در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: زیباییشناسی,تربیت اجتماعی,جزمگرایی,پارادایم بدیل
- چکیده: جزماندیشی و بهتبع آن جزمگرایی به مخدوش شدن تعاملات انسانی و ایجاد تضادها و کشمکشهای بینفردی در سطوح مختلف اجتماعی، از خانواده گرفته تا گروهها و احزاب مختلف و در سطح کلان، حتی بین دو جامعه منجر میشود. در این مقاله پس از توصیف و تبیین مفهومِ جزمگرایی و زیباییشناسی، به واکاوی مبانی مورد اعتقاد جزماندیشها و سپس به استنتاج اصول و روشهای تربیت اجتماعی برخاسته از این نوع مبانی پرداخته شده است. همچنین مبانی زیباییشناسانه بر اساس آرای اندیشمندان مختلف و اصول و روشهای تربیت اجتماعی که از این مبانی زیباییشناسانه قابل استنباط است،ارائه شده است. در نهایت به هدف نهایی این مقاله، یعنی ارائة اصولِ تربیت اجتماعی زیباییشناسانه برگرفته از پاردایمهای تربیت اجتماعی زیباییشناسانه و بهکارگیری آن از طریق نظام تربیتی برای اصلاح و یا تعدیل اثرات سوء تربیت اجتماعی جزمگرایانهپرداخته شده است.
- چکیده انگلیسی: One of profound problems in human interactions is dogmatism. A dogmatist is so certain about his or her thoughts that assumes them perennial and indispensable, as a result would acquire an offensive morale and pertinacity against the others' attitudes and try to deny them. This kind of behavior leads to a distortion in human interactions and to a conflict between individuls in different social levels, including family and various groups and fractions, and even between two societies. After describing dogmatism and aesthetics, this article analyzes the dogmatists ideas and then it discusses the rules and methods based on social education. After that aesthetic principles based on different scientists’ ideas and the social-educational rules, which can be underestood from these aesthetic principles, will be discussed. Ultimately some aesthetic –social principles, derived from aesthetic- social education will be presented. This essay also deals. with using the above-mentioned principles via educational system to reform the negative effects of dogmatic-social education.
- انتشار مقاله: 15-09-1393
- نویسندگان: سعیده قاسمی,سید مهدی سجادی,محسن ایمانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش حقوق عمومی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استفاده حداکثری از توان داخل,ارجاع کار,انجام کار,حداقل نصاب ۵۱٪,صنعت نفتوگاز
- چکیده:
چکیده:
اخیراًکشورهایدارایذخائرنفتوگازبااتخاذسیاستهایمختلفیدرپیافزایشهرچهبیشترسهمخودازعملیاتنفتیهستندمیباشند. تصویب قوانین حداکثر استفاده از توانمندیهای داخل ازجمله این روشهاست تا با الزام بهکارگیری خدمات نیروی انسانی، تجهیزات و کالاهای تولیدی در قلمرو سرزمینی آن کشور، ارزش افزودهای مضاف بردرآمدناشیازاستخراجنفتدراقتصادکشورایجادنمایند. اززماناکتشافنفتدرایرانوخصوصاًپسازملیشدنصنعتنفتونیزپیروزیانقلاباسلامی،قوانینمتعددیدرخصوصاستفادهازتوانداخلبهتصویبرسیدهاست. درحالحاضر،«قانونحداکثراستفادهازتوانتولیدیوخدماتیدرتأمیننیازهایکشوروتقویتآنهادرامرصادراتواصلاحماده (104) قانونمالیاتهایمستقیم»بهعنوانمهمترینسندبالادستی،الزاماتمربوطبهتوانداخلراازقبیل: الزام ارجاعکاربهشرکتایرانی،مشارکتایرانی-خارجییاخارجی،الزامانجامکار،الزامرعایتحداقلنصاب ۵۱٪،الزاماطلاعرسانی،الزامنظارتوکنترلپیشبینینمودهومتعاقباًضمانتاجرایتخلفازاینالزاماتونیزموارداستثناءازالزامبهاستفادهرامقررمینماید.
مقالهحاضردرصدداستتاضمنتبیینهریکازاینالزامات،ضمانت اجرا و موارد استثناء آنها، خلأهای موجود را با لحاظ ویژگی صنعت نفت وگازایرانمطرحوحسبموردپیشنهاداتیراارائهنماید.
مقاله حاضر درصدد است تا ضمن تبیین هریک از این الزامات، ضمانتاجرا و موارد استثناء آنها، خلأهای موجود را بالحاظ ویژگی صنعت نفتوگاز ایران مطرح و حسبمورد پیشنهاداتی را ارائه نماید- چکیده انگلیسی: Recently, the resource-rich countries by adopting a variety of policies has
intended to increase their shares in petroleum operations. The law enactment as
to the requirement for local content utilization is a way through employing the
workforces, equipment and products locally provided in the territory by
increasing the value-added to the country’s economic other than the extraction
project. Upon oil exploration in Iran, especially after the nationalization of
petroleum industry and also the Islamic revolution, different rules and
regulations have been enacted in respect of local content. Currently, the “Law
on Maximum Utilization of Manufacturing and Service Rendering Capabilities
to Resolve the Country’s Requirements and Strengthen them in the Course of
Export and to Modify the Article (104) of Direct Tax Act” is the most important
instrument which reflects the local content requirements including: project
assignment to Iranian companies, Iranian-foreign joint venture or foreign
companies, performance requirement, respecting minimum percentage (51%),
information requirement, monitoring and controlling requirement and refers to
the sanctions of defaults and exceptions.
This article attempts to explain each of the mentioned requirements, sanctions
and exceptions and refers to the existing gaps by considering the characteristics
of petroleum industry and proposes respective recommendations as to the case.- انتشار مقاله: 30-03-1396
- نویسندگان: سید نصرالله ابراهیمی,سعیده قاسمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رسانه,تعلیم و تربیت,کارکرد آموزشی,کارکرد سیاسی,کارکرد اجتماعی
- چکیده: در جامعه امروز رسانه ها با انتقال اطلاعات و مبادله افکار عمومی نقش هایی را به عهده گرفته اند. این مقاله با هدف تعیین نقش و جایگاه رسانه ها در تعلیم و تربیت در سه حیطه آموزشی، سیاسی، اجتماعی انجام گرفت"هارولد لاسول" و "چالرز رایت" از جمله پژوهشگرانی اند که به طور جدی با نقش و کارکرد رسانه ها در جامعه توجه کرده اند.آن ها معتقدند که رسانه ها دارای کارکردهای نظارت بر محیط، ایجاد همبستگی اجتماعی در واکنش به محیط، و انتقال میراث فرهنگی و سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت هستند.رایت با اضافه نمودن نقش سرگرمی بر نقش های اشاره شده به وسیله لاسول همچنان به نقش نظارتی رسانه ها اهمیت داده است. "شرام" نیز با بیان نقش های معلم و راهنما به نقش نگهبانی رسانه اشاره کرده است. "کلوس" نیز از نقش نظارتی رسانه ها به عنوان یکی از وظایف اجتماعی آن ها یاد می کند.
اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧـﻪ ای اﺳـﺖ، روش مورد استفاده زمینه یابی است.
یافته ها حاکی از اهمیت نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت می باشد و نتایج نشان می دهد رسانه ها، نقش آموزشی ،سیاسی و اجتماعی مهم و انکارناپذیری در تعلیم و تربیت دارند.رسانه ها در جبران عقب ماندگی های درسی به عنوان مکمل آموزش رسمی، تقویت و تضعیف ارزش ها و هنجارها، آموزش زیستن افراد کنار یکدیگر، عبور از بحران های سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی و کمک در مواقع بحرانی و ...نقش بسیار مهمی دارند- چکیده انگلیسی: .In today's society, the media has taken on roles by transmitting information and exchanging public opinion.
This article was conducted with the aim of determining the role and position of the media in education in three areas: educational, political and social. Harold Laswell and Challers Wright are among the researchers who have paid close attention to the role and function of the media in society. And they are the transmission of cultural heritage and entertainment and filling leisure time. By adding the role of entertainment to the roles mentioned by Laswell, Rite continues to emphasize the role of media monitoring. "Sharam" also mentioned the role of the media guard by expressing the roles of teacher and guide. Kloos also cites the media's oversight role as one of their social tasks
The findings highlight the importance of the role of the media in education and the results show that the media has an important educational, political and social role and undeniable in education. Media in compensating for academic retardation as a supplement to formal education, Strengthening and weakening values and norms, teaching people to live together, overcoming political crises, encouraging people to participate in politics and helping in times of crisis, etc. play a very important role.- انتشار مقاله: 09-06-1399
- نویسندگان: سعیده قاسمی,سعیده قاسمی,سعیده قاسمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رسانه,تعلیم و تربیت,کارکرد آموزشی,کارکرد سیاسی,کارکرد اجتماعی
- چکیده: در جامعه امروز رسانه ها با انتقال اطلاعات و مبادله افکار عمومی نقش هایی را به عهده گرفته اند. این مقاله با هدف تعیین نقش و جایگاه رسانه ها در تعلیم و تربیت در سه حیطه آموزشی، سیاسی، اجتماعی انجام گرفت"هارولد لاسول" و "چالرز رایت" از جمله پژوهشگرانی اند که به طور جدی با نقش و کارکرد رسانه ها در جامعه توجه کرده اند.آن ها معتقدند که رسانه ها دارای کارکردهای نظارت بر محیط، ایجاد همبستگی اجتماعی در واکنش به محیط، و انتقال میراث فرهنگی و سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت هستند.رایت با اضافه نمودن نقش سرگرمی بر نقش های اشاره شده به وسیله لاسول همچنان به نقش نظارتی رسانه ها اهمیت داده است. "شرام" نیز با بیان نقش های معلم و راهنما به نقش نگهبانی رسانه اشاره کرده است. "کلوس" نیز از نقش نظارتی رسانه ها به عنوان یکی از وظایف اجتماعی آن ها یاد می کند.
اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧـﻪ ای اﺳـﺖ، روش مورد استفاده زمینه یابی است.
یافته ها حاکی از اهمیت نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت می باشد و نتایج نشان می دهد رسانه ها، نقش آموزشی ،سیاسی و اجتماعی مهم و انکارناپذیری در تعلیم و تربیت دارند.رسانه ها در جبران عقب ماندگی های درسی به عنوان مکمل آموزش رسمی، تقویت و تضعیف ارزش ها و هنجارها، آموزش زیستن افراد کنار یکدیگر، عبور از بحران های سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی و کمک در مواقع بحرانی و ...نقش بسیار مهمی دارند- چکیده انگلیسی: .In today's society, the media has taken on roles by transmitting information and exchanging public opinion.
This article was conducted with the aim of determining the role and position of the media in education in three areas: educational, political and social. Harold Laswell and Challers Wright are among the researchers who have paid close attention to the role and function of the media in society. And they are the transmission of cultural heritage and entertainment and filling leisure time. By adding the role of entertainment to the roles mentioned by Laswell, Rite continues to emphasize the role of media monitoring. "Sharam" also mentioned the role of the media guard by expressing the roles of teacher and guide. Kloos also cites the media's oversight role as one of their social tasks
The findings highlight the importance of the role of the media in education and the results show that the media has an important educational, political and social role and undeniable in education. Media in compensating for academic retardation as a supplement to formal education, Strengthening and weakening values and norms, teaching people to live together, overcoming political crises, encouraging people to participate in politics and helping in times of crisis, etc. play a very important role.- انتشار مقاله: 09-06-1399
- نویسندگان: سعیده قاسمی,سعیده قاسمی,سعیده قاسمی
- مشاهده