در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مشکوه
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: فلسفه,حکمت,حکمت عملی,حکمت قرآنی,حکمت نظری
- چکیده: این مقاله با بررسی چیستی حکمت در مکاتب مشاء و اشراق و متعالیه و تعاریف گوناگون فلسفه اسلامی و ماهیت حکمت در متون اسلامی به ویژه آیات قرآنی به این نتیجه رسیده است که حکمت در قرآن هم جنبه نظری و هم جنبه عملی دارد. به عبارت دیگر، حکمت هم ساحت تعقلی و ادراکی و هم ساحت کنشی و رفتاری را در برمیگیرد. حکمت نظری، عبارت از معرفت مطابق با واقع و برخوردار از عصمت و عاری از خطا است. و حکمت عملی، بایدها و نبایدهای مربوط به حوزه ارزشها و رفتارهای مهذبانه و همراه با خشیت و اخلاص الهی است. حاصل سخن آنکه حکمت دربردارنده مسائل بینشی و اعتقادی، احکام منشی و اخلاقی و نیز احکام فقهی و رفتاری و کنشی میباشد. به عبارت دیگر، حکمت نظری به حوزه عقاید و بینشها و حکمت عملی به اعمال فردی و اجتماعی میپردازد. به همین جهت، حکمت قرآنی معنایی وسیع و گسترده به خود میگیرد. حکمت به منابعی مانند عقل و وجدان و فطرت و وحی نیازمند است و توانایی عقل و وجدان در شناخت پارهای از حقایق حِکمی، انسان را از منبع وحیانی بی نیاز نمیکند.
- چکیده انگلیسی: Having studied the nature of wisdom (hikma) in schools of Peripatetics, illuminationism, and transcendentalism and its nature in Islamic texts, especially the Qur'an, this article draws the conclusion that wisdom in the Qur'an is both theoretical and practical. Making scholarly reference to the Qur'anic verses and reliable traditions as evidences, the writer proves that the Qur'anic wisdom enjoys a vast expanse of meaning, while it requires such sources as intellect, conscience, inner nature, and Revelation, and that the power of intellect and conscience does not enable man to do without the Revealed source in recognizing some of the realities of wisdom.
- انتشار مقاله: 01-03-1399
- نویسندگان: عبدالحسین خسروپناه,عبدالحسین خسروپناه,عبدالحسین خسروپناه
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مشکوه
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دین,سنت,روشنفکر,مدرینته,گفتمان روشنفکری دینی
- چکیده: آگاهی از جریانهای فکری-فرهنگی معاصر ایران،ضرورت انکارناپذیری است که متأسفانه بعد از بازگشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،هنوز دربارهء آن پژوهش جامع و گستردهای صورت نگرفته است. بیشک انقلاب اسلامی یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و قطعا اگر بخواهد بدان آسیبی وارد شود،از همین ناحیه خواهد بود؛ازاینرو از مهمترین ضرورتها،توصیف،تبیین و تحلیل جریانهای فکری- فرهنگی ایران معاصر است. نوشتار حاضر درصدد آن است تا ضمن نگاهی گذرا به جریانهای فکری در ایران معاصر،به تبیین و تحلیل گفتمان روشنفکری دینی بپردازد.
- چکیده انگلیسی: Knowing the contemporary currents of thought in Iran is an indisputable necessity. Islamic Revolution of Iran was an intellectual and cultural revolution, hence it can be vulnerable in this respect. The present article casts a glance at these currents and analyzes the religious intellectual discourse in Iran.
- انتشار مقاله: 24-04-1399
- نویسندگان: عبدالحسین خسروپناه,حسین لطیفی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نهجالبلاغه,امام علی(ع),حکمرانی اخلاقی,ارزش های عمومی
- چکیده: زمینه و هدف: حکمرانی در هر جامعه با نظام ارزشها آن جامعه پیوندی ناگسستنی دارد. ارزشها، هویت دولت را در عرصه عمل و خطمشی گذاری تعیین میبخشند، از اینرو فهم ارزشهای برای حکمرانان امری حساس و در عینحال پیچیده است. یکی از منابع مهم برای استخراج ارزشها در جامعه ما، متون دینی و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان است. هدف ما در این جستار شناخت ارزشهای اخلاقی حکمرانی در بخش عمومی از دیدگاه نهجالبلاغه است.
روششناسی: این پژوهش کیفی و از رویکرد حکمی-اجتهادی استفادهشده است. دادهها با کدگذاری از متن کتاب نهجالبلاغه استخراج و در قالب جدول مضامین ارائهشده است و همچنین برای اعتباریابی مضامین کشفشده از روش ژرفکاوی متنمحور (مقابله و مقایسه مضامین با متون) بهره گرفتهشده است.
یافتهها: حکمرانان با شناخت ماهیت مشاغل و شاغلین حوزه عمومی میتوانند با بهرهگیری از آموزهای اخلاقی علوی در بحث حکمرانی، به پیگیری اهداف حاکمیتی بپردازند و با معیار قرار دادن شاخصهای نظیر عدالتگستری، کسب رضایت عمومی، گرایش مشفقانه به عموم مردم، اصلاح روابط عمومی و از بین بردن کینههای و عقدههای اجتماعی؛ به تحقق رسالت آرمانشهر علوی مدد رسانند.
نتایج: نقش کارگزاران خدمات عمومی در سعادت و شقاوت یک تمدن بسیار مهم است و چنانچه این کارگزاران بهدرستی از بُعد اخلاقی تربیتنشده باشند آثار و پیامدهای مخربی را به جامعه تحمیل میکنند. در این پژوهش اخلاق محور و هسته اصلی ساخت انسان اداری و سازمانی از نظر امام علی (ع) بیانشده است و نظام حکمرانی علوی اصالت را به ارزشهای اخلاقی میدهد و ساختارها و فرایندها اداری تابع اخلاق میباشند تا فرهنگ بوروکراتیک و سازمانی تهی از معنا و ارزشهای اصیل انسانی.- چکیده انگلیسی: Background and objective: Governance in any society is inextricably linked with the value system of that society. Values determine the identity of the state in practice and policy-making, so understanding values for rulers is sensitive and complex at the same time. One of the important sources for extracting values in our society is the religious texts and manners of the Prophet (PBUH) and his Ahl al-Bayt. Our aim in this paper is to recognize the moral values of public sector governance from the perspective of Nahj al-Balaghah.
Method: This is a qualitative research. The data were extracted by coding from the text of Nahj al-Balagheh book and presented in the form of a table of contents. Also, to validate the discovered themes, text-based in-depth method (confrontation and comparison of themes with texts) was used.
Findings: By recognizing the nature of jobs and employees in the public sphere, rulers can pursue governance goals by using Ahl al-Bayt moral teachings in the discussion of governance and by criteria such as justice, public satisfaction, compassionate attitude towards the public, public relations reform and elimination of social grudges and entanglements.
Results: The role of public service agents in the prosperity and misery of a civilization is very important and if these agents are not properly trained morally, they will impose destructive effects and consequences on society. In this study, ethics-based and the core of administrative and organizational human construction is expressed from the point of view of Imam Ali (PUH)- انتشار مقاله: 05-09-1399
- نویسندگان: مسعود شریعتی,وجهالله قربانیزاده,بهروز رضایی منش,عبدالحسین خسروپناه دزفولی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نظریّه,رویکرد اسلامی,مبانی فکری,رهبری سازمانی
- چکیده: زمینه و هدف: از آنجا که همه الگوهای پیشرفت و توسعه کشورها مبتنی بر نظریهها و مدلهای خاص خود بوده و نظریهپردازان نیز نظریه خود را متناسب با اعتقادات و باورهای خود پیریزی مینمایند و نظر به اهمیت موضوع رهبری سازمانی در اثربخشی مدلهای پیشرفت، این تحقیق با هدف تدوین مبانی فکری رهبری سازمانی با رویکرد اسلامی تدوین شده است. روششناسی: این تحقیق مبتنی بر روش کیفی اکتشافی بوده و در آن از ابزار تحلیل تم(تحلیل مضمون) بهره برده شده است. منبع اصلی استخراج دادهها، قرآن کریم بوده و در تفسیر دادههای مستخرجه از دو تفسیر معتبر قرآنی نور و المیزان استفاده شده است. یافتهها و نتایج: حاصل بررسی 742 آیه مرتبط با موضوع رهبری در این تحقیق، شناسایی 3079 پیام قرآنی یا شاخص، 21 مفهوم یا اصل، 5 مقوله و 2 بُعد بوده است. نتایج نشان میدهد که میتوان 21 اصل مستخرجه مربوط به مبانی فکری رهبری سازمان را در دو دسته؛ مبانی بینشی اعتقادی(راهبردی) و مبانی منشی اخلاقی(عملیاتی) تقسیم و سپس در اصول محوری دین اسلام (توحید، معاد، نبوت، عدل و امامت) جایابی نمود. بر این اساس حدود 66 درصد این اصول، جنبه عملیاتی داشته و 34 درصد را نیز میتوان در زمره اصول راهبردی طبقهبندی کرد. نتایج این تحقیق همچنین نشان میدهد که بیشترین شاخصهای مشاهده شده در قرآن به ترتیب مربوط به موضوعاتی چون؛ عقلانیت و تدبّر، رعایت اعتدال و میانهروی در امور و توجه همزمان به آرمانها و واقعیتها میباشد.
- چکیده انگلیسی: Background and Purpose: Since all patterns of development of countries based on their particular theories and models, and theorists underpin their theory compatible with their belief and traditions, and according to the important of organizational leadership on effectiveness of development models, the present research has been developed with the aim of formulating the intellectual foundations of organizational leadership with the Islamic approach. Methodology: The research is based on qualitative methods and the analysis tools Themes (content analysis) is used in present study, the Holy Quran has been the main source of data extraction and two Quranic reliable interpretation include Al-Mizan and Noor used in the interpretation of data extracted. Findings and conclusions: The survey of 742 verses related to leadership in present research resulted to 3079 messages or Quran indexes, 21 concepts or principles, 5 issues and 2 dimensions. The results show that 21 extracted principle related to Intellectual foundation of organization leadership divided in two principles of religious-vision (strategy) and foundations of operational-division (operational) and then place in the central principles of Islam religion (monotheism, resurrection, prophecy, justice and Imamate). Accordingly, about 66% of principles have the operational aspects and 34% can be classified as the strategic principles. The results also show that the most indicators observed in the Quran, respectively are related to issues such as rationality and prudence, observing the moderation on affairs, and attention to ideals and realities simultaneously.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: عباداله بانشی,عبدالحسین خسروپناه,مقصود امیری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت در دانشگاه اسلامی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نهجالبلاغه,سیره,مدیریت,امام علی(ع),منش رهبری
- چکیده: هدف: هدف از انجام این پژوهش، بررسی منش و سبک مدیریت و رهبری امام علی(ع) به استناد سیرۀ آن حضرت در نهجالبلاغه و تفحص در اقوال و سلوک ایشان، همچنین تطبیق سبک مستخرجه با مبانی رهبری سازمانی موجود در قرآن کریم بود. روش: این پژوهش از حیث هدف، جزء تحقیقات بنیادی طبقهبندی شده و از حیث جمعآوری دادهها، کیفی است و با روش تحلیل محتوا و از طریق واکاوی متن نهجالبلاغه انجام شده است. یافتهها: در این بررسی، 430 گزارۀ متناسب با موضوع، انتخاب و مطالعه شد و در نهایت، 216 شاخص، 34 مفهوم، هشت مقوله و چهار بُعد کلی شناسایی شد. نتایج نشان داد میتوان منش مدیریتی امام علی(ع) را متأثر از چهار بُعدِ اصول(نگرشی و حقوقی)، اهداف(واسطهای و غایی)، ارزشها(بایدها و نبایدها) و بسترها(راهبردهای ساختاری و انسانی) دانست. نتیجهگیری: اصول نگرشی و حقوقی زیربنای همۀ رفتارهای حضرت بوده و در حکم اعتقادات بنیادین و اصول ثابت، همواره مدّ نظر ایشان بودهاند و اهداف رهبری و مدیریت در جامعه و نیز بایدها و نبایدهای رهبری(ارزشها) منبعث از این اصولاند. اهداف و ارزشهای رهبری نیز بر تدوین راهبردها و بر وضع همۀ رویّهها، خط مشیها، سیاستها و قوانین و مقرارت سایه انداخته، حاکمیت میکنند؛ به طوری که اصول زیربنایی مطروحه به عنوان اصول راهبردی، نقش هماهنگکنندگی در رفتارهای مدیریتی جامعه را ایفا میکنند. بر اساس نتایج این تحقیق، اصول برگرفته از سیرۀ حضرت با اصول منبعث از قرآن کریم(اصول بینشی و اصول منشی) مطابقت دارد.
- چکیده انگلیسی: Objectives: The current study intends to explore Imam Alis’s management and leadership behaviors by analyzing his assertions in Nahj-al-Balagheh, investigating his words and conduct and also matching the resultant style with the organizational management principles in Holy Quran. Method: This research can be categorized as a theoretical research in terms of its nature and a qualitative study in terms of data collection procedures employed; in fact, a qualitative content analysis of Nahj-al-Balagheh is performed which provide the required data for the current study. Results: In this analysis, 430 propositions in line with the objectives of the study were selected and explored. Totally, 216 indexes, 34 concepts, 8 variables and four aspects were identified. The results of this analysis indicated that Imam Ali’s managerial conduct is influenced by four main aspects: Principles (attitudinal and legislative), Objectives (mediational and optimal), Values (dos and don’ts) Frameworks/Grounds (human resources and structural strategies) with a frequency of 36%, 4%, 26% and 34%, respectively. Conclusion: Generally, the findings revealed that attitudinal and legislative principles form the basis of all his behaviors and he has always considered them as fundamental beliefs and fixed guidelines. Leadership and management objectives in the society, which are indicative of motivations for accepting responsibility, and also the dos and don’ts of leadership (values) are the results of these principles. Accordingly, the objectives and values of the management (similar to an umbrella) overshadow and govern the development of strategies and determination of methods, policies, laws and regulations to the extent that the aforementioned fundamental principles, which are considered as strategic principles, regulate the management behaviors in the society. Based on the findings of this study it can be maintained that the principles derived from Imam Ali’s conduct and behavior are in line and consistent with the principles (i.e., attitudinal and behavioral principles) of Holy Quran.
- انتشار مقاله: 13-07-1398
- نویسندگان: عباداله بانشی,عبدالحسین خسروپناه,حسن بیابانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مجله علمی " فلسفه دین "
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تفسیر,هرمنوتیک,وحی,فهم,مجتهد شبستری
- چکیده: محمد مجتهد شبستری با تکیه بر دیدگاه هرمنوتیکی و تفسیری خود، قرآن کریم را «کلام نبوی» و قرائت توحیدی پیامبر اسلام از جهان در پرتو وحی میداند. در این مقاله با روش توصیفی - تحلیلی و کتابخانهای به نقد دیدگاه تفسیری او پرداختهایم تا با نشان دادن نقاط ضعف این دیدگاه، سستی نظریۀ او دربارۀ «کلام نبوی بودن قرآن» بیش از پیش آشکار شود. علاوه بر اینکه نظریۀ تفسیری وی به انکار نبوت و دین میانجامد، نقاط ضعف دیگری در آن بهچشم میخورد که عبارتند از: عدم توجه به معنای دیگر تفسیر؛ عدم توجه به اقسام پیشدانستهها؛ عدم توجه به مراتب فهم و مدلولها؛ جمع کردنِ دو دیدگاه و نیز دو روش غیرقابلجمع؛ همگانی دانستن مقبولات عصر مدرنیته و نیز نظریۀ هرمنوتیک فلسفی؛ خلط میان جزء و کل؛ عدم پایبندی به یکی از مبانی خود؛ معرفی معیار سستی بهعنوان معیار تنقیح و سنجش پیشدانستهها و غفلت از مهمترین کاربرد زبان..
- چکیده انگلیسی: Relying on his hermeneutic and interpretive perspective, Mohammad Mojtahed Shabestari regards the Holy Quran as "prophetic words" and the Prophet's monotheistic reading of the world in the light of revelation. In this paper, we have used a library-research method within the descriptive-analytical approach to criticize his interpretive perspective to illustrate the weaknesses of this view so as to indicate the weakness of his theory of the prophetic origin of the Qur'an. In addition to the fact that his interpretive theory leads to the denial of prophethood and Islam, there are also other weaknesses in that theory. These involve ignoring the other meaning of interpretation, not paying attention to all kinds of presuppositions, not paying attention to the degrees of understanding and implications, integrating two perspectives as well as two methods which are incompatible, generalizing the doctrines of the age of modernity and philosophical hermeneutics, confusion of part and whole, not adhering to one of his foundations, introducing a loose criterion as a criterion for the examination and evaluation of presuppositions, and ignoring the most important use of language.
- انتشار مقاله: 28-07-1399
- نویسندگان: عبدالحسین خسروپناه,محمد قمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: معرفتشناسی,پست مدرن,ایدهآلیسم,رئالیسم...,فرایند تبدیل دانش(SECI)
- چکیده: نظریه ایجاد دانش سازمانی با هدف نوآوری و خلقِ دانش در سازمانها، دانش را به ضمنی و آشکار تقسیم مینماید و در یک فرایند چهار مرحلهای تبیین میکند که چگونه با استفاده از فرایند SECI میتوان دانشی جدید در سازمان ایجاد کرد. این نظریه در فرایند تبدیل دانش از ضمنی به آشکار و بالعکس، مبتنی بر اندیشههای ایدهآلیسم معرفتی میباشد. نگاه هستیشناسانه این نظریه نیز نومینالیستی بوده و حقیقتهای عینی را وقعی نمینهد. از سوی دیگر انسان در این نظریه موجودی فعال در عرصه فهمِ دانش معرفی شده و او را خالق اطلاعات قلمداد مینماید. این نظریه با استفاده از روششناسی تفسیری، تحلیل گفتمانی و پساساختارگرایی در زمره نظریههای پست مدرن قرار میگیرد. در معرفتشناسی اسلامی ملاک صدق، مطابقت با واقع است؛ و معیار صدق نیز بر مبناگرایی استوار است؛ در هستیشناسی نیز، با پذیرش واقع-گرایی، قایل به واقعیت نفس الأمری برای محکی قضایا هستند. وانسان در اندیشه اسلامی کاشف اطلاعات و پدیدهها است و صرفاً روابط بین پدیدهها را کشف میکند. روششناسی اسلامی هر عاملی را در تبیین پدیدهها مؤثر نمیداند و هرگونه عامل درونی یا بیرونی را به صورت مطلق در تبیین نظریه دخالت نمیدهد؛ به عبارت دیگر، عواملی که موجب نسبی شدن پدیدهها و نظریهها میشوند را فاقد اعتبار دانسته و در روششناسی و تبیین پدیدهها آنها را به بازی نمیگیرد. در نهایت با جایگزینی مبانی و روششناسی اسلامی در مبانی نظریه، مشاهده خواهیم نمود که فرایند SECI که دانش را از ضمنی به آشکار و بالعکس تبدیل میکند تا دانش جدیدی در سازمان ایجاد شود، ...
- چکیده انگلیسی: Organizational knowledge creation theory of innovation and knowledge creation in organizations, tacit and explicit knowledge sharing. SECI and knowledge will be a four-step process explains how to use the new organization was created. This theory of the coversion process from tacit knowledge to explicit and viceversa based on the idealism agent. Ontological view of the theory is numynalysty and doesnt realistic reality of objective.On the other hand in the theory of knowledge human presented as understandable and active stock and he is the creator of the information. The idea of using interpretive methodology discourse analysis and poststructuralism are among postmodern theories. Epistemology of the criterion of truth, the match is the true measure of a firm depends on the base. The ontology slso accepting realism to disting the true litmus test cases are self governors. And human in Islamic thought have discovered data and phenomena and simply to explore the relationship between phenomena. The method does not affect each factor in the explanation of the phenomenon. And any internal or external factors does not interfere to absolute in explanation of the theory. In other words the factors that led to the relative phenomena and theories are considered invalid and the methodology and the explanation of phenomena does not play. Finally replacement of the basic theory principles and methodology, we can see that the process of implicit and explicit knowledge back in to the organization to create new knowledge SECI will never happen, ...
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: عبدالحسین خسروپناه,رضا ابروش
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی پژوهشی قبسات
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: هرمنوتیک,سروش,وحی شناسی,دین شناسی,معرفت شناختی,زبان شناختی
- چکیده: چیستی حقیقت وحی و تبیین چگونگی دریافت آن توسط نبی، همواره در تاریخ اسلام مورد مداقه و مناقشه بوده و هست. در زمان حاضر بعضی افراد از جمله عبدالکریم سروش که تحت تأثیر مستقیم و گسترده نظریات هرمنوتیکی و زبانشناختی برخی اندیشمندان غربی است، با ایجاد تردید در ماهیت زبانی وحی از یک سو و با ایجاد تشکیک در منبع وحیکننده از سوی دیگر، میان نظرگاه متقدمان و متأخران تفاوتی جدی به وجود آوردهاند. با آغاز این جریان نقدهای درخور توجهی از سوی علمای حوزوی و دانشگاهی به روبنای دیدگاههای وحی شناختی سروش وارد شد؛ اما به خاستگاه و زیربنای آن دیدگاهها کمتر پرداخته شده است. در این مقاله زیربنا و مبانی دیدگاههای وحی شناختی وی را که مبانی دینشناختی، معرفت شناختی، هرمنوتیکی و زبان شناختی است، استخراج و نقد میکنیم. عمده اشکالاتی که به دیدگاههای سروش وارد است، از این قرارند: اجمالگویی و ابهام در تبیین نظریه؛ ضعف در روش شناسی؛ خلط میان مباحث مختلف؛ قیاس غلط اسلام با ادیان و فِرَق دیگر؛ ادعاهای بی دلیل و نسبی گرایی معرفتی.
- چکیده انگلیسی: The discussion and debate on the essence of the reality of revelation and explanation of how it is received by Prophet Mohammad, has always been noticed in the history of Islam. Nowadays some people such as Abdol-Karim Sorush, greatly affected by the hermeneutical and linguistic theories of Western scholars, have created a serious difference between the ideas of past and recent scholars, doubting the linguistic essence of revelation on the one hand, and suspecting the source of revelation on the other hand. From the beginning of the formation of this idea, there has been considerable criticisms on Sorush’s ideas on the knowledge of revelation, by Howzah and University scholars; yet the basis and origin of these ideas are less discussed. This article extracts and criticizes the basis and substructure of Sorush’s views on the knowledge of revelation, which is the base of religious studies, epistemology, hermeneutics and linguistics. The main criticisms of Sorush’s view are as follows: an ambiguous and vague presentation of the theory; weakness of methodology; confusion between different discussions; a wrong comparison between Islam and other religions and sects; non-justified claims; cognitive relativism.
- انتشار مقاله: 05-05-1398
- نویسندگان: عبدالحسین خسروپناه,محمد قمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی پژوهشی قبسات
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی:
- چکیده:
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 27-10-1394
- نویسندگان: غلام رضا میناگر,عبدالحسین خسروپناه
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی پژوهشی قبسات
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی:
- چکیده:
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 26-10-1394
- نویسندگان: عبدالحسین خسروپناه,عبدالحسین خسروپناه,
- مشاهده