در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کرونا,کسب و کار,تعاونی های کشاورزی
- چکیده: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر کرونا بر افول کسب و کار تعاونی های کشاورزی انجام شده است. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نوع تحقیقات اکتشافی بود که در آن از رویکرد آمیخته(کیفی و کمی) استفاده شد. به گونه ای که در ابتدا یافتن تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد تعاونی های کشاورزی مبتنی بر رویکرد کیفی مشتمل بر بازنگری ادبیات تحقیق شروع و در مرحلۀ بعد با استفاده از تکنیک دلفی و استفاده از نظرات خبرگان آشنا به موضوع تحقیق (اعضای پانل دلفی) این تاثیرات تحلیل شدند و پس از بررسی و تعدیل شاخص ها در مرحله کیفی، پرسشنامه اصلی تحقیق تدوین و پس از تایید روایی و با عنایت به نظرات اکتسابی خبرگان در مرحله دلفی) و پایایی پرسشنامه (با از روش آلفای کرونباخ) مورد استفاده قرار گرفت. در پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل های آماری توصیفی و استنباطی از نرم افزار SPSS استفاده گردید. یافته های تحقیق حکایت از آن داشت 5 عامل تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد بازاریابی شرکت (6 مولفه)، تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد مالی شرکت (8 مولفه)، تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد ارتباطی شرکت (4 مولفه)، تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد نوآورانه شرکت (4 مولفه) و تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد تولیدی شرکت (8 مولفه)، توانسته اند در حدود 2/62 کل واریانس تاثیرات منفی کرونا بر عملکرد تعاونی های کشاورزی را با عنایت به دیدگاه پاسخ دهندگان تببین نمایند.
- چکیده انگلیسی: This study aims to investigate the impact of Corona on the decline of agricultural cooperatives business. The present study was applied in terms of purpose and exploratory research in which a mixed approach (qualitative and quantitative) was used. First, finding the negative effects of corona on the performance of agricultural cooperatives based on a qualitative approach, including reviewing the research literature, and then using the Delphi technique and the opinions of experts familiar with the research subject (Delphi panel members) After reviewing and adjusting the indicators in the qualitative stage, the main research questionnaire was developed and after confirming the validity and considering the acquired opinions of experts in the Delphi stage) and the reliability of the questionnaire (using Cronbach's alpha method) were used.The research findings indicated that 5 factors of negative corona effects on corporate marketing performance (6 components), corona negative effects on corporate financial performance (8 components), corona negative effects on corporate communication performance (4 components), corona negative effects on performance The company's innovation (4 components) and the negative effects of corona on the production performance of the company (8 components), have been able to explain about 62.2% of the total variance of the negative effects of corona on the performance of agricultural cooperatives with regard to respondents.
- انتشار مقاله: 25-01-1400
- نویسندگان: زینب افضلی,محمدرضا زارع مهرجردی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشهای ارتباطی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رسانه,تحلیل محتوا,آرایههای ادبی,اخبار 20:30,فنون بلاغی شمیسا,عنوان خبری
- چکیده: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی آرایههای ادبی در عنوانهای بخش خبری 20:30 بوده است که یکی از بخشهای جذاب و پربیننده رسانه ملی به شمار میرود. این پژوهش کیفی، در چارچوب تقسیمبندی فنون بلاغی شمیسا، به روش تحلیل محتوا و با نمونهگیری هدفمند انجام شده است. برای این منظور عنوانهای خبری یک ماه، از تاریخ 1/10/1395 تا 30/10/1395 که در حدود 218 عنوان خبری را در برمیگیرد، جمعآوری شده است. یافتهها حاکی از آن است که در 158 عنوان خبری (75 درصد) از آرایههای ادبی بهره گرفته شده است و تنها 25 درصد آنها، بدون آرایههای ادبی بهکار رفتهاند. کنایه (20/25 درصد)، تشبیه (12 درصد) و تضاد (11/39 درصد) از آرایههای پرکاربرد و مبالغه (0/63 درصد) و تلمیح (0/63 درصد) از کمبسامدترینها در عنوانهای خبری بودهاند؛ از یافتههای دیگر میتوان به استفاده از زبان عامیانه در بخش خبری 20:30 بهعنوان یک ابزار بلاغی برای ایجاد همدلی با مخاطب اشاره کرد. علاوه بر این، در 2/75 درصد عنوانهای خبری از آرایههایی استفاده شده است که رابطه معنایی آنها شفاف نیست و درک مفهوم را دشوار ساختهاند. علاوه بر این، بررسی و تحلیل عنوانها بیانگر آن است که از آرایههای ادبی نهتنها در اطلاعرسانی رویداد، بلکه در شکلدهی به پیام یا جهت دادن به دیدگاه مخاطب نیز استفاده شده است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of the study is to examine the figures of speech in the headlines of the news program 20:30, which is one of the most attractive and popular programs of the national media. This qualitative research conducted based on the Shamisa's rhetorical techniques division, through content analysis and purposeful sampling. For this purpose, news headlines for one month were collected, which contained about 218 news stories from 2016-12-21 to 2017-01-19. The findings indicate that in 158 news titles (75%), rhetorical figures have been used, and only 25% of them were without rhetorical figures. Metonymy (20.25%), simile (12%) and oxymoron (11.39%) of the most used and hyperbole and allusion were the least used in news stories. Other findings include the use of slang in the news program 20:30 as a rhetorical technique to empathy with the audience. Also, the figures have been used in 2.75% of news headlines had unclear semantic relationship and made the sense difficulty. In addition, the findings showed that the rhetorical figures in the headlines were used not only for informiation, but also to shape messages or directing the audiences’ perspectives.
- انتشار مقاله: 21-03-1396
- نویسندگان: زینب افضلی,فاطمه احمدینسب
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: ادب فارسی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عرفان,تصوف,ریاضت,مجاهده,نفس,صوفیان
- چکیده: در بیشتر آثار صوفیّه، هنگامی که از نفس و چگونگی رفتار با آن سخن گفته شده است، دو اصطلاح «مجاهده» و «ریاضت»، گاه معطوف به هم و گاه به تنهایی، به کار رفته است. مدّعای ما این است که در متون کهن، مجاهده و ریاضت تعریف و جایگاه مستقلّ از هم داشتهاند. مؤلّفان صوفی در کتابهای تعلیمی خود دربارۀ تصوّف، این دو را جدا از یکدیگر شرح و توضیح دادهاند، امّا بیشتر صوفیان به هنگام سخن گفتن، ریاضت و مجاهده را در یک معنا و گاه با عطف به یکدیگر، به کار میبردهاند.
- چکیده انگلیسی: Talking about ego, in the Sufis’ works, two terms of “endeavor” and “austerity” have been sometimes used focused on each other and sometimes alone.
Did they have similar definitions and positions in Sufis’ opinion or had they been different from each other? We claim that “endeavor” and “austerity” had had different positions and of course different definitions in old texts. It was made clear, after accomplishing present research that the Sufi authors had explained these two issues apart from each other in their instructive books on Sufism; but most of them used “endeavor” and “austerity” with similar meaning and focused on each other when talking.
- انتشار مقاله: 25-12-1392
- نویسندگان: زینب افضلی,زینب افضلی,زینب افضلی
- مشاهده