در هنگام جستجو کلمه در قسمت عنوان میتوانید کلمات مورد جستجو را با کاراکتر (-) جدا کنید.
کاربرد نوع شرط:
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت و توسعه ورزش
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: باشگاه,ارزش ویژه برند,برند,آگاهی از برند
- چکیده: هدف: هدف اصلی در این مطالعه بررسی ارزش ویژه برند ورزشی در تیمهای لیگ برتر فوتبال ایران بود.
روششناسی: هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی- پیمایشی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش، هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران در استادیوم های آزادی تهران، امام رضا(ع) مشهد، یادگار امام(ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، غدیر اهواز بر روی باشگاه های فوتبال با توزیع جغرافیایی (منطقه ای) در لیگ برتر 97-96 انجام شد و پرسشنامهها در این استادیوم ها توزیع گردید. روش نمونه گیری سهمیه ای – غیر احتمالی بود. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته، شامل 48 سوال بود، که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید مدیریت ورزشی و اقتصاد تایید شد، و آلفای کرونباخ آن 0/927 به دست آمد. برای تحلیل داده ها از رگرسیون چندگانه گام به گام، آزمون tتک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد تاریخچه تیم و ستارههای باشگاه بیشترین اثرگذاری و مدیریت باشگاهها در پایین ترین سطح اثرگذاری در میان عوامل تاثیر گذار در ارزش ویژه برند از نگاه هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران است.
نتیجهگیری: بر اساس یافتههای این تحقیق راهبردهای مختلف در خصوص توسعه ارزش ویژه برند، توانایی توسعه مناسب قدرت و اثربخشی برند را برای مدیران بهمنظور مدیریت بهتر و مؤثرتر برند تیمهای تحت مدیریت شان ایجاد مینماید. بهطور اخص، مدل پیشنهادی ارائهشده، چارچوبی روشن، دقیق و با جزئیات موردنیاز برای مدیران فراهم میآورد تا از آن طریق بتوانند تصمیمات راهبردی در حوزه مدیریتی و تصمیمات مربوط به برند باشگاه خود اتخاذ نمایند.- چکیده انگلیسی: Purpose: The main objective of this study was to Surrey the value of a sports brand in the clubs of the football Iranian Premier League.
Methodology: The purpose of the research was applied and its method was descriptive-survey. The research area of the fans of the Iranian Premier League Clubs at Azadi Stadium in Tehran, Imam Reza (AS) of Mashhad, Yadagh Imam (PBUH) of Tabriz, the role of Jahan of Isfahan, Ghadir of Ahwaz on football clubs with geographical distribution (regional) in Premier League 2018 was conducted and questionnaires were distributed at these stadiums. The quota-sampling method was Convenient Sampling. A researcher-made questionnaire consisted of 48 questions, whose face and content validity was confirmed by the professors of sports management and economics, and its Cronbach's alpha was 0.927 For data analysis, multiple stepwise regression, one-sample t-test and Friedman test were used.
Results: The results showed that team history and club stars have the most influence and management of the clubs at the lowest level of influence among the factors influencing the brand value of the fans in the Iranian Football League clubs.
Conclusion: Based on the findings of this research, various strategies for developing brand equity have created the ability to properly develop brand effectiveness and effectiveness for managers in order to better manage their brands' brand management. Specifically, the proposed model provides a clear, precise, and detailed guide for managers to make strategic decisions in the area of management and decisions about their club brand.
- انتشار مقاله: 09-03-1397
- نویسندگان: مجتبی قربانی آسیابر,مهدی نادری نسب,احمد راه چمنی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: وفاداری,تناسب خود,ذهنی کارکردی,تعلق عاطفی
- چکیده: وفاداری مشتری نوعی تعهد عمیق و درونی است که منجر به خرید مجدد یا استفاده مجدد از یک محصول یا خدمت خاص است، با وجود این، اثرات تناسب خود و موقعیتی به صورت بالقوه بر روی تغییر رفتار مشتری تاثیرگذار است. هدف پژوهش حاضر مشخص کردن تأثیر تناسب خودپنداره، ذهنی کارکردی و تعلق عاطفی بر وفاداری مشتریان بوده است. این پژوهش از نوع همبستگی است و برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفادهشده است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تأیید شد. پایایی ابزار با محاسبه آلفای کرونباخ در سطح مناسبی قرار داشت. تعداد 400 نفر از شهروندان منطقه 5 شهر تهران نمونه آماری این پژوهش را تشکیل دادند که روش نمونهگیری در دسترس(اتفاقی) بوده است. یافتههای پژوهش پس از تحلیل مسیر نشان داد که تناسب خود بر ذهنی کارکردی و تعلق عاطفی اثر معناداری می گذارد و همچنین ذهنی کارکردی و تعلق عاطفی نیز بر وفاداری مشتریان تاثیر معناداری گذاشته است.
- چکیده انگلیسی: As a kind of internal, deep commitment, customer loyalty leads to the re-purchase or reuse of a particular product or service. However, the self-congruity and position potentially affect customer behavior change. The this study is aimed at examining the effect of Self- Congruity, functional image and emotional attachment on customer loyalty. The study is a correlation one ,using a questionnaire to collect data. The content validity of the questionnaire was found to be acceptable, based on the comments of experts, academic professors and expert experts. The Cronbach's alpha results showed the acceptable level of the reliability of the instrument. The sample of the study was made up of a total of 400 residents who live in Tehran's 5th district .They were selected, using convenient random sampling. Based on the path analysis conducted on the results of this study, self-congruity has a significant effect on functional image and emotional attachment. Moreover, functional image and emotional attachment have significant effect on customer loyalty.
- انتشار مقاله: 05-06-1399
- نویسندگان: سارا مهربان,احمد راه چمنی,مرضیه ساکی
- مشاهده
- جایگاه : پژوهشی
- مجله: مدیریت توسعه و تحول
- نوع مقاله: Journal Article
- کلمات کلیدی: انسجام کاری,پشتیبانی داخلی,کیفیت ارتباط سازمانی,ارتباط روانی,اجتماعی کردن داخلی,کیفیت روابط بین فردی,کارکنان شرکتهای بیمه
- چکیده: هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین عوامل مؤثر بر انسجام کاری است. این پژوهشِ کاربردی به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شده است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شرکتهای بیمه ایران، آسیا، پارسیان و کارآفرین در استان البرز بود که 520 نفر به روش نمونهگیری احتمالی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه گریس و همکاران (2017) استفاده شد که روایی محتوایی آن طبق نظر اساتید و متخصصان و پایایی آن به روش ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده است. فرضیهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار LISREL8.54 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان داد که پشتیبانی داخلی بر کیفیت ارتباط سازمانی و ارتباط روانی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ کیفیت ارتباط سازمانی بر ارتباط روانی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ اجتماعی کردن داخلی بر کیفیت روابط بین فردی تأثیر مثبت و معناداری دارد، اما بر ارتباط روانی تأثیر معناداری ندارد؛ کیفیت روابط بین فردی بر ارتباط روانی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ همچنین، 2/17 درصد اثر کل پشتیبانی داخلی بر ارتباط روانی توسط متغیر میانجی کیفیت ارتباط سازمانی تبیین میشود؛ و 3/41 درصد اثر کل اجتماعی کردن داخلی بر ارتباط روانی توسط متغیر میانجی کیفیت روابط بین فردی تبیین میشود.
- چکیده انگلیسی: The purpose of this research was to study the relationship between factors affecting on workplace relationship cohesion. This applied research has been done by descriptive correlation method. Statistical population involved all employees of Iran, Asia, Parsian and Karafarin insurance companies in Alborz province that 520 employees were selected as the sample through probabilistic sampling. The data were collected by Grice et al. (2017) questionnaire. Its validity was confirmed according to professors and experts' views and its reliability was confirmed by using Cronbach's alpha test. Research hypotheses were analyzed using structural equation modeling in LISREL8.54 software. The findings indicated that internal support has a positive and significant effect on the organizational relationship quality and psychological connectedness; Organizational relationship quality has a positive and significant effect on psychological connectedness; Internal socialization has a positive and significant effect on the interpersonal relationship quality, but it has no a significant effect on psychological connectedness; Interpersonal relationship quality has a positive and significant effect on psychological connectedness. Also, 17.2% of the total internal support effect on psychological connectedness indirectly explained by the mediator variable of organizational relationship quality, and 41.3% of the total internal socialization effect on psychological connectedness indirectly explained by the mediator variable of the Interpersonal relationship quality.
- انتشار مقاله: 28-03-1397
- نویسندگان: افسانه خلج,احمد راه چمنی
- مشاهده