در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: صلاحیت های حرفه ای,معلم,سند چشم انداز 1404,آینده پژوهی
- چکیده: بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان به عنوان یکی از ارکان آموزش یک الزام در سیستم آموزشی کشور به شمار می رود. در این پژوهش بدلیل تکثر داده های مربوط به صلاحیت های حرفه معلمی در خط زمانی برنامه پنجم و ششم، مقالات معتبر این برهه زمانی( از سال 1390 تا 1398) جهت سمت سو دادن به نگرش محققان و دست اندرکاران برنامه ریزی نظام آموزشی، اقدام به آینده پژوهی و اکتشاف عناصر مهم این مسیر پرداخته شد. تحلیل محتوا پژوهش های به تلخیص داده ها در سه عنصر: روانی و عاطفی ، توسعه دهنده گی خود، اخلاق در آموزش و پژوهش از اهم موضوعات ِآینده صلاحیت های حرفه ای معلمان به تشریح در این مقاله پرداخته شد.
- چکیده انگلیسی: Examining the professional qualifications of teachers as one of the pillars of education is a requirement in the educational system of the country. In this study, due to the multiplicity of data related to the qualifications of the teaching profession in the timeline of the fifth and sixth programs, valid articles of this period (from 1390 to 1398) to address the attitudes of researchers and those involved in planning the educational system, Futurism and exploration of important elements of this path were discussed. Content Analysis Research summarizing data in three elements: psychological and emotional, self-development, ethics in education and research of the most important future topics of professional competencies of teachers were described in this article.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استاندارد فضای آموزش,کلاس درس,کرونا,آسیب شناسی,پیشگیری
- چکیده: هدف این پژوهش کاهش آسیب های فضای آموزشی بطور خاص کلاس درس در دوره ظهور و بروز بیماری های اپیدمی می باشد . روش پژوهش حاضر کیفی از نوع توصیف و تحلیل آسیب ها و ارایه راهکار های مناسب است. محتوا پژوهش از طریق اسناد پایگاه های اطلاعاتی معتبر بدست آمده است. یافته ها و نتایج به توصیف موقعیت و راه های کاهش و پیشگیری و ارایه پیشنهاداتی برای آموزش مداوم پرداخته شده است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to reduce the damage to the educational space, especially the classroom during the emergence and incidence of epidemic diseases. The present research method is qualitative in terms of describing and analyzing injuries and providing appropriate solutions. The content of the research is obtained through the documents of valid databases. Findings and results describe the situation and ways to reduce and prevent and provide suggestions for continuing education.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: صلاحیت های حرفه ای,معلم,سند چشم انداز 1404,آینده پژوهی
- چکیده: بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان به عنوان یکی از ارکان آموزش یک الزام در سیستم آموزشی کشور به شمار می رود. در این پژوهش بدلیل تکثر داده های مربوط به صلاحیت های حرفه معلمی در خط زمانی برنامه پنجم و ششم، مقالات معتبر این برهه زمانی( از سال 1390 تا 1398) جهت سمت سو دادن به نگرش محققان و دست اندرکاران برنامه ریزی نظام آموزشی، اقدام به آینده پژوهی و اکتشاف عناصر مهم این مسیر پرداخته شد. تحلیل محتوا پژوهش های به تلخیص داده ها در سه عنصر: روانی و عاطفی ، توسعه دهنده گی خود، اخلاق در آموزش و پژوهش از اهم موضوعات ِآینده صلاحیت های حرفه ای معلمان به تشریح در این مقاله پرداخته شد.
- چکیده انگلیسی: Examining the professional qualifications of teachers as one of the pillars of education is a requirement in the educational system of the country. In this study, due to the multiplicity of data related to the qualifications of the teaching profession in the timeline of the fifth and sixth programs, valid articles of this period (from 1390 to 1398) to address the attitudes of researchers and those involved in planning the educational system, Futurism and exploration of important elements of this path were discussed. Content Analysis Research summarizing data in three elements: psychological and emotional, self-development, ethics in education and research of the most important future topics of professional competencies of teachers were described in this article.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: استاندارد فضای آموزش,کلاس درس,کرونا,آسیب شناسی,پیشگیری
- چکیده: هدف این پژوهش کاهش آسیب های فضای آموزشی بطور خاص کلاس درس در دوره ظهور و بروز بیماری های اپیدمی می باشد . روش پژوهش حاضر کیفی از نوع توصیف و تحلیل آسیب ها و ارایه راهکار های مناسب است. محتوا پژوهش از طریق اسناد پایگاه های اطلاعاتی معتبر بدست آمده است. یافته ها و نتایج به توصیف موقعیت و راه های کاهش و پیشگیری و ارایه پیشنهاداتی برای آموزش مداوم پرداخته شده است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study is to reduce the damage to the educational space, especially the classroom during the emergence and incidence of epidemic diseases. The present research method is qualitative in terms of describing and analyzing injuries and providing appropriate solutions. The content of the research is obtained through the documents of valid databases. Findings and results describe the situation and ways to reduce and prevent and provide suggestions for continuing education.
- انتشار مقاله: 17-05-1399
- نویسندگان: مهدی حقیقی,لاله شهرکی مجاهد,مرتضی محمد زاده,زهرا نوری شیرازی
- مشاهده