وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی
وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی
عنوان فارسی :
وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی
عنوان انگلیسی :
employment status information and communications technology in the process of thought - learning from the perspective of the faculty members
چکیده:
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیتبه کارگیریفناوریاطلاعاتوارتباطاتدرفرایندیاددهی- یادگیریازدیدگاهاعضایهیاتعلمی دانشگاه آزاد واحد رودهن صورت گرفت. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل تمامی اعضای هیات علمی واحد و نمونه تحقیق شامل 96 نفر که به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند که به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده ها با استفاده از آزمون آماری (جی ال ام)[1] تحلیل شد. یافته ها به طور کلی نشان دادند که میانگین ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطاتدرفرایندیاددهی- یادگیریاعضایهیاتعلمی بالاتر از حد متوسط بوده و تفاوت معنی داری نیز به نفع زنان وجود داشته و در نهایت بین گروه های تحصیلی نیز تفاوت معنی داری وجود داشته است.
[1]GLM
چکیده انگلیسی:
Abstract With the aim of the present study review of the status of applying information and communicationstechnologyintheprocessofthought- learningfromtheperspectiveofmembersoftheacademicunitfreeRudehenResearchMethodologyadescriptionofthesurveytype. Thestudycommunityincludesallthememberof the scientificresearchunitandinclude 96 people who were elected random sampling method that have responded to the questionnaire. Datawiththeuseofstatisticaltests (L) wasanalyzed. Thefindingsgenerallyshowedthattheaveragedimensionsinformationandcommunicationstechnologyintheprocessofthought- learningfacultymembersaboveaverageandalsosignificantdifferenceforwomen, andultimatelytherebetweenacademicgroupsalsotherehasbeennosignificantdifferences .
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.