چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی دیدگاه اعضای انجمنهای ورزشی دانشگاهها، در خصوص رویکرد رسانهها به ورزش و رابطه میزان رضایتمندی با دیدگاههای نیروهای داوطلب ورزشی است. روش این پژوهش، پیمایشی و گردآوری اطلاعات به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را انجمنهای ورزشی دانشگاههای شمال غرب کشور تشکیل دادهاند که در نهایت 120 نفر از افراد این انجمنها انتخاب و اطلاعات لازم، از طریق سه پرسشنامه محقق ساخته به دست آمد. نتایج نشان میدهد، بیشتر داوطلبان، برای ارتباط با ورزش از تلویزیون و اینترنت استفاده میکنند و به نظر آنان، بیشترین توجه رسانهها به ورزش قهرمانی و سپس به ترتیب اطلاعرسانی، ورزش همگانی، فرهنگ ورزشی، ایجاد تشنج و در نهایت اخلاق است. همچنین در دو دیدگاه فرهنگ ورزشی و اخلاق در میان پسران و دختران تفاوت معناداری دیده میشود.
چکیده انگلیسی:
The present article aims to identify various views of universities’ sports associations on media approaches to sports. The article, also, studies the relationship between level of satisfaction and sports volunteers’ views. The research methodology is of correlation type and data were collected from the field. Research population includes sports associations of northwest universities in Iran. Samples consisted of 120 members of the associations and data were collected through three researcher-made questionnaires. Findings indicate that most of the volunteers get their sports information from TV and the Internet. In their view, media’s attention is firstly invested on championship; then on giving information, popular sports, sports culture, tension-creating and ethics respectively. Furthermore, there is a significant difference between boys and girls in terms of sports culture and ethics.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.