در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مشاوره و روان درمانی خانواده
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: سلامت روانی,: آموزش مداخله ای گروهی شناختی رفتاری مذهبی,زوجهای نابارور
- چکیده: هدف: هدف پژوهش حاضرتعیین تأثیر آموزش مداخله ای گروهی شناختی رفتاری مذهبی بر سلامت روانی زنان نابارور شهر اصفهان بود.
روش: روش پژوهش نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل و اجرای پیش آزمون و پس آزمون بود. حجم نمونه برابر با 10 زوج نابارور در گروه آزمایش و 10 زوج نابارور در گروه کنترل بود که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه12 سوالی سلامت عمومیGHQ) )بود. برای تحلیل نتایج از تحلیل کواریانس استفاده گردید.
یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین سطح سلامت روانی زنان نابارور گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: آموزش مداخله ای گروهی شناختی رفتاری مذهبی بر سلامت روانی زوج های نا بارور تاثیر داشته است.- چکیده انگلیسی: Purpose:This study was to determine of effectiveness of group religious cognitive - behavioral training on mental health of infertility couples in Esfahan.
Methods:The sample consisted of 20 infertility couples who were divided in two groups randomly. The scale used in this study was General health Questionnaire (12 items GHQ form). ANCOVA analysis was used to compare two groups.
Findings: findings showed group religious cognitive-behavioral training increase mental health of infertility couples.
Conclusion:The results indicated that there was a significant difference between two groups on mental health. In other words, group religious cognitive - behavioral training increase mental health in experimental group in comparison with control one- انتشار مقاله: 06-02-1391
- نویسندگان: عبدالکاظم نیسی,حسن کرمعلیان,رضا همایی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تربیت بدنی,کارکنان,فراوانی,بینش های کاری,کمیابی,هیأت ورزشی
- چکیده: هدف پژوهش حاضر سنجش بینش های کاری در کارکنان هیأت های ورزشی استان چهارمحال و بختیاری بود. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه ی آماری نیز شامل کارکنان هیأت های ورزشی استان چهارمحال و بختیاری در سال 1390 بود. همچنین به منظور نمونه گیری، پس از برآورد آماری و مشخص شدن حجم نمونه، تعداد 172 نفر از کارکنان هیأت های ورزشی با بهرهگیری از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، شامل چک لیست محقق ساخته بود که روایی آن با بهرهگیری از نظرات متخصصان، و پایایی آن نیز طی مطالعه مقدماتی و با محاسبه ضریب الفای کرونباخ، برابر با 84/0 به دست آمد. پس از گردآوری دادهها، به منظور تجزیه و تحلیل آماری دادهها از روش های آماری t وابسته و ضریب همبستگی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد: t مشاهده شده در سطح 05/0 تفاوت معناداری را بین میانگین نمرات بینش های کاری فراوانی و کمیابی در کارکنان نشان داد. همچنین r مشاهده شده در سطح 05/0 همبستگی مثبت و معناداری را بین بینش های کاری کمیابی با سابقه کاری و سن کارکنان نشان داد. در حالی که بین بینش های کاری فراوانی با سابقة کاری و سن آنها همبستگی معناداری قابل مشاهده نبود. بر اساس نتایج حاصله به سازمان های ورزشی پیشنهاد می شود برای استخدام کارکنان مواردی از قبیل انگیزه های بالای کاری، سلامت شخصیت، مثبت اندیشی، سازمان پذیری را در نظر بگیرند و همچنین مدیران از سبک رهبری تحولی بیشتر استفاده کنند و برای کارکنان آموزش های مستمری را برگزار کنند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of present research was to measure occupational attitudeamong sports club employees in Chaharmahal & Bakhtiare province . Research method was descriptive and statistical population was all employees in year 1390. After statistical estimation، 172 employees of sports clubs were selected randomly through multistage stratified sampling as statistical sample. Research instrument included researcher-made check list that its validity was calculated at µ=084 through chronbach alfa. After collecting data , statistical t – test was used to analyze them. Research findings showed that the observed t at µ=.05 . there was a significance difference between grades averages of mental frequency and deficiency of employees. Also, this difference among employees with below to years work experience compare to older employees was significant .according to the result sport organizations are suggested to consider high job motivation personal soundness positivism and organizational acceptance as precondition for employment. We also suggest that the managers try to use change leadership style and to establish conditions training courses for personals.
- انتشار مقاله: 22-04-1392
- نویسندگان: زهره موسوی,محمد سلطان حسینی,رضا همایی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش دربرنامه ریزی درسی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تدریس,فرصتها و تهدیدها,قوتها,ضعفها,نوآوریهای هوشمندسازی
- چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان صورت گرفته است. جامعه آماری مشتمل بر کلیه دبیران مدارس متوسطه در نواحی پنج گانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-1389 (2608N=) بوده است، از این تعداد 355 نفر با استفاده از جدول مورگان و از طریق نمونهگیری طبقهای نسبی به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای مورد استفاده شامل مصاحبه و پرسشنامه دموگرافیک است یافتهها با استفاده از نرم افزار Spss تحلیل شد. نتایج نشان میدهد زمانی که این فناوری نوین با فرایند تدریس تلفیق میشود، امر تدریس مؤثر و رضایت بخشتر میگردد. همچنین علاوه بر افزایش توانمندیهای اساتید در تدریس، شیوه تدریس را سهل و آسان میکند. در نهایت در این مقاله به نقاط قوت و ضعف، قوت و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمند سازی در زمینه تدریس از دیدگاه دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان پرداخته است.
- چکیده انگلیسی: The recent research was done to consider oppertunities and threats, strengths and weaknesses of using smart innovations (case study: Isfahan highschool teachers). The population included all the highschool teachers in fifth regions (N= 2608) in 2010-2011. 355 people were selected by using Morgan table and relative stratifid sampling.The used instruments were included the interview and demographic questionnaire. the findings was analyzed by using Spss. The findings showed that when new thechnology combined with teaching process, teaching could be more effective and satisfying. Also it increased not only professors’ abilities in teaching, but also it made teaching method easier. Finally this article was considered strengths and weaknesses of using smart innovations in teaching from Isfahan highschool teachers, perspectives.
- انتشار مقاله: 25-07-1396
- نویسندگان: عشرت زمانی,علی قاسم پور,رضا همایی,ستاره موسوی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی اسلام و علوم اجتماعی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خانواده,محیط آموزشی,عوامل اجتماعی,گروه همسالان,رسانههای ارتباط جمعی,نگرش دینی شهروندی,دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
- چکیده: موضوع مقاله حاضر، بررسی ارتباط بین عوامل اجتماعی با نگرش دینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. پرسشهای تحقیق درباره چگونگی ارتباط بین عوامل اجتماعی (خانواده، گروه همسالان، محیط آموزشی و رسانههای ارتباط جمعی) با نگرش دینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باتوجه به روش توصیفی از نوع همبستگی پاسخ داده شد. جامعه آماری پژوهش دربرگیرنده همه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 1389-1390 بود که تعداد دانشجویان پسر 2213 نفر و دانشجویان دختر 3876 نفر و در مجموع 6089 نفر بودند و از این تعداد، 161 نفر براساس روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم به تفکیک جنسیت و دانشکده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری به کار رفته در این پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته (سنجش نگرش دینی و سنجش عوامل اجتماعی) است. یافتههای این تحقیق نشان میدهد که بین نمره نگرش دینی دانشجویان و مجموعه عوامل (خانواده، گروه همسالان، محیط آموزشی و رسانههای ارتباط جمعی)، 74/0رابطه معناداری وجود دارد.
- چکیده انگلیسی:
This study examined the relationship between social factors with religious citizenship attitudes of students at Isfahan University of Medical Sciences. Research questions about the relationship between social factors (including family, peer group, educational environments and mass media) with religious attitudes of students at Isfahan University of Medical Sciences were answered according to the descriptive correlation method. The statistical population of this research consisted of all university students in the 2010-2011 academic years. The number of male students was 2213 and the number of female students was 3876, a total of 6089 people. Considering the quantity a total of 161 cases based on stratified random sampling were selected, divided by gender and colleges. Measuring instruments used in this study included questionnaires, have been made by researcher, (namely assessment of religious attitudes and measuring social factors). The findings of this research showed that there was a significant correlation of 0/74 between the score achieved for religious attitudes of students and all the factors including family, peer group, educational environments and mass media.- انتشار مقاله: 10-11-1391
- نویسندگان: محمدرضا نیلی,ستاره موسوی,رضا همایی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کیفیت زندگی,تعهد سازمانی,اصفهان.,کارکنان تربیت بدنی
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطة بین کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی کارکنان ادارة کل تربیت بدنی استان اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی – همبستگی و جامعة آماری شامل کلیة کارکنان ادارات تربیت بدنی استان اصفهان (285 نفر) بود. حجم نمونه پس از برآورد آماری برابر با 152 نفر محاسبه شد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با جامعة آماری پژوهش انتخاب شدند. در این پژوهش از دو پرسشنامة تعهد سازمانی مییر (1990) و پرسشنامة کیفیت زندگی کاری والتون (1973) استفاده شد، تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری آزمون ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون گام به گام استفاده شد. یافتهها نشان داد، r مشاهدهشده در سطح 05/0 = ? همبستگی مثبت و معنیداری بین کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی کارکنان تربیت بدنی استان اصفهان وجود دارد. تحلیل رگرسیونی نشان داد، تعهد عاطفی و تعهد هنجاری تحت تأثیر کیفیت زندگی کاری کارکنان تربیت بدنی استان اصفهان قرار دارد.
- چکیده انگلیسی: The aim of the present study was to explore the relationship between the quality of work life and the organizational commitment in employees of Esfahan Physical Education Organization. The method of this research was descriptive and statistical sample included 152 employees of Physical Education Organization. Meyer’s organizational commitment questionnaire was used to gather the data. Descriptive and deductive statistics were used to analyze the data. Results showed a positive relationship between organizational commitment and quality of work life (P<0.05). Regression analysis showed that affective and normative commitments affected the quality of work life in employees of Esfahan Physical Education Organization.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محمدسلطان حسینی,مسعود نادریان,رضا همایی,زهره موسوی
- مشاهده