در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: انحراف استاندارد,استنباط آماری,توانایی آزمون,انواع اشتباه تصمیمگیری آماری,اشتباه استاندارد
- چکیده: چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر، جستجو در مبانی نظری آزمون فرضیههای آماری و نگاهی به مفاهیم منطقی و فلسفی و همچنین نتایج عملی این رویکرد علمی در تولید دانش نو بوده است. روششناسی: بدین منظور، بدنه ادبیات علمی موجود در مبانی، راهکارها و کاربردها، و فنون محاسباتی آزمون فرضیه برای دسترسی به رابطههای علّت و معلولی و همبستگی بررسی شدهاند. در پایان، استنتاجهای منطقی و فلسفی که عمدتاً برداشتهای نویسنده از آنها به کمک حدود چهل سال تدریس و تجربه در این وادی بوده، بیان شده است. یافتهها: نتایج نشان داد که استنباط های آماری همیشه سه نوع اشتباه را دربردارد: اشتباه نوع اول، اشتباه نوع دوم و سایر اشتباهاتی که در فرایند مطالعه ممکن است برای محقّق اتفاق بیفتد (انحراف استاندارد یا معیار). یافتههای آمار استنباطی هنگامی ارزشمندند که کمترین میزان اشتباه و خطا را داشته باشند. برای رسیدن به این هدف، میزان احتمال اشتباه نوع اول را پژوهشگر کنترل می کند، همچنین اشتباه نوع دوم، با افزایش شدت متغیر مستقل، افزایش تعداد آزمودنی و استفاده از روش ها یا آمار پارامتری به جای غیرپارامتری کنترل میشود. نهایتاً، برای کاهش اشتباه یا انحراف استاندارد راه های مختلفی در علوم آمار و روش های پژوهش وجود دارند. قابل توجّه است که خطاهای تصمیم گیری های آماری نوع اول و دوم با یکدیگر رابطه معکوسی دارند، از این رو هر کدام به بهای افزایش دیگری کاهش پیدا می کند. ضمناً از دیدگاه کاربردی، اشتباه نوع اول یافته های بدون فایده و اثر را به جامعه توصیه می کند، درحالیکه اشتباه نوع دوم جامعه را از اطلاعات مفید و اثربخش محروم میسازد. نتیجهگیری: قطعاً با اشتباهات پژوهشگر، جامعه از هر دو سو دچار خسارت می شود. انتخاب پژوهشگر بین دو نوع اشتباه اول را میزان اهمیت کاربرد نتیجه تعیین می کند. واژههای کلیدی: استنباط آماری، توانایی آزمون، انواع اشتباه تصمیمگیری آماری، اشتباه استاندارد، انحراف استاندارد.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: The purpose of the study was to investigate the theoretical foundations of hypothesis testing and to look into its rational and philosophical concepts and practical implications of this scientific process in generating new knowledge. Methodology: To this end, the existing literature and leading references on the scientific bases, procedures, and statistical methods in relation to hypothesis testing in order to determine cause and effect relationship or the correlation between the variables were purposefuly studied. The rational, philosophical, and practical considerations and inferences which are presented in the present article are the result of the author’s nearly forty years of experience and teaching in these domains. Results: The results of the studies indicated that almost all the statistical inferences encompass three kinds of errors: Type I, Type II, and other types of errors that researchers may make during the process of their studies (Standard Deviation). The inferential statistics results are valuable when they have least amount of mistakes and errors. To achive this goal, the Type I error can be controlled by minimizing the probability of its occurrence by the researcher. Type II error isdecreased by undertaking provisions like: adding the intensity of independent variable, increasing the number of the participants, choosing a higher degree of probability for Type I error, and using parametric statistical methods instead of nonparametric ones. Ultimately, there is a considerable number of statistical and research method techniques for lowering the indices of variability and deviations of the scores. Interestingly enough, there is a negative relationship between Type I and Type II error. In other words, lowering the probability of one of them will have an incremental effect on the other. From a practical standpoint, Type I error recommends inefficient and unproductive knowledge to the target population; whereas, Type II error may deprive people from useful and effective information. Conclusion: Researchers’ mistakes may absolutely create double-sided damages to society. The researcher’s choice between the first two types of errors relies on the significance of the application of the results. Key Words: Statistical inference, Power of the test, Types of error, Standard deviation, Standard error.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: علی محمد امیرتاش,علی محمد امیرتاش,
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علوم ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آوای سازمانی,رفتار سیاسی,حمایت سازمانی ادارک شده
- چکیده: هدف از انجام این تحقیق پیشبینیآوای سازمانی بر اساس رفتار سیاسی و حمایت سازمانی ادارک شده بود.این پژوهش از نوع پیمایشی، توصیفی - همبستگی است که بهصورت میدانی اجرا شد. جامعه موردنظر پژوهش حاضر، تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استانهای منطقه 3 کشور میباشند. از تعداد کارکنان این ادارات که درمجموع 1236 نفر میباشد با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده 297 نفر بهعنواننمونه انتخاب شدند.ابزاراندازهگیری پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد آوای سازمانی (هامس، 2012)، پرسشنامه رفتار سیاسی (کاسمار و کارلسن، 1997)و پرسشنامه حمایت سازمانی (ایزنبرگر و هم کاران، 1990)میباشد.تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از رگرسیون و به کمک نرمافزار SPSS نسخه 22 انجام شد.نتایج پژوهش نشان داد که متغیرهای رفتار سیاسی و حمایت سازمانی ادراک شده پیشبین مناسبی برای آوای سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان هستند (p
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 27-12-1397
- نویسندگان: رضا بخشی مشهدلو,علی محمد امیرتاش,علی محمد صفانیا,سیدصلاح الدین نقشبندی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: روشها و مدلهای روانشناختی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استرس شغلی,عواطف مثبت,عواطف منفی,رفتار ضد تولید
- چکیده: استرس شغلی نوعی اختلال مزمن روانی است که در اثر شرایط سخت کاری بوجود می آید و بر عملکرد فردی و سلامت جسمی و ذهنی افراد تاثیر می گذارد. هدف از انجام این مطالعه بررسی اثر استرس شغلی بر یکی از ابعاد عملکرد شغلی موسوم به رفتارهای ضدتولید با میانجی گری عواطف شغلی مثبت و منفی بود. روش پژوهش همبستگی از نوع مدل تحلیل مسیر بود. 240 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خوزستان با روش سرشماری در پژوهش شرکت کردند. برای گردآوری دادهها از مقیاس کجروی در محیط کار، پرسشنامه استرس شغلی و مقیاس عواطف شغلی استفاده گردید. ارزیابی الگوی پیشنهادی از راه الگویابی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرمافزار AMOS ویراست 21 انجام گرفت. روابط بین متغیرها از راه ضریب همبستگی پیرسون و روابط واسطهای در الگوی پیشنهادی با استفاده از روش بوت استراپ آزموده شدند. یافتهها نشان دادند شاخصهای برازش مانند کای اسکوئر نسبی، GFI، CFI، و RMSEA، از حد نصاب لازم برخوردارند و حاکی از آنند که مدل پیشنهادی پژوهش با دادهها برازش دارد. ضرایب مسیر نشان دادند که استرس شغلی و عواطف مثبت و منفی روی رفتار های ضد تولید به گونهای معنی دار اثر میگذارند (05/0>p). نتایج آزمون بوت استرپ نشان داد که عواطف مثبت و منفی رابطه بین استرس شغلی و رفتارهای ضدتولید را میانجی می کند. به بیان دیگر، تجربه استرسهای شغلی موجب افزایش عاطفه منفی کارکنان میشود و آن نیز به نوبه خود کارکنان را به سمت ارتکاب رفتارهای ضدتولید سوق می دهد.نتایج پژوهش نشان میدهند که استرس شغلی به شکل مستقیم و همچنین، با میانجیگری عواطف مثبت و منفی بر رفتارهای ضد تولید اثر میگذارد. بنابراین، پیشنهاد میگردد که مدیران سازمان برای کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان به مدیریت استرسهای شغلی و نیز ایجاد عواطف مثبت در کارکنان همت گمارند.
- چکیده انگلیسی: Background and Objective: Job stress is a chronic disorder that arises under problematic job conditions and influence on employees well-being and performance. The aim of this research was to investigate the impact of job stress on one of the dimensions of job performance called counterproductive work behaviors considering the mediating role of job affects.
Method: the research is a correlational study using path analysis. Two hundred and forty employees of sports and youth departments of Khuzestan province participated in the study. The instruments which used in this research were counterproductive behaviors scale, job stress questionnaire and job-related affective well-being scale. Fitness of the proposed model was examined through path analysis, using SPSS-21 and AMOS-21 software packages. The indirect effects were tested using the bootstrap procedure.
Results: Results indicated that fit indices including relative chi square, GFI, CFI, and RMSEA are enough, revealed that the proposed model fitted with data properly. Finding indicated that the proposed model is fitted with the data properly. Path coefficients showed a significant positive relationship between job stress with counterproductive behavior, positive and negative emotions with counterproductive behavior, and job stress with positive and negative emotions (p <0.05).
Conclusion: Results indicated that job stress has an effect on counterproductive work behaviors both directly and indirectly through job affects. Thus, it is proposed to managers that reduce employees counterproductive work behaviors through manipulation of job stress and affects.- انتشار مقاله: 24-10-1396
- نویسندگان: آتوسا قاسمی نژاددهکردی,علی محمد امیرتاش,محمد علی اصلانخانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تعارض,هوش عاطفی,راهبردهای مدیریت تعارض
- چکیده: هدف از تحقیق حاضر توصیف هوش عاطفی و راهبردهای مدیریت تعارض در مدیران آموزشی و اجرایی دانشکدة و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های کشور, تعیین رابطة بین آنها و مقایسة این متغیرها در بین آزمودنی ها و ارائة الگو بود. اطلاعات لازم به وسیلة پرسشنامه های هوش عاطفی شرینگ, پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض رابینز و پرسشنامه محقق ساخته مشخصات فردی مدیران گردآوری شد. نتایج پژوهش نشان داد بین هوش عاطفی و انتخاب راهبرد کنترل همبستگی معنی دار منفی وجود دارد (4439/0 - = r, 0001/0P<). بین هوش عاطفی و انتخاب راهبرد راه حل گرایی همبستگی معنی دار مثبت مشاهده شد (4258/0=r,0001/0P<). بین هوش عاطفی و راهبرد عدم مقابله هیچ گونه همبستگی مشاهده نشد. بین مدیران با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با دکترا و مدیران آموزشی با اجرایی از نظر میزان هوش عاطفی و انتخاب راهبردهای مدیریت تعارض تفاوت معنی داری مشاهده نشد
- چکیده انگلیسی: The present study seeks to describe the rate of emotional intelligence (EI) and conflict management strategies (CMS) in educational and executive managers of all physical education colleges Iran. It also tries to determine the relationship between these two variables and compare them in this population. In order to gather the data, three questionnaires including Shearing’s EIQ, Robbin’s CMQ and indiuidual traits questionnaire were used. The results showed that there was a significant negative relationship between EI and control strategy in conflict management (P<0.0001, r=0.4439). No relationship was observed between EI and avoidance strategy in conflict management , but there was a significant positive relationship between EI and collaboration strategy in conflict management (P<0.0001, r=0.4258).
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: حسن فهیم دوین,علی محمد امیرتاش,یوسف کریمی,فریده هادوی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تعارض,هوش عاطفی,راهبردهای مدیریت تعارض
- چکیده: هدف از تحقیق حاضر توصیف هوش عاطفی و راهبردهای مدیریت تعارض در مدیران آموزشی و اجرایی دانشکدة و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های کشور, تعیین رابطة بین آنها و مقایسة این متغیرها در بین آزمودنی ها و ارائة الگو بود. اطلاعات لازم به وسیلة پرسشنامه های هوش عاطفی شرینگ, پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض رابینز و پرسشنامه محقق ساخته مشخصات فردی مدیران گردآوری شد. نتایج پژوهش نشان داد بین هوش عاطفی و انتخاب راهبرد کنترل همبستگی معنی دار منفی وجود دارد (4439/0 - = r, 0001/0P<). بین هوش عاطفی و انتخاب راهبرد راه حل گرایی همبستگی معنی دار مثبت مشاهده شد (4258/0=r,0001/0P<). بین هوش عاطفی و راهبرد عدم مقابله هیچ گونه همبستگی مشاهده نشد. بین مدیران با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با دکترا و مدیران آموزشی با اجرایی از نظر میزان هوش عاطفی و انتخاب راهبردهای مدیریت تعارض تفاوت معنی داری مشاهده نشد
- چکیده انگلیسی: The present study seeks to describe the rate of emotional intelligence (EI) and conflict management strategies (CMS) in educational and executive managers of all physical education colleges Iran. It also tries to determine the relationship between these two variables and compare them in this population. In order to gather the data, three questionnaires including Shearing’s EIQ, Robbin’s CMQ and indiuidual traits questionnaire were used. The results showed that there was a significant negative relationship between EI and control strategy in conflict management (P<0.0001, r=0.4439). No relationship was observed between EI and avoidance strategy in conflict management , but there was a significant positive relationship between EI and collaboration strategy in conflict management (P<0.0001, r=0.4258).
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: حسن فهیم دوین,علی محمد امیرتاش,یوسف کریمی,فریده هادوی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تعارض,هوش عاطفی,راهبردهای مدیریت تعارض
- چکیده: هدف از تحقیق حاضر توصیف هوش عاطفی و راهبردهای مدیریت تعارض در مدیران آموزشی و اجرایی دانشکدة و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های کشور, تعیین رابطة بین آنها و مقایسة این متغیرها در بین آزمودنی ها و ارائة الگو بود. اطلاعات لازم به وسیلة پرسشنامه های هوش عاطفی شرینگ, پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض رابینز و پرسشنامه محقق ساخته مشخصات فردی مدیران گردآوری شد. نتایج پژوهش نشان داد بین هوش عاطفی و انتخاب راهبرد کنترل همبستگی معنی دار منفی وجود دارد (4439/0 - = r, 0001/0P<). بین هوش عاطفی و انتخاب راهبرد راه حل گرایی همبستگی معنی دار مثبت مشاهده شد (4258/0=r,0001/0P<). بین هوش عاطفی و راهبرد عدم مقابله هیچ گونه همبستگی مشاهده نشد. بین مدیران با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با دکترا و مدیران آموزشی با اجرایی از نظر میزان هوش عاطفی و انتخاب راهبردهای مدیریت تعارض تفاوت معنی داری مشاهده نشد
- چکیده انگلیسی: The present study seeks to describe the rate of emotional intelligence (EI) and conflict management strategies (CMS) in educational and executive managers of all physical education colleges Iran. It also tries to determine the relationship between these two variables and compare them in this population. In order to gather the data, three questionnaires including Shearing’s EIQ, Robbin’s CMQ and indiuidual traits questionnaire were used. The results showed that there was a significant negative relationship between EI and control strategy in conflict management (P<0.0001, r=0.4439). No relationship was observed between EI and avoidance strategy in conflict management , but there was a significant positive relationship between EI and collaboration strategy in conflict management (P<0.0001, r=0.4258).
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: حسن فهیم دوین,علی محمد امیرتاش,یوسف کریمی,فریده هادوی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت تعارض,واژههای کلیدی: دبیران تربیت بدنی,هوش عاطفی
- چکیده: چکیده: هدف از اجرای این پژوهش مطالعه رابطه هوش عاطفی و برخی از راهبردهای مدیریت تعارض در دبیران زن تربیت بدنی منطقه غرب تهران بوده است. نمونه آماری شامل140 نفر دبیر زن تربیت بدنی شاغل در این نواحی بودند، که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادهها از پرسشنامه هوش عاطفی شرینگ و پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض رحیم افزالور استفاده شد.دادهها با آمار استنباطی در سطح آلفای 5 درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. براساس یافتههای این تحقیق، بین هوش عاطفی و سبک اجتناب مدیریت تعارض، همبستگی معناداری مشاهده نشد (271/0=. (pبین هوش عاطفی و سبک مدارا در مدیریت تعارض نیز از نظر آماری همبستگی معناداری مشاهده نشد.( 449/0 P=).
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 19-07-1389
- نویسندگان: ناجیه حدادی,علی محمد امیرتاش,مریم خواجه صالحانی,محمد اسماعیلی,حیدر عبدالهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: آموزش پژوهی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آموزش,مدیریت,فوق برنامه,معلم تربیتبدنی,برنامه های ورزش
- چکیده: تحقیق حاضر با هدف تحلیل موانع توسعه دوره های فوق برنامه ورزشی در آموزش و پرورش طراحی گردید. تحقیق حاضر از نوع، تحقیقات توصیفی تحلیل میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی معلمان شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی آموزش و پرورش کشور بود. بر اساس گزارش های کسب شده تعداد این افراد شامل 192 معلم ورزش مرد بود. بر اساس انتخاب تمام شمار تمامی این افراد به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار تحقیق حاضر یک پرسشنامه محققساخته بود. در جهت ساختاردهی به موانع موثر بر توسعه دوره های فوق برنامه ورزشی در آموزش و پرورش از روش مدل سازی ساختاری تفسیری و همچنین روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که در کل 6 عامل (مدیریتی، زیرساختی، آموزشی، فرهنگی، مالی و فردی) 589/83 درصد از واریانس کل سوالات را در بر گرفت. نتایج همچنین نشان داد که موانع آموزشی و مدیریتی جزو موانع مستقل کلیدی میباشد که سبب تاثیرگذاری بر سایر موانع میگردد. با توجه به نتایج تحقیق حاضر مشخص گردید که توجه به مسائل آموزشی و مدیریتی در خصوص دوره های فوقبرنامه ورزشی در آموزشوپرورش می توان امید داشت تا شرایط جهت بهبود این دوره ها بهبود یابد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to analyze Identification and structuring the barriers of extracurricular sports programs in education. The present study was descriptive analytical. The statistical population of the study included all P.E teachers participating in the 28th year of the scientific and specialized competitions of education. According to reports, the number was 192 male P.E teachers . Based on the selection of all the numbers, all these individuals were selected as samples. The research instrument was a researcher-made questionnaire. In order to structure the barriers affecting the development of sports superconducting exercises in education, structural interpretive modeling and exploratory factor analysis were used. The results of exploratory factor analysis showed that in total, 6 factors (managerial, infrastructure, educational, cultural, financial and individual) included 83.589% of the total variance. The results also indicated that educational and managerial barriers are key independent barriers that affect other barriers. Regarding the results of this study, it has been shown that paying attention to educational and management issues in sports supplements in education can be hoped to improve the conditions for improving these courses.
- انتشار مقاله: 26-09-1397
- نویسندگان: حامد حسین پور,علی محمد امیرتاش
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آزمون.,آمادگی جسمانی,حرکتی,دانشآموز پسر,نورم
- چکیده: هدف تحقیق حاضر، مقایسة آمادگیهای بدنی دانشآموزان پسر کشور و تهیة نورمهای ملی روی متغیرهای سرعت، استقامت، چابکی و نیروی عضلانی با استفاده از آزمون CAFT بود. از گروههای سنی 18 – 7 سال، 12960 نفر از استانهای منتخب از 5 منطقة شمال، جنوب، شرق و غرب و مرکز بهطور تصادفی انتخاب و بر مبنای متغیرهای تحقیق و نورمهای کشوری حاصله با یکدیگر مقایسه شدند. آزمون های آنوا و تعقیبی توکی در سطح 05/0 نشان دادند که استانهای جنوبی و مرکزی در دوهای سرعت و چابکی، شمالی و شرقی و مرکزی در استقامت عضلانی و قلبی – عروقی، شرقی و مرکزی و شمالی در نیروی عضلانی و استانهای جنوبی در استقامت قلبی – عروقی آمادهتر از دیگر مناطقاند. در ضمن، مناطق جنوبی و غربی به تقریب در همة ردههای سنی از نورمهای کشوری در سرعت، مناطق جنوبی و مرکزی بهطور کلی در همة ردههای سنی در استقامت عضلانی، مناطق مرکزی بهطور کلی تا سن قبل از 15 سالگی در استقامت عضلات کمربندی شانه، مناطق شمالی در همة ردههای سنی در چابکی عمومی، مناطق غربی در همةردههای سنی در نیروی عضلانی و مناطق مرکزی در ردههای سنی 12 سالگی به بعد از نورمهای کشوری ضعیفترند. این یافتهها زمینهها را برای استعدادیابی ورزشی و پرورش آنها در کشور فراهم میآورد و همچنین به افزایش دقت در نمره دادن و ارزشیابی در کلاسهای تربیت بدنی مدارس کشور کمک میکند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of the study was to compare physical fitness components of school boys and to develop national norms on speed, endurance, agility and muscular power variables by CAFT instrument. 12960 students (age groups 7-18) were randomly selected from north, south, east, west and central parts of the country and were compared based on the research variables and the national norms. ANOVA and post hoc Tukey test at 0.05 level showed that southern and central provinces scored higher in speed and agility; northern, eastern and central provinces in muscular and cardiovascular endurance; eastern, central and northern provinces in muscular power; and southern provinces in cardiovascular endurance. Also, southern and western provinces in almost all the age groups were under the national norm in speed; southern and central provinces in all the age groups in muscular endurance; central provinces (only under 15 years old) in upper body muscular endurance; northern provinces in agility in all the age groups; western provinces in all age groups in muscular power and central provincess (only above 12 years old). These findings provide grounds for sport talent identification and their development and also help an accurate gradation and evaluation in physical education classes at schools throughout the country.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: علی محمد امیرتاش,علی محمد امیرتاش,علی محمد امیرتاش
- مشاهده