندگان ورزشی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر مقایسه دیدگاه تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان کالاهای ورزشی خارجی در رابطه با دلایل گرایش به خرید و مصرف کالاهای ورزشی خارجی و سپس رتبه بندی مهمترین دلایل از دیدگاه این سه گروه است. تحقیق حاضر از نظر هدف پژوهش، کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نوع مقایسه ای و از نظر چگونگی جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات پیمایشی به شمار می آیدکه بشکل میدانی انجام گرفته است و اطلاعات موردنیاز آن از طریق مطالعات و جمع آوری نظرات16تولیدکننده پوشاک ورزشی،46فروشنده و360مصرف کنندگان پوشاک ورزشی (ورزشکار) بدست آمده است.دراین تحقیق ازپرسشنامه محقق ساخته استفاده شد.روایی آن به شکل صوری و محتوا و با دراختیار قراردادن اهداف پژوهش، توسط15نفر ازمتخصصین مدیریت ورزشی و بازاریابی تایید گردید.پایایی با اجرای مطالعه راهنما برروی30نفر و بااستفاده از آلفای کرونباخ70/0بدست آمد.به منظور آزمون فرضیه های پژوهش ابتدا از آزمونUمان ویتنی به منظور مقایسه دیدگاه ها واز آزمون فریدمن برای رتبه بندی علل تمایل افراد به خرید کالاهای ورزشی خارجی استفاده گردید. براساس نتایج حاصله بین مصرف-کنندگان و فروشندگان و بین تولیدکنندگان و فروشندگان در رابطه با دلایل مصرف کالاهای ورزشی خارجی تفاوت معناداری وجود داشت ولی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تفاوت معناداری وجود نداشت. از دیدگاه مصرف کنندگان تطابق بیشتر کالاهای ورزشی خارجی با استانداردهای ورزشی، کیفیت و دوام بیشترکالاهای ورزشی خارجی و اطلاع رسانی ضعیف تولیدکنندگان ورزشی داخلی در مورد ویژگی های پوشاک ورزشی خود در رسانه ها در مقابل اطلاع رسانی وسیع کالاهای ورزشی خارجی به ترتیب مهم ترین دلایل می باشد.از دیدگاه تولیدکنندگان تطابق بیشتر کالاهای ورزشی خارجی با استانداردهای ورزشی،ضمانت بیشتر کالاهای ورزشی خارجی و تنوع بیشتر کالاهای ورزشی بترتیب مهم ترین دلایل می باشد.از دیدگاه فروشندگان افزایش قیمت مواد اولیه در نتیجه گران بودن کالای داخلی در مقابل کالای ارزان خارجی، فرهنگ غلط مبنی بر بهتر بودن کالای خارجی و ضعف در مصرف کالای داخلی و تطابق بیشتر کالاهای ورزشی خارجی با استانداردهای ورزشی به ترتیب مهم ترین دلایل می باشد.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study was comparison and Determination the reasons of purchasing foreign sport products from sport producers, Sellers and Consumers Viewpoints and then ranking the reasons. This research was an applied paper. The statistical population of this study was 16 sport producers, 46 sellers and 360 consumers. Data collection was done by a researcher made questionnaire that contains 52 items and demographic information. Its validity was confirmed by 15 sport management and marketing specialists and experts. The reliability of this questionnaire was estimated by ALPHA CRONBACH 0/70. Data analysis was done by MANN WHITNEY U test and FRIEDMAN test. Based on results there was significant difference between producers and consumers and sellers and consumers but there wasn't significant difference between producers and sellers in the effective factors to purchase foreign sport products. From consumers view point the standards, quality of foreign sport products and weakness informing about Iranian sport products are important priority. From producers view point the standards, more warranty and diversity of foreign sport products are important priority and at last from sellers view point the price of Iranian sport products, wrong culture to buy Iranian sport products and the standards of foreign sport products are important priority
- انتشار مقاله: 15-03-1392
- نویسندگان: رضا صادقی,سارا کشکر,حمید قاسمی,غلامعلی کارگر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشهای ارتباطی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رسانه,وندالیسم,ارزشهای اخلاقی,هوادار
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه ارزشهای اخلاقی انتقال یافته از رسانهها به جامعه با کنترل رفتارهای وندالیسمی در بین تماشاچیان فوتبال، با توجه به ویژگیهای فردی آنها بوده است. این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی، از نظر استراتژی، توصیفی و از نظر مسیر اجرا، پیمایشی است و به شکل میدانی انجام شده است. تعداد افراد جامعه 20000 نفر از تماشاچیان هوادار تیمهای ملوان و پیروزی بودهاند که در لیگ باشگاههای فوتبال در ورزشگاه تختی انزلی حضور داشتهاند. جامعه نمونه تحقیق بر طبق جدول مورگان 377 نفر تعیین شده بود و ابزار سنجش تحقیق، پرسشنامه محقق ساختهای بود که با تکیه بر مبانی نظری تحقیق و پرسشنامه تحقیقات مشابه داخلی و خارجی تهیه شد. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که بین میزان کنترل رفتارهای وندالیستی تحت تأثیر نمایش رسانهای فوتبال با متغیرهای وضعیت تأهل، سن، تحصیلات و اشتغال رابطه معنیدار وجود دارد؛ همچنین اکثریت افراد جامعه تحقیق معتقد بودهاند که رسانهها در انتقال ارزشهای اخلاقی از طریق نمایش فوتبال در قالب رفتارهای مبتنی بر ارزش و معرفی الگوهای اخلاق مدار موفق نیستند و بین متغیرهای ارزشهای اخلاقی برگرفته از رسانهها با متغیرهای کنترل رفتار وندالیستی رابطه معنیدار مشاهده نمیشود.
- چکیده انگلیسی:
The present article aims to examine the relationship between moral values
conveyed to society by media and controlling vandalistic behaviors of soccer
fans, given their personal characteristics. An applied research, the present study
adopts a descriptive methodology and employs a survey through field study to
achieve its objectives. The subjects consisted of 20000 supporters of Malavan
and Piruzi who attended Takhti Stadium to watch the match between the two
teams. The samples consisted of 377 fans who were selected based on Morgan’s
Table. The measurement tool was a researcher-made questionnaire constructed
based on the research theoretical principles and similar foreign and domestic
research questionnaires. Findings indicate that there is a significant
relationship between the level of controlling vandalistic behaviors through
football on TV and such variables as marital status, age, education and job.
Furthermore, majority of the subjects believed that media are not successful in
conveying moral values while broadcasting football. There was not either a
significant relationship between variables related to moral values adopted from
media and variables related to controlling vandalistic behaviors.- انتشار مقاله: 10-05-1390
- نویسندگان: سارا کشکر,غلامعلی کارگر,رضا خورشیدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیران,تصمیمگیری,فن آوری اطلاعات و ارتباطات,سازمانهای ورزشی
- چکیده: هدف: بررسی نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تصمیمگیری مدیران سازمانهای ورزشی ایران است.
روش شناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی بود. سه پرسشنامه ویژگیهای جمعیت شناختی، میزان کاربرد ICT در سازمانهای ورزشی و تصمیمگیری بکار گرفته شد. جامعه آماری، شامل مدیران ستادی فدراسیونهای ورزشی در سال 92-1391 (150N=) و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان (15N=) است. نمونه آماری مدیران فدراسیونهای ورزشی (108= n) و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان (14= n) به روش تصادفی ساده انتخاب گردیدند. روایی پرسشنامهها با اعمال نظرات 15 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تایید شد. پایایی پرسشنامه میزان کاربرد ICT در سازمانهای ورزشی و پرسشنامه تصمیمگیری به ترتیب (89/0= α) و (93/0= α) بدست آمد. در آزمون فرضیهها و مدل ساختاری از نرمافزارهای SPSS و PLS استفاده گردید.
یافته ها: بین میزان کاربرد ICT در سازمانهای ورزشی با تصمیمگیری مدیران و رابطه معنی داری مشاهده شد. بین تصمیمگیری براساس جنسیت مدیران سازمانهای ورزشی تفاوت معنی داری مشاهده شد. بین ضرایب همبستگی میزان کاربرد ICT در سازمانهای ورزشی با تصمیمگیری براساس مدیران فدراسیونهای ورزشی و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان اختلاف معنی داری مشاهده شد. طبق نتایج مدل ساختاری، میزان کاربرد ICT در سازمانهای ورزشی بر تصمیمگیری مدیران تاثیر کمی دارد.
بحث: پیشنهاد می شود مدیران ورزشی از ICT به عنوان ابزار کمکی در فرآیند تصمیمگیریهای سازمانی استفاده کنند.
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 05-05-1392
- نویسندگان: غلامعلی کارگر,غلامعلی کارگر,غلامعلی کارگر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آموزش,موانع,فناوری اطلاعات,پژوهش,تربیت بدنی و علوم ورزشی,فرایند تغییر
- چکیده: محبوبه نقوی، حبیب هنری،غلامعلی کارگر
قدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی موانع بکارگیری فناوری اطلاعات در امرآموزش و پژوهش رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی بر اساس مدل فرایندی «کاتر» بود.
روششناسی: نمونه آماری83 نفر از مدیران ورزشی و کلیه اعضأی هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی و علوم ورزشی که در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تدریس میباشند. ابزار پژوهش پرسشنامه محققساحته، میزان روایی پرسشنامه توسط متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیران و اعضأی هیأت علمی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی تأیید و میزان پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ 88/0 محاسبه و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات، از آزمون معنیداری نسبت با ضریب اطمینان 95 درصد استفاده شده است.
یافتهها: نتایج نشان داد، مهمترین موانع بکارگیری فناوری اطلاعات به ترتیب عبارتند از: نبود اتفاق نظر میان مدیران دانشکدههای تریبت بدنی و متخصصان فناوری اطلاعات و اعضأی هیأت علمی در زمینه کاربرد فناوری اطلاعات ، برنامهریزی ضعیف و نبود دید بلند مدت نسبت به تاثیرات فناوری اطلاعات در امر آموزش و پژوهش میباشد.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج پیشنهاد میگردد دانشگاهها با اتخاذ یک رویکرد کلنگر و برنامهریزی طولانی مدت و منسجم، بر موانع توسعۀ بکارگیری فناوری اطلاعات غلبه نمایند.
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 08-03-1391
- نویسندگان: محبوبه نقوی,حبیب هنری,غلامعلی کارگر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استان البرز,آمادگی برای تغییر,ابعاد چابکی سازمانی,اداره کل ورزش و جوانان
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش چابکی سازمانی در آمادگی برای تغییر در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعة آماری، کلیه کارکنان ادارة کل ورزش و جوانان استان البرز در سال 1392 بودند (115=N) که با توجه به محدود بودن جامعه پژوهش، نمونة آماری بهصورت کل شمار در نظر گرفته شد (72=N). ابزار گردآوری اطلاعات برای چابکی سازمانی پرسشنامه اسپایدزر (2007) و برای آمادگی برای تغییر از پرسشنامه الوینگ (2009) بود که روایی آنها در پژوهش های پیشین تأیید و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای چابکی(87/0=α) و برای تغییر (90/0=α) بهدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، جداول فراوانی و ...) و از آمار استنباطی (کالموگروف اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه) در سطح معناداری (05/0p≤) استفاده گردید. نتایج و یافته های پژوهش نشان داد که بین چابکی سازمانی و ابعاد آن با آمادگی برای تغییر در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان البرز ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد (01/0p≤، 764/0r=). همچنین، از بین ابعاد چابکی، مؤلفه منابع انسانی پیشبین قویتری برای متغیر ملاک بود (29/9=t، 753/0=Beta). لذا با توجه به نتایج پژوهش، اجرای موفق برنامه تغییر در این ادارة کل نیازمند پذیرش تغییر توسط کارکنان سازمان مربوطه است که در تسهیل آن نقش عمده ای دارند. لذا از وظایف مدیران این اداره کل است که با توانمندسازی و توجه ویژه به نیروی انسانی، سازمان خود را در برابر هر گونه تغییر احتمالی آماده نمایند.
- چکیده انگلیسی: The aim of the present research is to investigate the role of organizational agility in the potential to change among employees of adolescent sport office. The methodology is descriptive-correlative. Statistical population is all the employees of Alborz adolescent sport office (N=115); Baring in mind the limited number of the research population, the sample was considered as a total number. The material for gathering the information was Spiders questionnaire(2007), as well as Elwing questionnaire for the potential to change(2009) whose reliability was confirmed by the preceding researches with the validity of(a=0.87)for agility and (a=0.90) for change, applying Cronbach alpha quotient. For data analysis, descriptive statistics was applied (mean, frequency table, etc.), as well as inferential statistics (Kolmogorov, Esmirnov, Pierson correlation, and multiple linear Regression), on a significant level (P<=0.05). The findings and results of the research showed that there is a positive and meaningful relationship between dimensions of organizational agility and the potential to change among employees of adolescent sport office in Alborz province (r=0.764, P,=0.01). Besides, among agility dimensions, human resource index was a stronger criterion for change (Beta0.753, t=9.29). Therefore, according to the given results, successful implementation of the change plan in this office requires the employees' adaptation which may alleviate the procedure. Consequently, this is supposed to be the duty of executives of the office to enable, as well as focus on, human resources in order to be prepared to confront any probable change.
- انتشار مقاله: 23-04-1393
- نویسندگان: احمد محمودی,غلامعلی کارگر,محمدحسن متقی شهری,ایوب اسلامی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خلاقیت,مدیریت زمان,وزارت ورزش و جوانان
- چکیده: هدف از تحقیق حاضر شناسایی رابطه مدیریت زمان با خلاقیت مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان میباشد. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که در آن 307 نفر از کارکنان و مدیران وزارت ورزش و جوانان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسشنامههای استاندارد مدیریت زمان با(89/0 =α) و پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی جزنی(76/0 =α) استفاده شد. از آمار توصیفی به منظور طبقهبندی دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت طبیعی بودن توزیع دادهها و آزمونهای همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه برای تعیین ارتباط و پیشبینی متغیرهای پژوهش استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق، ارتباط مثبت و معناداری بین مدیریت زمان و مؤلفههای آن با خلاقیت مشاهده شد. نتایج رگرسیون نشان داد که 7/44 % از واریانس کل تغییرات میزان خلاقیت به مؤلفههای مدیریت زمان مربوط میشود. بر اساس نتایج، ارتباط تنگاتنگی بین چرخه بهرهوری زمان با برنامهریزی و خلاقیت وجود دارد. همچنین برنامهریزی یکی از مهمترین فاکتورهای مدیریت زمان است. برنامهریزی زمانهای کاری و امور شخصی نقشی موثر در تمایل به برنامهریزی و خلاقیت ایفا میکنند. به علاوه زمانبندی امور شخصی روزانه افراد میتواند اهمیت بسیاری در استفاده از زمان در دسترس در طول روز داشته باشد
- چکیده انگلیسی: The objective of the present study was to identify the relationship of time management with planning tendency and creativity of managers and employees of the ministry of youth and sports. In this descriptive-correlational investigation, 307 employees and managers who worked in the ministry of youth and sports were selected as participants and the Time Management Questionnaire (α=0.89) and Jazni’s Job Creativity Questionnaire (α=0.76) were used as instruments. To classify the results, descriptivestatistics, to test the normality of the data, Kolmogorov-Smirnov test, and to find the relationships and predict the variables, Pearson correlation and Multiple Regressions were used respectively. According to the results, significant positive relationships were observed between time management and its components and creativity. Regression results showed that 44.7% of creativity total variances were associated with components of time management. Based on the results, there were close relationships between time efficiency and planning and time efficiency and creativity. In addition, planning could be considered as one of the most important factors in the process of time management. Work time and personal affairs planning plays an important role in planning tendency and creativity. Moreover, Daily personal activities scheduling is very important in appropriate use of available time during the day.
- انتشار مقاله: 01-05-1391
- نویسندگان: محسن کوثری پور,بهاره خسروی راد,نفیسه زارع فخریان,غلامعلی کارگر
- مشاهده