در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت و پژوهش های دفاعی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت نظامی,بازیهای جدی,آموزش نظامی,بازیکاری,یادگیری علوم نظامی
- چکیده: در بیشتر دانشکدههای فرماندهی و ستاد ارتشهای پیشرو دنیا، «بازی شبیهسازی جنگ» طراحی شده و برای آموزشهای نظامی مورد استفاده قرار میگیرد. در این بازیها افسران میتوانند توانمندیهای راهبردی و شیوه خود را ارتقا دهند. از طرفی در سالهای اخیر بهطور گسترده در سازمانهای پیشرو دنیا در راستای تحقّق اهداف آموزشی و رفتاری، فناوری «گیمیفیکیشن» یا «بازیکاری» بهکار گرفته شده است. در دنیا بهعنوان ابزاری اجتماعی ـ فرهنگی، بهمنظور تولید قدرت نرم و توانمندسازی ارتشها بازیکاریهای نظامی بهکار گرفته میشود. این تحقیق از نظر نوع هدف توسعهای، و با استفاده از روش فراتحلیل به مرور ساختاریافته ادبیات نظری و تجزیهوتحلیل آن بهمنظور تبیین نقش بازیکاری در یادگیری مدیریت و فرماندهی نظامی پرداخته است. روش فراتحلیل بر ترکیب و ادغام اجزایی مثل اطلاعات، مفاهیم و نظریهها بهمنظور تکوین کل دلالت دارد. فراتحلیل بازنگری پیشینه است که بر انگارۀ تراکمی دانش مبتنی است و محقّقان با این رویکرد براساس آثار و یافتههای پژوهشگران قبلی مطالعات خود را پیش میبرند. یافتههای این تحقیق مصداقهای دینامیکهای مرتبط با بازیکاری نظامی (شامل پاداش، توفیقطلبی و شأن اجتماعی، موفقیت چالشی، اظهار خود و خاص بودن، رقابت با دیگران و همنوعخواهی) و همچنین ساختارهای مرتبط با بازیکاری نظامی (شامل امتیاز، مراحل، مأموریتها، کالاهای مجازی، جدول ردهبندی، مسابقات و هدیه دادن) را بیان کرده است. درنهایت پیشنهادهایی نوآورانه برمبنای الگوی نُهگانۀ طراحی آموزشی و یادگیری با استفاده از فنّاوری بازیکاری نظامی ارائه شده است.
- چکیده انگلیسی: War simulation games are now designed by most of the world's advanced military colleges and headquarters for military training. Military officers can reinforce their strategic and tactical abilities by these games. On the other hand, gamification technology has recently been used by organizations to meet educational and behavioral goals. Military gamification is also used in the world as a socio-cultural instrument for producing soft power and empowering armies. This developmental research investigates the structured theoretical literature through meta-analysis and analyzes the data to explain the role of gamification in learning military command and management. Meta-analysis implies the integration of the components such as information, concepts, and theories to form a whole. It is a kind of review based on the concept of knowledge aggregated ideas. Using this approach, researchers develop their studies based on the findings of previous researchers. The findings of this study demonstrate the dynamics associated with the military gamification (including rewards, seeking success and social position, winning over challenge, self-declaration and specificity, competing with others, and humanitarianism), as well as military-related mechanisms (including privileges, processes, missions, virtual goods, ranking tables, tournaments, and gift-giving). To end with, innovative suggestions are proposed based on a nine-dimensional model of educational designing and learning through the use of military gamification technology.
- انتشار مقاله: 21-09-1398
- نویسندگان: روح الله تولایی,محمدمیلاد احمدی,ساسان زارع
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیریت دانش,مفهومسازی,مراکز رشد دانشگاهی,دفتر مدیریت دانش
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف مفهومسازی دفاتر مدیریت دانش در مراکز رشد دانشگاهی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی میباشد. نمونهگیری استفادهشده در این پژوهش، نمونهگیری گلوله برفی است. مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات، انجام مصاحبههای عمیق با خبرگان جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین متخصصان و مدیران مرکز رشد دانشگاه جامع امام حسین (ع) تا دستیابی به اشباع نظری بوده است. در مجموع 20 مصاحبه انجام شد. پس از جمعآوری اطلاعات، کدهای مربوط به مصاحبههای مکتوب تجزیه و تحلیل شدند. روایی مصاحبه توسط خبرگان سنجیده شد و اعتمادپذیری آن نیز بهوسیله روش توافق درون موضوعی بین دو کدگذار مورد تأیید قرار گرفت. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش از روش کدگذاری استفاده شد. یافتههای پژوهش که پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی، چارچوب نهایی پژوهش به دست آمده است، نشان میدهد که مفهوم دفتر مدیریت دانش با 200 کد و 15 مفهوم از پنج مقوله تشکیل شده است. مفهوم دفتر مدیریت دانش در پنج مقوله اهداف (راهبردی و عملیاتی)، وظایف (راهبردها، فرایندها، فناوریها، سازوکارها، زیرساختها و پروژهها)، نقشها (تصمیمگیری، بینفردی و اطلاعاتی)، شایستگیها (فنی و اجتماعی) و تمهیدات ساختاری (اصول ساختاری و اصول سیستمی) شکل گرفت.
- چکیده انگلیسی: This research is aimed at conceptualizing knowledge management offices in the academic development centers. Containing a descriptive nature, this research is an applied one in terms of its goals. Snowball sampling method is used to select the sample for this research. Data collection method involves in-depth interviews with scientific and academic community experts as well as the specialists and managers of the Academic Development Center of Imam Hussain Comprehensive University until reaching at theoretical saturation. A total of 20 interviews were conducted. After collecting the data, the codes for written interviews were analyzed. The validity of the interview was tested by the experts and its reliability was confirmed by the method of intra-subject agreement between the two coders. The coding method was used to analyze the research data. The results of the research, based on the selection of open, axial and selective coding, resulting in the final framework, demonstrated that the concept of knowledge management office contains 200 codes, 5 concepts and five categories. The concept of knowledge management office is formed by five categories including the goals (strategic and operational), tasks (strategies, processes, technologies, mechanisms, infrastructure and projects), roles (decision making, interpersonal and informational), competencies (technical and social), and structural arrangements (structural principles and system principles).
- انتشار مقاله: 24-10-1398
- نویسندگان: مهدی فرمانی,ساسان زارع,محمد عربی,محمدرضا محمدخانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت اسلامی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: علم دینی,علم نافع,دانشگاه مسئله محور,رویکرد غایتگرایانه نسبت به علم دینی
- چکیده: امروزه دانشگاهها به وظیفه اصلی خود که همان فلسفه وجودی دانشگاه است بهطور بایسته و شایسته عمل نمیکنند. در بُعد آموزش، محتوای آموزشی با نیازهای فراگیران و جامعه متناسب نیست، در بُعد پژوهشی نیز، خروجیها به مشکلات و تنگناهای فعلی مردم و جامعه ناظر نیست. از اینرو مسئلهمحوری نه در آموزش و نه در پژوهش وجود ندارد؛ به همین دلیل، دانشگاه مسئولیت اجتماعی خود را ادا نمیکند. دین اسلام که به فراگیری دانش تأکید زیادی دارد و علمآموزی را ارزش میداند، بسیار سفارش کرده است دانشی که فرا گرفته میشود اولاً علم نافع باشد؛ ثاًنیا به دانستهها عمل شود. در این صورت طبق نظر برخی اندیشمندان میتوان به چنین دانشی عنوان علم دینی اطلاق کرد و دانشگاهی که اینگونه باشد را میتوان دانشگاه اسلامی دانست. این پژوهش درصدد است باتوجه به تعریف مسئلهمحوری، مؤلفههای دانشگاه مسئلهمحور را استخراج کند و با استفاده از روش تحلیل مضمون به الگوی دانشگاه مسئلهمحور دست یابد. مضمونهای فراگیر بهدست آمده درواقع متغیرهای اصلی الگوی دانشگاه مسئلهمحور است که عبارت است از: نظام آموزشی نیازمحور، تعامل با خدمتگیرندگان، تجاریسازی، نظام پژوهشی مسئلهمحور، مدیریت منابع مالی، امکانات و پشتیبانی، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش، فرهنگ دانشگاهی، مدیریت منابع انسانی و نظام مدیریتی دانشگاه.
- چکیده انگلیسی: These days, universities do not carry out their own task, containing the main philosophy of universities, properly. In the educational dimension, the contents are not devoted to the real requirements of learners and the societies, and in the research aspect, the outputs do not address the current problems and blockages for the people and societies. Hence, problem-orientation neither flows in education, nor does it in research. As a result, universities are not able to carry out their social responsibilities. The religion of Islam, placing great emphasis on the acquisition of knowledge and acquiring science, highly recommends that the acquired knowledge must be first of all beneficial, and second, be put into practice. According to some thinkers, if this is the case, such knowledge can be referred to as religious science, and the university providing such knowledge is likely to be considered an Islamic university. Based on the definition of problem-orientation, this research is intended to identify the components and the model of problem-oriented university using content analysis method. The comprehensive themes obtained indeed contain the main components of the problem-oriented university model, including need-based education system, interaction with the service receivers, commercialization, problem-oriented research system, financial resource management, facilities and support, organizational learning and knowledge management, university culture, human resource management and university management system.
- انتشار مقاله: 29-09-1399
- نویسندگان: ساسان زارع,مهدی قضاوی زاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت اسلامی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نهجالبلاغه,کنترل,تحلیل مضمون,غررالحکم و دررالکلم
- چکیده: درصورت عدم وجود کنترل صحیح، سازمان از برنامههای خود منحرف خواهد شد. باتوجهبه اینکه کنترل در هر سازمانی ریشه در فرهنگ سازمان و جامعه دارد، نیاز است که نحوه کنترل، متناسب با بوم همان سازمان باشد. در جمهوری اسلامی ایران نیاز داریم که برای کنترل از مفاهیم اسلامی استفاده نماییم. دراینراستا یکی از بهترین منابع، بیانات امیر مؤمنان علی علیهالسلام است که بهطور خاص در دو کتاب «نهجالبلاغه» و «غررالحکم و دررالکلم» جمعآوری شده است. در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل مضمون که یکی از مهمترین روشهای کیفی است و با بهرهگیری از نرمافزار MAXQDA 10 انجام شده است. این زمینه، بیش از 2800 مضمون اولیه، شناسایی شد که پس از پالایش نهایی به 2718 مورد رسید. از این تعداد 1088 مضمون اولیه مربوط به نهجالبلاغه و 1630 مورد مربوط به غررالحکم و دررالکلم است. مضامین اولیه درقالب 133 مضمون اصلی دستهبندی و سپس 133 مضمون اصلی درقالب 38 مضمون سازماندهنده سازماندهی شد. 38 مضمون سازماندهنده نیز درقالب هشت مضمون فراگیر قرار گرفتند. این هشت مضمون عبارتند از: ویژگیهای نیروی انسانی، انواع کنترل، اصول حاکم بر کنترل، تنبیه و تشویق، ضرورت کنترل، بسترسازی، آفات کنترل و پیامدها. درنهایت همه مضامین، ذیل مضمون فراگیر کنترل اسلامی از دیدگاه امام علی علیهالسلام قرار گرفتند.
- چکیده انگلیسی: Organization deviate from their programs in the absence of proper control. As controlling is rooted in the culture of the organizations and the society, it is necessary to have locally appropriate control over to the organizations. In the Islamic Republic of Iran, we need to use Islamic concepts for inserting control. The best sources for this purpose include the sayings of Imam Ali (Amir-al-M’uminin), especially those compiled in "Nahj-al-Balaghah" and "Ghurar-al-Hekam. Using thematic analysis, the most important qualitative methods, and employing the MAXQDA 10 software, the researchers reviewed these sources with regard to control. In this phase, more than 2,800 primary themes were identified, from which 2718 remained after the final refinement. Of these, 1,088 primary themes are related to Nahj-al-Balaghah, and 1,630 are related to Ghurar-al-Hekam. The primary themes were grouped into 133 main themes, and were grouped into 38 organizing themes. Then, they were grouped into 8 comprehensive ones including: human resource characteristics, types of control, principles governing control, punishment and encouragement, necessity of control, setting up, control problems and consequences. Ultimately, all the themes were included in the comprehensive Islamic themes from the viewpoint of Imam Ali (peace be upon him).
- انتشار مقاله: 11-12-1397
- نویسندگان: علی خانی,علیرضا علی احمدی,محمد تقی امینی,ساسان زارع
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: سیاستهای راهبردی و کلان
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: فراترکیب,مولفه,کنترل راهبُردی,سیستم,فرا تلفیق
- چکیده: از جمله مهمترین مسائل در هر کشور و سازمانی مسئله کنترل است که در مدیریت راهبردی از آن به کنترل راهبردی یاد میشود. آنچه که امروزه در سیاستهای راهبردی و کلان بسیار مورد نیاز است مدل کنترل راهبردی میباشد که به ابعاد مختلف مسئله کنترل توجه نموده و بتواند نقاط راهبردی را کنترل کند. در زمینه کنترل راهبردی مدلهای مختلفی تا به امروز طراحی شده است. در پژوهش حاضر مدلهای کنترل راهبردی طراحی شده در دسترس که 22 مورد میباشد مورد بررسی قرار گرفت، تا بتوان به مدلی ترکیبی برای کنترل راهبردی در سطح کلان دست یافت. انتخاب و مطالعه مدلها توسط روش فراترکیب (فراتلفیق) صورت پذیرفت که دارای هفت گام اساسی می باشد. از مجموع 22 مدل بررسی شده 129 مولفه شناسایی شد و در نهایت از مجموع کار انجام شده یک مدل ترکیبی جامع که مدلی سیستمی است ارائه شد. این مدل دارای ورودی، فرآیند، خروجی، پیامد و بازخورد است و هر یک از بخش-های سیستم، خود دارای زیر مجموعههایی است که در مدل نهایی بیان شده است.
- چکیده انگلیسی: One of the most important issues in any country and organization is the issue of control, which is referred to as strategic control in strategic management. What is most needed today in strategic and macro policies is a strategic control model that addresses different aspects of the control problem and can control strategic points. Different models have been designed to date in the field of strategic control. In the present study, 22 available strategic designed control models were studied to obtain a hybrid model for strategic control at macro level. Models were selected and studied using the Hyperlink method, which has seven basic steps. Out of 22 investigated models, 129 components were identified and finally a comprehensive hybrid model, which is a systematic model, was presented. This model has inputs, processes, outputs, outputs and feedbacks, and each part of the system has its own subsets that are expressed in the final model.
- انتشار مقاله: 08-04-1398
- نویسندگان: علی خانی,علیرضا علی احمدی,محمد تقی امینی,ساسان زارع
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه آفاق امنیت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: امنیت,جمهوری اسلامی ایران,روندپژوهی,نفوذ,انگلستان
- چکیده: کشور ایران همواره از تجربه تلخی در مناسبات خود با انگلستان برخوردار بوده است. انگلستان همزمان در سه حوزه اروپایی، انگلیسی ـ امریکایی (انگلو ـ امریکن) و انگلیسی، روابط خارجی خود را با جمهوری اسلامی ایران تنظیم میکند. باتوجهبه تنشها و اختلافات موجود میان ایران و امریکا در سه دهه گذشته و فقدان مناسبات دیپلماتیک رسمی میان این دو کشور و نیز اتحاد نزدیک و یا روابط ویژة امریکا و انگلیس، نقش و قدرت تأثیرگذاری حوزه انگلو ـ امریکن بر سیاست خارجی انگلستان نسبت به ایران از اهمیت ویژهای برخوردار میشود. پژوهش حاضر از روش ترکیبی روندپژوهی و سناریونویسی استفاده نموده و آینده نفوذ انگلستان در جمهوری اسلامی ایران را در افق 2025 مورد نقد و ارزیابی قرار میدهد. بدینمنظور، به بررسی نفوذ این کشور از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1978 پرداخته و نفوذ انگلستان در ایران، اتفاقات، رویدادها و تعاملات ایران و انگلستان را در سالهای پس از آن تاکنون بررسی شده است. همچنین به بررسی نفوذ انگلستان در ایران با رویکرد امنیتی در بازه زمانی مذکور براساس محورهای اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ـ اجتماعی پرداخته و آن را نقد و بررسی نموده و معنیداری این چهار مؤلفه با نفوذ انگلستان در ایران بررسی شد. درپایان، براساس سناریوهایی مربوط به محیط امنیتی ایران از سال 2017 تا سال 2025، چند سناریوی عمده طراحی شد که این سناریوها شامل مؤلفههای خوشبینانه، بیطرفانه و بدبینانه درقالب فرصتها و چالشهای تغییر در محیط راهبردی ایران، تغییر در محیط راهبردی منطقهای ایران، الگوهای مدیریت منازعه و الگوهای تعاملی که در موضوع نفوذ انگلستان در ایران وجود دارد، آمده است.
- چکیده انگلیسی: Iran has always suffered from an unpleasant experience in its relations with the England. The United Kingdom always regulates its relations with the Islamic Republic of Iran through three approaches: European, British-American (Anglo-American), and English. Given the tensions and differences between Iran and the United States over the past three decades and the lack of formal diplomatic relations between the two countries, and due to the close and special ties between England and America, the Anglo-American influence on the England’s policy toward Iran has been considerable. This research employs a mixed method including trend analysis and scenario writing with the aim of studying the future of the British influence on the Islamic Republic of Iran on the horizon of 2025. To this end, we have studied the influence of this country since the Islamic Revolution of Iran in 1978, and the events, incidents and interactions between Iran and England in the years since then. The British influence in Iran through a security approach based on economic, political, religious and cultural-social axes in the same period were criticized and the significance of these four components was investigated. Finally, based on investigations related to Iran's security environment from 2017 to 2025, several major scenarios were designed, including optimistic, neutral and outlook in the form of opportunities and challenges to change in Iran's strategic environment, change in Iran's strategic regional environment, conflict management models and interactive patterns in terms of British influence in Iran.
- انتشار مقاله: 02-05-1398
- نویسندگان: مسعود علی حسینی,ساسان زارع,مهدی علی کاظمی,میلاد گازرانی,امیرحسین ظرافتی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه آفاق امنیت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: امنیت,جمهوری اسلامی ایران,روندپژوهی,نفوذ,انگلستان
- چکیده: کشور ایران همواره از تجربه تلخی در مناسبات خود با انگلستان برخوردار بوده است. انگلستان همزمان در سه حوزه اروپایی، انگلیسی ـ امریکایی (انگلو ـ امریکن) و انگلیسی، روابط خارجی خود را با جمهوری اسلامی ایران تنظیم میکند. باتوجهبه تنشها و اختلافات موجود میان ایران و امریکا در سه دهه گذشته و فقدان مناسبات دیپلماتیک رسمی میان این دو کشور و نیز اتحاد نزدیک و یا روابط ویژة امریکا و انگلیس، نقش و قدرت تأثیرگذاری حوزه انگلو ـ امریکن بر سیاست خارجی انگلستان نسبت به ایران از اهمیت ویژهای برخوردار میشود. پژوهش حاضر از روش ترکیبی روندپژوهی و سناریونویسی استفاده نموده و آینده نفوذ انگلستان در جمهوری اسلامی ایران را در افق 2025 مورد نقد و ارزیابی قرار میدهد. بدینمنظور، به بررسی نفوذ این کشور از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1978 پرداخته و نفوذ انگلستان در ایران، اتفاقات، رویدادها و تعاملات ایران و انگلستان را در سالهای پس از آن تاکنون بررسی شده است. همچنین به بررسی نفوذ انگلستان در ایران با رویکرد امنیتی در بازه زمانی مذکور براساس محورهای اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ـ اجتماعی پرداخته و آن را نقد و بررسی نموده و معنیداری این چهار مؤلفه با نفوذ انگلستان در ایران بررسی شد. درپایان، براساس سناریوهایی مربوط به محیط امنیتی ایران از سال 2017 تا سال 2025، چند سناریوی عمده طراحی شد که این سناریوها شامل مؤلفههای خوشبینانه، بیطرفانه و بدبینانه درقالب فرصتها و چالشهای تغییر در محیط راهبردی ایران، تغییر در محیط راهبردی منطقهای ایران، الگوهای مدیریت منازعه و الگوهای تعاملی که در موضوع نفوذ انگلستان در ایران وجود دارد، آمده است.
- چکیده انگلیسی: Iran has always suffered from an unpleasant experience in its relations with the England. The United Kingdom always regulates its relations with the Islamic Republic of Iran through three approaches: European, British-American (Anglo-American), and English. Given the tensions and differences between Iran and the United States over the past three decades and the lack of formal diplomatic relations between the two countries, and due to the close and special ties between England and America, the Anglo-American influence on the England’s policy toward Iran has been considerable. This research employs a mixed method including trend analysis and scenario writing with the aim of studying the future of the British influence on the Islamic Republic of Iran on the horizon of 2025. To this end, we have studied the influence of this country since the Islamic Revolution of Iran in 1978, and the events, incidents and interactions between Iran and England in the years since then. The British influence in Iran through a security approach based on economic, political, religious and cultural-social axes in the same period were criticized and the significance of these four components was investigated. Finally, based on investigations related to Iran's security environment from 2017 to 2025, several major scenarios were designed, including optimistic, neutral and outlook in the form of opportunities and challenges to change in Iran's strategic environment, change in Iran's strategic regional environment, conflict management models and interactive patterns in terms of British influence in Iran.
- انتشار مقاله: 02-05-1398
- نویسندگان: مسعود علی حسینی,ساسان زارع,مهدی علی کاظمی,میلاد گازرانی,امیرحسین ظرافتی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: علمی اندیشه آماد
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: بهره وری,مدیریت,نیروی انسانی,سیستم تغذیه,مواد اولیه,تجهیزات و امکانات,محیط و مکان
- چکیده: این پژوهش با هدف تعیین عوامل مؤثر بر ارتقاء بهره وری سیستم تغذیه یک سازمان نظامی- انتظامی با استفاده از الگوی محقق یافته صورت گرفته است. طرح این پژوهش توصیفی است و با هدفی کاربردی صورت گرفته است. برای جمع آوری داده ها نیز از روش پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری مرتبط با این پژوهش نیروی انسانی سازمان به تعداد 190 نفر و حجم نمونهً انتخابی بر اساس جدول مورگان 123 نفر بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته ای با 102 سئوال طراحی گردید. اطلاعات حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس 19مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت و نتایج نشان داد که عوامل زیر در ارتقاء بهره وری سیستم تغذیه سازمان نظامی-انتظامی نقش زیادی داشته است: مواد اولیه، تجهیزات و امکانات، مدیریت، نیروی انسانی و محیط و مکان
- چکیده انگلیسی: The present research has been conducted with the aim of determining effective factors in promoting feeding system of military university with the use of verified pattern. The plan of this research is descriptive and has been presented with a practical aim. To collect the data, surveying method has been used. The research population pertaining to this research consists of 120 people from university manpower and the sample volume is 123 people based on Morgan. Data collection instrument is a verified questionnaire containing 102 questions. The information from this questionnaire consisting of 19 factors has been analyzed using SPSS software and results show that the following factors have a significant role in promoting feeding system of military university: 1. basic ingredients 2. facilities and equipment 3. management 4. manpower 5. Place and environment
- انتشار مقاله: 17-06-1398
- نویسندگان: رضا حسینی,ساسان زارع,رضا رضا نژاد,روح اله نوروزی
- مشاهده