در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت دارایی و تامین مالی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: شفافیت اطلاعات,انگیزۀ شهرت,غنای اطلاعاتی قیمت سهام
- چکیده: اهداف: افشای اطلاعات بهوسیلۀ شرکتها، از ابزارهای مهم مدیران برای انتقال اطلاعات مربوط به عملکرد مالی به سرمایهگذاران، اعتباردهندگان و سایر افراد ذینفع و از دلایل مهم تقاضا برای جریان اطلاعاتی قیمت سهام، مسائل نمایندگی و عدمتقارن اطلاعات است. عوامل متعددی ازجمله انگیزۀ شهرت مدیران، بر شفافیت و غنای اطلاعاتی قیمت سهام مؤثر است؛ زیرا تلاش بالقوه برای به تصویر کشیدن مطلوبیت عملکرد در جهت اهدافی همچون اعتباربخشی و اعتمادسازی برقرار است.
روش: در همین راستا، هدف این پژوهش تبیین تأثیر انگیزۀ شهرت مدیران بر غنای اطلاعاتی قیمت سهام است. برای رسیدن به این اهداف دادههای 910 سال - شرکت (130 شرکت برای 7 سال) جمعآوریشده از گزارشهای مالی سالیانۀ شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دورۀ زمانی 1390 تا 1396 آزمون شده است.
نتایج: یافتههای پژوهش نشان میدهد بین انگیزۀ شهرت مدیران و غنای اطلاعاتی قیمت سهام، ارتباط معنیدار و مثبتی وجود دارد و اندازۀ شرکت و اهرم مالی بر غنای اطلاعاتی قیمت سهام تأثیر مثبت و معناداری ندارد.- چکیده انگلیسی: Objectives: Informativeness by companies is of great importance for managers to transfer information about financial performance to investors, creditors and other stakeholders, and is one of the significant reasons for requesting information on stock prices, informativeness issues, and information asymmetry. Several factors affect the transparency and informativeness of stock prices – including managers’ reputation motivation– which results from their potential effort to display the benefit of operation in terms of goals such as credibility and trust-building.
Method: Thus, the purpose of this study is to explain the effect of managers' reputation motivation on stock price disclosure. To do so, the evidence of 910 firm-year (130 companies for 7 years), collected from annual financial reports of companies listed in Tehran Stock Exchange from 2011 to 2017, was tested.
Results: Research findings show a significant relationship between the managers' reputation motivation and stock price disclosure. Further, the size of the company has a positive and significant impact on stock price disclosure.- انتشار مقاله: 16-05-1398
- نویسندگان: مجید منتشری,داریوش فرید
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت دارایی و تامین مالی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: شفافیت اطلاعات,انگیزۀ شهرت,غنای اطلاعاتی قیمت سهام
- چکیده: اهداف: افشای اطلاعات بهوسیلۀ شرکتها، از ابزارهای مهم مدیران برای انتقال اطلاعات مربوط به عملکرد مالی به سرمایهگذاران، اعتباردهندگان و سایر افراد ذینفع و از دلایل مهم تقاضا برای جریان اطلاعاتی قیمت سهام، مسائل نمایندگی و عدمتقارن اطلاعات است. عوامل متعددی ازجمله انگیزۀ شهرت مدیران، بر شفافیت و غنای اطلاعاتی قیمت سهام مؤثر است؛ زیرا تلاش بالقوه برای به تصویر کشیدن مطلوبیت عملکرد در جهت اهدافی همچون اعتباربخشی و اعتمادسازی برقرار است.
روش: در همین راستا، هدف این پژوهش تبیین تأثیر انگیزۀ شهرت مدیران بر غنای اطلاعاتی قیمت سهام است. برای رسیدن به این اهداف دادههای 910 سال - شرکت (130 شرکت برای 7 سال) جمعآوریشده از گزارشهای مالی سالیانۀ شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دورۀ زمانی 1390 تا 1396 آزمون شده است.
نتایج: یافتههای پژوهش نشان میدهد بین انگیزۀ شهرت مدیران و غنای اطلاعاتی قیمت سهام، ارتباط معنیدار و مثبتی وجود دارد و اندازۀ شرکت و اهرم مالی بر غنای اطلاعاتی قیمت سهام تأثیر مثبت و معناداری ندارد.- چکیده انگلیسی: Objectives: Informativeness by companies is of great importance for managers to transfer information about financial performance to investors, creditors and other stakeholders, and is one of the significant reasons for requesting information on stock prices, informativeness issues, and information asymmetry. Several factors affect the transparency and informativeness of stock prices – including managers’ reputation motivation– which results from their potential effort to display the benefit of operation in terms of goals such as credibility and trust-building.
Method: Thus, the purpose of this study is to explain the effect of managers' reputation motivation on stock price disclosure. To do so, the evidence of 910 firm-year (130 companies for 7 years), collected from annual financial reports of companies listed in Tehran Stock Exchange from 2011 to 2017, was tested.
Results: Research findings show a significant relationship between the managers' reputation motivation and stock price disclosure. Further, the size of the company has a positive and significant impact on stock price disclosure.- انتشار مقاله: 16-05-1398
- نویسندگان: مجید منتشری,داریوش فرید
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت دارایی و تامین مالی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: شفافیت اطلاعات,انگیزۀ شهرت,غنای اطلاعاتی قیمت سهام
- چکیده: اهداف: افشای اطلاعات بهوسیلۀ شرکتها، از ابزارهای مهم مدیران برای انتقال اطلاعات مربوط به عملکرد مالی به سرمایهگذاران، اعتباردهندگان و سایر افراد ذینفع و از دلایل مهم تقاضا برای جریان اطلاعاتی قیمت سهام، مسائل نمایندگی و عدمتقارن اطلاعات است. عوامل متعددی ازجمله انگیزۀ شهرت مدیران، بر شفافیت و غنای اطلاعاتی قیمت سهام مؤثر است؛ زیرا تلاش بالقوه برای به تصویر کشیدن مطلوبیت عملکرد در جهت اهدافی همچون اعتباربخشی و اعتمادسازی برقرار است.
روش: در همین راستا، هدف این پژوهش تبیین تأثیر انگیزۀ شهرت مدیران بر غنای اطلاعاتی قیمت سهام است. برای رسیدن به این اهداف دادههای 910 سال - شرکت (130 شرکت برای 7 سال) جمعآوریشده از گزارشهای مالی سالیانۀ شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دورۀ زمانی 1390 تا 1396 آزمون شده است.
نتایج: یافتههای پژوهش نشان میدهد بین انگیزۀ شهرت مدیران و غنای اطلاعاتی قیمت سهام، ارتباط معنیدار و مثبتی وجود دارد و اندازۀ شرکت و اهرم مالی بر غنای اطلاعاتی قیمت سهام تأثیر مثبت و معناداری ندارد.- چکیده انگلیسی: Objectives: Informativeness by companies is of great importance for managers to transfer information about financial performance to investors, creditors and other stakeholders, and is one of the significant reasons for requesting information on stock prices, informativeness issues, and information asymmetry. Several factors affect the transparency and informativeness of stock prices – including managers’ reputation motivation– which results from their potential effort to display the benefit of operation in terms of goals such as credibility and trust-building.
Method: Thus, the purpose of this study is to explain the effect of managers' reputation motivation on stock price disclosure. To do so, the evidence of 910 firm-year (130 companies for 7 years), collected from annual financial reports of companies listed in Tehran Stock Exchange from 2011 to 2017, was tested.
Results: Research findings show a significant relationship between the managers' reputation motivation and stock price disclosure. Further, the size of the company has a positive and significant impact on stock price disclosure.- انتشار مقاله: 16-05-1398
- نویسندگان: مجید منتشری,داریوش فرید
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی علوم و فناوریهای پدافند نوین
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: یادگیری تقویتی,کلید واژه- مسیریابی,هوش تجمعی
- چکیده: چکیده – امروزه بدلیل افزایش ارتباطات بی سیم و لزوم بهره برداری از آن در مناطق مختلف، برپایی و استفاده از شبکه های رایانه ای بی سیم رشد فراوانی داشته است. در این راستا شبکه های سیار موردی نیز به لحاظ داشتن مزایایی چون عدم نیاز به زیر ساخت از پیش تعیین شده، مدیریت مرکزی و نیز تحرک و انعطاف پذیری بالا مورد توجه فراوان قرار گرفته است. از موارد مهم در این گونه شبکه ها موضوع مسیریابی و برقراری ارتباط بین مبدا و مقصد است. در این مقاله یک الگوریتم مسیریابی برحسب تقاضا که مبتنی بر هوش تجمعی و راهبرد یادگیری تقویتی است برای شبکه های سیار موردی ارائه می شود.الگوریتم پیشنهادی منجر به کاهش تاخیرسراسری ارسال بسته ، کاهش هزینه دریافت بسته درگره مقصدو همچنین افزایش میزان کارایی شبکه می شود .عملکرد این الگوریتم با استفاده از نرم افزارNS سبیه سازی شده و مولفه های فوق در این شبیه سازی با نتایج عملکرد دو پروتکل مسیریابی DSR,AODV مقایسه می شود.
- چکیده انگلیسی: Abstract-Nowadays, because of recent achievements in wireless technology and the need for pervasive usage of services, wireless networks usage have been soared widely. Also, Adhoc wireless networks are popular with researcher for not requiring central controller, adaptation to movements, and its high customisability. The important aspects of this networks are routing algorithm and establishing connection between source and destination. In this paper we propose a proactive routing algorithm for wireless adhoc networks based on swarm intelligence and reinforcement learning. The proposed algorithm, decreases the packet delays in network, lowers the costs of receiving packets, and improves performance of network as a whole. Functionality of this algorithm has been tested and with ns simulator and results have been compared with, DSR, and AODV algorithms
- انتشار مقاله: 10-11-1397
- نویسندگان: محمدرضا حسنی آهنگر,داریوش فریدنیا,محمود صالح اصفهانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت بازرگانی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل شکاف,بورس اوراق بهادار,رضایت مشتریان,مدل سروکوآل
- چکیده: پژوهش حاضر بر آن است تا با شناسایی مهمترین شاخصهای اثرگذار بر رضایت سرمایهگذاران از خدمات ارایه شده توسط کارگزاریها، وضعیت رضایت مشتریان بورس اوراق بهادار تهران و بورس-های منطقهای اصفهان و یزد را از این خدمات سنجیده و با شناسایی نقاط ضعف هریک از آنها، راهنمایی را برای بهبود خدمات در اختیار دستاندرکاران امر قرار دهد. پرسشنامه این پژوهش از ادبیات پژوهش برگرفته شده است اما برای اثبات روایی آن علاوهبر نظر خبرگان، از تحلیل عاملی نیز استفاده شده است. نتایج این مطالعه بیانگر آن است که بهترتیب، رضایت سرمایهگذاران بورسهای تهران، یزد و اصفهان از وضعیت مناسبتری برخوردارند و مسئولان بورس منطقهای اصفهان نیازمند توجه بیشتری به نیازهای سرمایهگذاران دارند.گفتنی است، اگرچه کارگزاران بورسهای تهران و یزد، رضایت مشتریان را تاحدی جلب نمودهاند اما هنوز هم در نیمی از شاخصهای رضایت مشتریان، شکاف منفی دارند. نکته جالب توجه در نتایج این پژوهش، عدم برآورده شدن انتظارات سرمایه-گذاران در مورد بعد پاسخگویی در هرسه بورس مورد پژوهش است که مطالعات بیشتری در رابطه با آن را میطلبد.
- چکیده انگلیسی: Present study seeks to appear the main important effective indicators on stockholder satisfaction from broker firm services in Tehran, Isfahan and yazd stock exchange; in addition, the study results, provide useful insights and guidance for managers to measure and improve customer relations system toward improving customer satisfaction. Our questionnaire was drawed from literature review but for measuring its validity, factor analysis was used as well as expert opinions. We found that stockholder satisfaction is in the better situation in Tehran, Yazd and Isfahan, respectively, and Isfahan stoch exchange responsibles have to have more attention to stockholder needs. Although, Tehran and Yazd broker firm services meet the customer needs but these tow stock exchanges have negative gap in half of satisfaction indicators. Besides, our results suggest that reponsiveness dimension in all of three stock exchange did not met cusomer requirements.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: داریوش دموری,داریوش فرید
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: راهبرد مدیریت مالی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ریسک,بورس اوراق بهادار,ارزش در معرض ریسک (VaR),مدل GARCH
- چکیده: همه سرمایهگذاران در بورس اوراق بهادار با موضوع ریسک روبهرو هستند. بنابراین، اندازهگیری ریسک از مهمترین مسائل نزد سرمایهگذاران میباشد. پژوهش حاضر به اندازهگیری ریسک با معیار سنجش ارزش در معرض ریسک میپردازد. در این مطالعه، ارزش در معرض ریسک با استفاده از مدلهای GARCH اندازهگیری شده است. جامعه آماری پژوهش، سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت سیمان از ابتدای سال 1389 تا پایان سال 1391 است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که مدل GARCH عملکرد مناسبی در تخمین ارزش در معرض ریسک سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت سیمان دارد و میتوان بیان نمود که مدل GARCH(1,1) با توزیع t-student برای بیشتر شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت سیمان مدل بهینه است
- چکیده انگلیسی: All of investors in the Stock Exchange face risks. Thus, the measurement of risk is among the most important matters to investors. This study deals with the measurement of risk by criterion of Value at Risk. VaR was measured by using a GARCH model. The stock of the listed companies in Tehran Stock Exchange for the cement industry and the time period of the study is the price of cement companies between the years of 1389 to 1391. The results show that the GARCH model has good performance in estimating VaR in stock of listed companies in Tehran Stock Exchange for the cement industry and it can be concluded that the GARCH (1,1) model with the t-student distribution for the majority of listed companies is optimal. The results of this research can lead to favorable outcomes for risk management decisions.
- انتشار مقاله: 13-02-1394
- نویسندگان: طاهره کیانی,داریوش فرید,حجت الله صادقی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: دانش حسابداری
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: الگوریتم پرواز پرندگان,نموهوار ساده,هلت وینترز,اتورگرسیون,میانگین متحرک و آریما
- چکیده: هدف این تحقیق پیشبینی شاخص کل قیمت سهام با استفاده از الگوریتم پرواز پرندگان است تا فعالان بازار سرمایه و همچنین تصمیمگیرندگان کلان بتوانند از آن به منظور پیشبینی روند این بازار استفاده کنند. دوره نمونهگیری این پژوهش دهساله و از تاریخ 1378 تا 1387 در نظر گرفته شده است که در آن از شاخص کل قیمت سهام برای پیشبینی و همچنین الگوسازی و آزمون استفاده میشود. برای این منظور، ابتدا یک چارچوب هوشمند پیشبینی طراحی، و در ادامه از الگوریتم پرواز پرندگان و همچنین از الگوهای سنتی نمو هموار ساده، هلت وینترز، اتورگرسیون، میانگین متحرک و آریما برای پیشبینی استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی است که در میان الگوهای سنتی، آریما دارای بهترین براورد است؛ همچنین در مقایسه الگو پرواز پرندگان با آریما مشخص شد که خطای براورد این الگوی هوشمند نسبت به آریما بسیار کم است که میتوان از آن به منظور پیشبینیهای آینده شاخص کل قیمت سهام استفاده کرد.
- چکیده انگلیسی: The stock market is one of the most attractive investment choice from which a large amount of profit can be earned. This study presents a PSO-based methodology to deal with Stock market index prediction. The study showed superiority in applicability of the proposed approach by using Tehran Stock Exchange Index (TSEI) and comparing the outcomes with conventional method such as Simple Exponential Smoothing (SES), Hoelt-Winters Exponential Smoothing (HWES), Auto Regressive (AR), Moving Average (MA), Auto Regressive Integrated Moving Average (ARIMA). Experimental results clearly showed that PSO approach meaningfully outperforms all of the conventional method in terms of MAD, MSE, RMSE and MAPE. Additionally, evaluation statistics of the proposed approach significantly decrees variance of the errors compared to the conventional method.
- انتشار مقاله: 16-08-1389
- نویسندگان: داریوش دموری,داریوش فرید,مرتضی اشهر
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: دوفصلنامه جستارهای اقتصادی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: MADM,BSC,کارآیی بازار سرمایه,شکل ضعیف کارآیی
- چکیده: پژوهش حاضر به بررسی و ارزیابی موانع شکل ضعیف کارآیی بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است. بر این اساس، راهکارهایی جهت افزایش کارآیی و رفع آن موانع ارائه شده است. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و روش جمعآوری دادهها، به صورت کتابخانهای- میدانی میباشد. در راستای اهداف تحقیق، نخست با به کارگیری دیدگاه های کارشناسان و با استفاده از تکنیک دلفی و تحلیل عاملی، موانع موثر بر کارآیی شکل ضعیف بورس شناسایی شد. بدین ترتیب، عواملی که مانع دستیابی بورس اوراق بهادار تهران در چهار دیدگاه BSC به اهداف استراتژیک خود میشود، را به عنوان موانع کارآیی شکل ضعیف بورس اوراق بهادار تهران بیان کردیم. سپس برای اولویتبندی و تعیین درجه اهمیت این موانع از تکنیکهای MADM، نظیر AHP و TOPSIS استفاده و نتایج این پژوهش نشان میدهد که به صورت کلی، محدودیتهای مربوط به دیدگاههای چهارگانه BSC، بر عدم کارآیی شکل ضعیف بازار سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران، دارای تاثیر معناداری است. همچنین یافتههای این تحقیق بیانگر آن است که موانع مربوط به دیدگاه فرایندهای داخلی بورس دارای بیشترین تاثیر بر عدم کارآیی شکل ضعیف بورس اوراق بهادار تهران میباشد. همچنین در پایان، پیشنهاداتی به منظور بهبود و ارتقای عملکرد بورس اوراق بهادار ارائه شده است
- چکیده انگلیسی: Capital market efficiency is an important concept, in terms of
economic growth and development. The efficiency of the emerging
markets assumes greater importance as the trend of investments is
accelerating in these markets as a result of regulatory reforms and
removal of other barriers for the international equity investments.
According to previous study results that show inefficiency of Tehran
stock exchange, investigation of Weak-Form Efficiency Barriers of
this capital market will help identify existing limitations, reform
future courses of action and eventually promote market efficiency.
Therefore, the present research endeavors to study the Weak-Form
Efficiency Barriers of Tehran stock exchange and to offer strategies
towards improving efficiency and removing barriers. The study
method is descriptive-analytical and data gathering is on the basis of
literature and case study. In this study, we identified the effective
barriers of weak-form efficiency using Delphi method and factor analysis. Thus, the factors which prevent Tehran stock exchange,
albeit within BSC four dimensions, from attaining its strategic goals
were recognized as barriers of weak-form efficiency. For ranking of
the barriers importance, we applied some MADM techniques such as
AHP and TOPSIS. We found that, generally, the barriers on the four
dimensions of BSC have a significant effect on capital market weakform
efficiency. In addition, findings of this study suggest that
internal process perspective factors are the main barriers in Tehran
stock exchange weak-form efficiency. Also, finally, suggestions
meant for improvement and promotion of stock exchange have been
given.
- انتشار مقاله: 07-01-1388
- نویسندگان: داریوش فرید,غلامرضا بردبار,حسین منصوری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: توسعه و سرمایه
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: نسبت P/E,سهام شناور آزاد,فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی,امکان نقدشوندگی,ارزشذاتی هر سهم
- چکیده: این پژوهش به بررسی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ترجیح سرمایهگذاران در انتخاب سهام در بورس اوراق بهادار با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی میپردازد. پس از بررسی ادبیات مرتبط با موضوع و ارزیابی نظر برخی از کارشناسان بورس اوراق بهادار، معیارهای مسئله نقدشوندگی، سهام شناور آزاد، ترکیب سهامداران عمده، سود هر سهم، نسبت P/E، ارزش ذاتی هر سهم، نوع صنعت، انتشار مستمر اطلاعات شفاف و روند بازار به عنوان مهمترین عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب هر سهم مشخص و تشریح شده است. مسئله تصمیمگیری در سه سطح به صورت سلسله مراتبی ساختار داده شده و تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم افزار انتخاب خبره صورت گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که سرمایهگذاران بیشترین تأکید را بر معیارهای روند بازار، امکان نقدشوندگی سهام، نسبت P/E، و EPS قرار میدهند.
- چکیده انگلیسی: This paper studies the factors effective on equity stock selection in capital market on the basis of Fuzzy AHP technique. After studies of the literature of survey, nine factors have been identified. These factors include: "liquidity of stocks in the market", "free float of equity stock", "stockholders mixture, "earning per share" "P/E ratio", "Net Asset Value"," category of industry"," disseminating of transparent information and continued informations "and "Market Trend". The Problem of decision-making is structured in three different levels and analysis process is made with expert choice software. This paper findings show that, the first five factors from the point of view of stockholders are as follow: 1) " liquidity of stocks in the market ", 2)"free float", 3)"stockholders mixture", 4)"P/E ratio" and 5)"earning per share". Finally, we have tried to give some suggestions based on above conclusions are presented.
- انتشار مقاله: 30-08-1387
- نویسندگان: دکتر سیدحبیبالله میرغفوری,علیرضا رجبیپور میبدی,دکترداریوش فرید
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اهرم مالی,اندازه شرکت,واژههای کلیدی: مربوط بودن اطلاعات حسابداری,مدیریت دارایی
- چکیده: هدف اصلی این مقاله بررسی تأثیر مدیریت دارایی بر مربوط بودن اطلاعات حسابداری با در نظر گرفتن متغیرهای صورتهای مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، میباشد. میزان مربوط بودن اطلاعات حسابداری در این پژوهش با استفاده از الگوی اولسن (1995) مورد سنجش قرار گرفت. متغیرهای احتمالی اثرگذار بر قیمت سهام که به عنوان اطلاعات مربوط شناخته شدهاند در این مقاله، سود هر سهم، ارزش دفتری هر سهم، مدیریت دارایی، اندازه شرکت و اهرم مالی در نظر گرفته شد. نمونه آماری پژوهش 103 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد که با روش حذف سیستماتیک حاصل شدند و با استفاده از روش دادههای ترکیبی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مدیریت دارایی بر مربوط بودن اطلاعات حسابداری اثر مستقیم و معنادار دارد. مدیریت دارایی با در نظر گرفتن اندازه شرکت و اهرم مالی، بر مربوط بودن اطلاعات حسابداری اثر مستقیم و معنادار دارد
- چکیده انگلیسی:
- انتشار مقاله: 12-07-1398
- نویسندگان: داریوش فرید,مریم قدک فروشان
- مشاهده