در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خودکارآمدی,خودکارآمدی خلاق,جهت گیری هدف
- چکیده: هدف از این پژوهش بررسی نقش جهت گیریهدف بر خودکارآمدی خلاق دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان اسلام آباد بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دختر کلاس ششم ابتدایی شهرستان اسلام آباد در سال تحصیلی 99-98 بود؛ که با روش نمونهگیری خوشهای تعداد100نفر از آنان انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده پژوهش پرسشنامه های خودکارآمدی خلاق، جهت گیری هدف بود. جهت تحلیل دادهها از روش آماری رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد بین خودکارآمدی خلاق و جهت گیری هدف رابطه وجود دارد و از مؤلفه های جهت گیری هدف، مؤلفه هدف عملکردگریز، خودکارآمدی خلاق را پیش بینی میکند.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the role of goal orientation on the creative self-efficacy of elementary school students in Islamabad. This research is an applied and descriptive correlational one in terms of purpose. The statistical population of this study was all female students of sixth grade elementary school in Islamabad in the school year of 99-98. They were selected by cluster sampling method. The tools used in the research were creative self-efficacy questionnaires, goal orientation. Regression analysis was used to analyze the data. The results showed that there is a relationship between creative self-efficacy and goal orientation and of the goal orientation components, the goal-oriented component of performance predicts creative self-efficacy.
- انتشار مقاله: 01-12-1398
- نویسندگان: خدیجه جاسمی,خدیجه جاسمی,خدیجه جاسمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: یادگیری,دانشجویان,یادگیری خود راهبر,یادگیری الکترونیکی,ویروس کرونا
- چکیده: پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه بین یادگیری خود راهبر با یادگیری الکترونیکی دانشجویان در دوران اپیدمی ویروس کرونا انجامشده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور کرمانشاه میباشد که حجم نمونه در این پژوهش 226 نفر بوده و برای گزینش آنها از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر و همکاران (2001) و پرسشنامه استاندارد آمادگی یادگیری الکترونیکی واتنیز (2004) بودند. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی برای پی بردن به میزان مشارکت گروههای مختلف تحصیلی وزنان و مردان و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی و تحلیل واریانس استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین یادگیری خود راهبر و یادگیری الکترونیکی رابطه معنیداری وجود دارد. در ادامه نتایج پژوهش نشان داد که میزان یادگیری خود راهبر در میان گروه زنان و مردان و همچنین در گروههای مختلف تحصیلی جامعهی ما تفاوت معنیداری ندارد.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study was to investigate the relationship between leader self-learning and e-learning of students during the coronavirus epidemic. The statistical population of this study includes all students of the Department of Educational Sciences of Payame Noor University of Kermanshah. The sample size in this study was 226 people and a simple random sampling method was used to select them. Data collection tools were a self-study questionnaire for Fisher et al. (2001) and a standard electronic e-learning readiness questionnaire Vatniz (2004). Descriptive statistics were used to analyze the data to determine the degree of participation of different educational groups of men and women and inferential statistics of Pearson correlation coefficient, T-test and analysis of variance. The results showed that there was a significant relationship between self-learning and e-learning. The results of the study showed that the level of self-learning of the leader is not significantly different between men and women as well as in different educational groups in our society.
- انتشار مقاله: 31-02-1399
- نویسندگان: امیر فلاحی,خدیجه جاسمی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آموزش,حلمسأله,حلمسألهگروهی,حلمسألهاجتماعی
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر روش حل مسأله به صورت کارگروهی بر توانایی حل مسأله اجتماعی بود. این تحقیق از لحاظ هدف پژوهش کاربردی و از نطر اجرا شبه آزمایشی از نوع گروههای پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشآموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهرستان سنقر بود که از میان آنها تعداد 50 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شد، ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه توانایی حلمسأله اجتماعی بود. برای تحلیل دادهها ازشاخصه های آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و برای پاسخگویی به فرضیه ها ازآزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که نمرات پس آزمون حل مسئله اجتماعی، بین اثر دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنیدار وجود ندارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of problem-based education in group work on the ability to solve social problems. This research is an applied research in terms of the purpose of quasi-experimental research of pre-test-post-test groups with a control group. The statistical population of this study was all fourth grade elementary school students in Songhar city, from which 50 people were selected by cluster random sampling. The tools used in this study were the social problem solving ability questionnaire. Descriptive statistics of mean, standard deviation were used to analyze the data and analysis of covariance was used to answer the hypotheses. The results indicate that there is no significant difference between the effects of the experimental and control groups on the post-test scores of social problem solving.
- انتشار مقاله: 10-05-1399
- نویسندگان: خدیجه جاسمی,زهره حشمتی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آموزش,حلمسأله,حلمسألهگروهی,حلمسألهاجتماعی
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر روش حل مسأله به صورت کارگروهی بر توانایی حل مسأله اجتماعی بود. این تحقیق از لحاظ هدف پژوهش کاربردی و از نطر اجرا شبه آزمایشی از نوع گروههای پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشآموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهرستان سنقر بود که از میان آنها تعداد 50 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شد، ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه توانایی حلمسأله اجتماعی بود. برای تحلیل دادهها ازشاخصه های آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و برای پاسخگویی به فرضیه ها ازآزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که نمرات پس آزمون حل مسئله اجتماعی، بین اثر دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنیدار وجود ندارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of problem-based education in group work on the ability to solve social problems. This research is an applied research in terms of the purpose of quasi-experimental research of pre-test-post-test groups with a control group. The statistical population of this study was all fourth grade elementary school students in Songhar city, from which 50 people were selected by cluster random sampling. The tools used in this study were the social problem solving ability questionnaire. Descriptive statistics of mean, standard deviation were used to analyze the data and analysis of covariance was used to answer the hypotheses. The results indicate that there is no significant difference between the effects of the experimental and control groups on the post-test scores of social problem solving.
- انتشار مقاله: 10-05-1399
- نویسندگان: خدیجه جاسمی,زهره حشمتی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: آموزش,حلمسأله,حلمسألهگروهی,حلمسألهاجتماعی
- چکیده: هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر روش حل مسأله به صورت کارگروهی بر توانایی حل مسأله اجتماعی بود. این تحقیق از لحاظ هدف پژوهش کاربردی و از نطر اجرا شبه آزمایشی از نوع گروههای پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشآموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهرستان سنقر بود که از میان آنها تعداد 50 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شد، ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه توانایی حلمسأله اجتماعی بود. برای تحلیل دادهها ازشاخصه های آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و برای پاسخگویی به فرضیه ها ازآزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که نمرات پس آزمون حل مسئله اجتماعی، بین اثر دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنیدار وجود ندارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the effect of problem-based education in group work on the ability to solve social problems. This research is an applied research in terms of the purpose of quasi-experimental research of pre-test-post-test groups with a control group. The statistical population of this study was all fourth grade elementary school students in Songhar city, from which 50 people were selected by cluster random sampling. The tools used in this study were the social problem solving ability questionnaire. Descriptive statistics of mean, standard deviation were used to analyze the data and analysis of covariance was used to answer the hypotheses. The results indicate that there is no significant difference between the effects of the experimental and control groups on the post-test scores of social problem solving.
- انتشار مقاله: 10-05-1399
- نویسندگان: خدیجه جاسمی,زهره حشمتی
- مشاهده