چکیده:
در این پژوهش نقش محیط در اجرای فعالیتهای کارآفرینانه اجتماعی با رویکرد نهادی و با دیدگاه نورث بررسی شد و عوامل نهادی تأثیرگذار بر اجرای فعالیتهای کارآفرینانه اجتماعی توسط زنان با استفاده از روش پژوهش کیفی در دو دسته عوامل نهادی رسمی و غیر رسمی از طریق مصاحبههای نیمه ساختار یافته با 8 زن کارآفرین اجتماعی در شهر تهران شناسایی شدند. نتایج پژوهش نشان داد که«شبکههای اجتماعی» از عوامل نهادی غیر رسمی و«مکانیزمهای حمایتی» از عوامل نهادی رسمی بر پیادهسازی فعالیتهای کارآفرینانه اجتماعی زنان مؤثر است. این نتایج میتواند به سیاستگذاران در تدوین سیاستهای حمایتی تسهیل کننده اجرای فعالیتهای کارآفرینانه اجتماعی زنان کمک کند. همچنین کارآفرینان اجتماعی را در چگونگی برقراری ارتباطات مؤثر با سایر کارآفرینان اجتماعی، دانشگاهها و مراکز علمی و نیز داوطلبان مشارکت در مؤسسه یاری دهد.
چکیده انگلیسی:
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.