در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تمایلات رفتاری,تبلیغات ورزشی,ورزشکاران مشهور
- چکیده: هدف: هدف تحقیق حاضر، تاثیر ابعاد جذابیت، تخصص و اعتماد شخصیت های مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالای ورزشی می باشد روششناسی: روش انجام این تحقیق، شبه تجربی و به صورت پیش آزمون و پس آزمون، در یک نمونه داوطلب 60 نفره از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد کرمانشاه می باشد. به همین منظور داوطلبان به مدت یک ماه تحت تاثیر تبلیغات شبیه سازی شده برای یک برند کفش ورزشی ساختگی و غیر واقعی به وسیله شخص مشهور ورزشکار منتخب، از طریق شبکه اجتماعی تلگرام قرارگرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد اشتیاق به برند- محصول، زیچکوسکی (1985) و پرسشنامه اشخاص نامدار در تبلیغات اوهانیان (1990)، جمع آوری، سپس با استفاده از نرم افزار23 spssو روشهای آماری تی نمونه وابستهd کوهن و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه قرار گرفتند. یافتهها: نتایج ارزیابی مشارکت متغییرهای تحقیق نشان داد که، جذابیت (β=0/303, p<.001)، اعتماد(β=0/451, p<.001) و تخصص (β=0/216, p<.001) باعث مشارکت معنی داری در متغییر وابسته تمایل به خرید شده اند. نتیجهگیری: متخصصان صنعت تبلیغات ورزش کشور باید توجه خاصی به استفاده تبلیغاتی از افراد مشهور، ابعاد جذابیت، تخصص و اعتماد این افراد و شبکه های اجتماعی تلفن همراه داشته باشند.
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was to investigate the effects of attractiveness, specialty and trustworthiness of sports celebrities on the desire to buy sports goods. Methodology: The method of doing this quasi-experimental study, in pre-test and post-test, is in a volunteer sample of 60 students of physical education students of Kermanshah Azad University. For this purpose, the volunteers were promoted through a social network of telegrams for one month under the influence of simulated advertising for a fake and unrealistic sports shoes brand by a well-known athlete. The data were collected using standard questionnaire of brand-product enthusiasm, Zichekovsky (1985), and a well-known person's questionnaire in Ohanian's (1990) advertisements. Then, using SPSS 23 and t-test methods, Cohen d and multiple regressions were analyzed. Results: The results of the participation evaluation of the research variables showed that attractiveness (β = 0.303, p <.001), trust (β = 0451, p <.001) and specialty (β = 216, p <. 001) have led to meaningful participation in the dependent variable, tend to be bought.
Conclusion: The experts of the sports industry of the country have special attention to the attractiveness, specialty and trust of the famous sports people and the use of mobile social networks to advertise sports goods Conclusion: Industry experts in the field of sports advertising should pay particular attention to the use of advertisements from celebrities, the dimensions of attractiveness, the expertise and trust of these individuals and mobile social networks.- انتشار مقاله: 05-12-1396
- نویسندگان: روح الله فتحیان,علیرضا الهی,حسین اکبری یزدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ذینفعان,مدیریت کیفیت,فدراسیون های ورزشی,مدیریت کیفیت جامع(TQM),تعالی سازمانی(EFQM)
- چکیده: هدف: تحقیق حاضر با هدف شناخت موانع و راهکارهای استقرار مدیریت کیفیت در فدراسیونهای ورزشی ایران انجام شد.
روششناسی: روش انجام تحقیق به صورت آمیخته (کیفی- کمی) بود؛ بدین صورت که در بخش کیفی از طریق مصاحبههای عمیق و انفرادی و نیمه ساختار یافته و همینطور تحلیل محتوای مطالعات کتابخانه ای؛ موانع و راهکارها در فرایند کدگذاری های باز و محوری شناسایی و طبقه بندی شدند و در مرحله کمی، محورهای شناسایی شده در بخش کیفی از طریق پرسشنامه مقایسات زوجی و با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی اولویت بندی شدند. مشارکت کنندگان در بخش کیفی که پرسشنامه مقایسات زوجی را هم تکمیل نمودند به صورت هدفمند و گلوله برفی از میان روسای فدراسیونهای ورزشی، مدیران عالی ورزش کشور و متخصصان و صاحبنظران مدیریت ورزشی و مدیریت کیفیت، انتخاب شدند و مصاحبهها تا مرحله اشباع نظری ادامه یافت (17 نفر).
یافتهها: نتایج کدگذاری باز و محوری مصاحبههای انجام شده و همینطور مطالعات کتابخانه ای، منجر به شناسایی 59 مفهوم به عنوان مانع شد که در فرایند کدگذاری محوری در قالب 7 مقوله کلی دسته بندی شدند. همچنین 63 راهکار و اقدام موثر نیز در قالب 7 مقوله کلی، شناسایی و استخراج گردید.
نتیجهگیری: محورهای شناسایی شده در بخش موانع به ترتیب اولویت عبارت بودند از فرهنگ سازمانی، منابع انسانی و مدیران، فرایندها و نوآوری، شرایط کلان جامعه و محیط ورزش، مدیریت و برنامه ریز، قوانین و ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات و در بخش راهکارها، توسعه سیستم ارتباط با ذینفعان، توسعه سیستم ها و فرآیندها و آموزش و فرهنگ سازی بالاترین اولویت ها را داشتند. در این تحقیق نیز مشابه اکثر مدل های مدیریت کیفیت، شناسایی نیازها و انتظارات ذینفعان بالاترین اولویت را داشت.
- چکیده انگلیسی: Objective: This study conducted to recognize the obstacles and directions of quality management implementation in Iran Sport Federations.
Methodology: The method of research was mixed (qualitative & quantitative); in qualitative phase, the obstacles and direction have recognized through deep, solitary and semi structured interviews and content analysis of library studies, and in quantitative phase the identified axis’s have priorised through paired comparison questionnaires and AHP. The participants in both phases were selected by targeted and snowball sampling among heads of federations, top national sport managers and experts of sport management and interviews have been done until reached to theoretical saturation.(17 Experts)
Results: The result of open and axial coding of interviews and library studies, conducted to identifieng 59 abstacles that categorized therough Axial coding to 7 overall subjects; Forthermore 63 efective solutions and intitutions also recognized and categorized in 7 overall subjects.
Conclusion: The main identified subjects of obstacles orderly were organizational culture, human resources and managers, processes and innovation, society and athletic environment, management and planning, rules and organizational structure, IT and corresponding directions was SRM development system and process development and training and culture making. Like most other quality management models, identifying the needs and expectations of costumers, had highest priority in this research.
- انتشار مقاله: 07-03-1397
- نویسندگان: سارا بوژمهرانی,سید محمد حسین رضوی,مرتضی دوستی,حسین اکبری یزدی,علیرضا الهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدل برون سپاری,برون سپاری رویدادهای ورزشی,شاخص های موثر
- چکیده: هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی شاخص های موثر در مدل برون سپاری رویدادهای ورزشی می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها میدانی و روش پژوهش توصیفی از شاخه پیمایشی می باشد . براساس نظریه برخاسته از داده ها به روش گراندد تئوری (داده بنیاد) مبتنی بر گلیزر یعنی روش نوخاسته است. جامعه آماری صاحب نظران حوزه صنعت ورزش، اعضای هیات علمی دانشگاهها ، روسا و دبیران فدراسیون های ورزشی، مدیران سازمان های ورزشی و مدیران تربیت بدنی دانشگاههای کشور می باشند تعداد 15 نفر از آنها با استفاده از نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی صورت گرفته است. یافته های تحقیق: در مجموع 20 مصاحبه با متخصصان و بررسی متون و پژوهش ها 35 کد باز احصاء گردید . و کدهای باز در 6 مفهوم مرتبط با مقوله شاخص های برون سپاری رویدادهای ورزشی ارائه گردید. نتیجه گیری : نتایج تحقیق نشان داد که استفاده از بازنشستگان در واگذاری، تعیین الزامات واگذاری، ساختارمندکردن، واگذاری تدریجی، الگوی معین و مشخص و هماهنگی کارکردی منابع سازمانی مهمترین شاخص های موثر در برون سپاری رویدادهای ورزشی می باشند. و به مدیران سازمانهای ورزشی پیشنهاد می گردد در واگذاری فعالیت ها به بنگاهها و شرکت های متقاضی به شاخص های موثر بعنوان یکی از کلیدی ترین عناصر در واگذاری توجه ویژه نمایند.
- چکیده انگلیسی: Objective: The aim of this research is to identify the components of the effective indexes are outsourcing model of sporting events. Methodology: This is an applied research of purpose and of data collection is field study. the kind of research is survey and descriptive.According to the grounded theory (Grounded) is based on the method of Glaser. The statistical population is sport industry experts, professors of universities, directors and secretaries of sports federations, sport organizations and sport managers of total universities, that 15 of them were selected by Target and snowball sampling method. Semi-structured interviews were openly conducted and data analysis has occurred by qualitative content analysis and coding, axial and selective. Results: A total of 20 interviews with experts and review of literature and research were 35 open source codes. And open codes in 6 concepts related to the categories of outsourcing of sporting events. Conclusion: The results showed that the use of retirees in the assignment, the of determining requirements, structuring gradual, transferring, specified pattern and functional coordination of organizational resources of the most important and effective indicators of outsourcing of spore events. According to findings research recommended to managers of sport organizations In assigning the activities and services of the firms and companies pay attention to effective indicators key elements.
- انتشار مقاله: 26-02-1396
- نویسندگان: رضا قاسم نژاد,محمد خبیری,مرجان صفاری,علیرضا الهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تداعی برند,رفتار خرید,آگاهی برند,ارزش ویژه برند مبتنی بر تماشاگر
- چکیده: هدف: سازمانهای ورزشی در دهه اخیر بر اهمیت توجه به رفتار خرید مشتریان توجه ویژه داشتهاند. در این میان توجه به متغیرهایی که میتواند با رفتار خرید مشتریان ارتباط داشته باشد اهمیت یافته است.
روششناسی: در پژوهش حاضر به تعیین رابطه علی ارزش ویژه برند تیمهای ورزشی و رفتارخرید تماشاگران پرداخته شده است. بدین منظور پرسشنامه ارزش ویژه برند مبتنی بر تماشاگر راس (2008) و پرسشنامه رفتار خرید کیم(2008) بین تماشاگران تیم ملی والیبال در لیگ جهانی (2015) حاضر در ورزشگاه آزادی توزیع، و توسط480 تماشاگر به صورت داوطلبانه تکمیل و جمع آوری شد.
یافتهها: نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیونی نشان داد بین ارزش ویژه برند با رفتار خرید تماشاگران ارتباط مثبت و معناداری وجود داشته(0.5p <) و ارزش ویژه برند پیش بین مناسبی برای رفتار خرید تماشاگران است(0.108=β).
نتیجهگیری: با عنایت به یافتههای تحقیق حاضر میتوان رهنمودهایی را جهت اتخاذ راهبردهای ارزش ویژه برند و ارزیابی ارتباط این راهبردها با رفتار خرید تماشاگران، به عنوان مشتریان اصلی باشگاههای ورزشی فراهم نمود.
- چکیده انگلیسی: Objective: In recent decades, sports organizations have paid special attention to the importance of considering the purchase behavior of customers. Mean while, the variables that can have an Relationship on customers' purchase behavior have been considered.
Methodology: In This study to determine the causal relationship of the Brand Equity of sports teams and Purchase behavior of Spectators. For this purpose, The Ross’s (2008) spectators based brand equity questionnaire and Kim’s (2008) spectators’ purchasing behavior questionnaire were distributed among Spectators of the national volleyball team in World League(2015) present in Azadi stadium, and by 480 spectators as Voluntarily Completed and collecte.
Results: The results of Regression analysis showed that there was a positive and significant relationship between spectators based brand equity and their purchasing behavior (p≤0.05), and brand equity A good predictor of spectators’ purchasing behavior (β= 0.108).
Conclusion: Considering the findings of this study, approaches can be provided to determine the strategies of Brand Equity and evaluate the Relationship of this strategies on purchase behavior of spectators- as the main customers of sport clubs.
- انتشار مقاله: 14-05-1396
- نویسندگان: شهناز بینا,علیرضا الهی,مرجان صفاری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تماشاگران,فوتبال,بازاریابی ورزشی,رفتار خرید,وفاداری رفتاری و نگرشی
- چکیده: هدف: امروزه یکی از عمومیترین راهبردهایی که توسط سازمانها توسعه یافته است اجرای برنامههای وفاداری برای حفظ مشتریان میباشد. از این رو پژوهش حاضر به این سؤال پاسخ داده است که کدام یک از انواع وفاداری نگرشی یا رفتاری قابلیت پیشبینی بالاتری برای رفتار خرید تماشاگران است؟
روششناسی: به دلیل عدم دسترسی به پایگاههای مربوط به کلیه تماشاگران باشگاه تراکتورسازی، تماشاگرانی که برای تماشای مسابقهی این تیم در استادیوم یادگار امام تبریز حضور یافتند، به عنوان نمونه در دسترس در نظر گرفته شدند. روش تحقیق برای انجام این پژوهش، به لحاظ هدف کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری دادهها به روش همبستگی بود که در آن با استفاده از روشهای تعیین همبستگی و نیز پیشبینی (رگرسیون) هدف مذکور محقق شد. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش دو پرسشنامه وفاداری(ماهونی،2000) و رفتار خرید(کیم،2008) بود. جهت تحلیل دادههای آماری از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.
یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد، رابطه مثبت و معنیداری بین وفاداری نگرشی و رفتاری با رفتار خرید تماشاگران وجود دارد (01/0>p و 43/0=r و 16/0=r). همچنین مؤلفهی وفاداری نگرشی دارای قابلیت پیشبینی بیشتری (18 درصد) نسبت به وفاداری رفتاری (2 درصد) برای رفتار خرید تماشاگران است.
نتیجه گیری: از آنجا که مقدار وفاداری نگرشی بیشتر از وفاداری رفتاری بدست آمد مدیران باشگاه باید شرایط حضور راحتتر تماشاگران در ورزشگاه و دسترسی آسان آنها به اطلاعات و وقایع حول باشگاه را فراهم نمایند تا این وفاداری بالقوه یا همان وفاداری نگرشی تماشاگران منجر به وفاداری در عمل شود و در نتیجهی آن باعث رفتار خرید با همه مؤلفههایش شوند تا سودی نصیب سازمان شود و نیاز مشتریان تأمین شود.- چکیده انگلیسی: Objective: Nowadaysone of the most common strategies that have been developed by organizations is to execute loyalty programs to retain customers.Therefore, the research purpose is to examine what kind of attitudinal or behavioral loyalty has more predictability for the spectator's purchase behavior.
Methodology: Due to lack of access to databases related to all the Tractor Sazi'sspectator information, the spectators who came to the Yadegar-e-Emam Tabriz stadium to watch team’s match were considered as convenience sample. The research method was applied based on purpose and correlative based on data collection. The correlation test and regression test were used as statistical methods. Data was collected by two questionnaires including Mahony’s loyalty questionnaire (2000) and Kim’s Purchase Behavior questionnaire (2008). Data was analyzed by descriptive and inferential statistics.
Results: The results demonstrated the significant positive relationship between attitudinal and behavioral loyalty with purchase behavior of spectators. Also, the attitudinal loyalty component had more predictability than behavioral loyalty to predict purchase behavior of spectators.
Conclusion: Because the attitudinal loyalty size was more than behavioral loyalty size, club managers must make situation easier for spectators to attend the stadium and to access easily to club information and events. Consequently, the potential loyalty or attitudinal loyalty of spectators turns to a behavioral loyalty or loyalty in action. Finally it leads to purchase behavior resulting in organizational benefit and meeting customers’ needs.- انتشار مقاله: 30-11-1392
- نویسندگان: موسی علیزاده,مهرداد محرمزاده,علیرضا الهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نوستالژی برانگیخته,شخصیت نوستالژیک,تأثیرپذیری نوستالژیک,هوادار ورزشی,تبلیغات از طریق ورزش
- چکیده: هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و آزمون مدل تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال است. روششناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی است. با توجه به تعداد قابل کفایت برای فرضیهآزمایی و مدلسازی (بیش از 150 نفر) تعداد 350 نفر (دانشجویان دانشگاه خوارزمی) از هواداران علی کریمی (شخصیت نوستالژی) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامههای نوستالژی برانگیخته (پاسکال 2002)، شخصیت نوستالژیکی (مییر 2010)، تأثیرپذیری نوستالژیکی (روتلج 2009) و تمایل به خرید (مییر 2010) بود. برای برانگیختن نوستالژی هواداران، فیلم نوستالژیک علی کریمی برای آنها پخش و سپس پرسشنامه توزیع و جمعآوری شد. روایی فیلم و پرسشنامه توسط متخصصان علمی و رسانهای تأیید شد. برای تحلیل یافتهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار لیزرل استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان که سازه پژوهش برازش مطلوبی دارد. همچنین برای آشنایی با شخصیت نوستالژیکی (36/5=t و 29/0=β) و تأثیرپذیری نوستالژیکی (91/8=t و 54/0=β) رابطه علی معناداری با نوستالژی برانگیخته مشاهده شد. علاوه بر این نوستالژی برانگیخته رابطه علی معناداری با تمایل به خرید هواداران داشت (93/10=t و 63/0=β). نتیجهگیری: بر اساس یافتهها پیشنهاد میشود در روشهای صحهگذاری بازاریابی ورزشی از شخصیت-های با وجهه نوستالژیک بالا برای برانگیختن هواداران استفاده شود.
- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was to identify and test the impact of nostalgia on intention to purchase of football fans.
Methodology: This study was a correlation research. With regard to the number adequacy for hypothesis testing and modeling (more than 150 people), 350 fans of Ali Karimi (nostalgic character) were selected purposefully and availability in university of Kharazmi. The research instrument included Pascal and sprott’s evoked nostalgia (2002), Katherine Meyer’s familiarity with nostalgic items (2010), Routledge’s nostalgic proneness (2009), and Katherine Meyer’s intention to purchase (2010). To evoke fans’ nostalgia, a film was produced from Ali Karimi’s personal and sport life, and after identifying the content validation by experts (panel of experts) and conducting a pilot study to the film, it was showed to the fans. After watching the film, the students filled the questionnaires. Data was analyzed using the methods of descriptive statistics, confirmatory factor analysis and structural equation modeling.
Results: The results were based on the conceptual model. Results showed that the level of familiarity with the nostalgic character (t=5.36 and β=0.29) and nostalgic proneness (t=8.91 and β=0.54) had a significant causal relationship with the evoked nostalgia. Also evoked nostalgia had a significant causal relationship with the fans’ intention to purchase (t=10.93 and β=0.63).
Conclusion: Based on the findings, in order to endorsement of sport marketing, the characters with the image of nostalgia can be used to evoke the fans.
- انتشار مقاله: 25-07-1393
- نویسندگان: فرهاد فتحی,علیرضا الهی,مرجان صفاری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رضایتمندی,باشگاههای ورزشی,بازاریابی خدمات,تمایل حضور مشتری
- چکیده: چکیده هدف: بازاریابی از مهمترین و پیچیدهترین وظایف سازمانهای ورزشی است. در این میان رضایتمندی مشتری نقطه آغاز برقراری یک رابطه طولانیمدت بین سازمان و مشتریانشان است. از اینرو، در این پژوهش به پیشبینی تمایل برای حضور مجدد مشتریان باشگاههای پرورش اندام با سنجش مولفههای رضایتمندی پرداخته شده است. روششناسی: با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای، تعداد 350 پرسشنامه را مشتریان باشگاههای پرورش اندام استان فارس تکمیل کردند که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای جمعآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه رضایتمندی لیو (2008)، و تمایل به حضور مجدد لیم (2006) استفاده شد. یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد، رابطه مثبت و معنیداری بین تمامی مولفههای رضایتمندی مشتریان و تمایل حضور مجدد مشتریان وجود دارد. همچنین تمامی مولفههای رضایتمندی مشتری پیشبینهای معنیداری برای تمایل حضور مجدد مشتریان بودند. نتیجهگیری: بنابراین، مدیران باشگاههای ورزشی باید توجه بیشتری به راحتی مشتریان باشگاههای ورزشی داشته باشند تا بدین وسیله موجب افزایش تعداد مراجعه مشتریان شوند. واژههای کلیدی: بازاریابی خدمات، رضایتمندی، تمایل حضور مشتری، باشگاههای ورزشی.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: Marketing is one of the most important and most complex tasks of sports organizations and customer satisfaction is an initial point to develop a long-term relationship between the organization and its customers. Therefore, the porpose of this study was to predict propability of returning body building clubs’ costumers to the same club by analyzing satisfaction components. Methodology: Using multi-stage random cluster sampling, three hundred and fifty questionnaires were completed and analyzed by costumers of body building clubs of Fars province. The data were collected by two questionnaires: 1. customer satisfaction questionnaire of Liu; and 2. future intention of customer questionnaire of Lim. Results: Results of this study revealed that there was a positive significant relationship between all components of customer satisfaction and future intention of customers. All components of customer satisfaction were significant predictors for future intention of customers, too. Conclusion: So, managers of sports clubs should pay more attention to the comfort and convenience of their sports clubs customers in order to increase their customers’ numbers. Key words: Service marketing, Customer satisfaction, Future intention, Sports clubs.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: عبدالمجید دوراندیش,علیرضا الهی,حسین پورسلطانی زرندی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: یادگیری سازمانی,کارآفرینی سازمانی,سازمانهای ورزشی
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر پیش بینی و ارتباط کارآفرینی سازمانی ادارات ورزش و جوانان شمال ایران از طریق قابلیت یادگیری سازمانی بود. پژوهش حاضر به صورت توصیفی همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی، و روش انجام پژوهش نیز پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و معاونین و کارشناسان مسئول ادارات ورزش و جوانان شمال ایران بودند(108N= ) و نمونهگیری به صورت تمام شمار انجام پذیرفت. روایی ابزار اندازهگیری، با نظر 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. و پایایی ابزار شامل پرسشنامههای یادگیری گومز و همکاران (2005) و کارآفرینی برون و همکاران (2001) به ترتیب با ضریبهای آلفای کرونباخ 916/0 و 915/0 بدست آمد. و اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی( کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون آنوای یک طرفه (ANOVA) و آزمونهای تعقیبی و رگرسیون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف، نرمال بودن توزیع دادهها را نشان داد. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد، بین یادگیری سازمانی و کارآفرینی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان رابطه معناداری وجود دارد علاوه بر این نتایج نشان داد، یادگیری سازمانی پیشگوی مناسبی برای کارآفرینی سازمانی میباشد. لذا با عنایت به یافتهها، سازمانها میتوانند برای داشتن مدیرانی خلاق، نوآور و کارآفرین به افزایش یادگیری سازمانی منابع انسانی خود توجه ویژه نمایند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to predict the relationship between organizational entrepreneurship in sport and youth departments in northern Iran through organizational learning capabilities. The present study is descriptive correlational and purpose of applied, and the research method has been survey. Statistical population all managers and assistant managers and experts were responsible for Sport and Youth offices northern Iran(N= 108). Sampling is carried out for all. Validity of the study, 12 people with sports management was approved. The instruments used were Organizational Learning Questionnaire developed by Gomez, et al. (2005), and Organizational Entrepreneurship developed by Bourn, et al.( 2001). Cronbachis Alfe were respectively 0/916 and 0/915. Kolmogorov Smirnov test results, proved the normality of the distributions. Pearson Correlation Coebticients were significant between Organizational Learning and Organizational Entrepreneurship factors. Eventualy, Organizational Learning was, according to Regression Analysis proved to be suitable predictor for Organizational Entrepreneurship. So, accoarding do the results, Organizations shoulde pay attention to development of Organizational Learning in their human resources to have innovative, productive and entrepreneur managers.
- انتشار مقاله: 25-09-1398
- نویسندگان: عیسی اسکندری,علیرضا الهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دیابت,کنترل شدید,حوادث ناخواسته عمده قلبی
- چکیده: مقدمه
بیماری قلبی عروقی در دیابتیکها بیشتر از جمعیت عمومی است و عوارض نامطلوب آن نیز بیشتر است. تاکنون روشهای متعددی جهت کنترل سطح گلوکز خون در سندرم حاد کرونری پیشنهاد شده است. در مطالعه حاضر به منظور کاهش عوارض داخل بیمارستانی دو روش متفاوت کنترل قند بررسی شد.
روش کار: 200 بیمار دیابتیک مبتلا به سندرم حاد کرونری بستری شده در دپارتمان قلب بیمارستان امام رضا(ع) در ابتدای بستری تحت درمان انسولین به مدت 48ساعت قرار گرفتند و بعد به صورت تصادفی به دو گروه کنترل شدید[1] و کنترل متعارف[2] تقسیم شدند. در گروه اول (گروه کنترل شدید) یکبار قبل از هر وعده غذایی و یکبار 2 ساعت بعد از غذا (6نوبت) قند خون کنترل گردید و میزان انسولین بر اساس جدول تجویز شد. سطح هدف گلوکز ناشتا70 تا110 mg/dl و 2 ساعت بعد غذا زیر mg/dl180 بود. در گروه دوم (گروه کنترل متعارف ) روزانه یک بار قند(FBS) اندازه گیری شد و بیماران، تحت درمان متداول داروهای خوراکی با هدف سطح گلوکز ناشتا 70تا130 mg/dl بر اساس درمان قبلی قرار گرفتند.کلیه بیماران روزانه ویزیت شدند و حوادث ناخواسته عمده قلبی (MACE) ثبت شدند.
نتایج: ایسکمی راجعه در 12% بیماران دیده شد شامل ((10%) در گروه کنترل شدید و (14%) در گروه کنترل متداول (514/0=p)، انفارکتوس مجدد در یک بیمار در گروه کنترل متداول (000/1=p)، آریتمی در 5بیمار (5/2 %) دیده شد شامل 3 بیمار (3% ) در گروه کنترل متداول و در مقابل 2 بیمار (2% ) در گروه کنترل شدید (000/1=p) اختلال عملکرد بطنی در 85% بیماران دیده شد 84 بیمار (84%) در گروه کنترل شدید در مقابل86 بیمار (86%) در گروه کنترل متداول، (843/0=p). مرگ داخل بیمارستانی د ر4% بیماران در گروه کنترل متداول در 5 بیمار (5% ) در مقابل 3 بیمار در گروه کنترل شدید (3%) دیده شد (721/0=p).
نتیجه گیری: بر اساس یافتههای مطالعهی فعلی تفاوت قابل ملاحظه ای در رخداد حوادث ناخواسته عمده قلبی در دو روش کنترل شدید و متداول قند خون وجود ندارد.
[1] Intensive control
[2] Convetional control- چکیده انگلیسی: Abstract:
Introduction: Prevalence of cardiovascular disease in diabetic patients is more than general population and its adverse events are more common, though multiple different protocol of glucose control in acute coronary syndrome were proposed , in this study two different protocol of controlling blood sugar level for decreasing hospital adverse events were compared.
Method:
200 diabetic patients with acute coronary syndrome in Imam Reza Cardiology Department after 48 hours insulin therapy randomly divided in to two groups: intensive control, in this group we checked blood glucose level before meal and two hours post prandial (6 times a day) and insulin depending on chart with target fasting glucose70-110 mg/dl and two hours post prandial lower than 180 mg/dl. second group was conventional control with checking fasting blood glucose level daily, with using the diabetes treatment like before admission with target of fasting glucose 70-130 mg/dl. All patients have been visited daily and major adverse cardiac (MACE) events were recorded.
Results:
Overall 12% of all patients had recurrent ischemia (10% of intensive group versus 14% in conventional group, p=0.0514), Reinfarction in one patient of conventional group (p=1.000), arrhythmia in 5 patients (2.5%), 3 patients (3%) of conventional group versus 2 patients(2%) of intensive group (p=1.000), ventricular dysfunction in 85% of patients, 84 patients (84%) of intensive group versus 86 patients (86%) of conventional group (p=0.843)
and intra hospital mortality rate was 4%, 5 patients (5%) in conventional versus 3 patients (3%) in intensive group, (p=0.721).
Conclusion: depending on the study we didn’t find any significant differences in major adverse cardiac events in two groups .
- انتشار مقاله: 28-09-1397
- نویسندگان: علیرضا عبدالهی مقدم,هدی رفیعی جلودار
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کراتینین,آنژیوگرافی کرونر,نفروپاتی ماده حاجب
- چکیده: مقدمه نفروپاتی ماده ی حاجب، شایع ترین علت نارسایی حاد کلیوی ناشی از مواد حاجب رادیوگرافیک در بیمارانی است که کاتتریسم قلبی می شوند. این مطالعه با هدف ارزیابی ارتباط احتمالی اثر افزایش حجم داخل عروقی با نرمال سالین در پیش گیری از نفروپاتی ماده ی حاجب انجام شده است. روش کار این مطالعه یک کارآزمایی بالینی بوده که در سالهای 1388 و 1389 در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شده است. 962 بیمار در دو گروه مطالعه شدند. درگروه اول که شامل 575 نفر بود سرم نرمال سالین به میزانcc/kg/hr2-1 تجویز شد و گروه دوم شامل387 نفر بود که تحت مداخله قرار نگرفتند. میزان کراتینین سرم، قبل از کاتتریزاسیون و بعد از آن اندازه گیری شد و تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون های تی دانشجویی مستقل و من ویتنی انجام گردید. نتایج سن بیماران در گروه فاقد مداخله5/10±57 و درگروه دارای مداخله 2/10±57 سال بود (212/0p=). میانگین کراتینین قبل ازکاتتریزاسیون در گروه اول 26/0±98/0 mg/dlو در گروه دوم 26/0±98/0mg/dl بوده است که تفاوت معنی دار است (04/0p=). میانگین کراتینین بعد از کاتتریزاسیون در گروه اول 30/0±03/1 dl/mgو در گروه دوم 26/0±07/1 dl/mg بوده است که تفاوت، معنی دارنمی باشد (17/0p=). میانگین تفاوت کراتینین قبل و بعد از کاتتریزاسیون در گروه اول 44/0±043/0dl/mg و در گروه دوم 22/0±132/0 dl/mgبود که معنی دار است (01/0p≤). نتیجه گیری بر اساس این مطالعه افزایش حجم داخل عروقی با نرمال سالین، اثر محافظتی در کارکرد کلیوی بیماران ندارد و وابسته به ریسک فاکتور ها و جنسیت می باشد.
- چکیده انگلیسی: Introduction Contrast-induced nephropathy (CIN) is most commonly defined as acute renal failure due to radiographic contrast medium exposure in patients undergoing cardiac cathetrization. In this study we investigated the possible association between volume expansions with N/S in prevention of contrast induced nephropathy. Materials and Methods In this clinical trial study 962 patients, allocated in two groups underwent cardiac catheterization, in the first group with 575 patients, we used Normal Saline (N/S) (1-2 cc/kg/hr) but in the second group 387 patients did not use normal saline .We measured serum creatinin before and after Intervention and used T test and Man-Whitney test to analyze data. Results Mean Age of patients in the first group was 57.8±10.5 and in the second group was 57±10.2 years, (p: 0.212). Before catheterization Cr in the first group was 0.94±0.26 mg/dl and in the second group was 0.98±0.26mg/dl (p: 0.04) that was a meaningful difference. After catheterization in the second group Cr was 1.07±0.26 mg/dl and in the first group was 1.03±0.30 mg/dl (p: 017) that was not a meaningful difference. Before and after catheterization serum Cr level difference in the first group was 0.043±0.44 and in the second group was 0.132±0.22 (p≤0.01) that was meaningful. Conclusion Based on this study we suggested that hydration with normal saline did not have a significant protective effect in renal performance, and it depends on gender and risk factors.
- انتشار مقاله: 24-12-1391
- نویسندگان: علیرضا عبدالهی مقدم,محمود ابراهیمی,هدی رفیعی جلودار,سعید اخلاقی
- مشاهده