در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: ابتدایی,معلمان,تعلق خاطر کاری,رفتار نوآورانه
- چکیده: هدف این پژوهش بررسی رابطهی بین تعلقخاطر کاری با رفتار نوآورانه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نورآباد لرستان در سال تحصیلی 98-97 میباشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان در سال 98-97 که تعداد آنها 596 نفر است تشکیل میدهند، با استفاده از روش نمونهگیری طبقهبندی تصادفی ساده تعداد 234 نفر انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه رفتار نوآورانه کانتر (1988) و تعلقخاطر کاری شافلی (۲۰۰۳) استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق از آزمونهای مقایسه میانگین، تحلیل واریانس و رگرسیون در نرمافزارهای SPSS 22 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیرهای تعلقخاطر کاری با رفتار نوآورانه رابطه معنیداری وجود دارد. تحلیل نتایج نشان داد که میزان تأثیر این متغیر بر رفتار نوآورانه در بین زنان و مردان و گروههای مختلف سطح تحصیلات تا حد زیادی یکسان است.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this study was to investigate the relationship between work engagement and innovative behavior of primary school teachers in Nurabad city of Lorestan in the school year of 2018-2019. The statistical population of the study consisted of all elementary school teachers in the city of 2018-2019 (596 students). Using simple random stratified sampling method, 234 students were selected. To collect data, the Canter Innovative Behavior Questionnaire (1988) and the Schaffley work engagement Questionnaire (2003) were used. The data were analyzed by means of SPSS 22 software. The results showed that there is a significant relationship between the variables of work engagement and innovative behavior. The analysis of the results showed that the effect of this variable on the innovative behavior among men and women of different educational levels is largely the same.
- انتشار مقاله: 01-12-1398
- نویسندگان: امیر فلاحی,علی عبدی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: رویکردی نو در علوم تربیتی
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: یادگیری,دانشجویان,یادگیری خود راهبر,یادگیری الکترونیکی,ویروس کرونا
- چکیده: پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه بین یادگیری خود راهبر با یادگیری الکترونیکی دانشجویان در دوران اپیدمی ویروس کرونا انجامشده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور کرمانشاه میباشد که حجم نمونه در این پژوهش 226 نفر بوده و برای گزینش آنها از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر و همکاران (2001) و پرسشنامه استاندارد آمادگی یادگیری الکترونیکی واتنیز (2004) بودند. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی برای پی بردن به میزان مشارکت گروههای مختلف تحصیلی وزنان و مردان و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی و تحلیل واریانس استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین یادگیری خود راهبر و یادگیری الکترونیکی رابطه معنیداری وجود دارد. در ادامه نتایج پژوهش نشان داد که میزان یادگیری خود راهبر در میان گروه زنان و مردان و همچنین در گروههای مختلف تحصیلی جامعهی ما تفاوت معنیداری ندارد.
- چکیده انگلیسی: The aim of this study was to investigate the relationship between leader self-learning and e-learning of students during the coronavirus epidemic. The statistical population of this study includes all students of the Department of Educational Sciences of Payame Noor University of Kermanshah. The sample size in this study was 226 people and a simple random sampling method was used to select them. Data collection tools were a self-study questionnaire for Fisher et al. (2001) and a standard electronic e-learning readiness questionnaire Vatniz (2004). Descriptive statistics were used to analyze the data to determine the degree of participation of different educational groups of men and women and inferential statistics of Pearson correlation coefficient, T-test and analysis of variance. The results showed that there was a significant relationship between self-learning and e-learning. The results of the study showed that the level of self-learning of the leader is not significantly different between men and women as well as in different educational groups in our society.
- انتشار مقاله: 31-02-1399
- نویسندگان: امیر فلاحی,خدیجه جاسمی
- مشاهده