در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استراتژی,بازار ورزش,قیمتشکنی
- چکیده: مقدمه: هدف این پژوهش طراحی مدل دامپینگ و استراتژی ضد دامپینگ در بازار ورزش ایران بود.
روششناسی: روش آن از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارشناسان تولیدکننده ورزشی، واردکنندگان محصولات ورزشی، اساتید اقتصاد، مدیریت و بازاریابی ورزشی بودند که نمونه آماری (229 نفر) به صورت دردسترس انتخاب شدند. روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط صاحبنظران (13 نفر)، تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (979/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری و با نرمافزار PLS3 و SPSS24 استفاده شده است.
یافتهها: نتایج نشان داد که استراتژی دامپینگ بر نتایج دامپینگ برای کسب و کار (786/0) و پیامدهای دامپینگ در بازار ورزش (545/0) اثر معنیداری دارد. استراتژی قیمتگذاری، تحولات بازار، صادرات و واردات در بازار، عرضه و تقاضا در بازار و رقابت در بازار نیز به ترتیب (415/0)، (355/0)، (225/0)، (198/0) و (768/0) دارای اثر معنیداری بر ظرفیت بازار برای دامپینگ بود. همچنین عامل شبکه اطلاعات بازار، ظرفیت بازار برای دامپینگ، فرهنگ خرید به ترتیب (158/0)، (564/0) و (699/0) اثر معنیداری بر تمایل به کاربرد دامپینگ داشتند. اثر متغیر تمایل به کاربرد دامپینگ نیز بر استراتژی دامپینگ معنیداری بود (716/0).
نتیجهگیری: بنابراین بر پایه این مدل، میتوان به ارزیابی ابعاد قیمت شکنی در بازار کالاهای ورزشی پرداخت و همچنین اطلاعات علمی در زمینه اقدامات ضد دامپینگ را که باید سازمان برای جلوگیری از ایجاد قیمتشکنی در بازار کالاهای ورزشی از نظر توسعه مدیریتی انجام دهد، فراهم سازد.- چکیده انگلیسی: Objective: The purpose of this study was to design a dumping model and an anti-dumping strategy in the Iranian sports market.
Methodology: Its method was applied-descriptive in terms of descriptive-correlation nature. The statistical population of the study was all managers and experts in sport production, importers of sport products, economics professors, sport management and marketing who were selected as the statistical sample (n = 229). The validity of the researcher-made questionnaire was confirmed by experts (n = 14). Its reliability was calculated using Cronbach's alpha test (0.979) and combined reliability. Structural equation modeling with PLS3 and SPSS24 software was used for data analysis and model fitting.
Results: The results showed that dumping strategy had significant effect on dumping results for business (0.786) and dumping outcomes in sport market (0.545). Pricing strategy, market developments, export and import market, supply and demand in the market and competition in the market are also (0.415), (0.355), (0.222), (0.198) and (0.768) had a significant effect on market capacity for dumping. Also market information network factor, market capacity for dumping, purchase culture (0.158), (0.556) and (0.699) had a significant effect on tendency to use dumping. The variable effect of tendency to use dumping on dumping strategy was also significant (0.716).
Conclusion: Therefore, based on this model, one can assess the dimensions of the price breakdown in the sporting goods market, as well as the scientific information on anti-dumping measures that the organization must take to prevent managerial development in the sporting goods market, Provide.
- انتشار مقاله: 01-10-1398
- نویسندگان: رحمان محمدی,شهاب بهرامی,حسین عیدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خانواده,مدرسه,مطالعه کیفی,تحلیل تماتیک,استعدادهای ورزشی
- چکیده: هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش خانواده و مدرسه در رشد و توسعه استعدادهای ورزشی دانش آموزان بود.
روششناسی: پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از رویکرد تحلیل تماتیک (مضمون) انجام شد. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از خبرگان حوزه ورزشی و مسئولین درگیر در بحث استعدادیابی بود که به روش نمونهگیری هدفمند آغاز و تا رسیدن به اشباع نظری دادهها ادامه یافت. به منظور جمعآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده گردید. بعد از جمع آوری دادهها به منظور تجزیه و تحلیل آنها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد.
یافتهها: بر مبنای مصاحبههای انجام شده با استفاده از نظر خبرگان، حمایتهای مالی خانوادهها و مدارس، حمایتهای عمومی و خیریه ای، عوامل انگیزشی، بهداشتی، تعلق اجتماعی و تایید و همراهی به عنوان عوامل اثر گذار در توسعه استعدادهای ورزشی دانشآموزان شناسایی شد.
نتیجهگیری: بر مبنای نتایج، نقش حمایتی خانواده ها در قالب حمایت های مالی و انگیزشی و اجتماعی کلیدی می باشد و همچنین همراهی های لازم از جانب مدارس نیز می توان به توسعه استعدادهای ورزشی کمک شایانی داشته باشد.- چکیده انگلیسی: Purpose: The aim of this study was to investigate the role of family and school in the development and development of students' sporting talent.
Methodology: The present study was qualitative and was carried out using a thematic approach. sample consisted of 16 sports experts and officials involved in the talent debate, which began by targeted sampling and continued to reach the theoretical saturation of data. Semi-structured interviews were used to collect data. After data collection, the method of analysis was used to analyze the data.
Results: Based on interviews conducted using expert opinion, family and school financial support, public and charity support, motivational, health, social affiliation, and affiliation were identified as factors influencing the development of students' sporting talents.
Conclusion: Based on the results, the support role of families is key in terms of financial and motivational and social support, as well as the necessary support from schools can helped development of sports talents.
- انتشار مقاله: 13-10-1397
- نویسندگان: ولی ناصری پلنگرد,شهاب بهرامی,شیرین زردشتیان,بهرام یوسفی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علوم حرکتی و رفتاری
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عوامل مالی,ورزش قهرمانی,تجهیزات و امکانات ورزشی
- چکیده: هدف از انجام پژوهش تعیین و رتبه بندی منابع مالی ، تجهیزات و امکانات ورزشی در ارتقاء ورزش قهرمانی استان همدان بود . با توجه به اهداف پژوهش منابع مالی، تجهیزات و امکانات ورزشی از دیدگاه مدیران هیئتهای ورزشی، ورزشکارن، مدیران اداره ورزش و جوانان، مربیان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفتند. بدین منظور 116 آزمودنی پرسشنامه هارا تکمیل نمودند. داده ها باآزمون فریدمن مورد ارزیابی قرار گرفت. روایی صوری و محتوای پرسشنامه با توزیع ابتدایی پرسشنامه ها بین تعداد 15 نفر از متخصصین رشته تربیت بدنی و اعمال نظرات اصلاحی تاییدشد. همچنین به منظور بررسی پایایی پرسشنامه ابتدا تعداد 30 پرسشنامه بین جامعه آماری توزیع که پس از جمع آوری پایایی کل پرسشنامه 91%محاسبه گردید .نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که از بین عوامل تجهیزات وامکانات «توسعه تعداد اماکن تخصصی »، از بین عوامل مالی «نظام تقسیم عادلانه منابع مالی دارای بالاترین اولویت می باشند(p
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to determine and rank the financial resources, equipment and facilities for promoting the sport of championship in Hamedan province. According to the objectives of the research financial resources, equipment and facilities were evaluated from the viewpoints of sports managers, athletes, sports and youth managers, coaches and experts. For this purpose, 116 subjects completed the questionnaire. Data were analyzed by Friedman test. The face validity and content of the questionnaire were confirmed by the initial distribution of the questionnaires among 15 physical education specialists and applying corrective comments. Also, to check the reliability of the questionnaire, 30 questionnaires were distributed among the statistical population, which was 91% after collecting the total reliability of the questionnaire. Among the financial factors, "fair distribution of funds is the highest priority (p
- انتشار مقاله: 10-02-1399
- نویسندگان: محمد سعید کیانی,شهاب بهرامی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عزت نفس,خود مدار,لیگ کشور,وظیفه مدار
- چکیده: یکی از هدف های عمده هر علم بخصوص روان شناسی ورزش اندازه گیری پدیده های مورد نظر و دادن جنبه کمی به آنهست در این زمینه پژوهشی با هدف بررسی اثر برد و باخت با توجه به جهت گیری هدفی (وظیفه مدار و خود مدار) بر میزان عزت نفس در فوتبالیست های لیگ کشور (دسته اول و برتر) تنظیم و به مورد اجرا گذاشته شد بدین منظور 60 آزمودنی با انتخاب تصادفی تحت عنوان حجم نمونه در جامعه آماری تیم های شرکت کننده در لیگ دسته اول و برتر کشور به پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه های وظیفه مداری و خودمداری در ورزش پاسخ دادند پس از استخراج یافته ها و تنظیم جداول توزیع فراوانی به بررسی داده های حاصله با نورم مندرج در پرسشنامه به ارزیابی میزان عزت نفس آزمودنی ها پرداخته شد سپس با استفاده از روش های آماری و T وابسته و T مستقل به بررسی اثر برد و باخت و جهت گیری هدفی بر میزان عزت نفس اقدام شد نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که بین میزان عزت نفس وظیفه مداران قبل از مسابقه و بعد از برد (P=0/226) و همچنین بعد از باخت ( P=0/74) تفاوت معنی داری وجود ندار این نتیجه در مورد خود مداران قبل از مسابقه و بعد از برد (P=0/186) و نیز بد از باخت (P=0/054) تفاوت معنی داری را نشان نداد همچنین بین میانگین نمره های عزت نفس در دو گروه وظیفه مدار و خود مدار متعاقب برد (P=0/054) و نیز پس از باخت (P=0/450) تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to study the effect of wining and losing with respect to objective direction 60 football players randomly participated in the study and with respect to the direction aim were divided to eithe an ego orientation or a task orientation group. After and before game, the data were collected using self-esteem and dirction aim questionnaires. Independent and dependent t-test indicated that there was no meaningful difference between self-esteems in task and ego orientation groups before competition and after winning and losing. Average mean of self-esteems in task and ego orientation after losing and winning did not significantly change.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: دکتر فضل ا.. باقر زاده,دکتر محمود شیخ,رحمن سوری,شهاب بهرامی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عزت نفس,خود مدار,لیگ کشور,وظیفه مدار
- چکیده: یکی از هدف های عمده هر علم بخصوص روان شناسی ورزش اندازه گیری پدیده های مورد نظر و دادن جنبه کمی به آنهست در این زمینه پژوهشی با هدف بررسی اثر برد و باخت با توجه به جهت گیری هدفی (وظیفه مدار و خود مدار) بر میزان عزت نفس در فوتبالیست های لیگ کشور (دسته اول و برتر) تنظیم و به مورد اجرا گذاشته شد بدین منظور 60 آزمودنی با انتخاب تصادفی تحت عنوان حجم نمونه در جامعه آماری تیم های شرکت کننده در لیگ دسته اول و برتر کشور به پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه های وظیفه مداری و خودمداری در ورزش پاسخ دادند پس از استخراج یافته ها و تنظیم جداول توزیع فراوانی به بررسی داده های حاصله با نورم مندرج در پرسشنامه به ارزیابی میزان عزت نفس آزمودنی ها پرداخته شد سپس با استفاده از روش های آماری و T وابسته و T مستقل به بررسی اثر برد و باخت و جهت گیری هدفی بر میزان عزت نفس اقدام شد نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که بین میزان عزت نفس وظیفه مداران قبل از مسابقه و بعد از برد (P=0/226) و همچنین بعد از باخت ( P=0/74) تفاوت معنی داری وجود ندار این نتیجه در مورد خود مداران قبل از مسابقه و بعد از برد (P=0/186) و نیز بد از باخت (P=0/054) تفاوت معنی داری را نشان نداد همچنین بین میانگین نمره های عزت نفس در دو گروه وظیفه مدار و خود مدار متعاقب برد (P=0/054) و نیز پس از باخت (P=0/450) تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to study the effect of wining and losing with respect to objective direction 60 football players randomly participated in the study and with respect to the direction aim were divided to eithe an ego orientation or a task orientation group. After and before game, the data were collected using self-esteem and dirction aim questionnaires. Independent and dependent t-test indicated that there was no meaningful difference between self-esteems in task and ego orientation groups before competition and after winning and losing. Average mean of self-esteems in task and ego orientation after losing and winning did not significantly change.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: دکتر فضل ا.. باقر زاده,دکتر محمود شیخ,رحمن سوری,شهاب بهرامی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سکوت سازمانی,اشتیاق شغلی,جوسازمانی,صخره شیشهای
- چکیده: هدف از انجام پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر جوسازمانی بر اشتیاق و سکوت سازمانی با نقش میانجیگری صخره شیشهای کارکنان زن بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی است. نمونه آماری شامل 110 نفر از کارکنان زن بود. برای سنجش جوسازمانی از پرسشنامه جوسازمانی (سوسمان)، سکوت سازمانی با پرسشنامه هارلوز (2001) و اشتیاق سالون (2001) مورد سنجش قرار گرفت. پرسشنامه صخره شیشهای کـه بابـایی زکلیکی (1385) تدوین کرده است، استفاده شد. یافتهها نشاندهنده اثر جوسازمانی برافزایش اشتیاق سازمانی و کاهش سکوت سازمان و صخرۀ شیشهای هست. ضرایب علی مسیرهای بین سه سازه اصلی پژوهش نشان از تأثیر غیرمستقیم جوسازمانی (از طریق میانجی صخره شیشهای) برافزایش اشتیاق و کاهش سکوت سازمانی دارد. براساس نتایج تحقیق میتوان گفت که صخره شیشهای بر اشتیاق به کار تأثیر منفی دارد. بدین معنا که هرچقدر زنان جامعه موردنظر در محیط کاری خود وجـود صخره شیشهای را بیشـتر احساس کنند، میل و رغبت آنان برای کار کـاهش مـییابـد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of present research was to study the effect of organizational climate on organizational enthusiasm and silence with the role of glass cluster mediation among female employees. The research method is descriptive-survey. The sample consisted of 110 female employees. Organizational climate was assessed by Organizational Climate Questionnaire (SUSMAN), Organizational Silence with Harlow's Questionnaire (2001) and Saloon's Eagerness (2001). The Rock Climat Questionnaire, which was developed by Babaei Zakliki (2006), was used. The findings showed the effect of organizational climate on increasing organizational eagerness and reducing organization silence and glass rocks. The causal coefficients of the paths between the three main structures of the study indicate the indirect effect of organizational climate (through the glass cliffs mediator) on increasing the enthusiasm and reducing organizational silence. According to the results of the research, glass cliffs can negatively affect occupation. In other words, the more women of the society in their working environment feel the glass cliffs, their desire to work decreases.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: منوچهر ططری,شهاب بهرامی,سیدموسی خادمی,امیرحمزه سبزی,فاطمه موسوی نسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تعهد سازمانی,رفتار سیاسی,سلامت سازمانی,اداره ورزش و جوانان
- چکیده: هدف این پژوهش ارائه الگوی اثر بدبینی سازمانی و رفتار سیاسی بر سلامت سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. 120 نفر از کارکنان اداره ورزش و جوانان بهطور تصادفی برای نمونه پژوهش انتخاب شدند. سه پرسشنامه سلامت سازمانی (هوی و فلدمن، 1996)، بدبینی سازمانی (دین و همکاران، 1998) و رفتارهای سیاسی (دوبـرین، 1987) استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط متخصصان امر مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0، 82/0 و 87/0 محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار اس.پی.اس.اس 22 و آموس استفاده شد. نتایج همبستگی دوسویه نشان داد که ابعاد بدبینی سازمانی و سطح کلی بدبینی سازمانی ارتباط منفی، اما در حد ضعیف با ابعاد سلامت سازمانی و نیز سطح کلی سلامت سازمانی کارکنان دارند. بین ابعاد رفتارهای سیاسی و سطح کلی رفتار سیاسی و سطح کلی سلامت سازمانی رابطه منفی و معنیداری وجود دارد. براساس نتایج مدلیابی معادلات ساختاری، بدبینی سازمانی و رفتار سیاسی کارکنان اثر مستقیم و منفی بر سلامت سازمانی داشتند. مدل مفهومی ابعاد بدبینی سازمانی، رفتارهای سیاسی و سلامت سازمانی مدل مناسبی میباشد، چرا که، بدبینی سازمان و رفتارهای سیاسی اثر مستقیم و منفی بر سلامت سازمانی کارکنان اداره ورزش و جوانان را داشت. به تمامی مدیران اداره ورزش و جوانان توصیه میشود که از طریق کنترل و مدیریت رفتارهای سیاسی و کاهش بدبینی کارکنان به سازمان میتوانند سبب ارتقاء سلامت سازمانی شوند.
- چکیده انگلیسی: The aim of present research is to present a pattern for the effect of organizational pessimism and political behavior on organizational health of the staff of the Ministry of Sports and Youth. 120 employees of the Sports and Youth department were selected using simple random method. Organizational health (Hoy and Feldman, 1996), organizational pessimism (Dean et al, 1998), and political behaviors (Dubrin, 1987) questionnaires were used. Validity of the questionnaires were confirmed by experts and the reliability were studied in a pilot study with 30 subjects and calculated 0.88, 0.82 and 0.87 respectively. Analysis of the data done using Pearson correlation coefficient and structural equation modeling by SPSS 22 and AMOS software. The dimensions of organizational pessimism and the overall level of organizational pessimism had a negative relation with organizational health dimensions as well as general level of organizational health. There is a negative and significant relationship between the dimensions of political behaviors and the overall level of political behavior and overall level of organizational health. The conceptual model of organizational pessimism, political behaviors, and organizational health is a suitable model, because based on the findings of this study, organizational pessimism and political behaviors have a direct and negative effect on employees' organizational health of staff of Sports and Youth department. It is recommended to all managers of Sport and Youth department to help improvement of organizational health by controlling and managing political behaviors and reducing the pessimism of employees in the organization.
- انتشار مقاله: 13-08-1396
- نویسندگان: منوچهر ططری,شهاب بهرامی,سیدموسی خادمی,امیرحمزه سبزی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رویدادهای ورزشی,تحقیق کیفی,حضور زنان محجبه,پیامد های حضور
- چکیده: رای ایجاد فرهنگ حجاب و پو شش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد نسبت به این موضوع را محکم کنیم و این، یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق. بنابراین، تهدید و اجبار، هیچ گاه به عنوان اولین راهکار، اثر بخش نخواهد بود.هدف از پژوهش حاضر، شناسایی پیامدهای اجتماعی حضور زنان محجبه مسلمان در رویدادهای ورزشی بین المللی بود. روش تحقیق به صورت کیفی، از نوع پدیدارشناسی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را ورزشکاران نخبه و صاحب نظران در زمینه ورزش بانوان تشکیل دادند که از طریق روش نمونه گیری گلوله برفی با 10 نفر از ورزشکاران نخبه که در رویدادهای بین المللی شرکت کرده بودند مصاحبه صورت گرفت. داده ها به صورت مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد و مصاحبه ها تا اشباع نظری محقق صورت گرفت. بعد از سه مرحله کدگذاری باز، محوری، و گزینشی مقوله ها استخراج گردید. یافته ها در دو بخش پیامدهای داخلی و پیامدهای بین المللی طبقه بندی گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه از نرم افزار طبقه بندی داده های کیفی Nvivo 10 استفاده شد
- چکیده انگلیسی: "Hijab" is one of the most valuable cultural and social phenomena in Iranian-Islamic civilization, its history dates back to the arrival of Islam, but in Islamic culture it reaches the height of its excellence and value.The hijab and chastity of the religious phenomenon is an important value in Islamic teachings and paying attention to cultural-social contexts is very desirable and necessary, and its extension and deepening requires fundamental and continuous education in the family, school, university and community.In order to create a proper hijab culture and society in the society, we must first consolidate the beliefs and insights of individuals on this issue, that is, institutionalizing the right beliefs and accurate culture. Therefore, threats and coercion will never be effective as the first solution.The purpose of this study was to identify the social consequences of the presence of Muslim veil women in international sporting events. The research methodology was qualitative, phenomenological. The statistical population of the present study was elite athletes and experts in women's sports that were interviewed using snowball sampling method with 10 elite athletes who participated in international events. Data were collected by semi-structured interviews and interviews were conducted to investigator's theoretical saturation . After three stages, open source, axial, and selective categories were extracted. The findings were classified in two sections: internal implications and international outcomes. The Nvivo 10 qualitative data classification software was used to analyze the interview data.
- انتشار مقاله: 08-03-1397
- نویسندگان: منا فرزادفر,بهرام یوسفی,شهاب بهرامی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ورزش,شایستهسالاری,فدراسیونهای ورزشی,مدیران شایسته
- چکیده: انتخاب مدیران شایسته در سازمانها همواره از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است. چراکه شایستگی مدیران میتواند در توسعه جوامع نقش مهمی ایفاء کند. بنابراین، این پژوهش کیفی باهدف طراحی مدلی بومی برای انتخاب روسای فدراسیونهای ورزشی در کشور با اتکا به 23 مصاحبه با خبرگان در این رابطه انجام شد، همچنین از مدلسازی ساختاری - تفسیری برای سطحبندی و تعیین روابط بین شاخصها مدل استفادهشده است. حاصل این مصاحبهها، 13 شاخص اولیه بود. مدل پژوهش سه سطحی هستند، که سطح سوم شاخص تخصص لازم ورزشی متناسب با فدراسیون ورزشی، سطح دوم شامل ویژگیهای شخصیتی، مهارتهای ارتباطی و مهارت منابع انسانی و سطح اول عبارتاند از: محبوبیت و مقبولیت اجتماعی، رزومه مدیریتی در فدراسیون ورزشی، مهارت مدیریت سرمایه فکری، تعامل با رسانه، رفتار سیاسی، ویژگیهای مدیریتی، مهارت برنامهریزی، مهارت مدیریت مالی و مهارت فنون مذاکره و حل مسئله. از تحلیل میک – مک برای تشخیص نوع شاخصهای مدل استفاده شد. نتایج تحلیل میک – مک نشان داد که بر این اساس معیار شاخص تخصص لازم ورزشی متناسب با فدراسیون ورزشی از نوع متغیرهای مستقل هستند. مابقی معیارها از نوع رابط هستند.
- چکیده انگلیسی: The selection of qualified managers in organizations has always been of particular importance. Because the competence of managers can play an important role in the development of societies. Therefore, this qualitative research was conducted with the aim of designing a native model for selecting the presidents of sports federations in the country by relying on 23 interviews with experts in this regard. Also, structural-interpretive modeling was used to level and determine the relationship between model characteristics. The results of these interviews were 13 primary indicators. The research model is three-level, the third level of the necessary sports expertise index appropriate to the sports federation, the second level includes personality traits, communication skills and human resource skills and the first level are: popularity and social acceptance, management resume in sports federation, capital management skills. Thought, media interaction, political behavior, managerial characteristics, programming skills, financial management skills, and problem-solving skills. Mic-Mac analysis was used to identify the type of model characteristics. The results of Mic-Mac analysis showed that based on this, the criteria of the necessary sports expertise index in accordance with the sports federation are of the type of independent variables. The rest of the criteria are interface.
- انتشار مقاله: 16-03-1399
- نویسندگان: ارسلان چولکی,شهاب بهرامی,حبیب هنری,رضا شجیع
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: فردی,گراندد تئوری,آموزشی,سازمانی
- چکیده: هدف از این تحقیق ارائة مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تئوری است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه دادهبنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعة مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 13 نفر از اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی متخصص در حوزه ورزش مدارس و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری است. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاه از روش مطالعة حسابرسی فرآیند نتایج 9/77% به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسة مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که داد که 23 کد مفهومی و 13 مقوله اصلی، از مهمترین راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی کشور میباشد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to present a model of strategies for improving the effectiveness of Sports teaching methods in primary schools in Iran with the grounded theory approach. This research has a qualitative approach and the method of data theory (grounded theory) has been used as a research method. The method of data collection, the study of theoretical fundamentals and open and deep interviews with 13 outstanding professors in the field of sports management specializing in the field of sports schools as well as elite country teachers of the country. Sampling method was purposefully and to the extent of theoretical saturation. The validity of this research was examined by interviewees and then specialist professors and confirmed. Reliability was also achieved through the use of the results of the audit process of the results of 77.9%. For data analysis, continuous comparison method has been used during three stages of open, axial and selective coding. Analysis of the data showed that 23 conceptual codes and 13 main categories are the most important strategies for improving the effectiveness of the teaching method of sport in primary schools of Iran.
- انتشار مقاله: 26-05-1398
- نویسندگان: سمیه نادری,شهاب بهرامی,محسن اسمعیلی
- مشاهده