در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: قصد خرید,مسئولیت اجتماعی,تولید سبز,بسته بندی سبز,نگرش به بسته بندی سبز
- چکیده: تولید محصولات سبز و خصوصاً بسته بندی های سبز می تواند علاوه بر فراهم نمودن بستر لازم جهت تحقق مسئولیتهای اجتماعی شرکتهای داخلی، راه کار مناسبی جهت کاهش آسیب های محیط زیستی در سطح کشور باشد. با توجه به اهمیت این مسئله و ضرورت بررسی عواملی که می تواند بر نگرش و خرید بسته بندی سبز از جانب مشتریان موثر باشد، تحقیق حاضر با رویکردی توصیفی/ پیمایشی و با هدفی کاربردی به انجام رسیده است. بیش از 1350 پرسشنامه در پنج کلان شهر کشور برای انجام تحقیق جمع آوری گردید. در سنجش روایی از روش روایی محتوایی/ ظاهری و در تحلیل پایایی از دو روش آلفای کرونباخ (86 درصد) و روش دو نیم کردن (77 درصد) استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که عامل مسئولیت پذیری محیطی مشتری بیشترین اثر را بر نگرش وی به بسته بندی سبز داشته است. از سوی دیگر علاوه بر تایید اثر نگرش مشتری به بسته بندی سبز بر قصد خرید کالا با بسته بندی سبز، مشخص گردید که متغیر قیمت کالا با بسته بندی سبز این رابطه را تعدیل نموده؛ در حالیکه متغیر سطح دسترسی به کالا با بسته بندی سبز نتوانسته است این رابطه را تعدیل نماید.
- چکیده انگلیسی: Manufacturing Green products and especially green packaging in addition to providing a good context for fulfilling social responsibility of Iranian companies would be a good way to decrease the environmental damages through out of the country. Regarding to the importance of this topic and the necessity of the investigation of the factors influencing customer attitude and purchasing intention, current study applying survey method is conducted. More than 1350 questionnaires among five metropolitan cities are distributed. To test the validity and reliability of questionnaires, face validity and two approaches including alpha cronbakh and split half approach are applied respectively. Results show that customer environmental responsibility has the highest effect on customer attitude to green packaging. On the other hand, in addition to the effect of customer attitude on purchasing intention, good’s price has moderated the relation between attitude to green packaging and purchasing intention; a role that is not supported statistically for good’s availability.
- انتشار مقاله: 12-07-1392
- نویسندگان: طهمورث حسنقلی پور یاسوری,علیرضا مسیبی,مهدی نجفی سیاهرودی,سید مسلم علوی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: پرستاری,مدیریت مسیر شغلی,برنامهریزی مسیر شغلی,توسعه مسیر شغلی
- چکیده: توسعه مسیر شغلی پرستاران بهعنوان بازوی توانمند و جزء مهم نظام سلامت یکی از مهمترین وظایف مدیریتی است که ارزشافزوده میآفریند. حالآنکه علیرغم اهمیت و تأثیر قابلتوجهی که دارد بهعنوان یکی از چالشهای نظام سلامت ایران به شمار میرود. این مطالعه کیفی با هدف طراحی چارچوب مفهومی توسعه مسیر شغلی پرستاران بالین به مرحله اجرا در آمد. در این پژوهش از تحلیل محتوای کیفی و استقرایی برای تفسیر هدفمند نظرات 30 نفر از خبرگان مدیریتی و پرستاری مشارکتکننده که با ابزار مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته جمعآوریشده بودند، استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها منجر به استخراج و تعریف 243 مفهوم کلی، 8 زیرطبقه، 5 مقوله اصلی گردید. درنهایت چارچوب مفهومی توسعه مسیر شغلی بهعنوان راهبردی جهت افزایش ماندگاری و رضایت شغلی پرستاران با محوریت حرفه پرستاری، برنامهریزی مسیر شغلی و مدیریت مسیر شغلی بهعنوان زیرساختهای اصلی طراحی گردید که البته پیادهسازی و اجرایی نمودن این چارچوب نیازمند سیاستگذاری و برنامهریزی در سطح کلان و جلب همکاری چندجانبه و بین بخشی است.
- چکیده انگلیسی:
Background & Aims: Career development of nurses as a powerful arm and key component of the health system, is one of the most important managerial tasks that creates value added. However, despite its significance and influece, it is considered as one of the challenges of the Iranian health system. Materials & Methods: This qualitative study was conducted with the aim of designing a conceptual framework for the clinical nurses' career development. In this study, qualitative and inductive content analysis were used for purposeful interpretation of 30 managerial and nursing experts' views. Data was collecyed by deep and semi-structured interviews. Results: Data analysis led to the extraction and definition of 243 general concepts, 8 subcategories, and 5 main categories. Conclusion: The conceptual framework for the career development of clinical nurses was designed to increase nurses' job satisfaction and retention. This framework consists of nursing career, career planning and career management as the main infrastructure of career development. Finally, the implementation of this framework requires startegic policymaking and planning and forging multilateral cooperation- انتشار مقاله: 27-06-1398
- نویسندگان: نرجس السادات نسبی,سیدرضا سیدجوادین,طهمورث حسنقلی پور یاسوری,کامران باقری لنکرانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ریسک,صادرات غیرنفتی,صادرات,مدلسازی ساختاری تفسیری,ریسک بینالملل
- چکیده: هدف: صادرات غیرنفتی از موضوعاتی است که در چند دهه اخیر، مباحث زیادی را به خود اختصاص داده است. در ایران، بخش عمده درآمد صادراتی، از فروش نفت تأمین میشود و اتکای دولت به منابع درآمدی دیگر در کمترین سطح قرار دارد، از این رو، صادرات غیرنفتی از اهمیت ویژهای برخوردار است. خروجی این پژوهش، مدلی شبکهای از ریسکهایی است که صادرکنندگان ایرانی در بخش صادرات غیرنفتی با آن مواجه هستند. این مدل یکپارچه از بررسی، تحلیل روابط و سطحبندی ریسکها بهدست آمده است و به تصمیمگیران حوزه صادرات کشور کمک میکند تا از ارتباطات بین ریسکهای مؤثر بر بخش صادرات غیرنفتی، نگرشی کامل داشته باشند و در سیاستگذاریها، اولویتها را شناسایی کنند. روش: مرحله نخست پرسشنامه توزیع شد و مؤلفههای تأثیرگذار، با توجه به نظرهای خبرگان و فعالان اقتصادی منتخب و با استفاده از آزمون آماری t، مشخص شدند. پرسشنامه دوم، بر اساس مؤلفهها تدوین و دوباره توزیع شد که با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری آن را تحلیل کردیم. یافتهها: خروجی پژوهش، مدل شبکهای شش سطحی حاصل از مدلسازی ساختاری تفسیری است که کلیه ریسکها سطحبندی و ارتباط بین آنها مشخص شده است. سطح شش که سطح آخر و تأثیرگذارترین عوامل را نشان میدهد، جنگ، قوانین دولتی و نرخ ارز را شامل میشود. نتیجهگیری: بیشتر ریسکها با ارتباطات و تأثیرات زیادی به هم گره خوردهاند و در این میان، ریسک زائد یا کمهمیتی مشاهده نمیشود. هر گونه کوتاهی در یک ریسک، باعث میشود نتیجه نهایی که همان افزایش صادرات غیرنفتی است، با نقصان مواجه شود.
- چکیده انگلیسی: Objective Non-oil exports have been the subject of a lot of debate and discussions in recent decades. In Iran, the majority of the export revenue comes from oil sales and the government does not necessarily rely on other sources of revenue; therefore, non-oil exports are of particular importance. Meanwhile, Iran has been under economic sanctions for 40 years after the Islamic revolution, and export companies are facing many problems as a result. Thus, appropriate strategies should be used in order to maintain the business and increase the company performance in business exchanges, especially in the complex and ambiguous environment that causes many risks for various reasons due to political, economic, and cultural reasons. Such strategies can help deal with these uncertainties and risks. According to the previous studies in Iran, there are only few researches to analyze and assess export risk, which can be due to the dependence of the Iran economy on imports. Most research in this area has often examined the impact of a single risk. In this study, Miller model is considered as the basis for identifying risk factors. The output of this study is a network model of risks that Iranian exporters are faced with in the non-oil export sector. Methodology In this study, the risks were identified by reviewing the related research literature and the opinions of professional and academic experts were collected through a questionnaire to select the most important risks. Judgmental sampling was considered for this study and an online questionnaire was sent to 187 people in both stages where the first questionnaire was responded by 31 individuals and the second questionnaire by 18 individuals. In this study, the same 31 questionnaires were considered sufficient. Then, interpretive-structural modeling method was used in order to extract the relationships between these risks. Using SPSS software, the Cronbach’s alpha coefficient of the initial questionnaire was reported 0.722 and the Cronbach’s alpha coefficient of each item was higher than 0.7, which indicates that all the questions in the questionnaire are reliable. The second questionnaire was designed based on the outputs of the first questionnaire and the second questionnaire was analyzed using interpretive structural modeling. Findings The final model obtained from this study consists of 6 levels; it should also be noted that the higher level risks are less effective and are more likely to be affected by other barriers. Level one risks include changes in the pattern of society, changes in the amount of use by others, the elimination of pollution, product innovation and workforce, which indicates that these components are affected by their five sub-levels. On the other hand, level two risks include quality change in machinery, social unrest, job security, and motivation management. Monetary-financial reform, price control, shortage of complementary goods, process innovation, shortage of raw materials and the results of research and development activities are considered as level three risks. Level four risks include strikes, barriers to capital and money outflows, inflation, changes in consumers’ taste, and collection of debts. Level five risks include chaos, revolution, business restrictions, earthquake, interest rates, heavy rainfall, and technology. Finally, level six risks, which are considered as the last and the most influential factors, include war, government laws, and exchange rates. Conclusion Managers should note that the importance of risks will be different compared to each other in different environments and different conditions, and also in different stages of the product life cycle. Therefore, considering the type of organization and environmental conditions, the manager should pay attention to the risks with different prospecrives. Regarding the connections made between the risks, it can be seen that most of the risks are associated with a lot of communication and impacts, and no unnecessary or insignificant risks are found. Any type of defect or shortcoming in a risk can cause disruptions in the end result, which is the increase in non-oil exports. In other words, the obtained model indicates that the model should be viewed as a process or system and also all the related aspects should be taken into account as well.
- انتشار مقاله: 19-08-1398
- نویسندگان: مهدیه مختاری موغاری,عز ت اله عباسیان,طهمورث حسنقلی پور یاسوری,وحید محمودی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نوآوری باز,صنعت ساختمان,مدل فروش
- چکیده: هدف: اگر سازمانهای فروشنده میخواهند موفق باشند، بایستی مدلهای فروش جدیدی ایجاد کنند که برای مشتریان کارآمدند؛ زیرا این تنها راه بقای آنها در بازار متلاطم است. نوآوری باز پارادایمی است که از طریق آن سازمانها باید از ایدههای خارجی مطرح شده همانند ایدههای داخلی در سازمان استفاده کنند و این ایدهها را به سمت بازار هدایت کرده و ارزش ایجاد کنند. هدف از اجرای تحقیق حاضر این است که با شناسایی مؤلفههای نوآوری باز در فروش، به مدیران در اتخاذ راهبردهای مناسب برای بهبود فروش و ارتقای عملکرد بنگاهها کمک شود. روش: برای دستیابی به هدف بیان شده، از طریق نمونهگیری هدفمند، اطلاعات 13 نفر از اعضای هیئت مدیره، مدیران فروش و کارشناسان فروش در گروه شرکتهای ساختمانی ایرانیان اطلس، از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته، گردآوری و تجزیه و تحلیل شدند و با استفاده از روش نظریه برخاسته از داده، مدل فروش مبتنی بر نوآوری بازطراحی شد. یافتهها: یافته های این تحقیق کیفی نشان میدهد که استفاده از مؤلفههای نوآوری باز در فروش، میتواند موجب شود فروش، بهرهوری، رضایت گروههای دخیل در فروش و سطح کیفی محصولات، افزایش یابد. نتیجهگیری: نتایج پژوهش انجام شده نشان داد که ابعاد فروش مبتنی بر نوآوری باز را میتوان در سی و چهار مقوله اصلی شامل ارائه و دریافت لایسنس، همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک، سرمایه گذاری در ایده و پژوهش، بهره برداری از دانش درونی شرکت، انعطاف پذیری در فعالیت های مبتنی بر فروش، سفارشی سازی محصولات بر اساس ذائقه مشتریان، و ... طبقه بندی کرد.
- چکیده انگلیسی: Objective Due to the recession in all industries, and in particular in the country's construction industry, almost all construction industry activists including a group of construction companies cannot sell construction units in the usual way and are looking for new ways to sell their goods and services. Therefore, considering that the concept of open innovation-based sales has been a new concept in sales literature and very few sales scholars investigated the issue based on open innovation concepts, the development of this concept will contribute to the enrichment of the literature as well as fill the operational gap for the related research and industry activists, and will provide operational solutions for the sale of building units. Accordingly, this research has two key objectives: helping the sales literature to increase the perception of researchers and academicians of open source sales and its key elements through the development and improvement of this concept, as well as identifying the relationship between open innovation components and sales. Methodology This inductive research is applied in nature based on qualitative methods. This research is a field study conducted on a particular case. Because this study seeks to develop a new theory and enhance the knowledge for open innovation-based sales, it aims to explore the issue through semi-structured interviews. Also, data derived theory has been used by the researchers. The statistical population of this research consists of Atlas Iranian construction companies. Data collection and analysis were carried out simultaneously and the data were analyzed based on constant comparative analysis using Straight-Corbin method. Findings Based on the categorizations made in this study, 260 codes were classified into 55 concepts and 33 main categories. The data analysis procedure led to the creation of a theoretical model which includes the causal conditions, background conditions, intervening conditions, strategies and outcomes that describe the main issue of "open innovation sales". Conclusion The results of this research showed that open innovation sales dimensions can be categorized into thirty four main categories. The present study identifies and introduces new and more comprehensive set of methods that can be used to facilitate sales in the construction industry in conditions of market downturn, as a source of sales based on open innovation. The research addressed the categories related to ideas and technologies within the company, ideas and technology outside the company, knowledge sharing, dividing the sales promotion risk, and redefining the business model. In this research, open innovation categories in the building industry including the use of competitor knowledge, the use of rivals, customization of products based on customers’ preferences, investment in research, and the purchase or sale of licenses that have not been introduced in the sales models so far.
- انتشار مقاله: 26-03-1397
- نویسندگان: هاشم آقازاده,طهمورث حسنقلی پور یاسوری,مینا مهرنوش,محمدمهدی لطیفی,سام سلیمانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: شبکههای اجتماعی,مردمنگاری,تجربۀ مشتری,روش تحقیق شبکهنگاری
- چکیده: در پژوهشهای انجام شده در سالهای اخیر بازاریابی، تمایل فراوانی به شناخت تجربۀ مشتریان تمام سازمانها دیده میشود. هدف پژوهش حاضر، دستیابی به این شناخت در صنعت بانکداری ایران با استفاده از روش تحقیق کیفی شبکهنگاری است. روش تحقیق کیفی شبکهنگاری، نوعی روش تحقیق مردمنگاری با استفاده از ظرفیتهای روزافزون اینترنت و شبکههای رو به رشد اجتماعی است که برای شناخت نظر مشتریان سازمان بسیار مفید است و در حال حاضر در این زمینه تحقیقات زیادی انجام نشده است. تحقیق حاضر ضمن بررسی نظر کاربران شبکههای اجتماعی فیسبوک و لینکداین در ذیل مطالب مندرج در صفحات مربوط به بانکهای ایرانی، تجربۀ مشتریان این صنعت را تحلیل نموده و مقولههای اطلاعرسانی و ارتباط، آموزش، سهولت، مشتریمداری، برند، سرعت، کیفیت و نوآوری را استخراج کرده است و بر اساس آنچه استخراج شده، پیشنهادهایی برای بانکها ارائه نموده است.
- چکیده انگلیسی: In recent Marketing Researches it has seen a strong Trend to understand the organization customer experience. The purpose of this research is to gain understanding of this in the banking industry using the Netnography qualitative Methodology. Nethnography qualitative Methodology is a kind of Ethnographic Methodology using the growing potential of the Internet and social networks that is useful for understanding the organizational customers' opinions. It hasn’t been done many researches with this Method. This study examined the opinions of social networks users of Iranian banks such as Facebook and LinkedIn and analysed the customer experiences in this industry and extracted categories covering: information and communication, training, facilities, customer-orientation, brand, speed, service quality and innovation. Finally, this study provides some suggestions for banks.
- انتشار مقاله: 23-12-1393
- نویسندگان: طهمورث حسنقلی پور یاسوری,امیر خانلری,محی الدین غریبی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تعهد سازمانی,رفتار شهروندی سازمانی,بازارگرایی,بازاریابی درونی,بانک ملت شهر تهران.
- چکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر «بازاریابی درونی» بر «بازارگرایی» با توجه به متغیرهای میانجی در بانک ملت شهر تهران بهعنوان یک سازمان خدماتی صورت گرفته است. هدف تحقیق حاضر آن است که یک سو مفهوم «بازاریابی درونی» را بهعنوان عامل ایجاد کننده «تعهد سازمانی» و «رفتار شهروندی سازمانی» بسنجد، از سوی دیگر تأثیر «تعهد سازمانی» و «رفتار شهروندی سازمانی» بر «بازارگرایی» و همچنین تأثیر مستقیم «بازاریابی درونی» بر «بازارگرایی» را در بانک ملت شهر تهران مورد بررسی قرار دهد. پرسشنامه این پژوهش از ادبیات پژوهش برگرفته شده اما برای اثبات روایی آن علاوه بر نظر خبرگان، از تحلیل عاملی نیز استفاده گردیده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک ملت در شهر تهران بوده که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 322 نفر انتخاب و در نهایت 261 پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this paper is to examine the relationship between "internal marketing" and "market orientation" considering the mediator variables of "Organizational Commitment" and "Organizational Citizenship Behavior" in Bank Mellat in Tehran City branches as a financial-service provider company. The questionnaire in this study was taken from the related literature; its validity was tested by the field experts as well as by factor analysis. The research methodology adopted in this study is descriptive and of corelational type and data was analyzed using Structural Equation Model. Research population consisted of Bank Mellat employees throughout Tehran. A sample of 323 employees was chosen by Cluster sampling and finally 261 questionnaires were gathered. Findings of this study show that there are positive correlation between Internal marketing and Market Orientation considering the mediator variable of "Organizational Commitment" in Bank Mellat Tehran.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: طهمورث حسنقلی پور یاسوری,منوچهر انصاری,اکرم الهی گل
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مطالعات رفتار مصرفکننده
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: "بیمه های زندگی","رفتار خرید","ارتباطات و تعاملات","نظریه داده بنیاد"
- چکیده: درک رفتار خرید بیمه گذاران، نقشی مهمی در توسعه بیمه های زندگی ایفا می کند. بنابراین در تحقیق پیش رو، با استفاده از رویکرد کیفی و راهبرد نظریه داده بنیاد کوربین و اشتراوس ویرایش چهارم، در پی ارائه مدلی برای تبیین رفتار خرید بیمه های زندگی در ایران در زمینه ای ازشرایط کلان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ...، و شرایط خرد و فردی هستیم. به منظور دخیل کردن دیدگاههای متنوع، مشارکت کنندگان با استفاده از فرآیند نمونه گیری نظری از بین بیمه گذاران بالقوه و بالفعل، نمایندگان فروش، بازاریابان و کارشناسان بیمه های زندگی انتخاب گردیدند. مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته به عنوان ابزار جمع آوری داده ها با 27 نمونه تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. داده ها در فرآیندی نظام مند از کد گذاری باز، کدگذاری محوری و کد گذاری انتخابی(در نرم افزار Maxqda 12) به توسعه مدل رفتار خرید بیمه های زندگی انجامید. در این مدل، ارتباطات و تعاملات به عنوان مقوله محوری، در بطن رفتار خرید بیمه های زندگی، اعم از شکل گیری اعتماد، نگرش، مقاصد رفتاری و اقدام، نقش بنیادینی ایفا می نماید، تا حدی که رفتار خرید بیمه های زندگی را فرآیندی ارتباط محور و مبتنی بر تعاملات چند سویه می داند.
- چکیده انگلیسی: Understanding the behavior of life insurance policyholders is important in formulating effective marketing strategies and developing life insurance penetration rate. Therefore, this research employed a qualitative approach using the Corbin and Straus' grounded theory (4th Edition) to develop a model in which we explain buying behavior of life insurances in economic, social, cultural and micro or individual contexts in Iran. In order to bring in diverse perspectives in the research, the participants were selected among prospect and actual policyholders, sales representatives, marketers and life insurance experts using the theoretical sampling process. The semi-structured deep interviews were utilized with 27 samples to reach theoretical saturation. The analysis of data in a systematic process of open coding, axial coding and selective coding using the analyzing strategies of questioning, comparisons, and the memos, diagrams, and paradigm tools (Through Maxqda 12 software) concluded to the life insurance buying behavior model (LIBBM). In this model, communication and interactions as an axial category play a fundamental role in the life insurance buying behavior including trust-building, attitude formation, behavioral intentions and taking action, to the extent which considers the behavior as a communication-oriented process based on the multifaceted interactions.
- انتشار مقاله: 04-05-1398
- نویسندگان: حسینعلی بختیار نصرآبادی,طهمورث حسنقلی پور یاسوری,سید ابوالقاسم میرا,ابوعلی ودادهیر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مطالعات رفتار مصرفکننده
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نظریه داده بنیاد,تجربه مشتری,بازاریابی رسانه های اجتماعی,پاسخ مشتری
- چکیده: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ارتقای تجربه و پاسخ مشتری با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد. بنابراین شناسایی مقوله هایی که به ارتقای تجربه و پاسخ مشتری منجر می گردد و راهبردهای مورد نیاز در این زمینه از اهداف این پژوهش می باشد. پژوهش پیش رو با روش گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) سیستماتیک انجام شد. نمونه گیری در این پژوهش به صورت نمونه گیری نظری می باشد. داده ها از طریق ابزار مصاحبه جمع آوری گردید. انجام مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. در مجموع مصاحبه ها با 14 نفر از مشتریان و متخصصان که از بازاریابی رسانه های اجتماعی در زمینه پوشاک و در شهر اصفهان استفاده می کنند انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق سه نوع کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت و در نهایت مدل پژوهش به دست آمد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که مقوله های مدیریت زمان، مدیریت هزینه، مدیریت اوقات فراغت، انتخاب محصول مناسب، تمایل به رفاه و آسایش و نفوذ اجتماعی عوامل علّی و سبب ساز مشارکت مشتری و استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشند که این مقوله ها از طریق راهبردهای پژوهش حاضر یعنی قابلیت های رسانه های اجتماعی، تحرک و پویایی مشتری و ارزش درک شده به تجربه و پاسخ مشتری منجر می گردد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of the present study is to design a model for enhancing customer experience and response using social media marketing. Therefore, identifying the categories that will enhance the customer experience and response and the strategies needed in this regard are the goals of this study. This research is based on a systematic foundation data theory approach. The sampling method is theoretical. Data were collected through interviews that continued until theoretical saturation. A total of 14 clients and experts from social media marketing related to apparel and in Isfahan. Data analysis was done through open, axial and selective coding and finally the research model was obtained. The results of this study show that the categories of time management, cost management, leisure management, choosing the right product, desire for comfort and social influence are the national factors that drive customer participation and use of social media marketing. This has led to customer experience and responsiveness through the strategies of the present study, namely social media capabilities, customer mobility and perceived value.
- انتشار مقاله: 09-04-1398
- نویسندگان: سجاد خالوزاده مبارکه,امیر مانیان,طهمورث حسنقلی پور یاسوری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: دانشجویان.,تصمیم خرید ورزشی,رفتار مصرفکنندة ورزش,رویداد ورزشی
- چکیده: در این تحقیق بهمنظور شناسایی مؤلفههای تأثیرگذار بر گرایش و تمایل دانشجویان به رویدادهای ورزشی در کشور، پس از بررسی عمیق ادبیات و پژوهشهای گذشته پیرامون عوامل مؤثر بر گرایش به رویدادهای ورزشی، فهرست ابتدایی از مجموعة عوامل و مؤلفههای مؤثر تهیه شد. در ادامه با استفاده از نظر متخصصان و خبرگان بازاریابی و مدیران و صاحبنظران ورزشی کشور، بررسی و بازنگری همهجانبه و جامع بر روی مؤلفههای اولیة شناساییشده صورت گرفت و پس از تأیید نهایی مؤلفهها، پرسشنامة طراحیشده در میان 380 نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع کارشناسیارشد و دکتری دانشگاه تهران توزیع شد. نتایج تحلیل عاملی انجامشده نشان داد که در مجموع مؤلفههای اثرگذار بر گرایش دانشجویان به رویدادهای ورزشی را میتوان به چهار عامل ترفیع ورزشی، نوع ورزش و ویژگیهای آن، شرایط و امکانات ورزشی و خصوصیات ورزشکاران و تیمها طبقهبندی کرد. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس فریدمن نیز نشان داد که از میان عوامل مورداشاره، دو عامل نوع و ویژگیهای ورزش و خصوصیات ورزشکاران و تیمها بیش از دو عامل دیگر در تمایل دانشجویان به رویدادهای مختلف ورزشی در کشور مؤثر است.
- چکیده انگلیسی: The aim of this research was to survey effective factors influencing students' orientation to different sport events in Iran. After the related literature had been reviewed and past researches on these factors had been studied, the initial list of effective factors was prepared. Then, these initial factors were comprehensively reviewed by marketing and sport managers and a questionnaire was prepared and distributed among 380 higher education students of University of Tehran. The results of factor analysis showed that effective factors influencing students' orientation to sport events could be divided into four categories: Sport promotion, sport type and features, sport facilities and situations, and specifications of athletes and teams. Variance analysis results showed that sport type and features and sport facilities and situations have more effects on students' orientation to sport events in Iran.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: طهمورث حسنقلی پور یاسوری,مهرداد استیری,حمیدرضا یزدانی,فرشید حسینی
- مشاهده