در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اعتماد,وفاداری,مشتریان,تبلیغات,صحهگذاران ورزشی
- چکیده: هدف: هدف از این پژوهش خرید مجدد و وفاداری مشتریان بر اساس نقش صحه گذاران ورزشی بود. این مطالعه از نوع علت و معلولی است و یک پژوهش کاربردی به شمار میآید که بهصورت پیمایشی انجام شد.
روششناسی: نمونه آماری پژوهش شامل 400 نفر از مشتریان محصولات غیرورزشی در مراکز خرید و فروشگاههای شهر اصفهان بود که بهصورت دردسترس انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه های کردلو و همکاران (2015) برای سنجش باورپذیری تبلیغات، پرسشنامه اعتماد به محصول ( بالستر،2004) و خرید مجدد و پرسشنامه وفاداری مشتریان (لیو، 2008) مورد استفاده قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها با نظرسنجی چند تن از متخصصان حوزه مدیریت ورزش و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شد. (آلفای کرونباخ به ترتیب :( 91/. ، 70/. ، 75/. و 88/. ) دادهها با استفاده از آمار توصیفی (شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی) و استنباطی ( آزمون معادلات ساختاری) و با نرم افزارهای SPSS و Lisrel تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: یافتهها نشان داد که مولفه اطلاعات محصول بیشترین تاثیر را در تبلیغات محصولات غیر ورزشی داشت و تبلیغ محصولات غیرورزشی توسط صحهگذاران ورزشی از دیدگاه مشتریان بر اعتماد به محصولات اثرگذار است. اعتماد به محصولات نیز بر خرید مجدد و وفاداری تاثیر معنیداری دارد و مدل مفهومی تحقیق از برازش مناسبی برخوردار است.
نتیجهگیری: بر اساس یافته ها پیشنهاد می شود تولیدکنندگان کالاها و محصولات غیرورزشی میتوانند به منظور جلب اعتماد بیشتر مصرف کنندگان از صحه گذاران ورزشی در تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.
- چکیده انگلیسی: Objective The main purpose of this study was to examine the relationship between the credibility of consumers of non-sport products based on the role of sports celebrity endorsers with trust, re-purchasing and loyalty.
Methodology :This study was conducted as a survey of applied research. The research sample consisted of 400 consumers of non-sport products in shopping centers and stores in Isfahan which were selected as available. The measuring instrument consisted of Kurdlo et al. (2015) questionnaire for trustworthiness of advertising, questionnaire on product trust and re-purchase and customer loyalty questionnaire.The face and content validity of the questionnaires were confirmed by a survey of several sports management experts and its reliability using Cronbach's alpha. (Cronbach's alpha is ./91, ./70, ./75 , ./88). The data were analyzed using descriptive statistics (central tendency and dispersion indices) and inferential (structural equation test) and analyzed by SPSS and Lisrel software.
Results:The findings showed that the product information had the most impact on the non-sports product advertising and the advertising of non-sport products by sports endorsers from the point of view of customers affects the trust in products.
Conclusion:Based on the findings, non-sport product producers can be used to advertise their products in order to attract more consumer confidence from sports endorsers.
- انتشار مقاله: 18-04-1398
- نویسندگان: جواد ادبی فیروزجاه,حسین علی محمدی,عاطفه عادلی,هادی باقری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: سپهر سیاست
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مدیران,دانشگاه آزاد اسلامی,تربیت بدنی,هوش,هوش سیاسی
- چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی هوش سیاسی مدیران تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی میباشد. روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری تحقیق، کلیه مدیران تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی کشور هستند که تعداد آنها بالغ بر 95 نفر است. ابزار اندازهگیری تحقیق، پرسشنامه هوش سیاسی (ISIS) بود. روایی پرسشنامه مورد تایید تعدادی از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ برای پرسشنامههای هوش سیاسی برابر 906/0 محاسبه گردید. نتایج آزمون معادلات ساختاری پژوهش نشان داد که مولفههای بازیهای اجتماعی، شخصیت سیاسی، پویایی قدرت، صداقت آشکار و تسخیر احساسات، همگی بر عملکرد هوش سیاسی مدیران تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی کشور تأثیر مثبت و معناداری دارند. با توجه به نتایج پژوهش به نظر میرسد بهکارگیری و استفاده از هوش سیاسی جهت مواجه درست با تغییرات و تصمیمگیری صحیح مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده مناسب از فرصتها اجتنابناپذیر است. از اینرو برخورداری مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از هوش سیاسی جهت موفقیت آنها ضروری است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of the present study is to survey the political intelligence of physical education directors at Islamic Āzād universities. The method of study is descriptive correlational and the population of research includes all physical education directors at Islamic Āzād universities in the country whose number reached to 95. The measurement tool in the research was a political intelligence questionnaire (ISIS). The validity of the questionnaire was confirmed by a number of experts in sport management and its reliability was calculated by Cronbach alpha for political intelligence questionnaires to be 0.906. The results of constructional equation tests showed that some indices including social plays, political character, power mobility, open honesty, and emotion control have a positive and significant impact on the performance of political intelligence among physical education directors at Islamic Āzād university in the country. According to the obtained results, it seems that using political intelligence for the appropriate handling of changes, proper decision-making, and suitable use of opportunities are inevitable for the above directors. Therefore, having political intelligence is essential for their success.
- انتشار مقاله: 28-12-1399
- نویسندگان: رضا هاشمی ماد,جواد ادبی فیروزجاه,رضا صابونچی,حسین علیمحمدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل پوششی دادهها,کارآیی,هیأت ورزشی
- چکیده: هدف از این تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبهبندی هیئتهای ورزشی استان قم بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی و گذشتهنگر است که اطلاعات بهصورت میدانی جمعآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل 41 هیئت ورزشی استان قم بود که به علت کم بودن تعداد جامعه از نمونهگیری کلشمار استفاده گردید. دادههای مربوط به سال 1392 هیئتها جمعآوری گردید. بهمنظور ارزیابی عملکرد هیئتها از روش تحلیل پوششی دادهها (DEA) استفاده شد. برای تهیه چک لیست مورد استفاده در پژوهش جهت تعیین مناسبترین شاخصهای ورودی و خروجی از مبانی نظری، پیشینههای پژوهشی، فرم ارزیابی عملکرد هیئتهای ورزشی و نظرات 10 تن از متخصصان مدیریت ورزشی استفاده شد. ورزشکاران، بودجه، مربیان و داوران بهعنوان شاخصهای ورودی و ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، رویدادهای ورزشی و فعالیتهای آموزشی بهعنوان شاخصهای خروجی معرفی شدند. اطلاعات مربوط به مؤلفههای ورودی و خروجی در قالب چک لیست جمعآوری گردید. جهت ارزشگذاری برخی شاخصها از طیفهای سهمقیاسی و چهارمقیاسی لیکرت استفاده شد. بهمنظور بررسی کارآیی هیئتها از دو روش CCR و BCC خروجی محور، الگوی رتبهبندی اندرسون ـ پیترسون و آزمون تحلیل حساسیت استفاده شد. همچنین از نرمافزارDEA Solver برای تجزیه و تحلیل کارآیی هیئتها استفاده شد. نتایج نشان داد، 18 هیئت در هر دو الگوی CCR و BCC، کارآ بودند و 10 هیئت اگرچه در الگوی BCC کارآ بودند ولی در الگوی CCR کارآ نبودند. همچنین نتایج مربوط به رتبهبندی هیئتها نشان داد، در الگوی CCR، هیئت سهگانه و در الگوی BCC، هیئت نجات غریق کارآترین هیئت بودند.
- چکیده انگلیسی: The purpose this study was to evaluation the performance and ranking sport boards of Qom Province. This study is type descriptive and retrospective the information was collected, to field. Statistical population study included 41 sport boards was of Qom Province. Due to the low number of this population, holistic sampling method was used. Data was collected boards For the year 2013. To evaluate the performance boards was used of the method DEA. For czech list used in research to determine the best indexes the input and output the theoretical foundations, research literature,sport boards performance evaluation forms and comments were used 10 person of sports management professionals. Athletes, budget, coaches and referees as an input indicators and Sport for all, sport championship, sport events and educational activities as an output indicators were introduced. Information about the input and output components were collected in the format list. In order valuation some indicators the was used spectrums three scales and four Likert.In order study efficiency of boards was used of the two methods CCR and BCC output shaft, Model ranking Anderson–Peterson and sensitivity analysis test. Too software DEA Solver was used for analyze the efficiency of boards. The results showed that 18 boards were efficient in both pattern CCR and BCC and although the 10 Boards were efficient in pattern BCC But in pattern CCR were not efficient. Too result showed for ranking boards in pattern CCR the triple boards and in pattern BCC the lifesaving boards were the most efficient.
- انتشار مقاله: 08-04-1394
- نویسندگان: محمد علیمردانی,جواد ادبی فیروزجاه,روح اله رمضانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: جاذبه های طبیعی – ورزشی.,گردشگری,گردشگری ورزشی
- چکیده: هدف این تحقیق، بررسی جاذبه های طبیعی مؤثر بر توسعة گردشگری ورزشی کشور از دیدگاه کارشناسان ورزشی و کارشناسان بخش گردشگری کشور بود. جامعة آماری تحقیق عبارتند از : 1.کارشناسان بخش گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی شاغل در تهران (37 نفر)، 2. کارشناسان آژانس های مسافرتی فعال در زمینة تورگردانی (60 نفر)، 3. کارشناسان ورزشی فدراسیون های کوهنوردی، قایقرانی، شنا، سوارکاری، دوچرخه سواری، تیراندازی، دو و میدانی، ورزش های همگانی، اسکی و گلف (30 نفر). پس از طراحی پرسشنامه و توزیع آن، 112 پرسشنامه تکمیل شد. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش تحلیل عامل استفاده شد و این نتایج به دست آمد : در مجموع دیدگاه سه گروه کارشناسان دربارة جاذبه های طبیعی ورزشی مؤثر بر توسعة گردشگری ورزشی نشان داد که «جاذبه های مربوط به دامنه نوردی و طبیعت گردی»، بار عاملی 79/0، «جاذبه های مربوط به ورزش های ساحلی، آبی و تابستانی» با بار عاملی 78/0، «جاذبه های مربوط به بیابانگردی و کویرنوردی» با بار عاملی 75/0 و «جاذبه های مربوط به شکار و صید» با بار عاملی 75/0، بیشترین اهمیت را در توسعة گردشگری ورزشی کشور دارند. یافته های این تحقیق نشان داد، در ایران جاذبه هایی که کمتر تحت تأثیر پدیدة فصلی بودن قرار می گیرند و در نتیجه فصل گردشگری طولانی تری دارند و فعالیت های متنوع تری نیز در آنها انجام می گیرد، اهمیت بیشتری در توسعة گردشگری ورزشی کشور دارند.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study was to explore the effect of natural sport attractions on developing sport tourism in Iran. Data were collected from three groups: 1. tourism experts of Cultural Inheritance and Tourism Organization (n = 37) 2. experts of active travel agencies in the field of tourism (n = 60) 3. sport experts of ten sport federations (swimming, horse riding, hunting, track and field, skiing, golf, general sports, mountaineering, cycling and boating, n = 30). A self- administered questionnaire was distributed among samples. Finally, 112 questionnaires were filled out. The data were analyzed by factor analysis. From the viewpoint of these three groups of experts, "attractions related to hiking" (load=0.79), "attractions related to shore, water and summer sports" (load =0.78), "attractions related to deserts and salt deserts" (load=0.75) and "attractions related to hunting" (load=0.75), were of the greatest importance in sport tourism development in Iran. Findings of this research showed that those attractions which were less affected by seasonality in Iran and as a result had longer sport tourism season and various activities were provided during those attractions, are of the great importance in the development of sport tourism in Iran.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: جواد ادبی فیروزجاه,هاشم کوزه چیان,محمد احسانی
- مشاهده