در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: تحلیل SWOT,راهبرد,کمیته ملی المپیک
- چکیده: چکیده هدف: هدف از این پژوهش تدوین راهبردهای کمیته ملی المپیک ایران است. روش شناسی: جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و کارکنان کمیته ملی المپیک، نخبگان ورزشی و مدیریتی و اعضای شورای راهبردی است (147 نفر) که بر اساس جدول مورگان، هشتاد نفر از مدیران و کارکنان، بیست نفر از نخبگان و تمامی اعضای شورای راهبردی (ده نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از نظرسنجی و جلسات راهبردی استفاده شد. در بخش نظرسنجی از فرمهای تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبردها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون فریدمن و تحلیل SWOT استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که موقعیت راهبردی کمیته ملی المپیک در منطقه SO قرار دارد. با وجود این، تمامی سیزده راهبرد تدوینشده برای تحقق رسالت و اهداف بلندمدت آن انتخاب شدند. نتیجه گیری: بنابراین کمیته ملی المپیک برای تحقق اهداف باید بتواند از قوتها و فرصتهای خود بهخوبی استفاده کند. واژههای کلیدی: تحلیل SWOT، راهبرد، کمیته ملی المپیک.
- چکیده انگلیسی: Abstract Objective: The purpose of this study was to develop strategies for NOC of Islamic Republic of IRAN. Methodology: The statistical population of this study included managers and employees of NOC.IR.IRAN, sport and managing elites and strategic council members (147). In this study 80 managers and employees, 20 elites and all of strategic council members (10 people) were selected as the statistical sample. In order to gather data, surveys and strategic council meetings were used. In the survey, the strategic situation and strategies forms were used. In order to analyze data, Friedman test and SWOT analysis were used. Results: Findings revealed that, NOC.IR.IRAN strategic situation was in SO box. So, all of 13 strategies were determined and developed for NOC.IR.IRAN. Conclusion: Therefore, the NOC of Iran should use its strengths and opportunities more effectively to achieve its goals. Key Words: SWOT analysis, Strategies, NOC of Islamic Republic of IRAN.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: اسفندیار خسرویزاده,مهرزاد حمیدی,جهانگیر یدالهی,محمّد خبیری
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: برندسازی,بنگاههای کوچک و متوسط,بازاریابی کارآفرینانه,مدل برندسازی کارآفرینانه
- چکیده: چکیده پژوهش حاضر به طراحی و تبیین مدل برندسازی کارآفرینانه در کسبوکارهای کوچک و متوسط صنایع غذایی ایران میپردازد. این مطالعه با درک نقش و اهمیت برندسازی کارآفرینانه در بنگاههای کوچک و متوسط و با توجه به ضعف مطالعات پیشین در خصوص معرفی یک مدل برند کارآفرینانه مناسب در این بنگاهها اجرا گردید. بدین منظور از چارچوب پژوهشی آمیخته اکتشافی در گردآوری دادهها و به منظور دست یابی به مؤلفههای برند کارآفرینانه استفاده شده است . روش پژوهش صورت گرفته در بخش کیفی، مصاحبه عمیق و نیمهساختار یافته و در بخش کمی، روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل خبرگان و اساتید دانشگاهیِ بازاریابی کارآفرینانه و کارآفرینان و مدیران برند بنگاههای کارآفرین برتر بخش غذایی در سال 87 و 88، و در بخش کمی جامعه کارآفرینان برتر سال 87-88، معرفی شده توسط وزارت کار در صنعت غذایی میباشد. در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری ملاکی- نظری، دوازده خبره و کارآفرین برتر انتخاب شد و در بخش کمی با استفاده از روش نمونه گیری طبقهای، 77 کارآفرین انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در مرحله کیفی مرور متون پیشین و مصاحبه نیمهساختار یافته با خبرگان، و در مرحله کمی پرسشنامه محقق ساخته بوده است که از روایی محتوای مطلوب و ضریب قابلیت اعتماد (آلفای کرنباخ) 85% برخوردار میباشد. در نهایت یافتههای پژوهش حاکی از آن است که مدل برندسازی کارآفرینانه در بنگاههای کوچک و متوسط کارآفرین، متشکل از پنج مرحله شامل 1) تحلیل و ارزیابی برند، 2) انتخاب نام و هویت برند، 3) تثبیت جایگاه برند در بازار، 4) انتخاب استراتژی برندسازی و 5) حفظ جایگاه برند میان مشتریان و بازار میباشد و کار آفرین با پیادهسازی آن تلاش میکند تا ضمن تأمین ارزش مورد انتظارِ مشتری، تقویت و توسعه جایگاه شرکت و محصولات آن در سطح بازار، و ایجاد مزیتهای رقابتی ماندگار، پایایی و ماندگاری کسبوکار خود را در محیط، به صورت هر چه بیشتر حفظ نماید.
- چکیده انگلیسی: Entrepreneurial branding in entrepreneurial small and medium sized firms is one of the important enablers which provide them sustainability in the market environment. So the purpose of the this study is to design the entrepreneurial branding process model in small and medium sized busine-sses in Iran`s food industry. This study applies mixed method including quantitative and qualitative analysis. The research method in the qualitative part is case study and in quantitative part it is descriptive survey method. The sample in qualitative part consists of 12 persons that include prominent entrepreneurs of food industry in 2008-2009 and experts in the field of entrepreneurship, and in quantitative one there are 45 prominent entrepreneurs in the years mentioned above. The data collection tool in qualitative stage is deep and semi-structured interviews and in the quantitative one is the questionnaire which has good validity and the reliability coefficients of 85%. Qualitative data was analyzed by content analysis method, and one sample T-test, regression and Freidman methods were used for analyzing the quantitative data. The result shows that entrepreneurial brand processing model in the small and medium sized businesses consists of five stages which includes brand analyzing and evaluating, choosing a name and brand identity, brand positioning in the market, choosing a branding strategy and maintaining brand position between market and customers. This Article is Under Support of Iran National Science Foundation: INSF.
- انتشار مقاله: 14-07-1393
- نویسندگان: سید حمید خداداد حسینی,امیر محمد گلابی,جهانگیر یدالهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: عوامل سازمانی,فناوری نانو,شرکتهای انشعابی,استراتژی تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی,واگذاری لیسانس
- چکیده: قرار گرفتن ایران در جایگاه نهم دنیا در تولید دانش نانو، چشمانداز روشن و امید بخشی را به منظور بهرهبرداری از فرصتهای تجاریسازی و خلق ثروت بر مبنای فناوری نانو فرا روی کشور قرار داده است. دانشگاهها و مراکز پژوهشی به عنوان سازمانهایی که پژوهشگران در آن به انجام تحقیقات علمی میپردازند نقش مؤثری در تجاریسازی تحقیقات دارند. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویتبندی عوامل سازمانی تأثیرگذار بر استراتژی تجاریسازی تحقیقات فناوری نانو در ایران است. روش این پژوهش از نوع کیفی- کمی است. ابزار بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته و ابزار بخش کمی، پرسشنامه است. روش تحلیل در بخش کیفی، کدگذاری در سه مرحله و در بخش کمی، تحلیل عاملی و آزمون آنووا است. نتایج این پژوهش نشاندهندهی شناسایی 30 عامل سازمانی در قالب 9 بُعد است که بر انتخاب استراتژی تجاریسازی تحقیقات فناوری نانو تأثیرگذار است. این عوامل به ترتیب اولویت عبارتند از زیرساختهای دانشگاه، مدیریت دانش، استراتژی دانشگاه و کیفیت دانشکده، ماهیت پژوهش و جهتیابی تجاری، شبکههای دانشگاه، مدیریت دانشگاه، منابع انسانی دانشگاه، ساختار دانشگاه و منابع مالی دانشگاه. تأثیر عوامل سازمانی در بیشتر موارد بر انتخاب استراتژی ایجاد شرکتهای انشعابی بیشتر از سایر استراتژیها است.
- چکیده انگلیسی: Ranked ninth in Nano-science production, Iran has a bright and hopeful perspective to exploit business opportunities and create wealth of this technology. Universities and research centers as organizations in where researchers study, play an effective role in research commercialization. The purpose of this research is to identify and prioritize organizational factors affecting commercialization strategy for nanotechnology research in Iran. Method of this research is quantitative-qualitative. Data collection was conducted through semi structured interviews in qualitative part and through questionnaire in quantitative part. Data analysis methods were 3-stage coding in qualitative part and factor analysis and Annova test in quantitative part. Results indicate 30 organizational factors in nine major categories that affect the nanotechnology research commercialization strategy. These factors include the priority of infrastructures of university, knowledge management, strategy and quality of faculties, the nature and direction of the business, networks of university, university management, human resources, and financial resources of the University. In most of cases, the influence of organizational factors on choose of Spin Off companies strategies is more than the same on the other ones.
- انتشار مقاله: 25-06-1393
- نویسندگان: اسماعیل کلانتری,محمدرضا میگون پوری,جهانگیر یدالهی فارسی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: شتابدهنده,معیار ارزیابی فرصت,رویکرد ارزیابی فرصت,پرورش کسبوکار
- چکیده: فرآیند شتابدهی با ارزیابی و انتخاب از میان کسبوکارهای متقاضی آغاز میشود. شناخت معیارهایی که در فرآیند ارزیابی و انتخاب مورد استفاده قرار میگیرند از یک سو برای شتابدهندهها و از سوی دیگر برای متقاضیان پذیرش در دورههای شتابدهی حائز اهمیت است. این پژوهش با بهرهگیری از روش آمیخته کیفی-کمی به شناسایی معیارهای ارزیابی فرصت در شتابدهندهها میپردازد. ابتدا با مرور سیستماتیک مقالات مرتبط با شتابدهندهها و همینطور مصاحبه با خبرگان حوزه شتابدهی، معیارهای ارزیابی در سه بعد مسئله-راهحل، تیم کارآفرین و شتابدهنده استخراج گردید. سپس با تحلیل پرسشنامههای گردآوری شده از مدیران و مربیان شتابدهندههای فعال ایرانی با استفاده از نرمافزار SPSS، معیارهای ارزیابی فرصت و دلایل عدم پذیرش فرصت مورد بررسی و تایید کمی قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی نشان میدهد که شتابدهندهها با استفاده از 11 معیار در پی ارزیابی ریسکهای چهارگانه بازار، فناوری، کارگزاری و سرمایه هستند. خوشهبندی اهمیت معیارهای ارزیابی برای شتابدهندهها نشان میدهد که رویکردهای ارزیابی به دو دسته ارزیابی تیممحور و بازار محور قابل تقسیم است.
- چکیده انگلیسی:
The acceleration process starts with the evaluation and selection of startups. Identification of the criteria used in the evaluation and selection process is important on the one hand for accelerators, and on the other hand, for the admission of applicants in acceleration periods. This study has been used mixed method to identify the criteria for evaluating opportunities in accelerators. In this regard, first, by systematically reviewing articles related to accelerators, as well as interviewing the experts, the evaluation criteria from three dimensions of the problem-solution, the entrepreneurial team and the accelerator were derived. Then, by analyzing the collected questionnaires completed by directors and trainers of active Iranian accelerators, opportunity assessment criteria and reasons for non-acceptance of opportunity were examined using SPSS software. The results of factor analysis show that accelerators use 11 criteria to evaluate the quadruple risks of market, technology, agency and capital. Clustering the importance of evaluation criteria for accelerators shows that evaluation approaches can be divided into two groups of team-oriented and market-oriented evaluation
- انتشار مقاله: 29-02-1397
- نویسندگان: علی مبینی دهکردی,جهانگیر یدالهی فارسی,کمال سخدری,آرمین خالقی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: توسعه کارآفرینی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: کارآفرینی,مانعهای ساختاری,مانعهای فردی,مانعهای کارآفرینی ورزش,مانعهای محیطی
- چکیده: با توجه به اهمیت بخش ورزش در اقتصاد بهویژه تولید و اشتغال و اهمیت این بخش برای تعالی جوانان، مساعد کردن محیط کسبوکار در این بخش در دستیابی به هدفهای یادشده اثرگذار است. در این رابطه شناخت موانع کارآفرینی در ورزش به سیاستگذاری درست برای توسعهی محیط کسبوکارهای ورزشی کمک میکند. هدف این مقاله شناسایی مانعهای کارآفرینی در ورزش کشور است و به سوال توسعهای مهمی پاسخ میدهد. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق ترکیبی و بر مبنای نظریهی سهشاخهگی مانعهای رفتاری، ساختاری و محیطی کارآفرینی در ورزش شناسایی میشود. از یک جامعهی 275 نفری، نمونه 100تایی از دو گروه کارآفرینان ورزشی- تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی و باشگاهداران- با روش مصاحبه و پرسشنامه، اطلاعات لازم گردآوری شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین دیدگاههای دو گروه یادشده تفاوت وجود ندارد و عاملهایی مانند میزان سرمایهگذاری زیربنایی دولت در ورزش، توجه به کیفیت محصولات و خدمات، میزان تشویقِ جو و فضای عمومی حاکم بر جامعه به خلق و اجرای ایدههای جدید، میزان رقابت در بازار ورزشی (تولید تجهیزات ورزشی و باشگاهداری)، زیرساختهای کسبوکار: ارتباطات، حمل و نقل، خدمات بیمه و خدمات بانکی مانع اصلی کارآفرینی در ورزش کشور هستند.
- چکیده انگلیسی: با توجه به اهمیت بخش ورزش در اقتصاد بهویژه تولید و اشتغال و اهمیت این بخش برای تعالی جوانان، مساعد کردن محیط کسبوکار در این بخش در دستیابی به هدفهای یادشده اثرگذار است. در این رابطه شناخت موانع کارآفرینی در ورزش به سیاستگذاری درست برای توسعهی محیط کسبوکارهای ورزشی کمک میکند. هدف این مقاله شناسایی مانعهای کارآفرینی در ورزش کشور است و به سوال توسعهای مهمی پاسخ میدهد. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق ترکیبی و بر مبنای نظریهی سهشاخهگی مانعهای رفتاری، ساختاری و محیطی کارآفرینی در ورزش شناسایی میشود. از یک جامعهی 275 نفری، نمونه 100تایی از دو گروه کارآفرینان ورزشی- تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی و باشگاهداران- با روش مصاحبه و پرسشنامه، اطلاعات لازم گردآوری شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین دیدگاههای دو گروه یادشده تفاوت وجود ندارد و عاملهایی مانند میزان سرمایهگذاری زیربنایی دولت در ورزش، توجه به کیفیت محصولات و خدمات، میزان تشویقِ جو و فضای عمومی حاکم بر جامعه به خلق و اجرای ایدههای جدید، میزان رقابت در بازار ورزشی (تولید تجهیزات ورزشی و باشگاهداری)، زیرساختهای کسبوکار: ارتباطات، حمل و نقل، خدمات بیمه و خدمات بانکی مانع اصلی کارآفرینی در ورزش کشور هستند.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: جهانگیر یدالهی فارسی,ناصر غلامی,مهرزاد حمیدی,علی کنعانی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: فصلنامه سیاستگذاری عمومی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ایران,کارآفرینی,تمرکززدایی,رانت نفت,ساختار اداری دولت
- چکیده: در این مقاله فرضیه تاثیر متقابل رانتهای نفتی، کارآفرینی و ساختار اداری دولت در ایران مورد تحلیل قرار میگیرد. پرسشهای اصلی تحقیق عیارتند از آنکه (1) آیا وجود رانتهای نفتی سبب شده که دولتها در کشورهای در حال توسعه صادرکننده نفت (شامل ایران)، نیازی به اصلاح ساختار خود احساس نکنند و (2) آیا تمرکززدایی سبب افزایش بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی میشود. روش تحقیق در این مقاله، توصیفی و علی-مقایسهای است. یافتههای تحقیق نشان میدهند که پاسخ به دو سئوال بالا مثبت است. بطور کلی دولتها در کشورهای در حال توسعه صادرکننده نفت با ایجاد و حفظ ساختاری رانتی و متمرکز محیط کسبوکاری را شکل میدهند که بر کارآفرینی اثر منفی دارد. انتظار میرود که در ساختار اداری نامتمرکز نسبت به متمرکز، سطح بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی بالاتر باشد. دولت به منظور ارتقاء سطح کارآفرینی در کشور باید در درجه اول با اصلاح ساختار خود به یک ساختار نامتمرکز اقدام کند.
- چکیده انگلیسی: In this paper, the effects of interaction between oil rents, entrepreneurship and government administrative structure in Iran is analyzed. The main questions of this study are (1) is the existence of oil rents caused the government in the oil-exporting developing countries (including Iran), do not feel the need to reform its structure and (2) does decentralization increase the exploitation of entrepreneurial opportunities. The research method of this paper is descriptive and causal-comparative. The results show that the answer to both questions is yes. In general, governments in oil-exporting developing countries establish a rentier and centralized structure that shape a business environment which has a negative effect on entrepreneurship. It is expected that at a decentralized administrative structure than a centralized administrative structure is exploited more entrepreneurial opportunities. Government to promote the exploitation of entrepreneurial opportunities in the country should primarily act to modify its structure to a decentralized structure.
- انتشار مقاله: 27-06-1395
- نویسندگان: شاهین جوادی,محمود متوسلی,جهانگیر یدالهی فارسی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: معیارهای مربیگری,نقش مربی و مسئولیت های مربی.
- چکیده: هدف این تحقیق جمع آوری و توصیف معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو است. افراد حاضر در تحقیق را مربیان تیم های ملی، باشگاهی و منتخب استان ها تشکیل می دهند. با استفاده از روش دلفی 64 متغیر از بین تمامی ویژگی های مربیگری تیم های ملی برگزیده شدند. اطلاعات تحقیق با آزمون آماری کروسکال والیس در سطح 05/0P? تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داده که بین هر یک از ابعاد مهارت های عاطفی – انسانی، ویژگی های اجتماعی، مهارت های مدیریتی، ویژگی های فردی، مهارت های ورزشی و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود دارد. در مقابل بین هر یک از ابعاد و ویژگی های شخصیتی ، مهارت های فنی، سوابق کاری و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود ندارد. همچنین بین نظر مربیان این سه رشته در مورد اولویت بندی معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی این ورزش ها اختلاف معنی داری مشاهده نشد (086/0= P).
- چکیده انگلیسی: The purpose of the study was to determine and model the national coaches’ selection in swimming, diving and water polo. Coaches (Swimming, diving and water polo) responded to a questionnaire consisting of two parts, a: personal characteristics, and b: 64 variables gathered from the literature. Principal component analysis of two data sets yielded eight main domains in coaching. The priorities were determined by Freidman Test as follows : Humanities factors, characters criteria, Technical skills, Social factors, Managerial skills, Related experiences, Personal characteristics, and Related sport abilities. Kruskal – wallis test indicated: no significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinion about the priorities of the main domains. (R=0.086), the preference of the subgroups’ characters criteria. (R = 0.637), significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinions about the preference of the subgroups’ social factors (R=0.015), the preference of the subgroups’ humanities factors. (R=0.024), the preference of the subgroups’ technical skills. (R = 0.311), the preference of the subgroups’ managerial skills.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محسن شفیعی,محمود گودرزی,مهرزاد حمیدی,جهانگیر یدالهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: معیارهای مربیگری,نقش مربی و مسئولیت های مربی.
- چکیده: هدف این تحقیق جمع آوری و توصیف معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو است. افراد حاضر در تحقیق را مربیان تیم های ملی، باشگاهی و منتخب استان ها تشکیل می دهند. با استفاده از روش دلفی 64 متغیر از بین تمامی ویژگی های مربیگری تیم های ملی برگزیده شدند. اطلاعات تحقیق با آزمون آماری کروسکال والیس در سطح 05/0P? تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داده که بین هر یک از ابعاد مهارت های عاطفی – انسانی، ویژگی های اجتماعی، مهارت های مدیریتی، ویژگی های فردی، مهارت های ورزشی و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود دارد. در مقابل بین هر یک از ابعاد و ویژگی های شخصیتی ، مهارت های فنی، سوابق کاری و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود ندارد. همچنین بین نظر مربیان این سه رشته در مورد اولویت بندی معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی این ورزش ها اختلاف معنی داری مشاهده نشد (086/0= P).
- چکیده انگلیسی: The purpose of the study was to determine and model the national coaches’ selection in swimming, diving and water polo. Coaches (Swimming, diving and water polo) responded to a questionnaire consisting of two parts, a: personal characteristics, and b: 64 variables gathered from the literature. Principal component analysis of two data sets yielded eight main domains in coaching. The priorities were determined by Freidman Test as follows : Humanities factors, characters criteria, Technical skills, Social factors, Managerial skills, Related experiences, Personal characteristics, and Related sport abilities. Kruskal – wallis test indicated: no significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinion about the priorities of the main domains. (R=0.086), the preference of the subgroups’ characters criteria. (R = 0.637), significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinions about the preference of the subgroups’ social factors (R=0.015), the preference of the subgroups’ humanities factors. (R=0.024), the preference of the subgroups’ technical skills. (R = 0.311), the preference of the subgroups’ managerial skills.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محسن شفیعی,محمود گودرزی,مهرزاد حمیدی,جهانگیر یدالهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: حرکت
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: معیارهای مربیگری,نقش مربی و مسئولیت های مربی.
- چکیده: هدف این تحقیق جمع آوری و توصیف معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو است. افراد حاضر در تحقیق را مربیان تیم های ملی، باشگاهی و منتخب استان ها تشکیل می دهند. با استفاده از روش دلفی 64 متغیر از بین تمامی ویژگی های مربیگری تیم های ملی برگزیده شدند. اطلاعات تحقیق با آزمون آماری کروسکال والیس در سطح 05/0P? تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داده که بین هر یک از ابعاد مهارت های عاطفی – انسانی، ویژگی های اجتماعی، مهارت های مدیریتی، ویژگی های فردی، مهارت های ورزشی و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود دارد. در مقابل بین هر یک از ابعاد و ویژگی های شخصیتی ، مهارت های فنی، سوابق کاری و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود ندارد. همچنین بین نظر مربیان این سه رشته در مورد اولویت بندی معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی این ورزش ها اختلاف معنی داری مشاهده نشد (086/0= P).
- چکیده انگلیسی: The purpose of the study was to determine and model the national coaches’ selection in swimming, diving and water polo. Coaches (Swimming, diving and water polo) responded to a questionnaire consisting of two parts, a: personal characteristics, and b: 64 variables gathered from the literature. Principal component analysis of two data sets yielded eight main domains in coaching. The priorities were determined by Freidman Test as follows : Humanities factors, characters criteria, Technical skills, Social factors, Managerial skills, Related experiences, Personal characteristics, and Related sport abilities. Kruskal – wallis test indicated: no significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinion about the priorities of the main domains. (R=0.086), the preference of the subgroups’ characters criteria. (R = 0.637), significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinions about the preference of the subgroups’ social factors (R=0.015), the preference of the subgroups’ humanities factors. (R=0.024), the preference of the subgroups’ technical skills. (R = 0.311), the preference of the subgroups’ managerial skills.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: محسن شفیعی,محمود گودرزی,مهرزاد حمیدی,جهانگیر یدالهی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهشنامه مدیریت اجرایی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: اخلاق,عملکرد,مسئولیت پذیری اجتماعی,کسب و کار خانوادگی,کسب و کار غیرخانوادگی
- چکیده: مقاله حاضر با هدف ارزیابی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد کسبوکارهای خانوادگی و غیرخانوادگی اجرا شد. بر این اساس ضمن مرور ادبیات نظری تحقیق، ابعاد ششگانه مسولیتپذیری اجتماعی شرکت شناسایی شدند و در ادامه به بررسی تاثیر هر یک از ابعاد بر عملکرد مالی کسبوکارهای خانوادگی و غیرخانوادگی پرداخته شد. در این تحقیق از روش توصیفی از نوع پیمایشی به کمک مدل معادلات ساختاری استفاده شد. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته 67 سوالی با طیف پنجگانه لیکرت جهت گردآوری داده ها استفاده شد که ضمن تائید روایی و پایایی ابزار در جامعه 830 نفری صاحبان کسب و کارهای عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران با کارت بازرگانی فعال به روش روش نمونه گیری طبقه بندی ساده توزیع شد که نهایتا 385 پرسشنامه تکمیل شد و دادههای دریافتی با نرم افزار PLS تجزیه و تحلیل شدند و یافتههای تحقیق نشان داد شدت اثرگذاری ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر عملکرد مالی کسب و کارهای خانوادگی برابر با 95. و شرکتهای غیرخانوادگی برابر با 51. بوده است که بیانگر معنی دار بودن اختلاف میزان اثرگذاری دو گروه می باشد.
- چکیده انگلیسی: The present paper aims to identify the dimensions of components of corporate social responsibility, and provide a comparative comparison of the extent to which each of the dimensions identified in the family business was compared with non-family counterparts. At the same time, reviewing the theoretical literature of the research, the six dimensions of corporate social responsibility were identified with the approval of academic and corporate experts. In the following, the impact of each dimension on financial performance of family and non-family business people of Mazandaran province was investigated. A descriptive survey method using structural equation model was used in this research. In order to collect data, a researcher-made questionnaire of 67 questions with a five-point Likert questionnaire was used to collect data. In addition, verifying the validity and reliability of the instruments with a community of 830 business owners with active trading cards as members of the Chamber of Commerce, Industries, Mines And agriculture in Mazandaran province, the questionnaires were distributed by simple sampling method. Finally, 385 questionnaires were completed and the data were analyzed using PLS software. The results of the research showed that the impact of social responsibility dimensions on financial performance in Family businesses is 95th and in non-family firms is 51st. This indicates that there is a significant difference in the effectiveness of the two groups.
- انتشار مقاله: 16-02-1398
- نویسندگان: جهانگیر یدالهی فارسی,علی اکبر آقاجانی افروزی,محمود احمدپور داریانی,محمود متوسلی
- مشاهده