چکیده:
جوهره علم بر پایهی مدلهای فراگیر است، نه داده های پراکنده؛ زیرا داده ها در قالب مدل می توانند کشف، تبیین، تعبیر شوند. بنابراین، فقدان مدل های قابل اتکا در برندسازی در صنعت ورزش محقق را برآن داشت تا به دست یابی مدل برندسازی در صنعت ورزش ایران اهتمام ورزد. بر این اساس هدف از این مطالعه طراحی و تبیین مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در صنعت ورزش ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و به تناسب رویکرد پژوهش کیفی بود، برای این منظور به خبرگان حوزهی برندسازی مراجعه و از طریق مصاحبه عمیق به جمعآوری دادهها پرداخته شد و روش نمونه گیری در این پژوهش گلوله برفی بود. در نهایت از دل دادهها 15مقوله اصلی در سه سطح؛ رفتاری، سازمانی و رویداد استخراج شد. این مدل نمایش سادهای از برندسازی صنعت ورزش ایران است که سعی بر آن بود که ساختهای اساسی برندسازی صنعت ورزش ایران را دربگیرد. مطابق مدل حاضر میتوان مولفههای موثر بر برندسازی در صنعت ورزش ایران را شناسایی و به نوعی آنها را طبقه بندی کرد و نهایتا میتواند مبنای عقلانی توسعه برندسازی در صنعت ورزش ایران قرار گیرد.
چکیده انگلیسی:
The essence of science is based on models that are inclusive, rather than fragmented data; because the data can explore, explain, or interpret in frame work. Thus, the lack of reliable models of branding in the sports industry has prompted researchers to try to develop branding model in the sports industry of Iran. The study aims to develop the branding model based on strategic thinking approach in the sports industry of Iran. This study is an exploratory that qualitative research method was used. For this purpose, the branding experts were answered through in-depth interviews. And snowball sampling was used to gather data-collection. By using grounded theory Data coded through three stages of coding and analysis. According the final frame work, 15 main categories at three levels; ethical, organizational and event extracted. This simple display-model of the sports industry's branding is to try to be the basic structure of the sports industry branding. According to finding, the present model can be identified and classified effective components of branding in the sports industry. Ultimately it can be used as basis of intellectual development of branding in the sports industry of Iran.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.