در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت تولید و عملیات
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: QFD,طراحی محصول,مهندسی ارزش,هزینه یابی هدف,مدیریت هزینه
- چکیده: هزینهیابی هدف با ادغام نیازهای مشتری، ویژگیهای فنی و اطلاعات هزینه در مرحله طراحی محصول و حذف کارکردهای فاقد ارزش افزوده، نقش مهمی در مراحل مختلف چرخه حیات محصول بازی میکند. از تکنیکهایی که میتوان برای اجرای موفقیتآمیز فرایند هزینهیابی هدف استفاده کرد، QFD و مهندسی ارزش هستند. هدف از این مقاله، ارائه مدل تلفیقی از روشهای هزینهیابی هدف، QFD و مهندسی ارزش است تا به وسیله آن نقش هزینهیابی هدف در مدیریت هزینههای تولیدی بررسی شود، همچنین، مشخصات کیفیتی که باعث برآورده شدن نیازهای مشتری خواهد شد، ارتقا یابد.، یافتهها نشان میدهد که تلفیق هزینهیابی هدف، QFD و مهندسی ارزش فن مؤثری در مدیریت هزینههای فرایند تولید میباشد. نتایج این تحقیق، بیانگرآن است که تلفیق این سه تکنیک باعث خواهد شد تا شرکت از نظر هزینه به یک مزیت رقابتی دست یابد.
- چکیده انگلیسی: Target costing by integrating customer requirements, technical attributes and cost information into the product design phase and eliminating the non-value added functions, plays a vital role in different phases of the product life cycle. Quality Function Deployment (QFD) and Value Engineering (VE) are two techniques which can be used for applying target costing, successfully. The purpose of this paper is to propose an integrated model of target costing, QFD and VE to explore the role of target costing in managing product costs while promoting quality specifications meeting customers’ needs. Findings indicate that the integration of target costing, QFD and VE is an essential technique in managing the costs of production process. Findings also imply that integration of the three techniques provides a competitive cost advantage to companies.
- انتشار مقاله: 25-03-1395
- نویسندگان: حسین رضایی دولت ابادی,رضا صالح زاده,محمدرضا عطارپور,هادی بالویی جام خانه
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی امنیت ملی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: الگو,تاب آوری,مدیریت بحران,جوامع
- چکیده: با توجه به ماهیت چندوجهی و پیچیدگی مفهوم تاب آوری، در اکثر مطالعات مدیریت بحران اجتماعات تاب آور، بدلیل عدم ملاحظات مفهومی که پایه سنجش تاب آوری می باشد، نتایج قابل قبولی مشاهده نمی گردد. لذا این تحقیق با هدف تمرکز بر مبانی مفهومی، در تلاش برای یافتن الگوی غنی در مدیریت بحران جوامع می باشد.
در این راستا، در تحقیق پیش رو، ضمن مرور منابع مختلف، تعداد 80 پیشینه منتخب در بازه زمانی 47 ساله با بهره گیری از شبکه تحلیل مضمون، طبقه بندی و بررسی شد و پس از تعیین مضامین فراگیر، تجزیه و تحلیل آماری در راستای اهداف تحقیق در محتوای پیشینه ها صورت گرفت.
مطابق یافته ها، مضامین «ثبات، پاسخ، بازیابی، کاردانی، افزونگی، خطرپذیری و سازگاری» به عنوان مضامین فراگیر در جوامع تاب آور تعیین وضمن تجزیه و تحلیل داده ها و نیز بررسی میزان استفاده از هرمضمون در پیشینه ها، فراوانی مضامین ثبات و سازگاری، با بیشترین تکرار در محتوای مطالعات تعیین شد. سپس جایگاه هرمضمون در مراحل مختلف مدیریت بحران شامل قبل از وقوع، حین وقوع و پس از وقوع و نیز حالات مختلف عملکرد تاب آورانه شامل شرایط عادی، اضطراری و انتقالی تبیین و ترسیم گردید.
درنهایت مشخص شد، علیرغم افتراق مضامین مستخرج از این تحقیق با محتوای هرکدام از پیشینه ها به دلیل نقص در مفاهیم آنها، این رویکرد با تلفیق دیدگاه های صاحب نظران مطالعات انطباق داشته و به دلیل غنی بودن و جامعیت در مبانی، الگوی مناسبی برای سنجش تاب آوری در مدیریت بحران جوامع می باشد.- چکیده انگلیسی: Due to the multifaceted nature and complexity of the concept of resilience, in most studies of resilient communities, due to the lack of conceptual considerations that are the basis for measuring resilience, acceptable results are not observed. Therefore, this study aims to focus on conceptual foundations, trying to find a rich pattern in crisis management of communities.
In the present study, while reviewing various sources, 80 selected records in the 47-year period were classified and reviewed using Thematic Analysis network, and after determining the Global Themes, statistical analysis has been done on the content of the research backgrounds.
According to the findings, the themes of "Robustness, Response, Recovery, Resourcefulness, Redundancy, Risk and Adaptability" as Global Themes determine and analyze data and also examine the use of each theme in the background. So, the frequency of Robustness and Adaptability was determined with the highest repetition in the content of the studies. Then, the position of each topic in different stages of crisis management, including before, during and after the occurrence, as well as different situations of resilient performance, including normal, emergency and transitive conditions, were explained and outlined.
Finally, it was found that despite the differences between the themes of this study and the content of each background due to defects in their concepts, this approach has been adapted by combining the views of experts in studies, and due to its richness and comprehensiveness in the basics, it is a appropriate pattern for measuring resilience in crisis management in communities.- انتشار مقاله: 28-01-1399
- نویسندگان: سعید بشیری,بهرام بیات,شروین جمشیدی,رضا صالح زاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی:
- چکیده:
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 19-10-1396
- نویسندگان: علی نصر اصفهانی,محمد اسماعیل انصاری,رضا صالح زاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: تحقیقات بازاریابی نوین
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: رضایت مشتری,داده کاوی,مدل کانو,قوانین انجمنی
- چکیده: هدف از این مقاله، ارائه الگوی تلفیقی از مدل کانو و قوانین انجمنی به منظور طبقه بندی نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل رفتار آنها است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک سامان قم بوده ، پس از نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 144 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. در این تحقیق، بعد از جمعآوری دادهها، نیازهای مشتریان به وسیله مدل کانو طبقهبندی و در ادامه به وسیله قوانین انجمنی، ارتباط میان ویژگیهای جمعیت شناختی مشتریان و نتایج حاصل شده از مدل کانو، مشخص شده است. یافتههای تحقیق نشان می دهد که ویژگیهای جمعیت شناختی مشتریان به طور آشکاری بر نوع نیازهای آنها تاثیر گذاشته است. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند به شکل مؤثری در تدوین استراتژیهای بازاریابی به منظور جلب رضایت مشتریان و همچنین در بخش بندی بازار استفاده شود .
- چکیده انگلیسی: The purpose of this paper is to propose an integrated model of Kano and Association rules for classification of customers' needs and analyzing their behavior. Statistical population of this research includes customers of Saman Bank of Qom. After random sampling, 144 questionnaires have been used for data analysis. After data collection, the needs of customers have been classified using the Kano methodology and then the relationship between customers demographical characteristics and results of the Kano model have been discovered. The findings show that customers' demographical characteristics have obviously influenced their typical needs. The results of this paper can be effectively used in marketing strategies formulation for achieving customer satisfaction as well as in market segmentation.
- انتشار مقاله: 25-03-1395
- نویسندگان: آرش شاهین,رضا صالح زاده
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشهای مدیریت منابع انسانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: HRM,PM,مدیریت منابع انسانی؛ ICT,SHRM
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش، آسیبشناسی نظام مدیریت منابع انسانی در یک شرکت فعال در حوزهی ICT در استان اصفهان است. برای آسیبشناسی، از یک الگوی سهمرحلهای بهره گرفته شده است. مرحلهی نخست، شامل سنجش نوع تفکر مدیران نسبت به منابع انسانی است که ابزارگردآوری دادهها در این مرحله مصاحبه نیمهساختارمند است. مرحلهی دوم، شامل بررسی راهبرد و سامانههای مدیریت منابع انسانی است که اطلاعات این مرحله از طریق مشاهده و تکمیل چکلیستهای مربوطه برای هشت سامانه بهدست آمده است. مرحلهی سوم به بررسی متغیرهای رفتارسازمانی میپردازد که با استفاده از پرسشنامه و توزیع 320 نسخه آن بین نمونهی مورد نظر دادههای این مرحله جمعآوری شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که در حوزهی تفکر و نوع نگاه به مدیریت منابع انسانی حدود 75 درصد از مصاحبهشوندگان دارای تفکر HRM به منابع انسانی شرکت میباشند. در زمینهی راهبرد و سامانههای مدیریت منابع انسانی، سامانهی تجزیهوتحلیل شغل و راهبرد مدیریت منابع انسانی تدوینشدهای وجود نداشت و سامانههای دیگر نیز برای بهبود، به اصلاحاتی فرایندی و محاسباتی نیاز دارند. در حوزهی رفتار سازمانی نیز مشخص گردید که از نظر کارکنان شرکت، عدالت سازمانی درکشده در این شرکت پایینتر از حد میانگین است؛ اما رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی بالاتر ازحد میانگین میباشد.
- چکیده انگلیسی: This research in aimed at the pathology of human resource systems in an active ICT company in Isfahan. A three-phase model was used for this pathology. The first phase contained the approach of managers towards human resource. A semi-structured interview was used for collecting data in this phase. The second phase contained strategy and systems of human resource whose data was collected by observation and filling checklists for 8 systems. The third phase concerned the ingredients of human resource whose data was collected by distributing 320 questionnaires among the sample group. The results indicated that 75 percent of the interviewees followed HRM approaches. The researchers could not observe a job analysis system and a decisive human resource strategy. Other systems required modification to improve. The employees thought that the perceived organizational justice was lower than the midpoint. Job satisfaction and citizens’ behavior were higher than the mean.
- انتشار مقاله: 07-04-1393
- نویسندگان: علی صفری,مجتبی فرخی,رضا صالح زاده
- مشاهده