بررسی و مقایسه اهمیت ووضعیت اجرایی درس تربیت بدنی ازدیدگاه مدیران ودبیران تربیت بدنی مدارس متوسطه دولتی شهرستان ارومیه
بررسی و مقایسه اهمیت ووضعیت اجرایی درس تربیت بدنی ازدیدگاه مدیران ودبیران تربیت بدنی مدارس متوسطه دولتی شهرستان ارومیه
عنوان فارسی :
بررسی و مقایسه اهمیت ووضعیت اجرایی درس تربیت بدنی ازدیدگاه مدیران ودبیران تربیت بدنی مدارس متوسطه دولتی شهرستان ارومیه
عنوان انگلیسی :
Investigation and Comparison of Opinions of Managing Directors and Physical Education Teachers Regarding the Importance of and Qualitative and Quantitative Statuses of Physical Education at Public High Schools of Urmia
چکیده:
هدف ازاین پژوهش بررسی ومقایسه دیدگاه های مدیران ودبیران تربیت بدنی دربارهءاهمیت و وضعیت کیفی وکمی اجرای درس تربیت بدنی درمدارس متوسطه دولتی شهرستان ارومیه است.جا معهآماری این تحقیق راکلیه ءمدیران( 65نفر)ودبیران تربیت بدنی(110نفر)مدارس متوسطه دولتی شهرستان ارومیه که به روش سرشماری انتخاب گردیده بود ند تشکیل می دهند. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسش نا مهء محقق ساخته ای باروایی 6/ 86 % وپایایی 8/85 % است که برای سنجش دیدگاه هردوگروه تهیه شده است . است .برای محاسبات آماری وروابط بین متغیرها ازروش آمارتوصیفی واستنباطی یعنی جداول فراوا نی ودرصدها وآزمون مجذورکای دو(X2)وضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.نتایج نشان دادکه : شاخص های اهمیت درس تربیت بدنی درمدارس موردبررسی 7/94 % ووضعیت کیفی اجرای درس تربیت بدنی 2/71 % ووضعیت کمی اجرای درس تربیت بدنی 70% بالاترازحد متوسط هستند براساس نتایج این تحقیق بین دیدگاه های مدیران ودبیران تربیت بدنی جامعهء تحت بررسی درموردوضعیت کیفی وکمی اجرای درس تربیت بدنی تفاوت معنی دار وجودنداردولی درخصوص شاخص اهمیت درس تربیت بدنی درمدارس بین دیدگاه های جمعیت تحت بررسی تفاوت معنی دارآماری وجوددارد (661/ 8 chi2 = و 034 /0pv =) وهمچنین مشخص گردید که بین دیدگاه های دوگروه جنسی جا معهء تحت بررسی ازنظر شاخص کمی اجرای درس تربیت بدنی نیز احتلاف معنی دارآماری وجوددارد.(8 /11chi2 = و 008/0pv =)وبراساس نتایج تحقیق بین دیدگاه دوگروه جنسی جا معهء تحت بررسی درمورد وضعیت کیفی اجرای درس تربیت بدنی واهمیت آن تفاوت معنی دارآماری وجودندارد .
چکیده انگلیسی:
The purpose of this research is study and compare the viewpoints of principles and physical education teachers about qualitative and quantitative situation and the importance of physical education class in free public high school at Urmia.The population of this research includes all principles (65)and physical education teachers(110)of Urmia free public high – schools, which had been selected in a census way .The measurement instrument of research is a questionnaire, which has been produced in order to deliberate the insight of two groups. It,s pronounce is %86.6 and it,s permanent is %85.8 . In order to statistic Accounts and the relation between variables , we used the descriptive and deduced survey method such as abundance table and percents and Chi – Square test (X2) and Pearson correlation coefficient . and the result show that : Index of physical education importance at studied schools is %94.7 and qualitative condition of physical education is %71.2and it,s quantitative mode is %70,higher than average level. According to the results of the research on studied population about the qualitative and quantitative doing of physical education , there isn,t great and meaningful difference between managers,, and educators,, insight , but about the index of physical education importance at school,there is a meaningful importance among population insight.(PV=0.034,Chi2=8.661)also, it was cleared that there is a meaningful difference between two sexual groups of studied society in quantitative index of physical education and it,s execution and according to the results of the research , about the qualitative doing of physical education lesson and it,s importance, there isn,t a meaningful difference between two sexual groups of studied society.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.