در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدلسازی اقتصادی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ادوار تجاری,الگوی خودبازگشتی سوئیچینگ مارکف
- چکیده: مقالۀ حاضر به بررسی تعیین نقاط چرخش در ادوار تجاری در اقتصاد ایران با استفاده از دادههای فصلی در دورۀ زمانی (1387:2-1367:1) میپردازد و برای عملی ساختن این مهم از رهیافت الگوی خودبازگشتی سوئیچینگ مارکف ارائه شده توسط همیلتون (1989)استفاده میکند. نتایج بدست آمده حکایت از آن دارد که در طی دورۀ یاد شده در سه مقطع زمانی، چهار رکود اتفاق افتاده است، طولانی ترین این رکودها در دورۀ زمانی [1372:2- 1371:2] با تداوم هفت فصل ظهور کرده است. نتایج بدست آمده بر این دلالت دارد که در دورۀ مورد بررسی هر بار وقوع رکود، بطور متوسط 74/1 فصل تداوم داشته است. این در حالی است که بروز هر دورۀ رونق در دورۀ مورد بررسی در اقتصاد ایران 66/6 فصل ادامه یافته است
- چکیده انگلیسی: This study was to investigate, turning points in Business Cycles in the economy of Iran using seasonal date during (1981:1-2008:2). To make it practical Autoregressive Markov Switching Model by Hamilton (1989) was used. Today this approach is used in many advanced countries in order to identify and dating of cycle. Results showed that in that period in three junctures four records happened. The longest records are during [1991:2-1998:2], with the duration of 7 seasons. In addition to that results showed that in under discussion period every time a record happens in countries for about 1.74 seasons. While the appearance of every Boom in under discussion period in the economy of Iran continued 6.66 seasons.
- انتشار مقاله: 02-02-1394
- نویسندگان: کامبیز هژبر کیانی,علیرضا مرادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی,پدیدارشناسی,وفاداری مشتریان
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی برای توسعه سرمایه اجتماعی در بخش بازاریابی بانکهای ملی و ملت و بررسی نقش آن در وفاداری مشتریان انجام شده است. این پژوهش از جهت هدف به صورت کاربردی و از نظر روش به صورت تحلیلی و اکتشافی و از نوع ترکیبی کیفی و کمی و مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری است. شناسایی ابعاد و شاخصهای سرمایه اجتماعی با روش پدیدارشناسی از طریق مصاحبه نیمهساختارمند به صورت ثبت تجارب زیسته 12 نفر از مدیران بخشهای بازاریابی و تبلیغات بانکهای ملی و ملت با استفاده از نمونهگیری تا رسیدن به کفایت نظری به دست آمد. مدل نهایی شامل سه بعد(ساختاری- اداری، شناختی- آموزشی، رفتاری- ارتباطی) و 10 مقوله اصلی( بانکداری اجتماعی، توانمندسازی کارکنان، ساختارسازی، بینش و شناخت، تعامل و شبکهسازی، پیشگامی، حمایت نهادی، روابط درون سازمانی، مشارکت اجتماعی، روابط اجتماعی) و 36 مقوله فرعی( شاخص) بود. نتایج تحلیل آماری از جهت معنادار بودن با روش معادلات ساختاری تا سطح مقولات اصلی انجام شد که نشان داد به استثنای تعامل و شبکهسازی، مدل پیشنهادی برای توسعه سرمایه اجتماعی در 3 بعد و 9 مقوله و 33 شاخص معنادار است. وفاداری مشتریان در سه بعد نگرشی، رفتاری و ترکیبی مطرح شده و پرسشنامهای 19 سؤالی و محققساخته شامل 9 مقوله سرمایه اجتماعی و 10 گویه مربوط به وفاداری مشتریان بین مسئولین بازاریابی بانکهای ملی و ملت با روش نمونهگیری در دسترس توزیع گردید که تعداد 118 پرسشنامه در مجموع گردآوری و با تحلیل رگرسیون نقش سرمایه اجتماعی بر وفاداری مشتریان ارزیابی شد. نتایج توصیفی نشان داد که وضعیت متغیرهای مورد بررسی در بانکهای ملی و ملت در سطح متوسط بوده و ضرایب همبستگی، رگرسیون و بارهای عاملی نشان داد که ابعاد مربوط به مدل تدوین شده در خصوص سرمایه اجتماعی نقش قابل توجهی در وفاداری مشتریان دارند. پیشنهاد گردید که با آموزش و پرورش کارکنان و ایجاد دانش کافی، تدوین دستورالعمل، نظارت مستمر و بالاخره توجیه افراد به نقش این بانکها در جهت افزایش میزان وفاداری مشتریان و تبیین مسئولیت بانکها در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to design a model for the development of social capital in the marketing sector of MELLI and MELLAT banks and to examine its role in customer loyalty. This research is applied in terms of purpose and analytical and exploratory of qualitative and quantitative combination based on structural equation modeling. Identification of dimensions and indicators of social capital by phenomenological method through semi-structured interviews was recorded by recording the life experiences of 12 managers of marketing and advertising departments of banks using sampling to reach theoretical adequacy. The final model consists of three dimensions (structural-administrative, cognitive-educational, behavioral-communicative) and 10 main categories and 36 subcategories (index). The results of statistical analysis were significant up to the level of main categories with structural equation method and showed that except for interaction and networking, the proposed model for social capital development was significant in 3 dimensions and 9 categories and 33 indices. Customer loyalty was presented in three dimensions: attitude, behavioral and hybrid, and a 19-question researcher-made questionnaire including 9 social capital categories and 10 items of customer loyalty was distributed among the marketing officers of banks using available sampling method and 118 questionnaire Collected. the role of social capital on customer loyalty analyzed by regression analysis. It was suggested that by educating the staff and providing them with sufficient knowledge, guidelines, continuous supervision and justification of their role in enhancing customer loyalty and explaining their responsibility to the banks
- انتشار مقاله: 21-03-1399
- نویسندگان: علی میر,فرشید نمامیان,فخرالدین معروفی نقدهی,علیرضا مرادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مجله علوم و فنون دریایی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خلیج فارس,جزیره خارک,ماکروبنتوز,دوکفهای,منطقه بین جزرومدی,Barbatialacerate
- چکیده: این پروژه طی چهار فصل در سال 1389 ودر پنجترانسکت در طول جزیره انجام گرفت. در هر ترانسکت سه منطقه فراساحلی، میان ساحلی و فروساحلی بررسی گردید و هدف از این تحقیق شناسایی و بررسی اکولوژیک دوکفهایهای ماکروبنتیک منطقه بین جزرومدی جزیره خارک بود. فاکتورهای محیطی دما، شوری و مواد آلی مورد سنجش قرار گرفتند. بیشترین و کمترین میزان دما بهترتیب در فصول تابستان (28/0±94/35) و زمستان (39/0±34/18) و بیشترین و کمترین میزان شوری بهترتیب در فصول زمستان (14/0±6/44) و بهار(18/0±37) اندازهگیری شد. بیشترین درصد کل مواد آلی در فصل تابستان (71/0±63/9) و کمترین درصد در فصل پاییز (15/0±39/3) مشاهده شد. به طور کلی 12 گونه دوکفهای از هفت خانواده شناسایی شد که عبارت بودند از: Barbatialacerate، Pinctadaradiate، sp.1Ostrea، gigasCrossostrea، Sacosstreacucullata، ravaiyensisDiplodonta، Venus sp.1، Circentiacallypyga، Callistasp.1، Gariroseus، Tellinacapsoides، Angulusadensis. بیشترین تراکم و تنوع در فصل بهار و کمترین آن در فصل تابستان مشاهده گردید. فراوانترین دوکفهای شناسایی شده در منطقه جزرومدی جزیره خارک در کل سال مربوط به گونه Barbatialacerate بود.
- چکیده انگلیسی: The goals of this study were identification and ecological survey on macrobenthic bivalves in the Khark Island. This study has been done during four seasons through 2010-2011 in five sites around the Khark Island. In each five sites, three separated transects including supralittoral, eulittoral and sublittoral zones have been selected. At each sampling time and site environmental factors such as temperature, salinity and total organic maters (TOM) have been measured. Collected samples were analysed and according to the results, Maximum and minimum water temperatures have recorded in summer (35.94 ± 0.28) and in winter (18.34 ± 0.39) and the Maximum and minimum rates of salinity have recorded in winter (44.6 ± 0.14) and spring (37 ± 0.18) respectively. Maximum and minimum percentages of total organic maters (TOM) have observed in summer (9.63 ± 0.71) and winter (3.39 ± 0.15) respectively. Twelve bivalve species belonging to seven families were identified that are: Barbatia lacerate, Pinctada radiate, Ostrea sp.1, Crossostrea gigas, Sacosstrea cucullata. Diplodonta ravaiyensis, Venus sp.1, Circentia callypyga, Callista sp.1, Gari roseus, Tellina capsoides, Angulus adensis. The maximum and minimum density and distribution have been found in spring and summer respectively. In our study the most frequent bivalve species in all seasons was Barbatia lacerate.
- انتشار مقاله: 17-08-1391
- نویسندگان: علیرضا شامرادی,محمد علی سالاری علیآبادی,سید محمد باقر نبوی,احمد سواری,عبدالعلی موحدی نیا
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مجله صنایع چوب و کاغذ ایران
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دمای پرس,زمان پرس,تخته تراشه جهت دار,پسماندهای روکش صنوبرو راش,کفپوش
- چکیده: هدف از این بررسی امکان سنجی استفاده از پسماندهای روکش صنوبرو راش برای تولید کفپوش از تخته تراشه جهت دار می باشد. میزان اختلاط روکش صنوبر وراش به ترتیب 60 به 40 درصد بود. در این بررسی زمان پرس (6، 8 و 10 دقیقه) و دمای پرس 170 و 180 درجه سلسیوس به عنوان عامل های متغیر و دیگر عامل ها به عنوان عامل های ثابت در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که افزایش دمای پرس اثرگذاری معنی دار بر مقاومت خمشی، مدول کشسانی و همچنین سختی ندارد، اما افزایش این عامل اثرگذاری معنی داری بر چسبندگی درونی، واکشیدگی ضخامت و جذب آب تخته ها دارد. همچنین برابر نتایج این تحقیق اثر افزایش زمان پرس بر همه ویژگی های فیزیکی و مکانیکی تخته تاثیر معنی دار از خود نشان داد
- چکیده انگلیسی: The objective of this study was to investigate of feasibility of using residual veneer (popular and beech)to manufacture oriented strand board (OSB) parquet. Percentage of mixed residual veneer popular to beech was 40%to 60% respectly. In this study press time (6, 8 and 10 min) and press temperature (170º, 180º)were selected as variables, other factors being kept constant. Results indicated that increase of press temperature had no significant effect on modules of rupture, modules of elasticity and hardness but had significant effect on internal bonding, water absorption and thickness swelling. However results indicated that increase of press time had significant effect on total physical and mechanical properties of boards.
- انتشار مقاله: 29-10-1393
- نویسندگان: سعید کامرانی,علیرضا مرادی فر,صغری یداللهی,احمدرضا سراییان
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: Journal of Fundamentals of Mental Health
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سن,تنظیم هیجان,تکانشگری,هیجانخواهی
- چکیده: مقدمه: با توجه به اهمیت شناسایی عوامل مؤثر بر اختلال در تنظیم هیجانی به منظور طراحی مداخلاتی جهت ارتقای تنظیم هیجانی در گروههای سنی مختلف، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش ابعاد مدل پنج عاملی تکانشگری و افزایش سن در اختلال در تنظیم هیجانی مردان انجام شد. روشکار: تعداد 294 نفر به شیوه نمونهگیری در دسترس از بین جمعیت عمومی مردان 60- 18 شهر تهران انتخاب و با استفاده از مقیاس رفتار تکانشی پنج عاملی، مقیاس دشواری در تنظیم هیجان و پرسشنامه جمعیتشناختی مورد ارزیابی قرار گرفت. دادهها بر مبنای آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی و با استفاده از نسخه 22 نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها: یافتهها حاکی از آن بود که به استثنای هیجانخواهی رابطهی معنیداری بین تمام ابعاد تکانشگری و سن با اختلال در تنظیم هیجانی وجود دارد. نتایج تحلیلهای رگرسیون نیز حاکی از آن بود که ابعاد تکانشگری و سن نقش معنیداری را در پیشبینی اختلال در تنظیم هیجانی دارند و 47/0 درصد از کل واریانس آن (01/0P<، 67/40=F) را تبیین میکنند. از بین متغیرهای پیشبین فقدان پشتکار (01/0>P، 66/3=t)، فوریت منفی (01/0>P، 98/5=t)، فوریت مثبت (01/0>P، 81/2=t) و سن (05/0>P، 14/2-=t) سهم معنیداری را در پیشبینی اختلال در تنظیم هیجانی داشتند. نتیجهگیری: اگر چه سهم ابعاد تکانشگری در پیشبینی اختلال در تنظیم هیجانی نسبت به سهم سن بسیار برجستهتر و نشاندهنده اهمیت تکانشگری در اختلال در تنظیم هیجانی است اما سن نیز دارای سهم معنیداری در پیشبینی اختلال در تنظیم هیجانی است و افزایش سن با استفاده بهتر از راهبردهای تنظیم هیجانی و کاهش اختلال در تنظیم هیجانی همراه است.
- چکیده انگلیسی: Introduction: Given the importance of identifying factors influencing emotion dysregulation in order to design interventions to promotion emotion regulation in different age groups, present study aimed to investigating the role of dimensions of UPPS-P model of impulsivity and age increasing in men’s emotion dysregulation. Materials and Methods: The number of 294 subjects were selected through available sampling from men general population of Tehran city and were assessed employing UPPS-P Impulsive Behavior Scale, Difficulties in Emotion Regulation Scale, and demographic questionnaire. Data were analyzed based on Pearson correlation test and hierarchical regression analysis using version 22 of SPSS software. Results: The findings showed that there were significant coloration between all dimensions of impulsivity, with the exception of sensation seeking, and age with emotion dysregulation. Results of regression analysis showed that dimensions of impulsivity and age have significant role in prediction of emotion dysregulation and explain 47 percent of total variance of it (F=40.67, P<0.01). Among the predictor variables lack of perseverance (t=3.66, P<0.01), negative urgency (t=5.98, P<0.01), positive urgency (t=2.81, P<0.01), and age (t=-2.14, P<0.01) had significant contribution in the prediction of the emotion dysregulation. Conclusion: Although the contribution of dimensions of impulsivity in the prediction of the emotion dysregulation is much more prominent than age and shows the importance of impulsivity in emotion dysregulation, age also has significant contribution in prediction of emotion dysregulation and increasing in age is accompanied with better using emotional regulation strategies and reducing in emotion dysregulation.
- انتشار مقاله: 17-02-1397
- نویسندگان: هاشم جبرائیلی,علیرضا مرادی,مجتبی حبیبی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه محیط زیست جانوری
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خلیج فارس,تراکم,جزیره خارک,فاکتورهای محیطی,اسیدین,Ascidiacea
- چکیده: هدف از این تحقیق شناسایی، بررسی تراکم و پراکنش اسیدین ها در سواحل منطقه بین جزر و مدی جزیره ی خارک بود. این تحقیق طی چهار فصل در سال ۱۳۸۹ و در پنج ایستگاه در طول جزیره خارک انجام شد. در هر ایستگاه سه منطقه فراساحلی، میان ساحلی و فروساحلی بررسی گردید. فاکتورهای محیطی شامل: دما، شوری، اکسیژن محلول و کل مواد آلی نیز مورد سنجش قرار گرفتند و تنها گونهPyura vittata از اسیدین ها مشاهده و شناسایی گردید. این گونه در فصل بهار (دو عدد در مترمربع) و در فصل پاییز (یک عدد در مترمربع) شمارش شد که کلیه این نمونه ها در منطقه میان ساحلی ایستگاه شماره ۴ در شمال جزیره خارک مشاهده گردیدند. گونه Pyura vittata مقاومت و توانایی بیشتری نسبت به سایر گونه های اسیدین در برابر تغییرات محیطی، شرایط فیزیکی و آلودگی دارد و توانسته است برخلاف سایر گونه های اسیدین در منطقه به زیست خود ادامه دهد و دلیل اصلی کاهش تراکم و تنوع اسیدین ها در این منطقه می تواند آلودگی های نفتی باشد.
- چکیده انگلیسی: Variety and frequency of Ascidians were studied seasonally (during four seasons through 2010-2011) in five different transects around the Khark Island. In each transect three stations were sampled in high-tide, mid-tide and low-tide, at each sampling period, environmental factors such as temperature, salinity and total organic maters (TOM) were measured. In this study only one species (Pyura vittata) was indentified in the area. This species was only observed in spring (2 in a square meter) and fall (1 in square meter) and in midtide level in the northern part of the Khark Island. Pyura vittata unlike other species of Ascidiacea has more strength and capability to environmental changes, physical conditions and pollution compare to other Ascidiacea species. The main reason for reducing the density and diversity of Ascidiacea is this region, probably is oil pollution.
- انتشار مقاله: 12-12-1390
- نویسندگان: علیرضا شامرادی,سید محمد باقر نبوی,محمدعلی سالاری,احمد سواری,عبدالعلی موحدی نیا
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی,اخلاق سازمانی,مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
- چکیده: در شرایط اقتصادی کنونی تمام سازمانها سعی دارند از توانمندیهای استراتژیک خود برای تبیین نقش و جایگاه خود در بین ذینفعان و مشتریان استفاده نمایند. در این جهت هر سازمان سعی میکند تا در تدوین برنامههای خود جایگاه مناسبی برای محیط و جامعه در نظر بگیرد. بانکها ارتباط بسیار نزدیک و تأثیر قابل توجهی در اقتصاد و جامعه داشته و نقش ارزندهای در تحقق برنامههای کلان جامعه ایفا میکنند، لذا به استقرار رویکرد مناسبی برای توجه به ذینفعان و مشتریان نیاز دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سرمایه اجتماعی در تبیین راهبرد مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی با نقش میانجیگری اخلاق سازمانی در بانکهای ملی و ملت است. روش تحقیق آمیخته مورد استفاده قرار گرفت. از رویکرد کیفی فراترکیب برای ساخت مدل مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی و از رویکرد کیفی پدیدارشناسی برای ساخت مدل سرمایه اجتماعی استفاده شد. مدل اخلاق سازمانی سونسون و وود(2004) به عنوان متغیر میانجی وارد شده و از رویکرد کمی با تأکید بر رگرسیون برای تحلیل نهائی استفاده شد. نتایج نهائی حاکی از آن بود که سرمایه اجتماعی بر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی تأثیر مستقیم و مثبت دارد که با افزوده شدن اخلاق سازمانی، میزان این تأثیر افزایش یافته است. پیشنهاد میشود در تدوین برنامههای راهبردی مرتبط با مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی بانکها از شاخصهای اخلاقی و تجارب مدیران در حوزه تعامل با محیط، اجتماع و دولت استفاده شود تا بتوان از ظرفیت بانکها برای تحقق اهداف جامعه استفاده نمود.
- چکیده انگلیسی: In the current economic situation, all organizations are trying to use their strategic capabilities to explain their role and position among stakeholders and customers. In this regard, every organization strives to provide a suitable place for the environment and society in formulating its plans. Banks have a very close relationship and significant impact on the economy and society and play a vital role in the realization of large-scale community plans, so they need to adopt an appropriate approach to addressing stakeholders and customers. The purpose of this study is to investigate the role of social capital in explaining corporate social responsibility strategy by mediating the role of organizational ethics in MELLI and MELLAT banks. The mixed research method was used. A Meta- Synthesis qualitative approach was used to construct a corporate social responsibility model and a phenomenological qualitative approach was used to construct a social capital model. The organizational ethics model of Svenson and Wood (2004) was introduced as a mediating variable and a quantitative approach with emphasis on regression was used for the final analysis. The final results indicated that social capital had a direct and positive impact on corporate social responsibility, which increased as organizational ethics increased. It is suggested that the development of strategic plans related to corporate social responsibility of banks use ethical indicators and managers' experiences in interacting with the environment, society and government in order to utilize the capacity of banks to achieve community goals.
- انتشار مقاله: 26-11-1398
- نویسندگان: علی میر,فرشید نمامیان,فخرالدین معروفی نقدهی,علیرضا مرادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی,اخلاق سازمانی,مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
- چکیده: در شرایط اقتصادی کنونی تمام سازمانها سعی دارند از توانمندیهای استراتژیک خود برای تبیین نقش و جایگاه خود در بین ذینفعان و مشتریان استفاده نمایند. در این جهت هر سازمان سعی میکند تا در تدوین برنامههای خود جایگاه مناسبی برای محیط و جامعه در نظر بگیرد. بانکها ارتباط بسیار نزدیک و تأثیر قابل توجهی در اقتصاد و جامعه داشته و نقش ارزندهای در تحقق برنامههای کلان جامعه ایفا میکنند، لذا به استقرار رویکرد مناسبی برای توجه به ذینفعان و مشتریان نیاز دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سرمایه اجتماعی در تبیین راهبرد مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی با نقش میانجیگری اخلاق سازمانی در بانکهای ملی و ملت است. روش تحقیق آمیخته مورد استفاده قرار گرفت. از رویکرد کیفی فراترکیب برای ساخت مدل مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی و از رویکرد کیفی پدیدارشناسی برای ساخت مدل سرمایه اجتماعی استفاده شد. مدل اخلاق سازمانی سونسون و وود(2004) به عنوان متغیر میانجی وارد شده و از رویکرد کمی با تأکید بر رگرسیون برای تحلیل نهائی استفاده شد. نتایج نهائی حاکی از آن بود که سرمایه اجتماعی بر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی تأثیر مستقیم و مثبت دارد که با افزوده شدن اخلاق سازمانی، میزان این تأثیر افزایش یافته است. پیشنهاد میشود در تدوین برنامههای راهبردی مرتبط با مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی بانکها از شاخصهای اخلاقی و تجارب مدیران در حوزه تعامل با محیط، اجتماع و دولت استفاده شود تا بتوان از ظرفیت بانکها برای تحقق اهداف جامعه استفاده نمود.
- چکیده انگلیسی: In the current economic situation, all organizations are trying to use their strategic capabilities to explain their role and position among stakeholders and customers. In this regard, every organization strives to provide a suitable place for the environment and society in formulating its plans. Banks have a very close relationship and significant impact on the economy and society and play a vital role in the realization of large-scale community plans, so they need to adopt an appropriate approach to addressing stakeholders and customers. The purpose of this study is to investigate the role of social capital in explaining corporate social responsibility strategy by mediating the role of organizational ethics in MELLI and MELLAT banks. The mixed research method was used. A Meta- Synthesis qualitative approach was used to construct a corporate social responsibility model and a phenomenological qualitative approach was used to construct a social capital model. The organizational ethics model of Svenson and Wood (2004) was introduced as a mediating variable and a quantitative approach with emphasis on regression was used for the final analysis. The final results indicated that social capital had a direct and positive impact on corporate social responsibility, which increased as organizational ethics increased. It is suggested that the development of strategic plans related to corporate social responsibility of banks use ethical indicators and managers' experiences in interacting with the environment, society and government in order to utilize the capacity of banks to achieve community goals.
- انتشار مقاله: 26-11-1398
- نویسندگان: علی میر,فرشید نمامیان,فخرالدین معروفی نقدهی,علیرضا مرادی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: آموزش علوم دریایی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت دانش,اعتبار یابی,جذب دانش,ناوبری ساحلی
- چکیده: تحقیق حاضر به منظور اعتبار یابی مقیاسی برای مدیریت دانش درس ناوبری ساحلی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) انجام شده است. این تحقیق از نوع اکتشافی بوده و با روش تحلیل عاملی اکتشافی به انجام رسیده است. جامعه آماری شامل100 نفر از دانشجویانی که این درس را در دانشگاه گذراندهاند و کل حجم جامعه به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شده است. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون استفاده شده است، روایی شناسنامه، روایی محتوا آن تامین شده است و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ برای مدیریت دانش87/0 محاسبه گردیده است. نتایج حاصل از تحلیل عامل نشان داده است که مدیریت دانش درس ناوبری ساحلی از عامل های جذب دانش، کاربرد دانش، دانش آفرینی، ذخیره دانش و سازماندهی دانش تشکیل شده است که در بین عاملها جذب دانش بیشترین نقش و انتشار دانش کمترین نقش را در شکل گیری مدیریت دانش درس ناوبری ساحلی دارد.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study is to validate the scale for knowledge management in coastal navigation course at Imam Khomeini Maritime University. The research is based on exploratory method. The statistical population consists of all 1000 cadets who passed this course and all of the population was considered as the sample. Data was collected through Sharon Lawson knowledge management questionnaire; its validity was the content validity type, and the reliability of questionnaires was measured equal to 87% through Cronbach's alpha method. The results of factor analysis indicated that the knowledge management in coastal navigation course consists of the factors, namely, the knowledge absorption, application and dissemination, creation, storage and organization. Among all these factors, the knowledge absorption plays the maximum role and the knowledge dissemination, the minimum role in creating the knowledge management in this course.
- انتشار مقاله: 14-03-1393
- نویسندگان: ابوطالب مطلبی,علیرضا مرادی صالح
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی ایلام
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: امنیت اجتماعی,خودکشی,اختلافات خانوادگی,ازدواج های اجباری
- چکیده: با توجه به اهمیت موضوع خودکشی و بالا بودن آمار خودکشی در استان ایلام و به طورر ویژه در شهرستان ایوان غرب، هدف پژوهش، بررسی علل خودکشی در شهرستان ایوان غرب و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی میباشد. برای این منظور پژوهش حاضر، به شیوه پیمایشی انجام گرفته و دادهها به وسیله پرسشنامه، از یک نمونه 100 نفر از زنان و مردانی میباشد که از این تعداد بخشی خودکشی ناموفق داشتهاند. پرسش نامه توسط خود شخص تکمیل گردیده و بخشی خودکشی موفق داشتهاند که توسط بستگانشان تکمیل گردیده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که بین سن، مشکلات اقتصادی، اعتقادات دینی، اختلافات خانوادگی، محل تولد و ازدواجهای اجباری با خودکشی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین میزان خودکشی زنان و مردان تفاوت معناداری وجود ندارد و لیکن بین امنیت اجتماعی و خودکشی رابطه معنادار وجود دارد.
- چکیده انگلیسی: Iran's geopolitical and geostrategic position constant and unintentional threats. Security and safety of municipal crisis management are strategic foundations of good governance and management to ensure the sustainable development of citizenship. In fact, every region has always been and will be faced with natural and human threats. You cannot expect a city during war or natural disasters, not to be damaged, but it can greatly reduce or prevent further losses. Iranian police uses of better equipment and better training of Applications are also looking more and more qualityinn normal conditions, injuries, threats, allergies, weaknesses and vulnerabilities of existing and calculated are properly necessary to be identified and managed. One of the principal ways can be passive defense. It means police, through preventive measures prevents the physical and financial damage to people, places and ... Prevent or reduce damage to a minimum.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: بهزاد حسن پور,فروغ مرادیان,مینا آقائی سرتنگ,علیرضا مرادی
- مشاهده