در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی,گنبدکاووس,شهرت باشگاه,وفاداری مشتریان,تمایل به بازگشت مشتریان
- چکیده: هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان باشگاههای بدنسازی با نقش میانجی شهرت باشگاه انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری آن شامل کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر گنبدکاووس (6320 مشتری) بود که بر حسب فرمول کوکران، 363 مشتری به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. جهت گردآوری دادههای پژوهش، از پرسشنامههای مسئولیت اجتماعی لچوگا (2012)، شهرت فلدمن (2014) و وفاداری مشتریان لی (2017) استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط 8 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تأیید گردید و ضریب پایایی پرسشنامهها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0، 84/0 و 87/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق، مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار پیالاس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد مسئولیت اجتماعی اثری مثبت و معنیدار بر شهرت باشگاه دارد (83/0=β، 53/44=t). همچنین اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان مثبت و معنیدار بود (33/0=β، 06/4=t). دیگر یافته تحقیق نشان داد که شهرت باشگاه اثری مثبت و معنیدار بر وفاداری مشتریان دارد (54/0=β، 92/7=t). در نهایت اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی شهرت باشگاه تأیید گردید (07/0=β، 21/2=t). با توجه به نتایج پژوهش میتوان چنین نتیجهگیری کرد که انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط باشگاههای بدنسازی میتواند نقش مهمی در شهرت باشگاه و افزایش وفاداری مشتریان آنها ایفا نماید.
- چکیده انگلیسی: The purpose of the present study is to investigate the effect of social responsibility on bodybuilding clubs customers’ loyalty with moderating role of club reputation. The research method is descriptive and survey type and statistical population of present study consisted of entire customers of the Gonbad Kavous City bodybuilding clubs (6320 customers), which according to Cochran formula, 363 customers were selected as study sample size. To collect the research data, questionnaires of Lechuga (2012) social responsibility; Feldman (2014) reputation and Lee (2017) customers’ loyalty were used. Validity of the questionnaires was verified by 8 masters of sport management and internal consistency of questionnaires by using Cronbach's alpha was determined respectively 0.91, 0.84 and 0.87. To analyze data and identify the effects of research variables, structural equation modeling with the use of PLS software was applied. The results of the study indicate that social responsibility has significant and positive effects on club reputation (t=44.53, β=0.83). Also, the effect of social responsibility on customers loyalty was positive and significant (t=4.06, β=0.33). Another finding of the study indicated that the club's reputation has a positive and significant effect on customers loyalty (t=7.92, β=0.54). Ultimately, the effect of social responsibility on customers loyalty by the mediating role of the club's reputation was confirmed (t=2.21, β=0.07). With respect to the results of the study, it can be concluded that doing social responsibilities by bodybuilding clubs can play an important role in the club's reputation and increase the loyalty of their customers.
- انتشار مقاله: 23-11-1397
- نویسندگان: ناصر بای,امیرحسین منظمی,اکرم اصفهانینیا,زهرا حاجی انزهایی,امیر قنبرپور نصرتی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: پژوهش در ورزش تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: خودکارآمدی,عوامل شناختی ـ اجتماعی,پیامد مورد انتظار,خطر قلبی ادراکشده,رفتار ورزشی
- چکیده: هدف از تحقیق حاضر مطالعۀ اثر عوامل شناختی ـ اجتماعی بر رفتار ورزشی دانشجویان دانشگاه جهرم بود. جامعۀ آماری این تحقیق تمام دانشجویان دانشگاه جهرم بود که 327 نفر به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای خودکارآمدیِ ادراکشده برای ورزش شوارزر (1994)، پیامدهای مورد انتظار برای ورزش رسنیک (2005)، خطر درکشدۀ بیماری قلبی آموری و نئوبرگر (2008)، تمایل به ورزش سنی هوتا و همکاران (2005) و رفتار ورزشی گودین و همکاران (1986) استفاده شد. با توجه به نتایج حاصل از مدلیابی معادلات ساختاری، ابزارهای تحقیق از پایایی و روایی تشخیصی قابلقبولی برخوردار بودند. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق از مدلیابی معادلات ساختاری و نرمافزار حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج نشان داد که اثر متغیر پیامد مورد انتظار برای ورزش بر قصد مشارکت در ورزش، معنیدار است (36/0=β، 47/5=t)، اما بر رفتار ورزشی دانشجویان، معنیدار نیست (049/0=β، 61/0=t). دیگر یافتۀ تحقیق حاکی از این بود که خطر بیماریهای قلبی درکشده اثر معنیداری بر قصد مشارکت در ورزش ندارد (029/0- =β، 43/0=t). همچنین اثر متغیرهای قصد مشارکت در ورزش (26/0=β، 23/3=t) و خودکارآمدی ادراکشده برای ورزش (18/0=β، 17/2=t) بر متغیر رفتار ورزشی، اثری معنیدار دارد. افزایش آگاهی دانشجویان از اثرات مثبت ورزش و تقلیل موانع برای ایجاد رفتار ورزشی در دانشجویان، از پیشنهادهای این تحقیق است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to study the effects of socialcognitive factors on exercise behavior among students of Jahrom University. Statistical Society of the study was students of Jahrom University and sample population is 327 students. For this purpose perceived risk of heart disease (Ammouri and Neuberger, 2008), outcome-expectancies for exercise (Resnick, 2005), perceived self-efficacy for exercise (Schwarzer, 1994), intention to exercise (Sniehotta et al, 2005), and exercise behavior (Godin et al, 1986) Questionnaires was used. Based on the result of structural equation modeling, research instruments had the acceptable reliability and Diagnostic Validity. For data analysis and identification the effect of research variables, Structural equation modeling used to Smart PLS Software was used. Findings showed, the effect of outcome expectancies (t=5.47, β=0.36) on intention to exercise is significant but on exercise behavior is not significant (t=0.61, β=0.049).Other finding showed that perceived risk of heart disease (t=0.43, β= -0.029) was not significant effect on intention to exercise. Also the effect of Intention to exercise (t=3.23, β=0.26), and perceived self-efficacy (t=2.17, β=0.18) on exercise behavior was significant. Enhancing knowledge of benefits of exercise as well as increasing individuals’ ability to overcome barriers of exercise among the students, can be recommended by this research.
- انتشار مقاله: 24-04-1394
- نویسندگان: حمید رضا صفری جعفرلو,امیر قنبرپور نصرتی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: نشریه مدیریت ورزشی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: یادگیری سازمانی,سازمان تربیت بدنی,عملکرد,کارشناس.
- چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین یادگیری و عملکرد سازمانی در کارشناسان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران است. در این زمینه از پرسشنامة استاندارد یادگیری سازمانی DLOQ و عملکرد یانگ و همکاران (2004) استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و پایایی (پرسشنامة یادگیری سازمانی 871/0 = ? و پرسشنامة عملکرد 84/0 = ?) ابزار تحقیق در جامعة آماری، پرسشنامهها در بین نمونة 169 نفری پژوهش، متشکل از تمامی کارشناسان سازمان مورد بررسی، توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری کلموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین یادگیری مداوم در سطح فردی با عملکرد سازمانی کارشناسان ارتباط مثبت و معنیداری (r= 0/423, P< 0/05) وجود دارد. همچنین بین دیگر ابعاد یادگیری (یادگیری تیمی، توانمندسازی، ارتباطات در سیستم و رهبری راهبردی) با عملکرد سازمانی کارشناسان ارتباط مثبت و معنیداری مشاهده شد. یافتهها بر اهمیت یادگیری سازمانی و سطوح آن (یادگیری فردی، یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی) بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در افزایش سطح عملکرد کارشناسان سازمان تربیت بدنی تأکید دارد.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to survey the relationship between organizational learning and performance among experts of Physical Education Organization of Iran. In order to achieve the research goals, Yang et al. (2004) organization learning and performance questionnaire was used. The validity and reliability of the questionnaires were determined : Organization learning questionnaire ?= 0.871 and performance questionnaire ?= 0.84. The sample of this study consisted of 169 experts of Physical Education Organization. For data analysis, some statistical techniques such as Kolmogorov-Smirnov test and Pearson correlation were used. Findings showed a positive and significant relationship between continuous learning and organizational performance (P<0.05, r= 0.423) . Also, between other dimensions of learning (team learning, empowerment, communication in system and strategic leadership) and organizational performance, there was a positive and significant relationship. The findings of this research showed the organizational learning and it dimensions (individual learning, team learning, organizational learning) as an important factor to increase the level of Performance in Physical Education Organization experts.
- انتشار مقاله: 11-10-1348
- نویسندگان: حسن اسدی,امیر قنبرپور نصرتی,محمدحسین قربانی,مرتضی دوستی
- مشاهده