تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران کسبوکارهای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو (مطالعة موردی: باشگاههای ورزشی شهر کرج)
تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران کسبوکارهای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو (مطالعة موردی: باشگاههای ورزشی شهر کرج)
عنوان فارسی :
تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران کسبوکارهای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو (مطالعة موردی: باشگاههای ورزشی شهر کرج)
عنوان انگلیسی :
Investigating the Effect of Entrepreneurial Communication Skills of Clubs Managers on Student Costumer’s Satisfaction (Case Study: Sports Clubs in the City of Karaj)
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران باشگاههای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو بوده است. جامعة آماری پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان و متخصصان دانشگاهی و مدیران باشگاههای ورزشی، و در بخش کمّی شامل مشتریان دانشجوی باشگاههای ورزشی دانشگاهی و غیر دانشگاهیِ شهر کرج بوده است (173n=). برای اطمینان از پایایی پرسشنامه، از سه معیار ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. برای بررسی روایی نیز از روایی همگرا و روایی صوری استفاده شده است. همچنین، در بررسی رابطة بین متغیرها و تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که مهارتهای کلامی، مهارت گوشدادن،مهارت اجتماعی، مهارت همدلی، مهارت حمایتگری، مهارت بازخورد گرفتن و مهارت مثبتگراییِ مدیران، بر رضایت مشتریان دانشجو تأثیر مثبت و معنیدار دارد (96/1<t) و مهارتهای نفوذ آرمانی، تحریک خردمندانه، خودنظمی و خودگشودگی بر رضایت دانشجویان تأثیر معنی داری نداشته است (96/1>t). در این پژوهش، مهمترین مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران باشگاههای ورزشی در راستای توسعة رضایت مشتریان دانشجو، در قالب یک مدل، استاندارد شده است و در قالب سه دستة مهارت شخصی (مثبتگرایی و بازخورد)، تعاملی (مهارتهای اجتماعی، گوشدادن و کلامی) و رهبری (حمایتگری و همدلی) شناسایی و دستهبندی شده و مدیران باشگاههای ورزشی میتوانند از آن بهعنوان یک مدل مبنا بهرهبرداری کنند.
چکیده انگلیسی:
The purpose of this study was to investigating the effect of entrepreneurial communication skills of clubs Managers on student satisfaction. Target population of this study in qualitative section consists of academic experts and directors of sport clubs in Karaj city and in quantitative Section is all student that used sport clubs in Karaj (n=173). In this study in order to assurance of the reliability of the measurement instruments, three criterions were used. There are factor loadings, Cronbach's alpha and Composite Reliability. And for validation were used from convergent validity. Also In order to evaluate the relationship between variables and their impact on each other the partial least squares method and smart-pls software were used for analyzing the data. The results show that manager's skills including: Verbal skills, listening skills, social skills, empathy skills, supporting skills, get feedback skills and positivism skills have a positive and meaningful effect on student customer satisfaction (T-value> 1.96). Skills of idealized influence, intellectual stimulation, self-discipline and openness was not significant affect to student satisfaction (T-value< 1.96). In this study, the most important entrepreneurial communication skills of sport club manager’s needed to improvement of student satisfaction had standard in the form of a model. This model consisted of three skills of personal (get feedback and positivism) communicational (Verbal skills, listening skills, social skills) and leadership (empathy and Supportive). This model can be utilized as a base model by the sports clubs’ managers.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.