نقش استراتژیهای درون و برون سازمانی بر استقرار نظام شایسته سالاری در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
نقش استراتژیهای درون و برون سازمانی بر استقرار نظام شایسته سالاری در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
عنوان فارسی :
نقش استراتژیهای درون و برون سازمانی بر استقرار نظام شایسته سالاری در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
عنوان انگلیسی :
The Role of Internal and External Organizational Strategies on the Establishment of a Meritocracy System in the Development and Maintenance of Sports Facilities of Iran
چکیده:
هدف: هدف از تحقیق حاضر تعیین نقش استراتژیهای درون و برون سازمانی بر استقرار نظام شایستهسالاری در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بود. روششناسی: این تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی است به لحاظ گردآوری دادهها، توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل تمامی کارکنان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بود (828 نفر). بر اساس جدول مورگان 265 نفر از کارکنان دفتر مرکزی، مجموعه انقلاب و مجموعه آزادی به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری دادهها از پرسشنامههای عوامل مرتبط با شایسته سالاری عبدصبور (1387) و شایسته سالاری ابیلی (1390) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد بین عوامل برون سازمانی، عوامل درون سازمانی و کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر شایسته سالاری کارکنان اثر مثبت و معنیداری دارند و کارکردهای مدیریت منابع انسانی بیشترین تأثیر را بر نظام شایسته سالاری دارد. نتیجهگیری: در نهایت با توجه به نتایج تحقیق میتوان گفت استفاده از روشهای قانونمند در نظام استخدام، انتصاب و ارتقاء، رعایت قوانین و بخشنامههای موجود، فراهم کردن بستر مناسب برای پرورش منابع انسانی کارا و اثربخش، زمینههای استقرار شایسته سالاری در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایجاد شود.
چکیده انگلیسی:
Objective: The purpose of this study was to determine the role of intra- and inter-organizational strategies on the establishment of meritocracy in the development and maintenance of sports facilities of Iran. Methodology: This research is applied in terms of purpose andThis research isdescriptive-correlation in terms of data collection. The statistical population consisted of all employees of the Development and Maintenance of Sports Facilities (828 persons). According to the Morgan table, 265 people were selected from the headquarters of the Central Office, Enghelab complex, Azadi complex, in order to collect data from Abdesabur (1387) Questionnaire And Abili's meritocracy Questionnaire was used. to analyze the data from descriptive statistics methods Frequency Distribution Tables and Charts), Inferential statistics (Pearson correlation) and structural equation modeling techniques were used Results: The results showed that inter-organizational factors, inter-organizational factors and HRM functions had a significant positive effect on employees' meritocracy and HRM practices had the most impact on meritocracy. Conclusion: Finally, according to the results of the research, it can be said that the use of legal methods in the system of recruitment, appointment and promotion, observance of the existing laws and directives, providing an appropriate framework for nurturing an efficient and effective human resources, the areas of meritocracy in the development and maintenance of sports facilities. To be created.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.