چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، بررسی چگونگی استفاده از رویکرد آموزش ترکیبی در طراحی برنامهدرسی نظام آموزش عالی ایران بوده است. برای ارائه الگوی طراحی برنامهدرسی آموزش ترکیبی از روش پژوهش داده بنیاد استفاده شده است. هدف روش پژوهش داده بنیاد خلق و نقد طرحوارههای مفهومی است که ماهیت بنیادی و ساختار پدیدهها و فرایندهای برنامهدرسی را قابل فهم کنند؛ بنابراین، پس از تبیین مبانی نظری و دیدگاه صاحبنظران درباره طراحی برنامهدرسی آموزش ترکیبی و نظریه یادگیری سازندهگرایی اجتماعی، مفاهیم و مؤلفههای اساسی یا همان منطق طراحی برنامهدرسی شناسایی شد و در نهایت، ویژگیهای عناصر برنامهدرسی بر اساس منطق برنامهدرسی، ارائه شده است. در زمینه طراحی الگوی طراحی برنامهدرسی در نظام آموزش عالی، منطق طراحی برنامهدرسی با درنظرگرفتن کانون تمرکز رویکرد آموزش ترکیبی و شاخصههای نظریه یادگیری سازندهگرایی اجتماعی، ارائه شده است، بر اساس دلالتهای مورد نظر در زمینه منطق طراحی برنامهدرسی، ویژگیهای عناصر برنامهدرسی مبتنی بر آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی استخراج شد و در نهایت اعتبار الگوی مذکور توسط متخصصان و صاحبنظران بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت
چکیده انگلیسی:
Abstract: The aim of this study was to investigate how to use a blended learning approach in developing the curriculum Iran's higher education system. Foundation research methods have been used to design blended learning curriculum. The purpose of the foundation's research is Create conceptual schemas that the fundamental nature and structure phenomena and processes of curriculum are understandable. so, after explaining the theory and experts about curriculum design blended learning and social constructivism learning theory, concepts and key components and the rationale for curriculum design were identified, and finally, features elements of the curriculum on the basis of the curriculum, is provided. Curriculum Development in higher Education in the field of pattern design, logic design approach blended learning curriculum regarding the focus and characteristics of social constructivist learning theory, is provided, according to the logic of the implications of curriculum design, curriculum-based blended learning characteristic elements were combined for higher education system. And the validity of the model was evaluated by experts and was approved.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.